KIA Cerato / Spectra Hatchback 2007-2009

KIA Cerato / Spectra Hatchback 2007-2009

Przejdź do galerii zdjęćKIA Cerato / Spectra Hatchback 2007-2009

Pięciodrzwiowy Cerato/Spectra przeszedł lifting w 2007 roku, trzy lata po jego debiucie na rynku.

W czasie, gdy Kia wciąż poszukiwała swojego języka designu, a Peter Schreyer dopiero zaczynał pracę w firmie, producent nie mógł sobie pozwolić na zaprzestanie produkcji hatchbacka Cerato/Spectra 5. Musiał poprawić ten model i sprawić, by był lepszy, nawet jeśli jego kariera była bliska końca, a linia cee’d już miała zachwycać tłumy. W końcu auto okazało się niezawodnym towarzyszem, oferującym dobrą efektywność paliwową i wystarczający komfort dla codziennych dojazdów.

W miarę jak tendencja do nowoczesnego designu zbliżała się ku końcowi, Kia próbowała poprawić wygląd samochodu, nadając mu łagodniejsze linie. Nie zdołało to jednak uratować nijakiego wyglądu pojazdu ani jego pierwotnych linii, które go definiowały. Jego reflektory miały zaokrąglone narożniki i większe kierunkowskazy. Przedni zderzak auta został przekształcony, z szerszym centralnym grillem i dwoma bocznymi wlotami powietrza. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, siatka grillowa była w chromie. Z tyłu, lekko nachylona klapa bagażnika otrzymała standardowy spojler dachowy nad przednią szybą.

W środku, Spectra zachowała te same wartości, które czyniły ją dobrym wyborem dla większości klientów. Nie poprawiono materiałów, które okazały się bardzo trwałe. Plastikowe, wytłaczane deski rozdzielcze i centralne panele zostały po prostu przeniesione z wersji sprzed liftingu.

Pod maską, Kia zmniejszyła wybór silników z sześciu do dwóch. Pozostał tylko najmocniejszy silnik benzynowy oraz, na rynek europejski, nowo opracowana jednostka turbodiesel o pojemności 1,6 litra.

W 2006 roku Kia Spectra, kompaktowy sedan, oraz Spectra5, pięciodrzwiowy model, wchodzą w trzeci rok obecności na rynku, oferując nową, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz dodatkowe standardowe wyposażenie. Oba pojazdy zachowują sportowy styl, wiodącą w swojej klasie bezpieczeństwo i bogaty zestaw standardowych funkcji, wszystko to w doskonałej cenie.

W badaniu początkowej jakości J.D. Power and Associates z 2005 roku, sedan Spectra zajął 12. miejsce w rankingu, zdobywając lepszy wynik IQS niż kluczowe konkurencyjne modele, w tym Honda Civic i Toyota Corolla. Sedan Spectra otrzymał również prestiżową nagrodę „Best Buy” od Consumers Digest w 2005 roku, a model Spectra5 został uznany za jeden z „10 Najfajniejszych Samochodów poniżej 18 000 dolarów” przez Kelley Blue Book.

Dostępny jako czterodrzwiowy sedan w dwóch wersjach wyposażenia – EX oraz sportowej SX – lub jako pięciodrzwiowy model Spectra5, linia modeli Spectra oferuje szeroki zestaw standardowych i dostępnych funkcji bezpieczeństwa, które wyróżniają ją w gorąco konkurencyjnym rynku kompaktowych samochodów.

Sedan Spectra SX i pięciodrzwiowy model Spectra5 są sportowymi liderami w ofercie Spectra i wyposażone są w wiodący w klasie sprzęt bezpieczeństwa, sportowe zawieszenie na niezależnych kołach oraz 16-calowe koła i opony, co zapewnia lepszą reakcję kierownicy i prowadzenie. Inne standardowe funkcje to tempomat, belka wzmacniająca wieżę amortyzatorów (tylko M/T) dla sztywniejszej konstrukcji i lepszego wchodzenia w zakręty, a także sportowe akcenty, takie jak tylny spojler, reflektory przeciwmgielne, skórzana kierownica oraz gałka zmiany biegów z perforowanej skóry, sportowa tapicerka na siedzeniach i panelach drzwiowych, a także metalowe wykończenia wewnątrz pojazdu, w tym metalowe pedały.

Spectra i Spectra5 są zgodne z filozofią marki Kia, oferującą najlepszy w klasie sprzęt bezpieczeństwa, wykorzystując sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym podwójne zaawansowane poduszki przednie, boczne poduszki zainstalowane w przednich fotelach oraz poduszki kurtynowe zajmujące całą długość bocznych szyb. Czterotarczowe hamulce są standardem we wszystkich modelach Spectra, a czterocznikiowe, czterokanałowe hamulce z systemem ABS są dostępne jako opcja w modelach Spectra SX i Spectra5.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują: napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu i ograniczniki siły, trzy punkty mocowania pasów dla wszystkich pięciu miejsc siedzących, system LATCH (dolne mocowania i zaczepy dla dzieci) oraz blokady drzwi chroniące dzieci.

Podobnie jak jego sedanowy odpowiednik, model Spectra5 oferuje najlepszą w klasie przestrzeń dla pasażerów, wynoszącą 98,1 stopy sześcienne, co jest większe niż u kluczowych konkurentów, takich jak Mazda3, Ford Focus ZX5 i Toyota Matrix. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, Spectra5 oferuje 18,3 stopy sześcienne, podczas gdy duży bagażnik sedana Spectra posiada 12,2 stopy sześcienne dostępnej przestrzeni.

Wyposażony w system ciągłej regulacji czasów otwarcia zaworów (CVVT) oraz wielopunktowy wtrysk paliwa, Spectra i Spectra5 są napędzane przez silnik DOHC o pojemności 2,0 litra, który generuje moc 138 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 135 lb.-ft. Standardowa jest pięciobiegowa skrzynia manualna, a jako opcja dostępna jest ulepszona automatyczna czterobiegowa skrzynia biegów. Nowa skrzynia biegów jest lżejsza, bardziej trwała i zapewnia lepszą pracę.

Układ zawieszenia Spectra wykorzystuje amortyzatory MacPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu, a jego precyzyjne dostrojone zawieszenie osiąga optymalną równowagę pomiędzy komfortową jazdą a responsywnym prowadzeniem. Przednie i tylne stabilizatory są standardem we wszystkich modelach Spectra, a precyzyjny układ kierowniczy z wspomaganiem silnikowym dostosowanym do prędkości zapewnia lepsze prowadzenie.

Sportowo strojone, niezależne czterokołowe zawieszenie zapewnia zarówno modelom Spectra SX, jak i Spectra5 sportową sylwetkę, a belka wieżowa wzmacnia sztywność torsyjną dla lepszego prowadzenia i szybszego wchodzenia w zakręty.

Jak wszystkie pojazdy Kia, każdy model posiada imponującą listę standardowych funkcji wewnątrz i na zewnątrz, w tym: automatyczne wyłączanie świateł, system audio AM/FM/CD z sześcioma głośnikami i tweetami zamontowanymi w drzwiach, regulowaną wysokość kolumny kierowniczej, obrotomierz, regulowane w sześciu kierunkach fotele kierowcy, cyfrowy zegar, wykładziny dywanowe, filtr powietrza w kabinie, przyciemniane szyby, podgrzewacz tylnej szyby i podwójne lampki do mapy z lokatorem na okulary przeciwsłoneczne.

Model Spectra EX oferuje takie standardowe wyposażenie, jak klimatyzacja, elektryczne szyby, zamek centralny zdalnie sterowany i podgrzewane elektryczne lusterka w kolorze nadwozia. Wyposażenie opcjonalne obejmuje czterobiegową skrzynię automatyczną z przekładnią, tempomat, tylni spojler oraz pakiet nadwozia, który dodaje przedni spojler i tylni zderzak.

Wnętrze charakteryzuje się nowoczesnymi formami i dwutonową kolorystyką, która tworzy schludny, zintegrowany wygląd, uzupełniający sportową tapicerkę oraz metalowe wykończenia w centralnym panelu. Aby dodać sportowego charakteru, modele Spectra SX i Spectra5 również charakteryzują się skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów oraz aluminiowymi pedałami.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.