KIA Cerato / Spectra Sedan 2004-2007

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Cerato / Spectra Sedan 2004-2007

Przejdź do galerii zdjęćKIA Cerato / Spectra Sedan 2004-2007

Druga generacja sedana Cerato/Spectra zadebiutowała w 2004 roku, a Kia zbudowała go na platformie Hyundai Accent.

Choć Kia była mało znana na świecie, koreański producent kontynuował swoje działania, dążąc do znalezienia się w czołowej dziesiątce producentów samochodów na świecie, wraz ze swoim partnerem Hyundai. Cerato, znane również jako Spectra na kilku rynkach, wprowadziło nowoczesny koncept samochodu, którego celem była odpowiednia wydajność i niskie koszty eksploatacji.

Może nie był to najładniejszy samochód w swojej klasie, ale nie zajmował też ostatniego miejsca na liście. Jego krzywe linie, połączone w ostre lub proste kąty, podążały za nowoczesnymi trendami wzorniczymi wprowadzonymi przez Forda. Proporcje samochodu były dobre, a Koreańczycy zdawali się tym razem trafić w odpowiedni styl. Może nie było to ekscytujące wzornictwo, ale nie było już złe.

W środku Kia inspirowała się modelem Hyundai Accent z 2003 roku, który miał podwójne otwory wentylacyjne po bokach deski rozdzielczej i kolejną parę na centralnej konsoli. Podobnie jak jego brat, wyświetlał prędkościomierz pośrodku panelu, z tachometrem po lewej i wskaźnikami paliwa oraz temperatury po prawej. Oferował dobry dostęp do tylnych siedzeń jako sedan, ale tak jak Accent, miał mało miejsca dla trzech pasażerów.

Pod maską, Kia zainstalowała szeroki wybór silników benzynowych lub turbo-diesel, w zależności od rynku.

 W 2006 roku Kia Spectra, kompaktowy sedan, oraz pięciodrzwiowy model Spectra5 wchodzą w trzeci rok swojej obecności na rynku, oferując nową, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz dodatkowe funkcje w standardzie. Oba pojazdy wciąż zachwycają sportową stylistyką, wiodącym w swojej klasie bezpieczeństwem i mnóstwem standardowych wyposażenia, co czyni je znakomitą ofertą.

W badaniu jakości początkowej J.D. Power and Associates z 2005 roku, sedan Spectra zajął 12. miejsce pod względem oceny, uzyskując lepszy wynik niż jego kluczowi konkurenci, w tym Honda Civic i Toyota Corolla. Sedan Spectra otrzymał również prestiżową nagrodę „Best Buy” od Consumers Digest w 2005 roku, a Spectra5 została uznana za jeden z „10 najciekawszych samochodów poniżej 18 000 dolarów” według Kelley Blue Book.

Model Spectra dostępny jest jako czterodrzwiowy sedan w dwóch wersjach wyposażeniowych – EX i sportowej SX – lub jako pięciodrzwiowy Spectra5. Kontynuuje on oferowanie obszernej listy standardowych i opcjonalnych funkcji bezpieczeństwa, które wyróżniają go na tle konkurencji w intensywnie rywalizującym segmencie kompaktowych samochodów.

Sedan Spectra SX oraz pięciodrzwiowy Spectra5 są sportowymi liderami w ofercie Spectra, wyposażonymi w wiodące w klasie urządzenia bezpieczeństwa, sportowe, niezależne zawieszenie oraz 16-calowe koła i opony, co zapewnia lepszą reakcję na kierownicę i prowadzenie. Inne standardowe funkcje to tempomat, belka wzmacniająca nadwozie (wyłącznie w wersji M/T) dla sztywniejszej konstrukcji i lepszego wchodzenia w zakręty oraz sportowe akcenty, takie jak tylni spojler, światła przeciwmgielne, skórzana kierownica oraz gałka zmiany biegów pokryte perforowaną skórą, sportowe materiały na siedzeniach i panelach drzwiowych oraz metalowe wykończenia we wnętrzu, w tym metalowe pedały.

Kia Spectra (2006)
2006 Kia Spectra
Modele Spectra i Spectra5 realizują filozofię marki Kia, oferując sprzęt bezpieczeństwa najlepszy w swojej klasie, w tym sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki przednie z podwójnym zaawansowanym systemem, boczne poduszki powietrzne montowane w fotelach oraz poduszki powietrzne wzdłuż całej długości bocznej. Hamulce tarczowe na czterech kołach są standardem we wszystkich modelach Spectra, a czujniki ABS na czterech kanałach są dostępne jako opcjonalne wyposażenie dla modeli Spectra SX i Spectra5.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują: napinacze pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach i ograniczniki siły, trzypunkowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pięciu miejsc, dolne kotwiczenia i zaczepy dla dzieci (LATCH) oraz zamki drzwiowe zabezpieczające dla dzieci.

Podobnie jak jego sedanowy odpowiednik, Spectra5 oferuje najlepszą w klasie przestronność dla pasażerów z 98,1 stóp sześciennych, większą niż u kluczowych konkurentów: Mazda3, Ford Focus ZX5 i Toyota Matrix. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, Spectra5 oferuje 18,3 stopy sześcienne, podczas gdy duży bagażnik sedana Spectra oferuje 12,2 stopy sześcienne przestrzeni ładunkowej.

Wyposażony w system ciągłej zmiany czasu otwarcia zaworów (CVVT) oraz wtrysk paliwa wielopunktowy, Spectra oraz Spectra5 napędzane są silnikiem DOHC o pojemności 2,0 litra, który generuje moc 138 KM i moment obrotowy 135 lb-ft*. Standardową skrzynią biegów jest pięcio-biegowa manualna, natomiast opcjonalnie dostępna jest udoskonalona, elektronicznie sterowana czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Nowa skrzynia jest lżejsza, bardziej trwała i zapewnia lepszą pracę.

Zestawienie zawieszenia Spectra wykorzystuje przednie kolumny MacPhersona oraz tylną konstrukcję wielowahaczową, które zostały starannie dostrojone, aby osiągnąć optymalną równowagę między komfortem jazdy a responsywnym prowadzeniem. Przednie i tylne stabilizatory są standardem we wszystkich modelach Spectra, a precyzyjny system kierowniczy z wspomaganiem uzależnionym od prędkości silnika ułatwia prowadzenie.

Sportowo zestrojone niezależne zawieszenie na czterech kołach zapewnia zarówno modelowi Spectra SX, jak i Spectra5 atletyczny wygląd, podczas gdy belka wzmacniająca przy nadkolu zapewnia dodatkową sztywność skrętną dla lepszego prowadzenia i szybszego wchodzenia w zakręty.

Jak wszystkie pojazdy Kia, każdy model ma imponującą listę standardowych funkcji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, w tym: reflektory automatycznie wyłączające się, system audio AM/FM/CD z sześcioma głośnikami i tweetery zamontowanymi w drzwiach, regulowaną wysokość kolumnę kierownicy, obrotomierz, sześciostopniowo regulowane siedzenie kierowcy, cyfrowy zegar, dywaniki podłogowe, filtr powietrza w kabinie, przyciemniane szyby, podgrzewaną tylną szybę oraz podwójne lampy mapy z uchwytem na okulary przeciwsłoneczne.

Model Spectra EX oferuje standardowe wyposażenie, takie jak klimatyzacja, elektryczne szyby, zdalnie sterowane zamki drzwiowe oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia. Do wyposażenia opcjonalnego należy czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów z nadbiegiem, tempomat, tylni spojler i zestaw aerodynamiczny, który dodaje przedni spoiler i tylny zderzak.

Wnętrze, nowoczesne formy i dwukolorowy schemat kolorystyczny tworzą czysty, zintegrowany wygląd, który uzupełnia sportowe fotele oraz wykończenia metalowe na centralnym panelu. Aby podkreślić sportowy charakter, Spectra SX i Spectra5 wyposażono także w skórzaną kierownicę oraz gałkę zmiany biegów, a także aluminiowe pedały.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.