KIA Forte 2018-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Trzecia generacja modelu Forte została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Ameryce Północnej w 2018 roku i wprowadziła elementy inspirowane modelem Stinger.

Forte był odpowiednikiem modelu Elantra, wyprodukowanym przez Kian i zaprojektowanym przez Petera Schreyera. Został wprowadzony jako sedan 4-drzwiowy lub 5-drzwiowy hatchback, mający kształt podobny do Hyundai Elantra Fastback z innych kontynentów. W ten sposób te dwa bliźniacze modele pokryły większość wariantów nadwoziowych w segmencie kompaktowym, z wyjątkiem kombi i kabrioletu.

Wersja sedan kompaktowego Forte była odpowiednikiem Kii dla Elantry, ale o sportowym wyglądzie. Projekt reflektorów czerpał inspirację z modelu Stinger. Kratka „tiger-nose” była już znakiem rozpoznawczym marki Kia i z powodzeniem zastosowano ją również w modelu Forte.

W środku Forte oferował przestronne wnętrze, dzięki zwiększonej wysokości kabiny i dłuższemu rozstawowi osi w porównaniu do swojego poprzednika. Aby uzyskać wyższe oceny od IIHS, nawet podstawowy model był wyposażony w takie funkcje jak automatyczne hamowanie awaryjne i aktywna kontrola pasa ruchu. Adaptacyjny tempomat, monitory martwego pola oraz automatyczne reflektory drogowe były opcjonalne. W przypadku systemu infotainment na liście opcji znajdował się 8-calowy wyświetlacz dotykowy.

W zakresie napędu, sedan Forte z 2018 roku był oferowany tylko z jednym silnikiem w cyklu Atkinsona, połączonym z 6-biegową manualną skrzynią biegów w modelu podstawowym lub CVT (nazywanym IVT przez KIA) w pozostałych wariantach wyposażenia.

Podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show w 2018 roku, Kia Motors America (KMA) zorganizowała światową premierę zupełnie nowego modelu Forte 2019, który wchodzi w swoją trzecią generację z bardziej wyrafinowanym designem i pożądanymi funkcjami. Przemienia to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Kia w coś więcej niż tylko kompaktowy samochód, stworzony do przewożenia ludzi z punktu A do punktu B. Dzięki licznych udoskonaleniom, Forte oferuje teraz kierowcom wyższy poziom komfortu, efektywności paliwowej oraz zaawansowanych technologii wsparcia kierowcy, które mają na celu uczynienie podróży — czy to krótkiej dojazdu do pracy, czy długiej trasy — bardziej satysfakcjonującym i zdecydowanie ekskluzywnym doświadczeniem.

Kia Forte ewoluowała dzięki wielu wizualnym i funkcjonalnym ulepszeniom, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wnętrze jest teraz bardziej komfortowe i „klasa ponad”, integrując nową technologię wsparcia kierowcy. Dodatkowo, Forte poprawia swoje osiągi paliwowe dzięki zupełnie nowemu zespołowi napędowemu, który wykorzystuje pierwszą w ofercie Kii bezstopniową skrzynię biegów (IVT), mającą dostarczyć szacowane 35 MPG w cyklu mieszanym.

„Segment kompaktowych sedanów jest niezwykle konkurencyjny, ale dzięki wszystkim ulepszeniom, które nowy Forte wnosi na rynek na rok modelowy 2019, jest w pełni przygotowany do stawienia czoła największym wyzwaniom, jakie ten segment ma do zaoferowania,” powiedział Orth Hedrick, wiceprezydent ds. planowania produktu w KMA. „Jako jeden z naszych najlepiej sprzedających się modeli, całkowicie nowy Forte podąża za dużymi śladami, ale ulepszenia w stylizacji, pakowaniu i zawartości sprawiają, że jest jeszcze bardziej atrakcyjny dla kierowców poszukujących kompaktowego sedana, który sprosta ich wszechstronnemu stylowi życia.”

Standardowe funkcje i pożądane udogodnienia w segmencie kompaktowych sedanów pozostają dostępne w trzech wersjach wyposażeniowych – LX, S i EX – a linia modelowa nadal się rozwija przez cały okres jej życia.

Wyrafinowany, a zarazem sportowy design

Podczas gdy trzecią generację Kia Forte zachowuje swój sportowy i młodzieńczy wizerunek, zdobyła bardziej wyrafinowany wygląd dzięki wielu dynamicznym stylizacjom inspirowanym sportowym sedanem Stinger. Oceniana w branży motoryzacyjnej za doskonałość w designie, Stinger jest produktem napędzanym przez odważnego i przygodowego ducha Kii, a globalny zespół projektantów pod kierownictwem Petera Schreyer’a przeniósł elementy języka projektowania Stinger na kompakt, aby nadać mu przemożną obecność na drodze. Entuzjaści wiedzą, że prawidłowe proporcje są kluczowe, i podobnie jak w Stingerze, długi przód i krótki tył Forte nadają mu ogólny kształt przypominający fastback. Punkt czoła został przesunięty o pięć cali do tyłu, co tworzy bardziej atletyczną postawę, przez co Kia Forte zdaje się być dobrze osadzona na drodze.

Zagięcia na masce przyczyniają się do muskularnego wyglądu Forte, a charakterystyczne cechy na przednim zderzaku, w tym świeże podejście do charakterystycznej osłony chłodnicy w kształcie nosa tygrysa oraz agresywna czarna dolna część, wzmacniają jego obecność i indywidualny charakter. Przedni zderzak jest flankowany przez reflektory w stylu Stinger. Oddzielne wskaźniki kierunkowskazów umieszczono na dolnej części przedniego zderzaka, gdzie kurtyny powietrzne poprawiają aerodynamikę i zwiększają techniczny urok Kia Forte. Z tyłu zderzak tylny otrzymuje podobne traktowanie, z oddzielnymi wskaźnikami wstecznego i kierunkowskazów umiejscowionymi pod dostępnymi lampami LED. Podobnie jak w kompaktowym crossoverze Sportage, smukły poziomy element ozdobny łączy lampy tylne.

Komfortowe wnętrze

Tworzenie kształtu fastback wzmocniło zewnętrzny wygląd Forte, ale dało również inżynierom możliwość rozszerzenia przestrzeni dla pasażerów w kilku kluczowych obszarach, dzięki czemu pasażerowie mogą cieszyć się komfortową przestrzenią, niezależnie od długości podróży. Całkowita długość wzrosła o 3,2 cala do 182,7 cala, co pozwoliło na więcej miejsca na nogi oraz dodatkowy bagaż w bagażniku. Z pojemnością 15,1 stóp sześciennych, przestrzeń bagażowa należy do największych w segmencie i jest wystarczająco przestronna, aby pomieścić sprzęt dla grupy przyjaciół na wycieczkę drogową lub rosnącą rodzinę z intensywnym harmonogramem. Dodatkowa przestrzeń na głowę wynika z podniesienia całkowitej wysokości o prawie pół cala do 56,7 cala, podczas gdy całkowita szerokość wzrosła do 70,8 cala.

Chociaż dodatkowe 0,7 cala szerokości może nie być widoczne gołym okiem, układ deski rozdzielczej maluje obraz szerokiej przestrzeni wewnętrznej. Opierając się na inspiracji ze Stinger, poziomy motyw tworzy poczucie otwartości i unika bałaganu dzięki czystym liniom oraz minimalnej liczbie przycisków umieszczonych intuicyjnie poniżej 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego. Okrągłe otwory wentylacyjne z inspiracją lotniczą zdobią deskę rozdzielczą, a zwiększona liczba miękkich punktów dotykowych tworzy wygodne i estetyczne wnętrze. Kierowcy i pasażerowie docenią ułatwione wsiadanie i wysiadanie oraz lepszą widoczność na zewnątrz.

Solidna podstawa

Opierając się na już solidnej konstrukcji, która pomogła sedanowi Forte 2018 osiągnąć nagrodę Top Safety Pick Plus przyznawane przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), całkowicie nowa Kia Forte 2019 wzmacnia swoje elementy dzięki dodatkowym komponentom gorąco formowanym oraz 54% stali o wysokiej wytrzymałości. Mocniejsze ramy foteli są lekkie i zapewniają bardziej komfortową pozycję siedzącą z zwiększonym wsparciem lędźwiowym oraz gęstszą pianką w siedziskach, co zapewnia przyjemniejsze długie podróże. Całkowicie nowy Forte oferuje reflektory projekcyjne lub pełne LED i jest skierowany na uzyskanie najwyższych ocen od National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) oraz IIHS.

Ponieważ sztywność nadwozia odgrywa kluczową rolę w wydajności NVH, inżynierowie pracowali nad zwiększeniem sztywności dla cichszej kabiny i lepszego prowadzenia, dostosowanego do sportowego i dynamicznego wyglądu Kia Forte, co skutkuje 16% sztywniejszym nadwoziem w stanie białym. Nowe projekty subframe’a pomagają poprawić reakcję boczną, podczas gdy odczucie kierownicy zostało ulepszone w porównaniu do poprzednika dzięki udoskonaleniom w systemie elektrycznego wspomagania kierownicy (MDPS), które redukują sztuczne odczucie kierownicy i tarcie. Przeprojektowana geometria zawieszenia zapewnia szybkie i zwinne odczucie za kierownicą, a ewolucyjne poprawki w odczuciu gazu i hamulca skutkują płynniejszą początkową reakcją przy dodawaniu gazu oraz krótszą drogą hamowania w porównaniu do poprzedniego modelu.

Bardziej efektywny zespół napędowy

Pod dłuższą maską Kia Forte kryje się silnik czterocylindrowy 2.0-litra Nu drugiej generacji, który korzysta z technologii Atkinsona oraz chłodzonego systemu EGR. Zwykle stosowane w pojazdach hybrydowych i elektrycznych, technologie cyklu Atkinsona i chłodzonego EGR mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej. Nowy silnik może być sparowany zarówno z sześciobiegową skrzynią manualną, jak i zupełnie nową inteligentną bezstopniową skrzynią biegów (IVT) Kii. Silnik oraz IVT są pierwszymi z nowej serii wysokoefektywnych zespołów napędowych „Smart Stream”, które pojawią się w ofercie Kii w przyszłości.

Czekanie z rozwojem własnej bezstopniowej skrzyni biegów (CVT) Kii pozwoliło inżynierom na zbadanie problemów często związanych z CVT i zastosowanie swoich ustaleń w aplikacji używanej w Forte. Jednym z głównych zarzutów jest to, że mogą tworzyć wrażenie gumki, a aby rozwiązać ten problem, inżynierowie zbudowali IVT z adaptacyjną logiką zmiany biegów i pasem łańcuchowym zamiast paska napędowego, co jest pierwszym rozwiązaniem w klasie kompaktowej. Dzięki temu uzyskuje się płynne i liniowe przyspieszenie, a dla bardziej przyjemnego i sportowego doświadczenia w prowadzeniu, wrażenie zmiany biegów przypomina konwencjonalną automatyczną skrzynię biegów przy pełnym otwarciu przepustnicy lub gdy potrzebne jest większe przyspieszenie.

Hałas to kolejny problem, z którym czasami borykają się CVT, a inżynierowie ciężko pracowali, aby go zredukować w Kia Forte, owijając obudowę skrzyni biegów w osłonę dźwiękochłonną, aby pomóc wyciszyć typowy „szum” związany z tą technologią w innych pojazdach. Dzięki temu poziomy NVH również zmniejszają się o 5 dB.

Oczekuje się, że moc i moment obrotowy pozostaną niezmienione w porównaniu do Forte 2018, dostarczając szacowane 147 KM i 132 lb-ft momentu obrotowego. Efektywność była najważniejszym priorytetem, a IVT, wraz z silnikiem 2.0-litra, ma szansę na osiągnięcie do 35 MPG w cyklu mieszanym, co stanowi około 3 MPG poprawy w porównaniu do obecnego modelu.

Pełne technologii

Utrzymywanie kontaktu z zaawansowaną technologią i funkcjami infotainment pozwala kierowcy skupić swoją uwagę na drodze przed sobą. W tym względzie, Forte 2019 w standardzie oferuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy z Android Auto™ i Apple CarPlay®, który jest zgrabnie zintegrowany na desce rozdzielczej i w polu widzenia kierowcy. Przy wybranych smartfonach system ma również możliwość odczytywania SMS-ów na głos przez Bluetooth®. Eliminując konieczność używania kabla do ładowania, dostępna jest bezprzewodowa stacja ładująca umieszczona na centralnym kokpicie dla kompatybilnych urządzeń z Androidem, a także dla modeli Apple iPhone 8 i iPhone X.

Kolejną mile widzianą i zaskakującą cechą w tym segmencie jest dostępny premium system audio o mocy 320 watów, opracowany we współpracy z Harman Kardon, który odtwarza muzykę przez unikalny wzór otworów głośnikowych na panelach drzwiowych i w całym wnętrzu.

1.6L GDI 7AT FWD (201 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc147.8 Kw @ 6000 Rpm
201 Hp @ 6000 Rpm
198 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy195 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
264 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195/65R15
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5X61.9 In (1562 Mm)
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 Cuft (433 L)
Turning Circle (Curb To Curb)34.8 Ft (10.6 M)

2.0L 6MT FWD (147 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc109.6 Kw @ 6200 Rpm
149 Hp @ 6200 Rpm
147 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy132 Lb-Ft @ 4500 Rpm
179 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195/65R15
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5X61.9 In (1562 Mm)
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 Cuft (433 L)
Turning Circle (Curb To Curb)34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2707 - 2721 Lbs (1228 - 1234 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3638 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

2.0L CVT FWD (147 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc109.6 Kw @ 6200 Rpm
149 Hp @ 6200 Rpm
147 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy132 Lb-Ft @ 4500 Rpm
179 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195/65R15
Długość182.7 In (4641 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5X61.9 In (1562 Mm)
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 Cuft (433 L)
Turning Circle (Curb To Curb)35.4 Ft (10.8 M)
Masa własna2762 - 2903 Lbs (1253 - 1317 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3792 Lbs (1720 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie35 Mpg Us (6.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.