KIA K5 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Koreańska marka samochodowa Kia zaprezentowała piątą generację modelu Optima K5 w 2019 roku jako model na rok 2020. Powstała na tej samej platformie co Hyundai Sonata.

Pomimo rosnącej popularności segmentu SUV-ów, Kia postanowiła utrzymać sedana K5 w swojej ofercie dla tych, którzy nie szukają samochodu do wypraw i nie potrzebują lub nie chcą SUV-a. Lekki sedan może zapewnić ten sam komfort i udogodnienia co SUV, jednocześnie oferując lepszą efektywność paliwową.

Nowy język wzornictwa przyjęty przez Kia w przypadku modelu Optima K5 różnił się od poprzedniego, z kanciastymi kształtami i kratką chłodnicy w stylu „skóry rekina”. To nie była ewolucja, ale raczej skok. Mimo wprowadzenia modelu w 2019 roku, dział marketingu zdecydował, że lampy tylne nie będą standardowo wyposażone w LED-y, a będą dostępne na liście opcji, lub tylko w wyższych wersjach wyposażeniowych. Tę samą strategię zastosowano w przypadku reflektorów, a jedynie światła przeciwmgielne i dzienne były standardowo LED-owe.

Wnętrze to kolejny skok, z mnóstwem gadżetów i technologii dostępnych standardowo lub na liście opcji. System multimedialny unosił się nad centralną konsolą i niemal wchodził w panel instrumentów. Dla selektora biegów Kia wprowadziła „lotniczy” design, z płaskim pokrętłem na górze. Producent zaaranżował wygodną kanapę oraz wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę dla pasażerów tylnych, pomimo opadającej linii dachu.

Pod maską model K5 oferował wybór dwóch silników. Podstawowa wersja była wyposażona w jednostkę 1.6-litra, podczas gdy najwyższa wersja miała silnik 2.5-litra. Wszystkie silniki były doładowane turbosprężarką i zasilane za pomocą systemu bezpośredniego wtrysku paliwa. Dostępny był również system napędu na cztery koła, ale automatyczna skrzynia biegów ośmiobiegowa była standardowym wyposażeniem.

 Odkąd w 2011 roku Kia Optima zainaugurowała jeden z najważniejszych rozdziałów w historii rozwoju branży motoryzacyjnej, Kia Motors America (KMA) znów podnosi poprzeczkę, prezentując całkowicie nową Kii K5, średniej wielkości sedana. To jeden z największych kroków w przód, jakie widzieliśmy w ostatnich latach w motoryzacji, a K5 celebruje ten śmiały nowy etap w historii Kia z równie odważną nazwą, podkreślając rewolucyjny design, nową platformę bezpieczeństwa i wydajności „N3”, silniki turbo oraz dostępny napęd na wszystkie koła i nowoczesne technologie. Innymi słowy, filozofia Kia „Daj z siebie wszystko” w Stanach Zjednoczonych znajduje odzwierciedlenie w tej nowej maszynie.

Dlaczego więc próbować na nowo zdefiniować sedana, szczególnie w czasach, gdy rynek wciąż przesuwa się w kierunku crossoverów i SUV-ów? Napędzana niezłomnym duchem chęci działania, Kia postanowiła dać z siebie wszystko zamiast się poddawać, całkowicie przemyślając tradycyjnego sedana.

Kii K5 trafi do sprzedaży latem 2020 roku i będzie dostępna w czterech wersjach wyposażeniowych (LX, LXS, GT-Line, EX), a adrenalina podniesie się jeszcze bardziej z wersją Kia K5 GT, która pojawi się jesienią 2020 roku.

Odważna, nowa tożsamość designu

Będąc katalizatorem dalszej transformacji oferty Kia, mocny i kanciasty język designu K5 stanowi kolejną odsłonę śmiałości i pasji tej marki. Główna część to nowoczesny „twarz tygrysa” Kia, z szerokim i wąskim grillem, który płynnie przechodzi w konstrukcję reflektorów i maski. Z boku, niska i opadająca sylwetka K5 potwierdza wrażenie, że została stworzona do szybkiej jazdy, wyróżniona chromowanym elementem, który rozciąga się wzdłuż linii dachu i otacza tylną szybę. Szereg innych cech zewnętrznych nadaje K5 niespodziewany poziom wizualnego wpływu:

Siatka inspirowana skórą rekina na grillu oraz podwójny chromowany wylot wydechu (GT-Line, GT)
Charakterystyczne „Heartbeat” światła do jazdy dziennej i tylne światła z dostępnymi diodowymi „kreskami”, które rozciągają się na szerokość tylnej pokrywy bagażnika
Czarne, błyszczące wykończenie na tylnej szybie podkreśla kształt fastback, zachowując funkcjonalność sedana i przestrzeń bagażową
Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe o średnicy 16, 18 lub 19 cali (felgi 18- i 19-calowe wyposażone w sportowe opony Pirelli P-Zero)

Harmonijne otwarcie wnętrza kabiny tworzy nowo zaprojektowany wyświetlacz infotainment, który płynnie wchodzi w panel instrumentów, tworząc futurystyczny, trójwymiarowy układ i przestrzeń skupioną na kierowcy. Inne wyróżniające cechy wnętrza to:

Kształt dźwigni zmiany biegów jak w samolocie
Mieszanka luksusowych i sportowych tkanin, w tym czerwonego ekoskóry, metalicznych wykończeń w satynowym chromie oraz drewnopodobnych na desce rozdzielczej i panelach drzwi, w zależności od wersji
Panoramiczny dach
Sportowa kierownica o płaskiej dolnej części (GT-Line, GT)
U podstaw wszystkiego

Nowa tożsamość Kii K5 zaczyna się od zaawansowanej platformy trzeciej generacji „N3”, która będzie podstawą dla przyszłych modeli Kia. W tej aplikacji platforma pozwala K5 siedzieć dłużej, niżej i szerzej w porównaniu do swojego poprzednika, co przekłada się na agresywny profil i głębszy środek ciężkości, dzięki czemu jazda staje się bardziej ekscytująca. Dodatkowe wyróżniki to:

Zwiększone wymiary zewnętrzne w odpowiednich miejscach, aby uzyskać wygląd i odczucie sportowego sedana
Długość: 193,1 cala (+2 cale w porównaniu do Kii Optima)
Szerokość: 73,2 cala (+1 cal)
Wysokość: 56,9 cala (-0,8 cala)
Rozstaw osi: 112,2 cala (+1,8 cala)
Geometria zawieszenia zoptymalizowana pod kątem sportowego prowadzenia, reakcji i stabilności
Zwiększona średnia wytrzymałość na rozciąganie i dodatkowe części gorąco odkształcane gwarantują solidną karoserię
Ulepszone materiały wygłuszające zapewniają cichsze i bardziej premium wnętrze
Akustyczna szyba laminowana standardowo we wszystkich wersjach K5
Więcej turbo. Więcej przyczepności

Ekscytujące i wydajne opcje napędu Kii uwalniają ducha codziennego kierowcy, oferując „turboładowane” zestawienie obejmujące wybór dwóch mocnych silników. Inżynierowie Kii poszli o krok dalej, oferując dostępną ośmiobiegową „mokry” skrzynię z podwójnym sprzęgłem dla szybkich i precyzyjnych zmian biegów, a także dostępny napęd na wszystkie koła dla lepszej przyczepności i możliwości. Dodatkowe szczegóły to:

Silnik 2,5 litra z turbodoładowaniem GDI + MPI czterocylindrowy, generujący 290 KM i 311 lb-ft momentu obrotowego, połączony z nową ośmiobiegową „mokrą” skrzynią DCT (GT) przyspiesza od 0 do 60 mph w 5,8 sekundy
Po raz pierwszy dla Kii, opracowana wewnętrznie, 8-biegowa „mokra” DCT pozwala K5 na zdobycie tytułu sportowego sedana
Silnik 1,6 litra z turbodoładowaniem GDI czterocylindrowy, produkujący 180 KM i 195 lb-ft momentu obrotowego, zarządzany przez zupełnie nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (LX, LXS, GT-Line, EX)
Silnik czerpie korzyści z funkcji Ciągłej Zmiany Czasu Zaworu (CVVD). Jest to pierwszy taki przypadek w branży, a technologia ta przynosi wzrost wydajności i poprawę efektywności dzięki niezależnej kontroli czasu trwania zaworu
Dostępny napęd na wszystkie koła (AWD) zapewnia możliwości jazdy w każdych warunkach pogodowych i lepszą wydajność jazdy poprzez aktywne rozkładanie momentu obrotowego między przednimi i tylnymi kołami, w zależności od warunków drogowych i sytuacji jazdy (opcja LXS i GT-Line). AWD będzie dostępny pod koniec 2020 roku.
System napędu na wszystkie koła Kii K5 oparty jest na przednim napędzie, co jest nowością w sedanie Kii.
Użycie systemu elektro-hydraulicznego do kontroli sprzęgła AWD zapewnia szybszą reakcję i bardziej precyzyjną kontrolę
Tryb jazdy „Śnieg” zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i pewność w każdych warunkach pogodowych
Tryby jazdy Normal, Smart, Sport i Custom dostosowują ustawienia dla silnika, skrzyni biegów, AWD (gdy jest wyposażony) oraz mapowania kierownicy, aby dostarczyć pożądane doświadczenie podczas jazdy
Kia K5 GT podnosi poprzeczkę dzięki trybowi Sport+, który poprawia charakterystyki jazdy
Technologia na wyższym poziomie

Nowe bezprzewodowe funkcje minimalizują bałagan kablowy i utrzymują kabinę w czystości, a płynny układ wyświetlacza infotainment i system poleceń głosowych pomagają skierować wzrok kierowcy na drogę. Oto niektóre z technologii i wygód, na które warto zwrócić uwagę:

8- lub 10,25-calowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości
Funkcja podziału ekranu i dostępne radio satelitarne
Dostępny 10,25-calowy wyświetlacz dotykowy posiada:
System nawigacji oparty na serwerze zapewniający dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym
Nowe połączenie bezprzewodowe Bluetooth umożliwiające jednoczesne podłączenie dwóch telefonów
UVO telematyka z połączonymi profilami użytkowników, pozwalająca różnym kierowcom stworzyć idealne środowisko z idealnymi ustawieniami fotela, położeniem lusterek zewnętrznych i ulubionymi stacjami radiowymi
System dźwiękowy Bose Premium z 12 wysokowydajnymi głośnikami
Technologia Bose Centerpoint konwertuje źródła stereo w bardziej bogaty dźwięk przestrzenny
Dynamiczne kompensowanie prędkości analizuje źródło dźwięku i automatycznie dostosowuje je w zależności od prędkości jazdy
Aktywne projektowanie dźwięku zapewnia dynamiczne wrażenia dźwiękowe, uwydatniając dźwięk przyspieszenia silnika oraz zmiany biegów w zależności od wybranego trybu jazdy
Po raz pierwszy dla Kii, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto eliminują potrzebę używania kabli do ładowania, co oznacza, że kierowcy mogą cieszyć się połączeniem bez podłączania (funkcjonalność bezprzewodowa nie jest dostępna w systemie nawigacji 10,25 cala)
Dostępne bezprzewodowe ładowanie smartfona z designem umożliwiającym wygodne trzymanie telefonów na wyciągnięcie ręki i zabezpieczone wewnątrz podkładki ładującej
Skrócony czas ładowania dzięki zwiększonym wskaźnikom ładowania
Dodatkowy wentylator chłodzący
Dostępne oprogramowanie rozpoznawania mowy w języku naturalnym, które rozpoznaje różne komendy, w tym „włącz klimatyzację” i „ogrzewaj kierownicę.”
Nowe dostępne funkcje Smart Key
Zdalne uruchamianie silnika i klimatizacji wstępnie aklimatyzuje kabinę przed wejściem pasażerów do pojazdu. Standardowy system kontroli z dwiema strefami może automatycznie ustawić temperaturę kabiny na komfortowe 72 stopnie z poziomu Smart Key
Dzięki bezdotykowemu Smart Trunk, dostęp do tyłu otwiera się automatycznie, gdy Smart Key jest wykrywany za pojazdem
Standardowe ostrzeżenie o obecności pasażerów na tylnej kanapie: zaprojektowane w celu dostarczenia komunikatu na tablicy rozdzielczej dla kierowcy, informującego o „sprawdzaniu tylnych siedzeń”, aby zapobiec opuszczeniu pojazdu z pozostawionym pasażerem na tylnym siedzeniu; komunikat pojawia się, gdy drzwi kierowcy są otwierane po otwarciu i zamknięciu drzwi pasażera na tylnym siedzeniu.
System atmosferyczny „Dźwięk Natury” tworzy spokojną przestrzeń wewnątrz K5 z sześcioma kojącymi tematami
Zestaw systemów zaawansowanej pomocy kierowcy „Kia Drive Wise” ma do zaoferowania jeszcze więcej, w tym:

1.6L T-GDI 8AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc132.4 Kw @ 5500 Rpm
180 Hp @ 5500 Rpm
178 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy195 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
264 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.8 Galony (56.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/65R16 95H
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3X64.6 In (1633 Mm)
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle (Curb To Curb)5.5 Ft (1.7 M)
Masa własna3115 Lbs (1413 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4354 Lbs (1975 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa38 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie32 Mpg Us (7.4 L/100Km)

1.6L T-GDI 8AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc132.4 Kw @ 5500 Rpm
180 Hp @ 5500 Rpm
178 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy195 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
264 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.8 Galony (59.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/65R16 95H
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3X64.6 In (1633 Mm)
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle (Curb To Curb)5.5 Ft (1.7 M)
Masa własna3148 Lbs (1428 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4354 Lbs (1975 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

GT 1.6L T-GDI 8AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc132.4 Kw @ 5500 Rpm
180 Hp @ 5500 Rpm
178 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy195 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
264 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.8 Galony (59.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/65R16 95H
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3X64.6 In (1633 Mm)
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle (Curb To Curb)5.5 Ft (1.7 M)
Masa własna3228 Lbs (1464 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4354 Lbs (1975 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

GT 2.5L T-GDI 8AT (290 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2497 Cm3
Moc213.3 Kw @ 5800 Rpm
290 Hp @ 5800 Rpm
286 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy311 Lb-Ft @ 1650-4000 Rpm
422 Nm @ 1650-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.8 Galony (59.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/40R19 94W
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3X64.6 In (1633 Mm)
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle (Curb To Curb)5.5 Ft (1.7 M)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.