KIA K7 / Cadenza 2016-Present

KIA K7 / Cadenza 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćKIA K7 / Cadenza 2016-Present

Kia zaprezentowała nowy model K7 na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2015 roku jako pojazd na rok modelowy 2017. To był duży sedan, z silnikiem V6 pod maską, który przyciągał uwagę.

Kia znana była z produkcji tanich i niezawodnych samochodów. Samo założenie, że koreańska marka może wprowadzić na rynek luksusowy pojazd, uchodziło za żart. Jednak azjatycki producent nie przejmował się żartami i krok po kroku wspinał się na szczyt sprzedaży, wcinając swoje samochody pomiędzy innych producentów. Głównymi filarami jego rozwoju były design i niezawodność. Wydajność nie miała zbyt dużego znaczenia. Ale Cadenza pojawiła się i zmieniła postrzeganie marki.

Dzięki agresywnej stylistyce i panelowi zaprojektowanemu przez Petera Schreyera, druga generacja modelu Cadenza zyskała wąskie reflektory i charakterystyczny grill w kształcie „tygrysiego nosa”. Wznosząca się linia boczna dopełniała sportowy wizerunek samochodu, który mógł ubiegać się o miejsce na rynku sportowych sedanów. Standardowe były 18-calowe felgi aluminiowe, natomiast na życzenie oferowano również 19-calowe.

W środku technologie były na poziomie porównywalnym z innymi producentami samochodów. Obejmowały jednostkę infotainment zgodną z Android Auto i Apple CarPlay. Przestronność wnętrza była wysoka, a materiały użyte do wykończenia były wysokiej jakości. Zestaw wskaźników łączył analogowe zegary z wyświetlaczem LCD.

Pod maską, Cadenza była napędzana silnikiem V6 o pojemności 3,3 litra, połączonym z opracowaną wewnętrznie 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Wielkie Jabłko było gospodarzem światowej premiery całkowicie nowego Kia Cadenza 2017 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2015 roku. Zjawiskowo piękna Cadenza rozwija wszystkie elementy, które uczyniły jej poprzednika sukcesem nagradzanym wieloma wyróżnieniami, chwaląc się precyzyjnie wykonanym wnętrzem, nowoczesną technologią łączności i asystentem kierowcy, mocniejszą konstrukcją nadwozia oraz poprawionymi jednostkami napędowymi, co zapewnia bardziej luksusowe doznania za kierownicą.

„Nowa Cadenza dodaje dodatkową dawkę emocji do segmentu dużych samochodów dzięki swoim uderzającym, agresywnie przystojnym kształtom i luksusowym wykończeniom,” powiedział Orth Hedrick, wiceprezydent ds. planowania produktów w Kia Motors America. „Wszystko, co widzisz i dotykasz w kabinie Cadenzy, zostało poprawione, ale to, co jest pod spodem, sprawia, że Cadenza naprawdę błyszczy dzięki sztywniejszemu i lżejszemu podwoziu, ośmiobiegowej skrzyni biegów i znacznie poprawionej dynamice jazdy.”

Drugiej generacji Kia Cadenza trafi do sprzedaży pod koniec 2016 roku.

Elegancki i Pewny Wygląd z Zewnątrz

Zaprojektowana w kalifornijskim biurze projektowym Kia, miejscu narodzin niezapomnianych konceptów Track’ster i GT4 Stinger, a także ikonicznego modelu Soul, Cadenza wyróżnia się pewnością siebie, z czystymi liniami podkreślonymi ekspresyjnymi detalami. Wszystko zaczyna się od często cytowanej filozofii szefa designu Kia, Petera Schreyera, koncentrującej się na „prostocie prostej linii”, definiowanej przez jedną, gesturalną konturę, która biegnie wzdłuż całego samochodu, tworząc smukły profil. Ta linia wizualnie łączy pasujące Z-kształtne sygnatury świetlne w reflektorach i diodowych tylnych światłach, nadając całkowicie nowej Cadenzy bardziej wyróżniającą się obecność na drodze, zarówno za dnia, jak i w nocy. Ogólne wrażenie to nowoczesność i moc, które osiągnięto poprzez wizualne zmniejszenie powierzchni, tworząc bardziej kanciastą formę.

Z przodu, Kia Cadenza jest bardziej ekspresyjna dzięki nowo zaprojektowanej przedniej części. Chociaż charakterystyczny grill „nosek tygrysa” Kia pozostaje nieodłącznym elementem designu, ewoluował w nowy, sześciokątny kształt, który podkreśla wizualną szerokość Cadenzy, z liniami biegnącymi pod reflektorami. Zmiana w grillu polega na jego wyraźnej wklęsłej formie, która wygina się w kierunku komory silnika, nadając Kia Cadenza atrakcyjną, wyrzeźbioną twarz.

W odróżnieniu od innych samochodów w tym segmencie, Cadenza oferuje dwa różne grille. Modele w niższych wersjach wyposażenia będą miały przedni grill „Diamond Butterfly”, który posiada ten sam trójwymiarowy wzór co kilka innych modeli w ofercie Kia, ale ma swój własny, unikalny wygląd dzięki wklęsłemu kształtowi. Modele w wyższych wersjach wyposażenia będą miały grill „Intaglio”, z pionowo ustawionymi, szlifowanymi lamelami.

Technologia LED wewnątrz tylnych świateł „piano key” pomaga stworzyć wizualną głębię, a także uzupełnia Z-kształtną sygnaturę świetlną. Inne przemyślane detale to chromowane zdobienia, które rozszerzają się przez pokrywę bagażnika, podkreślając szeroką postawę Cadenzy, oraz gustowne chromowane akcenty na lusterkach bocznych i w tylnych szybach.

Stylizacja zewnętrzna została dalej wzmocniona poprzez optymalizację wymiarów. Choć nowa Kia Cadenza ma tę samą długość co poprzedni model, jest nieco szersza i niższa. Rozstaw osi został nieco wydłużony, co przyczynia się do zwiększenia przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnych o prawie pół cala. Osiągnięcie sportowego profilu Cadenzy udało się poprzez przedłużenie linii dachu o więcej niż dwa cale, jednocześnie zachowując przestronność w tylnej części i nieznacznie poprawiając przestrzeń bagażową.

Wyjątkowo Komfortowa Przestrzeń Wnętrza

Wnętrze zostało starannie zaprojektowane z jeszcze wyższej jakości materiałów niż w poprzednim modelu oraz z wyższym poziomem rzemiosła w całym wnętrzu. Podobnie jak w przypadku zewnętrznej części, miękkie kontury wnętrza Cadenzy są równoważone przez ścinane powierzchnie. Projektanci Kia wizualnie poszerzyli przestrzeń wewnętrzną Cadenzy dzięki okrągłemu kokpitowi, który płynnie wchodzi w panele drzwi i posiada prawdziwe przeszycia. Panele drzwi zostały ozdobione wyżej jakości materiałami o miękkim dotyku, a miękka skóra otacza przestrzeń kabiny Cadenzy. Skóra Nappa jest dostępna z pikowanymi boczkami siedzeń, podkreślonymi diamentowym przeszyciem, które upiększa już atrakcyjne wnętrze Cadenzy. W 2017 roku, nabywcy mają większe możliwości personalizacji swojej Kia Cadenza, ponieważ dodano kolor wnętrza w ciemnym brązie, co zwiększa łączną liczbę kombinacji kolorystycznych do czterech. Jak w poprzednim modelu, Pakiet Biały pozostaje dostępny, ale został ulepszony o nową wykończenie z czarnego drewna o połysku perłowym.

Udoskonalenia wprowadzono w całym wnętrzu, aby zapewnić bardziej przyjemne doznania podczas jazdy. Fotel kierowcy został obniżony dla sportowego i bardziej stabilnego uczucia, podczas gdy inżynierowie nieco wydłużyli poduszkę siedziska i opracowali innowacyjny mechanizm przedłużenia poduszki, który przesuwa się i obraca, ułatwiając kierowcom znalezienie strefy komfortu za kierownicą. Elementy grzewcze stosowane w podgrzewaniu siedzeń zostały przeprojektowane w celu bardziej równomiernego rozprowadzania ciepła, a jako pierwszy w Kia, podgrzewacze siedzeń wykorzystują teraz inteligentny system sterujący, który automatycznie obniża tryb pracy grzejnika po pewnym czasie.

Doświadczenie Jazdy

Cadenza 2017 opiera się na mocnej podstawie, z konstrukcją nadwozia składającą się w ponad 50 procentach z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS) – ponad dwa razy więcej niż w poprzednim modelu. Inżynierowie dążą do uzyskania ogólnej oceny pięciu gwiazdek od Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz tytułu Top Safety Pick+ od Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa na Drogach. Poduszka powietrzna dla kolan kierowcy ma w tym przypadku swoje znaczenie, co zwiększa łączną liczbę poduszek powietrznych w pojeździe do dziewięciu.

Cadenza, jako pierwszy model Kia sprzedawany w USA pod submarką DRIVE WISE, oferuje nowoczesne funkcje asystujące kierowcę, takie jak zaawansowany aktywny tempomat z funkcją stop-and-go, ostrzeżenie o kolizji czołowej i autonomiczne hamowanie awaryjne, a także ostrzeżenie o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu. Innym nowym funkcjonalnością w Kia jest inteligentny system wykrywania martwego pola, który wykrywa niezamierzone dryfowanie w kierunku sąsiedniego pojazdu i automatycznie hamuje przednie koło po przeciwnej stronie, aby pomóc utrzymać zamierzony kurs pojazdu.

Panele boczne nadwozia są mocniejsze i mają zwiększoną wytrzymałość na rozciąganie, co poprawia odporność Cadenzy na wgniecenia. Dzięki zwiększonemu użyciu klejów strukturalnych i komponentów poddanych gorącemu tłoczeniu, sztywność konstrukcji wzrosła o ponad 35 procent, co również poprawia dynamikę jazdy. Całe podwozie jest lżejsze, dzięki zastosowaniu aluminium zamiast stali w takich obszarach, jak przednie węzły kierownicze, a inżynierowie dostosowali przednie i tylne ramy pomocnicze z większymi tulejami, aby poprawić sztywność boczną oraz właściwości NVH. Dodatkowo komfort jazdy poprawiają amortyzatory o selektywności amplitudy (ASD), które maksymalizują komfort jazdy bez poświęcania stabilności. Dodatkowy zawór w tłumiku zapewnia odpowiednią siłę tłumienia dostosowaną do nawierzchni drogi, a nowy amortyzator zawiera teraz hydrauliczny ogranicznik odbicia (HRS), który działa na rzecz zapewnienia płynniejszej jazdy po szorstkich lub uszkodzonych nawierzchniach. Udoskonalone zawieszenie poprawiło współczynnik unoszenia Cadenzy, a ostatecznym wynikiem jest lepsza stabilność i prowadzenie przy wysokich prędkościach. Kierowanie jest bardziej responsywne niż wcześniej, z lepszym uczuciem centralnym dzięki nowemu 32-bitowemu elektronicznemu modułowi sterującemu (ECU), zastępującemu 16-bitowy procesor z wyjściowego modelu.

Pewny styl jazdy i prowadzenia w Cadenzie 2017 uzupełniają poprawki w NVH. Dodatkowa akustycznie absorbująca lamina w przednich oknach i szybie czołowej redukuje hałas wiatru, podczas gdy osłona podłogi tłumi hałas drogowy. Wraz ze zwiększoną izolacją wokół słupków A, poziomy NVH zostały znacznie zredukowane, co przekłada się na cichą przestrzeń wewnętrzną. Osłona podłogi również poprawia osiągi aerodynamiczne Cadenzy, w połączeniu z powietrznymi zasłonami przy przednich kołach, które redukują opór powietrza wokół opon. Ogólnie rzecz biorąc, współczynnik oporu powietrza poprawił się z 0,29 do 0,28.

Nowo zaprojektowane 18- lub 19-calowe obręcze ze stopów mogą być wyposażone w dostępne opony Michelin® (P245/45R18 lub P245/40R19). Za kołami, większe tarcze hamulcowe poprawiają ogólną wydajność i odczucie hamowania. Przednie hamulce zwiększyły się z 11 do 12 cali, podczas gdy tylne wzrosły nieznacznie z 11 do 11,1 cala, co pomaga skrócić drogi hamowania.

Harmonijne i Nowoczesne Wnętrze Kabiny

Pełne technologii, wnętrze kabiny zostało zaprojektowane w celu zapewnienia bardziej harmonijnej interakcji człowiek-maszyna, z inteligentnym ergonomicznie projektem, intuicyjnymi kontrolami i zestawem ulepszonych funkcji ułatwiających, co sprawia, że doświadczenie jazdy jest przyjemne i bezproblemowe. Nowością w Cadenzy 2017 jest wyświetlacz Head-Up (HUD), który wyświetla kluczowe informacje dla kierowcy, takie jak prędkość oraz wskazówki nawigacji, bezpośrednio na szybie w polu widzenia kierowcy. Dodatkowo, monitor widoku 360° został zaktualizowany z poprawionym oprogramowaniem i rozdzielczością, co daje kierowcy wyraźniejszy widok na obszar wokół pojazdu, a nowe linie pomocnicze do jazdy w tył oferują pewność przy parkowaniu w ciasnych miejscach. Inne nowe funkcje w Kia Cadenza to inteligentny bagażnik, który wygodnie otwiera pokrywę bagażnika, gdy czujnik wykryje pilot przez więcej niż trzy sekundy, oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Najnowsza generacja systemu UVO firmy Kia, oferująca Android Auto i Apple® CarPlay, jest standardem, podczas gdy opcjonalny system audio Harman/Kardon® z 12 głośnikami, wykorzystujący technologię Clari-Fi™6 do przywracania muzyki, jest dostępny jako opcja.

Efektywna i Trwała Wydajność

Pod maską znajduje się poprawiona wersja silnika V6 o pojemności 3,3 litra, który został dostosowany w celu poprawy efektywności paliwowej. Z szacowaną mocą 290 KM (dokładne dane dotyczące mocy i efektywności paliwowej zostaną podane bliżej terminu rozpoczęcia sprzedaży pojazdu), silnik przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem pierwszej w Kia, opartej na przednim napędzie, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Nowo opracowana skrzynia biegów jest bardzo efektywna, zapewniając szybkie i precyzyjne zmiany biegów, co sprawia, że doświadczenie jazdy jest bardziej przyjemne niż u konkurencji. Pomimo posiadania dwóch dodatkowych biegów, ośmiobiegowa skrzynia, która została zaprojektowana wewnętrznie, jest lżejsza niż jednostka w modelu wyjściowym.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.