KIA Niro Plug-In Hybrid 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Niro Plug-In Hybrid 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćKIA Niro Plug-In Hybrid 2018-Present

Po wprowadzeniu na rynek hybrydowego Niro w 2017 roku, Kia podniosła poprzeczkę, uruchamiając w 2018 roku wersję z wtyczką tego kompaktowego crossovera.

W ciągu zaledwie dekady klienci przesunęli się z walki o moc silnika do walki o oszczędność paliwa, a koreański producent samochodów przeszedł od produkcji tanich pojazdów do niemal luksusowych aut. Chociaż Kia nie zaskoczyła wysokowydajnymi samochodami sportowymi, starała się uratować kilka pingwinów dzięki swoim modelom hybrydowym i hybrydowym z wtyczką, takim jak Niro.

Na zewnątrz był to ten sam crossover co regularny model. Był wyższy niż standardowe kombi, ale nie tak wysoki jak minivan czy SUV. Charakterystyczny grille w kształcie „tiger-nose”, wymyślony przez Petera Schreyera jako wizerunek marki Kia, dobrze komponował się z Niro, szczególnie w połączeniu z kanciastymi reflektorami przypominającymi parę tygrysich oczu. Na przednim prawym błotniku znajdowała się klapka, która zasłaniała port ładowania, co stanowiło główną różnicę w porównaniu do wersji hybrydowej. Z tyłu producent ukrył rurę wydechową silnika spalinowego za zderzakiem.

W środku przestronna kabina dzieliła większość elementów z regularnym Niro. Niebieskie akcenty wokół nawiewów oraz ładne wykonanie wnętrza sprawiały wrażenie pojazdu z wyższej półki. Nie dorównywało to standardom Audi, ale było lepsze niż w cee’d. W środku było wystarczająco miejsca dla pięciu dorosłych osób oraz obszerna przestrzeń bagażowa z tyłu. Jednak objętość bagażnika zmniejszyła się w porównaniu do swoich odpowiedników ze względu na większą baterię.

Pod maską Kia polegała na tym samym naturalnie aspirowanym silniku 1.6 o mocy wspomaganej przez silnik elektryczny. Całkowita moc wynosiła 141 KM, a jednostka napędowa przekazywała moment obrotowy na przednie koła za pomocą sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej).

Hyundai Niro Plug-in Hybrid z 2018 roku wprowadza ekscytujący nowy wymiar do oferty samochodów alternatywnych Kia. Jako trzeci model z funkcją plug-in, który zadebiutuje w salonach dealerskich pod koniec 2017 roku, Niro PHEV oferuje tę samą użyteczność crossovera, radość z jazdy i atrakcyjny design, co hybrydowe Niro, ale z oszacowanym zasięgiem elektrycznym wynoszącym 26 mil.

„Niro Plug-in to ekscytujący krok naprzód w kierunku oferowania przez Kia większej liczby pojazdów z alternatywnym napędem do 2020 roku,” powiedział Orth Hedrick, wiceprezydent ds. planowania produktu w Kia Motors America (KMA). „Konsumenci, którzy są zafascynowani wszechstronnością i designem hybrydowego Niro, ale pragną jeszcze więcej technologii EcoDynamics oraz możliwości jazdy wyłącznie na zasilaniu elektrycznym, znajdą w Niro Plug-in Hybrid wiele do pokochania.”

Z oszacowanym zasięgiem elektrycznym wynoszącym 26 mil, Kia Niro PHEV może pomóc niektórym kierowcom zużywać mniej benzyny w codziennych warunkach, a w trybie całkowicie elektrycznym emituje zero zanieczyszczeń. Przy całkowitym zasięgu wynoszącym do 560 mil, oferuje fantastyczną wszechstronność. Z Kia Niro Plug-in Hybrid można cieszyć się zarówno codzienną jazdą na czystym EV, jak i z dalekich podróży.

Niro Plug-in Hybrid z 2018 roku to kolejny model wprowadzony w ramach submarki Kia Motors EcoDynamics i stanowi ważny krok na drodze do prawie potrojenia globalnej oferty marki w zakresie pojazdów alternatywnych do 2020 roku, w skład której wchodzą Niro, Optima Hybrid, Optima PHEV i Soul EV. Nowe Niro Plug-in Hybrid oferuje wszystkie bogate funkcje i radość z jazdy, jakie oferuje hybryda Niro, ale z kilkoma unikalnymi elementami PHEV, takimi jak subtelnie zmodyfikowana wkładka i obramowanie grilla, niebieskie akcenty na nadwoziu, dostępne reflektory LED, port ładowania (na lewym przednim błotniku), dostępny 7-calowy kolorowy wyświetlacz z cyfrowym obrotomierzem oraz oznaczenia „ECO/Plug-In”.

Efektywny i angażujący napęd

Niro PHEV łączy w sobie całkowicie aluminiowy, efektywny silnik 1.6 GDI (bezpośredni wtrysk benzyny) o czterech cylindrach z pakietem akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 8.9 kWh (59 kW) oraz potężnym silnikiem elektrycznym o mocy 60 KM (44.5 kW), co zapewnia optymalną efektywność paliwową i zasięg elektryczny. Niro PHEV osiąga ocenę MPGe wynoszącą 105, a jego szacowane wartości MPG według EPA to 48 mpg w mieście, 44 mpg na autostradzie oraz 46 mpg w cyklu mieszanym, co jest podobne do hybrydowego Niro. Szacowany zasięg jazdy, gdy oba systemy – elektryczny i benzynowy – pracują razem, wynosi do 560 mil.

Zwiększona pojemność akumulatora wysokiego napięcia (+7.34 kWh w porównaniu do hybrydy Niro) oraz moc przyczyniły się do uczynienia Kia Niro Plug-in Hybrid efektywnym crossoverem o niskiej emisji, osiągającym ocenę MPGe wynoszącą 105. Kompaktowy akumulator wysokiego napięcia Niro PHEV jest wygodnie umieszczony pod podłogą ładunkową i pod tylnym siedzeniem, a jego pojemność ładunkowa pozostaje na tym samym poziomie, co w hybrydzie Niro. Port ładowania znajduje się w przednim lewym błotniku po stronie kierowcy. Pełne naładowanie można osiągnąć w około 2.5 godziny za pomocą ładowarki 240V (poziom 2) i w mniej niż 9 godzin za pomocą ładowarki 120V (poziom 1).

Niro PHEV korzysta z tej samej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem (DCT) co Niro, co przekłada się na bardziej przyjemną i angażującą jazdę. Kierowcy mogą wybierać spośród kilku trybów jazdy, w tym trybu EV, trybu hybrydowego, (domyślny) trybu Eco lub trybu Sport, który zapewnia szybszą reakcję skrzyni biegów i wykorzystuje połączoną moc napędu wynoszącą 139 KM i 195 lb-ft momentu obrotowego.

Inną wartą uwagi funkcją oszczędzającą energię jest Klimatyzacja Tylko dla Kierowcy, która kieruje wentylację tylko w stronę kierowcy i zmniejsza zużycie energii przez system klimatyzacji.

Mocna i Lekka Budowa

Lekka konstrukcja Kia Niro Plug-in Hybrid oparta jest na tej samej dedykowanej platformie, co tradycyjne Niro, wykorzystującej ponad 50 procent stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS). Szerokie zastosowanie komponentów ze stali gorącowalcanej oraz przemysłowych klejów ma na celu zwiększenie sztywności skrętnej i poprawę integralności strukturalnej. Kia dąży do uzyskania przez Niro i Niro PHEV najwyższych ocen od National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) oraz Insurance Institute of Highway Safety (IIHS).

Redukcja wagi była kluczowym aspektem rozwoju Niro PHEV, dlatego poza nadwoziem, AHSS wykorzystano również do zaprojektowania innych elementów, w tym lekkich ram siedzeń. Inżynierowie zdołali również zredukować ogólną wagę przez zastosowanie aluminium w pokrywie silnika, tylnej klapie oraz kilku elementach zawieszenia, w tym przednich dolnych wahaczach, przednich i tylnych wahaczach oraz w zaciskach hamulcowych.

Bogata Wyprawa

Podobnie jak hybryda Niro, Niro PHEV pomieści pięć osób i oferuje tę samą doskonałą funkcjonalność crossovera oraz przestronną przestrzeń ładunkową. Niro PHEV będzie oferowane w trzech wersjach wyposażeniowych – LX, EX i EX Premium.

Dodatkowo, Niro PHEV oferuje zestaw zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę i zapewniających wygodę, w tym systemy monitorowania martwego pola (BSD) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), asystenta zmiany pasa (LCA) oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu; natomiast inteligentny tempomat (SCC), autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), ostrzeżenie o kolizji (FCW) i system asystenta utrzymania pasa (LKAS) są standardem.

1.6L GDI PHEV 6AT FWD (141 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1580 Cm3
Moc77.2 Kw @ 5700 Rpm
105 Hp @ 5700 Rpm
104 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy108 Lb-Ft @ 4000 Rpm
147 Nm @ 4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego44.9 Kw (61 Hp)
Electrical Motor Torque125.4 Lb-Ft (170 Nm)
Całkowita maksymalna moc103.7 Kw (141 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy195.5 Lb-Ft (265 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60 R16
Długość171.5 In (4356 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość60.4 In (1534 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/62.2 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika11.4 Cuft (323 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3481 Lbs (1579 Kg)
Średnie spalanie180.9 Mpg Us (1.3 L/100Km)
Emisja CO229 G/Km
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity8.9 Kwh
Range42 Miles (67.6 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.