Jedynie trzy lata, plus minus kilka miesięcy po premierze pierwszej generacji modelu Optima/Magentis, Kia wprowadziła odświeżenie swojego flagowego modelu w połowie cyklu życia.
Koreański producent samochodów uznał, że szybkie wprowadzanie nowych generacji pomoże mu dogonić głównych konkurentów na rynku. W pewien sposób, ten system zadziałał całkiem dobrze dla Kii, a jej ewolucja przebiegała szybciej, niż ktokolwiek przewidywał. Jednak nie każde liftingowanie modelu może być dobrym powodem do zakupu najnowszej wersji.
Jeśli chodzi o styl, Kia nie do końca wiedziała, jak zaprojektować swoje auta, aby były atrakcyjne dla klientów. Próbowała różnych linii i kształtów. Niektóre z nich okazały się udane, inne nie. Podczas gdy model z 2001 roku miał klasycznie wyglądające poziome reflektory, zaktualizowana wersja z 2003 roku wyposażona była w okrągłe lampy oraz dodatkowe światła po bokach przedniego zderzaka. Wyglądało to co najmniej dziwnie.
Wewnątrz, producent nie starał się zbytnio ukrywać swojego doświadczenia w budowie budżetowych pojazdów. Samochód oferował materiałowe siedzenia w podstawowych wersjach, ale miał standardowo klimatyzację, elektryczne szyby i zamki, lusterka elektryczne oraz dobrze działający system audio. Kia zachowała rozkładane tylne siedzenia. W najdroższej wersji standardowo oferowano skórzaną tapicerkę oraz system audio premium, a szyberdach był dostępny w opcji.