KIA Optima Sportswagon 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Optima Sportswagon 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćKIA Optima Sportswagon 2016-2018

Kto twierdził, że samochody kombi były martwe w 2016 roku, bardzo się mylił. Kia zauważyła wzrost popularności tego typu pojazdów i zaprezentowała Optima Sportswagon na Targi Motoryzacyjne w Genewie.

Jednym z powodów, dla których samochody kombi nie cieszyły się dużym zainteresowaniem, był ich design. Te pojazdy lepiej wyglądały na papierze niż na podjeździe klientów. Mimo swojej użyteczności i praktyczności, nie mogły dorównać tempie sprzedaży. Dlatego niektórzy producenci, tacy jak Alfa Romeo czy Jaguar, nie oferowali samochodów kombi w swojej ofercie. Jednak Kia wiedziała, że jeśli cee’d Sportswagon ma swoich klientów, to większa Optima również będzie miała podobny urok.

Do słupków B, Optima Sportswagon była identyczna. Była to pierwsza kombi w segmencie D stworzona przez Kia, a projektanci starali się, aby była udana. Opadający dach ku tyłowi oraz podniesiona linia okien za słupkiem C sprawiały, że samochód wyglądał sportowo. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem, była pochylona klapa bagażnika i spojler dachowy, które wizualnie podkreślały dynamiczny design auta.

Wewnątrz znajdował się ten sam kokpit co w standardowej wersji Optima. Fotele były szerokie i płaskie, aby zapewnić komfort jazdy. Z tyłu, kanapa wciąż była płaska, ale mogła być składana w proporcjach 40:20:40. To było dobre rozwiązanie dla czterech dorosłych osób, które chciały jechać na narty. Bardzo duży bagażnik był prawdziwą ulgą dla wszystkich, którzy planowali długą podróż i chcieli zabrać ze sobą namiot.

Optima Sportswagon była wyposażona w te same opcje silnikowe co sedan oraz te same możliwości wyboru skrzyni biegów.

Nowy Kia Optima Sportswagon, pierwszy w historii Kia przedstawiciel segmentu D w wersji touring, zadebiutował na światowej scenie podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku (86. Salon Międzynarodowy Motoryzacyjny).

Czerpiąc inspirację z koncepcji Kia SportSpace zaprezentowanej po raz pierwszy na Targach w Genewie w 2015 roku, Optima Sportswagon łączy w sobie uderzający design zewnętrzny oraz wysoką jakość wnętrza modelu Optima z 2016 roku, oferując dodatkową praktyczność i atrakcyjność nadwozia typu touring.

Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, skomentował: „Optima stała się symbolem Kia na całym świecie i przyczyniła się do designerskiej transformacji marki. Koncepcja SportSpace z 2015 roku jasno określiła naszą wizję przyszłości Optimy, a Sportswagon dodaje kolejną warstwę stylu i funkcjonalności do dobrze przyjętej wersji sedan.”

Cole dodał: „To ważny produkt dla Kia w Europie, który zwiększy naszą obecność w tym istotnym segmencie. W Europie dwie trzecie sprzedaży w segmencie D oraz trzy czwarte sprzedaży flotowej w tej klasie stanowią pojazdy typu touring, więc Optima Sportswagon odegra kluczową rolę w przyciąganiu nowych prywatnych i korporacyjnych nabywców do naszej marki. To istotny produkt zdobywczy dla Kia.”

Optima Sportswagon będzie dostępna z wyborem efektywnych i responsywnych jednostek napędowych na benzynę i olej napędowy, w tym z wydajnym modelem GT. Optima Sportswagon jest wyposażona w szereg innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa i infotainment, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo, komfort i przyjemność pasażerów.

Kia Optima Sportswagon zadebiutuje na rynku europejskim w IV kwartale 2016 roku.

Nowa Kia Optima Sportswagon: pierwszy w historii Kia przedstawiciel segmentu D w wersji touring

Inspirowana koncepcją Kia SportSpace zaprezentowaną na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku, Optima Sportswagon jest pierwszym podejściem Kia do konkurencyjnego segmentu D w wersji touring. To wyjątkowo praktyczny pojazd do codziennego użytku, który będzie także jednym z najbardziej stylowych samochodów w swojej klasie, o długiej, smukłej i dynamicznej sylwetce. Sportswagon zachowuje te same wymiary (szerokość 1860 mm i długość 4855 mm) co sedan, a jego wysokość zwiększa się o 5 mm (do 1470 mm), co umożliwia pomieszczenie większego bagażnika.

Nowa Optima Sportswagon ma te same ostre linie i gładką karoserię, które definiują najnowsze modele Kia. Przód pojazdu pozostaje taki sam jak w sedanie Optima, a solidne, rosnące linie nadwozia i delikatnie opadający dach tworzą charakterystyczny kształt nadwozia w wersji touring.

Zderzak tylny dodaje większej objętości wizualnej, chociaż dodatkowa masa jest elegancko ukryta przez nachyloną tylną szybę oraz zbieżną linię dachu, co nadaje Sportswagonowi naprawdę sportowy wygląd w typowo konserwatywnym segmencie.

Z tyłu pojazdu szerokie lampy LED oświetlają rogi karoserii. Tylny zderzak ma pojedynczy owalny wydech i zintegrowany dyfuzor powietrza, co dodaje sportowego charakteru.

Optima Sportswagon będzie dostępna w Europie w dziewięciu kolorach nadwozia i na felgach aluminiowych o średnicy od 16 do 18 cali.

Wnętrze wysokiej jakości z Android Auto™ i Apple CarPlay™

Nowa Kia Optima Sportswagon oferuje przestronne wnętrze o wysokiej jakości, skoncentrowane na kierowcy, z funkcjami i technologiami, które zazwyczaj kojarzone są z pojazdami z wyższej klasy.

Szeroka deska rozdzielcza, zaprojektowana w poziomie, tworzy prawdziwe poczucie przestronności i nowoczesności, z zastosowaniem wysokiej jakości materiałów oraz designu, który charakteryzuje wnętrze sedana Optima. Dla jakości atmosfery, kabina wykończona jest dużą ilością materiałów o miękkim dotyku, tkaniną i wykończeniem skórzanym w naturalnych tonach oraz gustownymi metalowymi akcentami. Wysoki poziom dźwiękoszczelności redukuje zmęczenie kierowcy podczas długich podróży oraz jazdy po nierównych nawierzchniach.

Nowy Sportswagon dostępny będzie z wyborem jednokolorowych lub dwu-tonowych schematów wnętrza: jednokolorowy (czarny) lub dwu-tonowy (ciemnoszary z jasnoszarym) z tkaniny lub wykończenia skórzanego. Konsola ma wykończenie w czarnym połysku i chromie.

Te same technologie, które sprawiają, że sedan Optima jest jednym z najbardziej innowacyjnych samochodów w segmencie D, znajdą się w Optima Sportswagon – szereg technologii pokładowych ma na celu poprawę użyteczności, komfortu i wygody.

Kia Optima Sportswagon wyposażona jest w najnowszy system nawigacji multimedialnej i audio-wizualnej (AVN), dostępny z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym – ten ostatni, gdy wybrano system nawigacji satelitarnej. Radio cyfrowe DAB, dostępne na wielu europejskich rynkach, jest w pełni wspierane przez AVN Kia.

Optima Sportswagon będzie także jednym z pierwszych modeli Kia z Android Auto™, zaprojektowanym do współpracy z telefonami z systemem Android w wersji 5.0 (Lollipop) lub wyższej, oraz Apple CarPlay™ dla iPhone’a 5 lub nowszego. Oba systemy mają sterowanie głosowe i pozwalają kierowcy trzymać ręce na kierownicy i wzrok na drodze przez cały czas.

Dostępny od momentu uruchomienia, Android Auto™ łączy się z telefonem użytkownika i umożliwia dostęp do aplikacji i funkcji smartfona za pośrednictwem systemu infotainment samochodu, takich jak nawigacja Google Maps z prowadzeniem głosowym, połączenia i wiadomości tekstowe w trybie głośnomówiącym oraz rozpoznawanie głosu. Android Auto™ pozwala również na strumieniowanie muzyki z Google Play Music.

Apple CarPlay™ – występujące w modelach Sportswagon do końca 2016 roku – umożliwi pełne sterowanie głosowe przy użyciu Siri do kontrolowania różnych funkcji i aplikacji telefonu, w tym nawigacji za pomocą Apple Maps, połączeń oraz dyktowania wiadomości. Apple CarPlay™ wspiera także inne aplikacje audio, takie jak strumieniowanie muzyki lub audiobooki, które użytkownik mógł pobrać na swojego iPhone’a.

System AVN oferuje również pełny pakiet usług Kia Connected Services, z aktualnymi informacjami skierowanymi do kierowcy. Dostarczane przez firmę technologiczną TomTom, szeroki zakres dostępnych funkcji łączności obejmuje aktualizacje ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, powiadomienia o radarach prędkości, lokalne wyszukiwanie i prognozy pogody. W Europie system będzie dostępny dla nabywców Optima Sportswagon bezpłatnie przez siedem lat po zakupie samochodu.

System infotainment z ekranem dotykowym jest standardowo połączony z systemem audio o sześciu głośnikach, podczas gdy miłośnicy muzyki mogą również wybrać potężny 590-watowy system audio Harman Kardon Premium Sound, z ośmioma głośnikami, zewnętrznym wzmacniaczem i subwooferem oraz technologią przywracania dźwięku Clari-Fi MP3.

Kia Optima Sportswagon jest wyposażona w nową bezprzewodową ładowarkę do urządzeń mobilnych, umieszczoną u podstawy centralnej konsoli. Bezprzewodowa ładowarka o mocy 5W pozwala użytkownikom ładować telefon w ruchu, bez kabli. Dzięki systemowi 'wykrywania obcych przedmiotów’, ładowarka uruchamia się, gdy na padzie znajduje się kompatybilne urządzenie i ostrzega właścicieli, gdy opuszczają pojazd z telefonem pozostawionym na ładowarce. System wyświetla stan ładowania telefonu na zestawie wskaźników i ma wbudowany system bezpieczeństwa, zapobiegający przegrzaniu podczas użytkowania.

Kia Optima Sportswagon ma ponadto dwa punkty ładowania USB, jeden z przodu i jeden z tyłu, aby pasażerowie mogli ładować urządzenia mobilne, w zależności od poziomu wyposażenia.

W zależności od rynku, inne dostępne funkcje to: monitor 360-stopniowy Around View, z czterema kamerami, które pomagają kierowcy w manewrowaniu podczas parkowania, wyświetlając widok z lotu ptaka Optima Sportswagon na ekranie dotykowym; system asystenta parkowania Smart Parking Assist System (SPAS), który automatycznie parkuje samochód wzdłużnego i prostopadłego; oraz dynamiczne reflektory skrętne, które oświetlają drogę przed pojazdem w kierunku ruchu kierownicy dla większej widoczności i poprawy bezpieczeństwa w nocy.

Wszechstronność, funkcjonalność i pojemność bagażnika 553 litry

Nowa Kia Optima Sportswagon to najbardziej praktyczna Optima w historii, z obszerną pojemnością bagażnika i szeregiem innowacyjnych oraz użytecznych funkcji, które zapewniają jak najlepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.

Dodatkowa przestrzeń ładunkowa wynikająca z nadwozia typu touring czyni Optima Sportswagon jednym z najbardziej praktycznych samochodów w swojej klasie, z 553 litrami (VDA) przestrzeni bagażowej za drugą linią siedzeń – o 48 litrów więcej niż w sedanie Optima.

Szereg bardzo ergonomicznch funkcji w bagażniku czyni ten samochód bardziej praktycznym niż wiele innych samochodów w segmencie D. Należą do nich siatka zabezpieczająca wbudowana w tylną część siedzeń oraz wysuwane prowadnice do bagażu, które zabezpieczają pojedyncze przedmioty, które mogą się przesuwać lub staczać. Niski, płaski brzeg bagażnika oraz inteligentna pokrywa bagażnika, która automatycznie otwiera się, gdy inteligentny kluczyk Optima znajduje się w pobliżu tylnych drzwi, ułatwiają załadunek ciężkich przedmiotów.

Wysokowydajne tylne siedzenia dzielone w proporcji 40:20:40 są standardem, umożliwiając właścicielom włożenie dłuższego sprzętu outdoorowego – takiego jak narty czy deski snowboardowe – przez środkowe siedzenie, podczas gdy dwaj pasażerowie z tyłu mogą komfortowo siedzieć.

Wysoka wytrzymałość nadwozia z aktywnymi technologiami bezpieczeństwa

Nowy Sportswagon oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki lekkiej, wytrzymałej konstrukcji oraz wysokim standardom pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa. Inżynierowie Kia dążyli do osiągnięcia pięciogwiazdkowej oceny Euro NCAP podczas pracy nad rozwojem Optima Sportswagon. Sedan Optima niedawno uzyskał maksymalną pięciogwiazdkową ocenę od niezależnej organizacji zajmującej się bezpieczeństwem.

Nadwozie Optima Sportswagon korzysta z szerokiego zastosowania stali o wysokiej wytrzymałości (AHSS), która stanowi 51% jego konstrukcji. AHSS zostało użyte do wzmocnienia słupków A i B, progów bocznych, podłogi i nadkoli, z szczególnym uwzględnieniem dachu, słupka C i tylnej ściany, które zostały dostosowane w przejściu Optima z sedana do wersji touring.

W silnym nadwoziu pasywne bezpieczeństwo pasażerów zapewniają standardowo poduszki powietrzne: dla kierowcy, poduszka dla kolan kierowcy, pasażera, dwie boczne z przodu i dwie kurtynowe.

Kia Optima Sportswagon ma być mocno konkurencyjna w kategorii Asystent Bezpieczeństwa Euro NCAP dzięki zestawowi nowych aktywnych technologii bezpieczeństwa zaprojektowanych w celu unikania kolizji lub łagodzenia ich skutków.

Standardowo zainstalowane jest zarządzanie stabilnością pojazdu (VSM) Kia, które zapewnia stabilność podczas hamowania i pokonywania zakrętów poprzez kontrolowanie elektronicznej kontroli stabilności (ESC) oraz elektrycznego wspomagania kierownicy, gdy wykryje utratę przyczepności.

Optima Sportswagon dostępna będzie z szeroką gamą opcjonalnych aktywnych technologii unikania zagrożeń, w zależności od rynku. Należą do nich:

Zaawansowany system tempomatu (SCC), który automatycznie dostosowuje prędkość Optimy, aby utrzymać bezpieczny odstęp od pojazdów z przodu.
Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), które wykorzystuje system radarowy długiego zasięgu do wykrywania potencjalnej kolizji z innym pojazdem lub pieszym oraz pomaga zatrzymać samochód.
System asystujący w utrzymaniu pasa (LKAS), który wykrywa położenie Optima w stosunku do oznaczeń pasa ruchu i podejmuje automatyczne działania korygujące, jeśli wykryje, że samochód zaczyna zmieniać pas bez użycia kierunkowskazów.
Asystent świateł drogowych (HBA), który automatycznie dostosowuje zasięg reflektorów w zależności od innych pojazdów i warunków drogowych.
Funkcja informowania o ograniczeniach prędkości (SLIF), która wyświetla ograniczenie prędkości w zestawie wskaźników kierowcy na podstawie kamer wykrywających znaki drogowe.
Wykrywanie martwego pola (BSD), z wizualnym ostrzeżeniem w lusterku drzwiowym, gdy inny samochód wchodzi w martwe pole kierowcy.
Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), które ostrzega przed innymi samochodami z tyłu Optima w miejscach parkingowych podczas włączania wstecznego.

System AEB Optima Sportswagon jest unikalny w swoim segmencie w Europie, oferując nie tylko radar o krótkim zasięgu, ale także jednostkę o długim zasięgu, która jest w stanie rozpoznawać pojazdy i pieszych z większej odległości i przy wyższych prędkościach niż wielu konkurentów.

Krótkozasięgowy radar 'City’ pomaga kierowcom unikać lub łagodzić skutki kolizji czołowych przy prędkości poniżej 50 km/h, podczas gdy długozasięgowy radar 'Urban’ umożliwia Optima Sportswagon wykrywanie i reagowanie na przeszkody przy prędkościach od 30 do 80 km/h. Funkcja wykrywania pieszych w systemie AEB została zaprojektowana do identyfikacji pieszych przy prędkości do 60 km/h i zmniejszenia ryzyka kolizji.

Płynna jazda, zwinność i opcjonalne zawieszenie elektroniczne

Kluczowym atutem nowego sedana Optima jest komfort jazdy, stabilność przy dużych prędkościach i angażująca obsługa. System zawieszenia Optima Sportswagon został zaprojektowany w celu izolacji wibracji i nierówności nawierzchni, jednocześnie poprawiając zwinność.

Całkowicie niezależne podzespoły zawieszenia Optima zostały przeniesione do nowego modelu Sportswagon, jednak ustawienia sprężyn, amortyzatorów i geometrii zawieszenia zostały dostosowane do nowego touring, z niewielkim przesunięciem w stronę tyłu.

Podczas rozwoju w pełni niezależnego zawieszenia Optima – w porównaniu do ostatniej generacji Kia Optima – inżynierowie przesunęli punkty mocowania przedniego i tylnego podwozia dalej w kierunku krawędzi pojazdu, co zapewnia płynniejszą jazdę po nierównych nawierzchniach. Dwa dodatkowe mocowania przednich poduszek (obecnie cztery) zwiększają sztywność boczną, a bardziej wytrzymałe łożyska kół dopełniają zmiany w przednim zawieszeniu. Efekty są widoczne w szybkim reagowaniu Optima Sportswagon na wprowadzenia sterujące, wysokim poziomie przyczepności podczas pokonywania zakrętów i stabilności na autostradach oraz złych nawierzchniach.

Z tyłu zawieszenie multi-link Optima posiada duże podwójne dolne ramiona z grubymi, mocno absorbującymi energię poduszkami. Dodatkowo definiujące charakterystyki jazdy Optima, stabilność i amortyzacja wstrząsów są na wysokim poziomie.

Kia Optima Sportswagon jest wyposażona w nowy system wspomagania kierownicy z elektrycznym silnikiem zamontowanym na listwie (R-MDPS), który jest standardem dla europejskich modeli z silnikiem 1.7 CRDi oraz modelami GT, napędzany nowym silnikiem 2.0 T-GDI. Zamontowany bezpośrednio na listwie kierownicy, a nie na kolumnie, R-MDPS zapewnia wysoki poziom odczucia kierownicy i szybkie, liniowe reakcje na wprowadzenia kierowcy – szczególnie w okolicy środka. R-MDPS wzmacnia charakterystykę ostrych reakcji Sportswagon i lokuje go wśród najbardziej zwinnych samochodów w segmencie D.

Klienci mogą wybrać opcjonalny system zawieszenia kontrolowanego elektronicznie (ECS), który dostarcza zawieszenie i prowadzenie dostosowane wyłącznie do gustów europejskich kierowców. ECS wykorzystuje wewnętrzne zawory dla każdej z czterech amortyzatorów i jest połączony z czujnikiem siły G w ECU oraz dwoma czujnikami siły G zamontowanymi w przednich kołach. Wykorzystując te czujniki, ECS wykrywa wprowadzenia sterujące i położenie pedału przyspieszenia, a także monitoruje warunki drogowe, aby dostosować zawieszenie do sztywniejszej, sportowej jazdy lub większego komfortu – kierowcy mogą wybierać spośród trybów 'sport’ i 'normal’. System ten dostarcza indywidualną siłę tłumienia dla każdego koła szybciej niż kiedykolwiek przedtem. ECS będzie dostępny od momentu uruchomienia w modelach wyposażonych w silnik diesla 1.7 CRDi, a będzie standardem we wszystkich modelach GT z silnikiem 2.0 T-GDI.

Wybór jednostek benzynowych i diesla z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów

Napędzana na przednie koła Optima Sportswagon będzie dostępna z gamą silników benzynowych i diesla zgodnych z normą Euro 6, gdy trafi na rynek w Europie. Optima Sportswagon oferuje wybór między silnikiem diesla 1.7 CRDi a silnikiem benzynowym 2.0 CVVL, podczas gdy modele GT są wyposażone w nowy silnik benzynowy o mocy 2.0 T-GDI z bezpośrednim wtryskiem.

Ulepszony do zastosowania w sedanie Optima i przeniesiony bez zmian do Sportswagon, silnik diesla 1.7 CRDi będzie stanowił większość sprzedaży w Europie. Silnik korzysta z szeregu modyfikacji, co skutkuje większą mocą i momentem obrotowym oraz zmniejszonymi emisjami. Produkując 141 KM i 340 Nm momentu obrotowego, ulepszony silnik diesla 1.7 będzie oferował niskie emisje CO2 i wysoką ekonomikę paliwa, oczekując na ostateczną homologację później w 2016 roku.

Silnik 1.7 CRDi będzie dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową Kia, zdolną do obsługi wyższych momentów obrotowych silnika turbodiesla i zaprojektowaną, aby zapewnić bardziej sportowe doznania z płynną i natychmiastową zmianą biegów.

Kia Optima Sportswagon będzie również dostępna z silnikiem benzynowym 2.0 CVVL, oferującym technologię zmiennego podnoszenia zaworów do płynnego uzyskania 163 KM i szybkiej reakcji na przyspieszenie. Silnik benzynowy 2.0 CVVL można wybrać z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Wysokowydajna Optima Sportswagon GT wyposażona jest w nowy silnik benzynowy 2.0 T-GDI GT, który przekazuje moc silnika przez sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Kia Optima Sportswagon w sprzedaży od IV kwartału 2016 roku

Kia Optima Sportswagon pojawi się na rynku europejskim w IV kwartale 2016 roku, z wyjątkową 7-letnią gwarancją na 100 000 mil w standardzie. Dla rynków europejskich, Optima Sportswagon będzie produkowana w zakładzie Kia w Hwasung w Korei.

############################################################################

[Wielka Brytania]

Stylowy i przestronny duży samochód typu kombi, Kia Optima Sportswagon, dołącza do oferty Kia w Wielkiej Brytanii, w cenie od 22 295 funtów. Pierwszy w historii Kia reprezentant segmentu D w wersji kombi trafia do Wielkiej Brytanii w tym samym czasie, co wersja hybrydowa plug-in modelu Optima, dając firmie dwie nowe możliwości na rozwój, zwłaszcza w flotach samochodowych. W Europie dwie trzecie sprzedaży w segmencie D oraz 75 procent sprzedaży flotowej w tej klasie stanowią samochody typu kombi.

Kia Optima Sportswagon została zaprojektowana w Europie i będzie sprzedawana tylko w Europie. Jej stylowy wygląd pozostaje wierny wysoko ocenianej koncepcji SPORTSPACE zaprezentowanej na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku. Styl nie jest jednak kosztem praktyczności i wszechstronności: Optima Sportswagon ma minimalnie 552 litry przestrzeni ładunkowej, w tym dwie szuflady podłogowe, i 1686 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Stylowe zintegrowane relingi dachowe są standardowe.

Kia Optima Sportswagon emanuje tym samym zewnętrznym stylem i klasą wnętrza co sedan, na którym się opiera – oba samochody mają identyczne długości (4855 mm) i szerokości (1860 mm), ale Sportswagon jest o 5 mm wyższy (1470 mm) z powodu relingów dachowych.

Podobnie jak sedan Optima, jest sprzedawana wyłącznie z bardzo wydajnym, momentowym i wyrafinowanym silnikiem turbodiesla 1.7. I jest dostępna z pełnym zestawem zaawansowanych technologii łączności i asystencji dla kierowcy, w tym Android Auto, Apple CarPlay (dostępne później w produkcji), Kia Connected Services zasilanym przez TomTom®, systemem audio harman/kardon z ośmioma głośnikami, autonomicznym układem hamowania awaryjnego, inteligentnym tempomatem i systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
Kia Optima Sportswagon [Wielka Brytania] (2017)
2017 Kia Optima Sportswagon [Wielka Brytania]

Kia Optima Sportswagon w Wielkiej Brytanii

Nowa Optima Sportswagon jest dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych – 2, 3 oraz GT-Line S – odzwierciedlających te same, które są dostępne w sedanie Optima. Sportowa wersja GT wysokiej wydajności sprawi, że będzie to cztery warianty na początku 2017 roku.

Wyposażenie standardowe również dorównuje temu, co jest dostępne w odpowiadającym sedanowi modelu i jest bez skrupułów kierowane do użytkowników biznesowych, którzy stanowią zdecydowaną większość nabywców w tym sektorze rynku. Istnieją jednak pewne dodatki dostępne tylko w wersji kombi. Relingi dachowe są standardowe we wszystkich trzech wersjach wyposażeniowych, razem z gniazdem DC w bagażniku, uchwytem do jednoczesnego składania tylnych siedzeń, boczną przegrodą bagażową oraz przygotowaniem do podłączenia przyczepy. Poziom 3 dodaje system prowadnic bagażowych, wykończenie krawędzi bagażnika oraz przyciemniane szyby w tylnych drzwiach, bocznych oknach i klapie bagażnika. GT-Line S odróżnia się jeszcze bardziej z powodu inteligentnej pokrywy bagażnika z funkcją automatycznego otwierania.

Podstawowy poziom 2 jest standardowo wyposażony w system nawigacji satelitarnej 7,0-cala z europejskim mapowaniem oraz kamerą wsteczną, przyciskami na kierownicy, przednimi i tylnymi portami USB, automatyczną klimatyzacją z jonizatorem, skórzaną kierownicą i dźwignią zmiany biegów, tempomatem z ogranicznikiem prędkości, elektrycznie podgrzewanymi składanymi lusterkami, sześciogłośnikowym radiem DAB z obsługą MP3 oraz Bluetooth z przesyłaniem muzyki. Wyposażona jest w 17-calowe felgi aluminiowe, kolorowe uchwyty i lusterka, podwójne reflektory z dynamicznym oświetleniem zakrętów i LED-owe światła do jazdy dziennej, elektryczną regulację lędźwi kierowcy oraz zdalne centralne zamykanie z kluczem składanym, podczas gdy kompleksowe środki bezpieczeństwa obejmują elektroniczną kontrolę stabilności i zarządzanie stabilnością pojazdu, asystenta startu pod górę, monitorowanie ciśnienia w oponach oraz elektroniczną hamulec postojowy.

2.0L CVVL 6AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc119.9 Kw @ 6500 Rpm
163 Hp @ 6500 Rpm
161 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy145 Lb-Ft @ 4800 Rpm
196 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika19.5 Cuft (552 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2173 G/Km

2.0L CVVL 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc119.9 Kw @ 6500 Rpm
163 Hp @ 6500 Rpm
161 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy145 Lb-Ft @ 4800 Rpm
196 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika19.5 Cuft (552 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4564 Lbs (2070 Kg)
Spalanie miasto22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

GT 2.0L T-GDi 6AT FWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc180.2 Kw @ 6000 Rpm
245 Hp @ 6000 Rpm
242 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 1350 Rpm
353 Nm @ 1350 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika19.5 Cuft (552 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3483 Lbs (1580 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4828 Lbs (2190 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2191 G/Km

1.7L CRDi 6MT FWD (141 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1685 Cm3
Moc103.7 Kw @ 4000 Rpm
141 Hp @ 4000 Rpm
139 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750 Rpm
340 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika19.5 Cuft (552 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3351 Lbs (1520 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

1.7L CRDi 7AT FWD (141 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1685 Cm3
Moc103.7 Kw @ 4000 Rpm
141 Hp @ 4000 Rpm
139 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750 Rpm
340 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika19.5 Cuft (552 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna337 Lbs (153 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto452.3 Mpg Us (0.5 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.