Picanto, zaprojektowane jako mały samochód, było najmniejszym modelem oferowanym przez koreańskiego producenta na wielu rynkach, pod różnymi nazwami. Kia zbudowała je na tej samej platformie, co Hyundai i10.
W 2004 roku Kia była głównie znana z pojazdów o słabym designie, a Picanto nie było wyjątkiem. Jednak opierało się na zasadzie „forma podąża za funkcją”, co sprawdziło się w praktyce. Wysoko zamontowane reflektory powyżej zderzaka były chronione przed drobnymi uderzeniami w parkingach, podobnie jak tylne światła, które były umieszczone w rogach. Choć nie zdobyło nagrody za design, rekompensowało to inteligentnym podejściem do stylu.
Wnętrze również koncentrowało się na potrzebach klientów poszukujących małego pojazdu miejskiego. Oferowało wysoko zamontowane fotele kubełkowe z przodu oraz składany ławkę z tyłu. Dzięki temu przestrzeń na nogi z tyłu była wystarczająca dla dorosłych, o ile mieli oni mniej niż 6 stóp (1,80 m) wzrostu. Bagażnik był wystarczający na złożoną gazetę, ale po złożeniu tylnej kanapy mógł służyć jako pojazd do zakupów.