KIA Picanto 3 drzwiowe 2015-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Picanto 3 drzwiowe 2015-2017

Przejdź do galerii zdjęćKIA Picanto 3 drzwiowe 2015-2017

Kia zaprezentowała najmniejszego członka swojej rodziny, Picanto, w dwóch wersjach: trzy- i pięciodrzwiowej, pojazd stworzony do miejskiego ruchu i wąskich miejsc parkingowych.

Druga generacja Picanto zaskoczyła publiczność na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2011 roku. Samochód został zaprojektowany pod kierunkiem Petera Schreyera w europejskim centrum designu Kia w Niemczech. Picanto przeszło modernizację w 2015 roku, aby spełniać nowe normy Euro6.

Wersja trzydrzwiowa miała taką samą przednią część jak jej pięciodrzwiowy odpowiednik. Z boku dłuższe przednie drzwi były potrzebne, aby ułatwić dostęp do tylnych siedzeń. Aby nadać samochodowi sportowy charakter, dział projektowy zamontował tylną szybę przypominającą coupé, co zaowocowało bardzo szerokim słupkiem C na dole. Dla modelu Picanto 3-drzwiowego dostępna była ekskluzywna linia lekkich felg aluminiowych 14″.

Wnętrze wyposażono w nową deskę rozdzielczą z trzema cylindrami i chromowanymi pierścieniami. Wszystkie wersje oferowane były z portem USB do systemu audio oraz elektrycznymi szybami. Automatyczne światła wprowadzono jako standardowe wyposażenie. Przesuwane i regulowane siedzenia z przodu umożliwiały dostęp do tylnych siedzeń, które były ciasne z powodu małego rozstawu osi. Ale, z drugiej strony, był to samochód miejski zaprojektowany do użytku w mieście.

Pod maską, Picanto z 2015 roku oferowało wybór dwóch silników z inteligentnym systemem Start-Stop. Oba były standardowo połączone z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Wersja 1.2-litrowa była również dostępna z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Nowa Kia Picanto, zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku, jest już dostępna na sprzedaż w Wielkiej Brytanii w cenie zaczynającej się od 8345 funtów za wersję trzydrzwiową oraz 8545 funtów za podstawowy model pięciodrzwiowy.

Ulepszona wersja kompaktowej, przyjemnej w prowadzeniu Picanto oferuje kompleksowy zestaw stylizacji, zmian inżynieryjnych i specyfikacji oraz nową wersję wyposażenia, SR7, która zastępuje wcześniejszy model VR7 i dodaje znacznie więcej wyposażenia.

Wszystkie wersje – trzy- i pięciodrzwiowe – mają zmieniony przód, z nowymi reflektorami, nowym projektem zderzaka z pionowym miejscem na światła przeciwmgielne i przekształconym tylnym zderzakiem. Od jesiennej produkcji silniki Kappa o pojemności 1.0 i 1.25 litra będą spełniać normy emisji EU6 i będą rozwijać więcej momentu obrotowego przy niższych obrotach.

Wprowadzono nowe, osiemramienne, płatkowate 14-calowe felgi aluminiowe, które są ekskluzywne dla modelu pięciodrzwiowego w wersji 2, który także oferuje opcję efektownego metalizowanego lakieru w kolorze Atlantic Blue. To samo dostępne jest w pięciodrzwiowym modelu w wersji 3. Wersje SR7 w obu nadwoziach są oferowane wyłącznie w metalizowanym lakierze Honey Bee Yellow.

Wnętrze każdego modelu zyskało chromowane pierścienie na trzycylindrowym zestawie wskaźników oraz chromowane akcenty na pokrętłach wentylacji, a także wysoki połysk czarnego wykończenia na dźwigni zmiany biegów, co podkreśla już wysoką jakość wyglądu i wyczucia samochodu. W porównaniu do wcześniejszego modelu VR7, modele SR7 zyskały teraz przyciemniane szyby i automatyczne światła, podczas gdy pięciodrzwiowa wersja 4, która znajduje się na szczycie gamy Picanto, otrzymuje tempomat z ogranicznikiem prędkości. Każdy model ma ulepszony system audio z mniejszą ilością przycisków i szybszą reakcją.

11 modeli dostosowanych do różnych potrzeb

Picanto to najmniejszy samochód Kii w Wielkiej Brytanii, który w swoim segmencie oferuje zarówno wersje trzy-, jak i pięciodrzwiowe. Łącznie dostępnych jest 11 modeli opartych na wersjach trzydrzwiowych 1 i SR7 oraz pięciodrzwiowych 1, 1 Air, SR7, 2, 3 i 4.

Każdy styl nadwozia ma swój charakter, ale oba łączą przestronność, wszechstronność oraz wysoki poziom jakości i specyfikacji w kompaktowym, miejskim pakiecie. Oba silniki benzynowe są idealnie dopasowane do trendu downsizingu, oszczędności paliwa i redukcji emisji. Większy z nich jest dostępny z automatyczną skrzynią biegów, co zmniejsza stres związany z jazdą po mieście.

Subtelne zmiany w stylizacji jeszcze bardziej podkreślają dynamiczny, radosny charakter Picanto, podczas gdy ulepszenia wnętrza akcentują, że jest to pojazd z substancją, pomimo niskiej ceny. Picanto teraz bardziej niż kiedykolwiek sprawia wrażenie dużego samochodu, z wyjątkiem zajmowanej powierzchni drogi. Oferuje luksus, wyrafinowanie, bezpieczeństwo i komfort większego modelu bez rozmiaru i kosztów oraz silne osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.

Picanto zajmuje nieco mniej niż 3,6 metra drogi, ale długi rozstaw osi w połączeniu z inteligentnym pakowaniem skutkuje wyjątkową przestrzenią kabinową i pojemnością bagażnika wynoszącą 200 litrów, lub 870 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Stylowe jak nigdy dotąd

Przekształcone przednie i tylne zderzaki dodają dodatkowej siły ekspresyjnemu przodowi Kii Picanto, który przechodzi w mocno rzeźbione i dynamiczne boki, które podkreślają siłę i dojrzałość samochodu, nadając mu premium charakter. Dbałość o szczegóły jest wszędzie, co zaowocowało współczynnikiem oporu powietrza Cd 0.31 – znacznie lepszym niż w większości samochodów segmentu A i mającym istotny wpływ na wysoką ekonomikę paliwa oraz niskie emisje. Modele 1, 1 Air i SR7 mają czarny grill z aluminiową ramką, podczas gdy w wersjach 2, 3 i 4 ramka jest chromowana.

Jeśli pięciodrzwiowe Picanto jest dorosłym małym samochodem, to trzydrzwiowe to to samo, ale z iskierką w oku. Posiada unikalny, sportowy charakter, jednocześnie zapewniając podobną praktyczność i bezpieczeństwo co model pięciodrzwiowy. W profilu, drzwi, tylne panele i szyby słupka A nadają trzydrzwiowemu Picanto jeszcze bardziej dynamiczny wygląd, podkreślony przez wznoszącą się linię okien, która przecina klamkę drzwi z każdej strony.

I chociaż jego główną rolą może nie być rodzinna jazda, Kia zrobiła wszystko, aby dostęp do tyłu był łatwy, na te okazje, gdy właściciele chcą podwieźć przyjaciół lub krewnych. Przesuwane i pochylane przednie siedzenia zapewniają szerokie „wejście” do dzielonej tylnej kanapy.

Na całym świecie rynek samochodów w rozmiarze Picanto w 2015 roku wzrośnie do około 3,3 miliona sztuk. Około miliona z nich to samochody trzydrzwiowe, dlatego Kia oferuje obie wersje nadwozia. W Wielkiej Brytanii znaczenie samochodu trzydrzwiowego jest szczególnie wyraźne: udział sprzedaży wynosi tylko 55:45 na korzyść modeli pięciodrzwiowych w rynku segmentu A.

Wygodny czy jeszcze wygodniejszy – oferta modeli

Picanto 1 – oraz pięciodrzwiowe Picanto 1 Air, które dodaje klimatyzację do standardowej specyfikacji – to model podstawowy w gamie, ale nie oszczędzano na wyposażeniu. Wyposażenie fabryczne obejmuje regulowane w wysokości siedzenie, teleskopową kolumnę kierownicy oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Rozrywkę w samochodzie zapewnia standardowe radio RDS z odtwarzaczem CD z obsługą MP3 i czterema głośnikami.

Wersje 1 i 1 Air także mają uchwyty drzwi zewnętrznych w kolorze nadwozia i lusterka, elektryczne szyby z przodu, zdalne centralne zamki z składanym kluczem, regulowane wysokościowo zagłówki dookoła, przyciemniane szyby, regulację świateł i dzieloną tylną kanapę w proporcji 60:40, a także kompleksową specyfikację bezpieczeństwa, która zapewnia kupującym każdej wersji tę samą ochronę.

Wersje SR7 oferują wyjątkowy poziom wyposażenia przy oszczędnym silniku 1.0. Obszerna lista standardowego wyposażenia dodaje, oprócz wersji 1 i 1 Air, 14-calowe felgi aluminiowe, chromowane uchwyty drzwi zewnętrznych, zatyczki zabezpieczające koła oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. W tylnej szybie i klapie bagażnika znajduje się przyciemniane szkło, „powitalne” oraz „podążające za mną” światła oraz automatyczna kontrola świateł.

Wewnątrz SR7 znajduje się klimatyzacja, sterowanie z kierownicy, elektryczne przednie okna z automatyczną funkcją otwierania/zamykania po stronie kierowcy oraz dwie kieszenie na oparciach przednich siedzeń, Bluetooth z przesyłem muzyki, porty USB i Aux, czujniki parkowania oraz automatyczne zamykanie drzwi z wyczuciem prędkości.

Picanto 2 zawiera szereg dodatkowych funkcji zazwyczaj spotykanych w samochodach z segmentu B i wyżej – unikalne 14-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację (tylko w modelach manualnych), przednie światła przeciwmgielne (tylko w manualnych), łączność Bluetooth z rozpoznawaniem głosu oraz porty USB i AUX, elektryczne szyby dookoła oraz podgrzewane elektrycznie składane lusterka z wbudowanymi LED-owymi wskaźnikami bocznymi.

Kluczowe dodatki do Picanto 3 to 15-calowe felgi aluminiowe, reflektory projekcyjne, LED-owe światła dzienne i tylne lampy kombinowane, premium zestaw wskaźników, podgrzewane przednie siedzenia, lusterko toaletowe po stronie kierowcy z oświetleniem LED w stylu Hollywood, sześcio-głośnikowy system audio oraz zdalne sterowanie audio na kierownicy. Luksusowe Picanto 4 dodatkowo wyposażono w elektrycznie otwierany i przesuwany szyberdach, inteligentny klucz z przyciskiem start/stop silnika, podgrzewaną kierownicę, szkło przeciwsłoneczne UV i tempomat z ogranicznikiem prędkości.

W obydwu stylach nadwozia tapicerka modeli w wersji 1 to czarna tkanina (także w pięciodrzwiowym modelu 1 Air). W pozostałych wersjach zamontowano premium czarną tkaninę. Na kierownicy i dźwigni zmiany biegów w wersjach SR7 i wyższych zastosowano wykończenie skórzane. Srebrny lakier pokrywa centralną konsolę, obramowanie kierownicy i górę dźwigni zmiany biegów w wersjach 1 i 1 Air, w pozostałych wersjach stosuje się metaliczny lakier na tych samych elementach. Od wersji SR7 dostępne jest srebrne wykończenie na uchwytach drzwi wewnętrznych i przycisku hamulca ręcznego.

Dwa ultrawytrzymałe silniki

Kia Picanto będzie dostępna z dwoma ultrawytrzymałymi silnikami z rodziny Kappa, które idealnie odpowiadają trendowi mniejszych jednostek napędowych o doskonałych osiągach. Oba silniki spełniają normy emisji EU6 i będą montowane w pojazdach produkowanych od czerwca 2015 roku, dostępnych dla klientów w Wielkiej Brytanii na jesieni.

Trzycylindrowa jednostka 1.0 generuje 68 KM i 95 Nm momentu obrotowego za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej, podczas gdy wersja czterocylindrowa 1.25 rozwija 84 KM i 121 Nm momentu obrotowego i dostępna jest z pięciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną, w zależności od modelu.

Silnik 1.0 ma łączną ekonomikę paliwa wynoszącą 67.3 mpg przy emisji CO2 wynoszącej 99 g/km w standardowej wersji, ale można poprawić te wartości do 68.9 mpg i 95 g/km CO2 w połączeniu z systemem start/stop ISG Kii. W obu przypadkach Picanto zapewnia żywe osiągi, szczególnie przy miejskich prędkościach, do których jest idealnie dopasowane. Czas przyspieszenia do 60 mph wynosi 13.9 sekundy, a prędkość maksymalna to 95 mph.

Wersja czterocylindrowa 1.25 z pięciobiegową skrzynią manualną i standardowym ISG osiąga ekonomikę paliwa i emisji wynoszącą 65.7 mpg (wersja 2) lub 62.8 mpg (wersje 3 i 4) z odpowiednimi emisjami CO2 wynoszącymi 100 i 106 g/km, natomiast z czterobiegową automatyczną skrzynią wartości te wynoszą 53.3 mpg i 125 g/km (Picanto 2) lub 50.4 mpg i 130 g/km (Picanto 3). Czas przyspieszenia do 60 mph wynosi 11.0 sekundy dla wersji manualnych i 12.9 sekundy dla automatycznych, a prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 106 i 101 mph.

Zawieszenie ma z przodu kolumny MacPhersona i z tyłu sprzężoną belkę skrętną, co zapewnia najlepszą równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem przy minimalnych przeszkodach dla pasażerów i przestrzeni bagażowej. W związku z tym nie było potrzeby wprowadzania zmian, ponieważ już wcześniej Picanto zapewniało doskonałą stabilność w prostych liniach oraz płynność jazdy po typowych brytyjskich nierównościach. Sztywna tylna oś wspomaga zwinność, przyczyniając się do imponującej stabilności i komfortu pojazdu.

System kierowniczy to uznawane przez Kia elektryczne wspomaganie kierownicy (MDPS). Dzięki temu zmniejsza się zużycie paliwa, pobierając moc silnika tylko wtedy, gdy jest to konieczne, jednocześnie zmniejszając wysiłek kierowcy potrzebny do parkowania i manewrowania.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Demokratyczne podejście Kii do bezpieczeństwa pasażerów – przekonanie, że wszyscy klienci zasługują na równą ochronę – obejmuje pełny zakres standardowych funkcji elektronicznych, które sprawiają, że wiele potencjalnych wypadków jest łatwych do uniknięcia. Sztywna struktura nadwozia – z optymalnymi strefami zgniotu, aby absorbować uderzenia w razie wypadku, zapobiegając jednocześnie intruzji do komory pasażerskiej – jest pierwszą linią obrony, a do tego kompletny zestaw pasywnych środków bezpieczeństwa. Nie zapomniano też o pieszych, wprowadzając środki mające na celu ich ochronę w razie wypadku.

Podejście Kii zakłada, że najbardziej przeżywalny wypadek to ten, który nigdy się nie zdarza, dlatego elektroniczne systemy bezpieczeństwa w trzydrzwiowym Picanto obejmują potencjalnie ratujące życie cechy, takie jak Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC) i Zarządzanie Stabilnością Pojazdu (VSM), które utrzymują pojazd na właściwej drodze w śliskich warunkach lub podczas zakręcania w nadmiarze emocji. Wszystkie wersje wyposażone są w system ABS, Elektroniczną Dystrybucję Siły Hamowania (EBD), która rozdziela wysiłek hamowania na koła z najlepszą przyczepnością, oraz System Wspomagania Hamowania (BAS), zapewniając maksymalną moc hamowania w sytuacji awaryjnej, niezależnie od nacisku wywieranego na pedał przez kierowcę.

Jeśli zdarzy się najgorsze, każde Picanto ma przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aby chronić głowy i tułowia przed uderzeniami z każdego kąta. Napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu i ograniczniki siły napięcia zabezpieczają pasażerów przed uderzeniem podczas wypadku, jednocześnie minimalizując ryzyko urazów klatki piersiowej.

Najlepsza gwarancja w branży

1.0L 5MT FWD (69 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc50.8 Kw @ 6200 Rpm
69 Hp @ 6200 Rpm
68 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 3500 Rpm
94 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna98 Mph (158 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony165/60R14
Długość141.5 In (3594 Mm)
Szerokość62.8 In (1595 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.7/55.8 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika0.7 Cuft (20 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna1819 Lbs (825 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3086 Lbs (1400 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

1.2L 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc62.5 Kw @ 6000 Rpm
85 Hp @ 6000 Rpm
84 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 3500 Rpm
94 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika9.2 Galony (34.8 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony165/60R14
Długość141.5 In (3594 Mm)
Szerokość62.8 In (1595 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.7/55.8 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika0.7 Cuft (20 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna1841 Lbs (835 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3164 Lbs (1435 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2100 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.