KIA Picanto 5 drzwiowe 2015-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Picanto 5 drzwiowe 2015-2017

Przejdź do galerii zdjęćKIA Picanto 5 drzwiowe 2015-2017

Druga generacja Kia Picanto przeszła facelifting w 2015 roku, a jej premierę zorganizowano podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie. Samochód dostępny był w wersji 3- i 5-drzwiowej, a jego design został zmieniony: nowe reflektory towarzyszyły nowym przednim i tylnym zderzakom.

Pojazd wyposażono w silnik Kappa o pojemności 1.0 lub 1.25 litra, który spełnia normy emisji EU6. Trzycylindrowa jednostka 1.0-litrowa generuje 68 KM i współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy czterocylindrowy silnik 1.25 litra rozwija moc 84 KM i może być połączony z 5-biegową manualną lub 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Mimo że to mały samochód, zajmujący jedynie 3.6 metra na drodze, oferuje wyjątkową przestrzeń w kabinie, a pojemność bagażnika wynosi 200 litrów. Model wykorzystuje układ kierowniczy MDPS (Motor-Driven Power Steering), co umożliwia kierowcy większą zwrotność w prowadzeniu pojazdu.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Picanto wyposażono w pełen zestaw elektronicznych funkcji zapobiegających wypadkom. W skład elektronicznego wyposażenia bezpieczeństwa wchodzą: ESC, VSM (pomaga utrzymać tor jazdy na śliskiej nawierzchni), ABS, EBD i BAS (asystent awaryjnego hamowania). Picanto jest również wyposażone w poduszki powietrzne z przodu, boczne oraz kurtyny powietrzne oraz napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu.

Kia znana jest z oferowanej gwarancji na swoje modele, uważanej za najlepszą w branży: 7 lat. Gwarancja jest przenośna na nowego właściciela, o ile spełnione są odpowiednie warunki.

Nowa Kia Picanto, zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku, jest już dostępna na rynku brytyjskim, a jej cena zaczyna się od 8345 funtów za wersję trzydrzwiową oraz 8545 funtów za podstawowy model pięciodrzwiowy.

Ulepszona wersja kompaktowej i radosnej w prowadzeniu Picanto oferuje kompleksowy pakiet stylizacji, inżynierii oraz zmian w specyfikacji, a także nową wersję wykończenia SR7, która zastępuje wcześniejszy model VR7 i dodaje znacznie więcej wyposażenia.

Wszystkie wersje – trzy- i pięciodrzwiowa – mają zmodyfikowany przód, który charakteryzuje się nowymi reflektorami, nowym wzorem zderzaka z pionowym miejscem na światła do jazdy dziennej oraz odświeżonym tylnym zderzakiem. Od produkcji na jesień silniki Kappa o pojemności 1.0 i 1.25 litra będą spełniać normy emisji EU6 i będą generować więcej momentu obrotowego przy niższych obrotach.

Nowe, ośmioskrzydłe, płatkowe 14-calowe felgi aluminiowe są dostępne wyłącznie w pięciodrzwiowym modelu grade 2, który również korzysta z opcji efektownego metalicznego lakieru w kolorze Atlantic Blue. Ta opcja jest także dostępna w pięciodrzwiowym grade 3. Wersje SR7 w obu stylach nadwozia są dostępne wyłącznie z metalizowanym lakierem w kolorze Honey Bee Yellow.

Wnętrze każdego modelu ma teraz chromowane pierścienie na trzycylindrowym zestawie wskaźników oraz chromowe akcenty na pokrętłach wentylacji, a także wysokiej jakości czarne wykończenie dźwigni zmiany biegów, co podkreśla już i tak wysoką jakość wyglądu i odczucia samochodu. W porównaniu do poprzedniego modelu VR7, modele SR7 korzystają teraz z przyciemnionych szyb i automatycznych świateł, podczas gdy pięciodrzwiowa wersja grade 4, będąca najwyższym modelem Picanto, zyskuje tempomat z ogranicznikiem prędkości. Każdy model ma ulepszony system audio z mniejszą liczbą przycisków i szybszą reakcją.

Szeroki wybór modeli dostosowanych do różnych potrzeb

Picanto to najmniejszy model Kii w Wielkiej Brytanii, który w swoim segmencie wyróżnia się dostępnością zarówno w wersji trzy-, jak i pięciodrzwiowej. W ofercie znajduje się 11 modeli opartych na wersjach trzydrzwiowych 1 i SR7 oraz pięciodrzwiowych 1, 1 Air, SR7, 2, 3 i 4.

Każdy styl nadwozia ma swój charakter, ale obie wersje łączą przestronność, wszechstronność oraz wysoki poziom jakości i specyfikacji w kompaktowym, przyjaznym miejskiemu użytkownikowi pakiecie. Oba silniki benzynowe idealnie wpisują się w trend zmniejszania pojemności, oszczędności paliwa i redukcji emisji. Większy z nich dostępny jest z automatyczną skrzynią biegów, co zmniejsza stres związany z jazdą po mieście.

Subtelne zmiany w stylistyce podkreślają dynamiczny charakter Picanto, podczas gdy ulepszenia wnętrza akcentują, że jest to samochód pełen wartości, mimo niskiej ceny. Picanto wygląda teraz jak większy samochód, choć zajmuje niewiele miejsca na drodze. Oferuje luksus, wyrafinowanie, bezpieczeństwo i komfort większego modelu, bez konieczności inwestowania w rozmiar i cenę, jednocześnie zapewniając mocne osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.

Picanto zajmuje niecałe 3,6 metra drogi, ale długi rozstaw osi oraz sprytne pakowanie skutkują wyjątkową przestrzenią kabiny i pojemnością bagażnika wynoszącą 200 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń – 870 litrów.

Bardziej stylowy niż kiedykolwiek

Odświeżone zderzaki przedni i tylny nadają Kia Picanto dodatkowej siły wyrazu, harmonijnie łącząc się ze zdecydowanie rzeźbionymi i dynamicznymi bokami, które podkreślają siłę i dojrzałość samochodu, nadając mu prestiżowy wygląd. Dbałość o szczegóły jest obecna wszędzie i przyczyniła się do osiągnięcia współczynnika oporu powietrza Cd 0,31 – znacznie lepszego niż większość samochodów segmentu A, co korzystnie wpływa na ekonomię paliwa i niską emisję. Modele 1, 1 Air i SR7 mają czarną atrapę chłodnicy z srebrnym obramowaniem, podczas gdy w wersjach 2, 3 i 4 obramowanie wykonane jest z chromu.

Pięciodrzwiowe Picanto to dorosły mały samochód, podczas gdy trzydrzwiowe ma w sobie nutkę sportowego stylu. Charakteryzuje się unikalnym, sportowym charakterem, a jednocześnie oferuje podobną praktyczność i bezpieczeństwo jak model pięciodrzwiowy. Profil, drzwi, tylne panele i szyby słupka A nadają trzydrzwiowemu Picanto jeszcze bardziej dynamiczny wygląd, podkreślony przez rosnącą linię boczną, która przerywa uchwyt drzwi z obu stron.

Chociaż główną rolą samochodu nie jest bycie rodzinnym pojazdem, Kia zadbała o to, by dostęp do tylnej części był łatwy w sytuacjach, gdy właściciele chcą zabrać ze sobą znajomych lub rodzinę. Przesuwane i składane przednie siedzenia zapewniają szerokie przejście do dzielonej tylnej kanapy.

Na całym świecie rynek samochodów w rozmiarze Picanto w 2015 roku wzrośnie do około 3,3 miliona sztuk. Około miliona z nich to pojazdy trzydrzwiowe, dlatego Kia oferuje oba style nadwozia. W Wielkiej Brytanii znaczenie samochodu trzydrzwiowego jest szczególnie wyraźne: udział sprzedaży wynosi tylko 55:45 na korzyść modeli pięciodrzwiowych w rynku segmentu A.

Wyposażenie standardowe lub jeszcze bogatsze – gama modeli

Picanto 1 – oraz pięciodrzwiowe Picanto 1 Air, które dodaje klimatyzację do standardowej specyfikacji – to model bazowy w ofercie, ale nie oszczędzano na wyposażeniu. W standardzie znajdują się m.in. wysokości ustawiane siedzenie, regulowany kolumna kierownicy oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Rozrywka w samochodzie zapewniana jest przez standardowe radio RDS i odtwarzacz CD z obsługą MP3 oraz cztery głośniki.

Wersje 1 i 1 Air mają także kolorowe klamki i lusterka, przednie elektryczne szyby, zdalne centralne zamki z składanym kluczykiem, regulowane wysokościowo zagłówki, przyciemniane szyby, regulację świateł i dzielone tylne siedzenia w proporcjach 60:40, a także kompleksową specyfikację bezpieczeństwa, która zapewnia ochronę dla wszystkich wersji.

Wersje SR7 oferują wyjątkowy poziom wyposażenia przy oszczędnym silniku o pojemności 1,0 litra. Lista standardowego wyposażenia zawiera, oprócz modeli 1 i 1 Air, 14-calowe felgi aluminiowe, chromowane klamki zewnętrzne, zabezpieczenia na śruby kół oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. Na tylnej szybie i klapie bagażnika znajduje się również przyciemnione szkło, światła „powitaniówka” i „follow-me-home”, a także automatyczna regulacja świateł.

Wewnątrz, SR7 zawiera klimatyzację, sterowanie z kierownicy, elektryczne przednie szyby z funkcją automatycznego opuszczania i podnoszenia po stronie kierowcy oraz dwie kieszenie na oparciach przednich siedzeń, Bluetooth z transmisją muzyki, porty USB i Aux, czujniki parkowania oraz zamek drzwi z automatycznym ryglowaniem w zależności od prędkości.

Picanto 2 zawiera wiele dodatkowego wyposażenia, zazwyczaj spotykanego w samochodach z segmentu B i wyżej – unikalne 14-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację (modele manualne tylko), przednie światła przeciwmgielne (tylko w modelach manualnych), łączność Bluetooth z rozpoznawaniem głosu oraz porty USB i AUX, elektryczne szyby we wszystkich oknach oraz podgrzewane elektryczne lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi LED-ami.

Kluczowe dodatki do Picanto 3 to 15-calowe felgi aluminiowe, reflektory projekcyjne, LED-owe światła dzienne i tylne lampy kombinowane, premium cluster wskaźników, podgrzewane przednie siedzenia, lusterko dla kierowcy z oświetleniem LED w stylu Hollywood, system audio z sześcioma głośnikami i zdalne sterowanie audio na kierownicy. Luksusowe Picanto 4 wzbogaca dach panoramiczny z elektrycznym przesuwem i kątem, inteligentny klucz z przyciskiem uruchamiania/wyłączania silnika, podgrzewana kierownica, szyby przednie z filtrem UV oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

W przypadku obu stylów nadwozia tapicerka modeli grade 1 to czarna tkanina (także w pięciodrzwiowym 1 Air). Premium czarna tkanina została zastosowana we wszystkich pozostałych wersjach. Od wersji SR7 wprowadzono skórzane wykończenie na kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Srebrny lakier zdobi środkowy panel deski rozdzielczej, obramowanie kierownicy oraz górną część dźwigni zmiany biegów w wersjach 1 i 1 Air; w pozostałych wersjach te elementy są pokryte metalicznym lakierem. W wersjach SR7 i wyżej wnętrze drzwi oraz przycisk hamulca ręcznego są wykończone na srebrno.

Najnowocześniejsze i efektywne silniki

Kia Picanto będzie dostępna z dwoma wysoce efektywnymi silnikami z rodziny Kappa, które idealnie wpisują się w trend poszukiwania jednostek o mniejszych pojemnościach przy jednoczesnym zachowaniu znakomitych osiągów. Oba spełniają normy emisji EU6 i będą montowane w pojazdach produkowanych od czerwca 2015 roku, dostępnych dla klientów w Wielkiej Brytanii jesienią.

Trzycylindrowa jednostka 1.0-litra dostarcza 68 KM i 95Nm momentu obrotowego poprzez pięciobiegową skrzynię manualną, podczas gdy czterocylindrowa wersja 1.25-litra rozwija 84 KM oraz 121Nm momentu obrotowego i jest dostępna w wersji z pięciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną, w zależności od modelu.

Silnik 1.0-litra ma łączną oszczędność paliwa wynoszącą 67,3 mpg oraz emisję CO2 wynoszącą 99 g/km w standardzie, ale te osiągi poprawiają się do 68,9 mpg i 95 g/km CO2, gdy współpracuje z systemem ISG Kii. W obu przypadkach Picanto zapewnia dynamiczne osiągi, szczególnie przy miejskich prędkościach, do których jest idealnie dostosowane. Czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynosi 13,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 95 mph.

Czterocylindrowa wersja 1.25-litra z pięciobiegową skrzynią manualną i standardowym ISG ma oszczędność paliwa i emisje wynoszące 65,7 mpg (grade 2) lub 62,8 mpg (grade 3 i 4) z odpowiednimi emisjami CO2 wynoszącymi 100 i 106 g/km, podczas gdy w przypadku czterobiegowej skrzyni automatycznej wyniki wynoszą 53,3 mpg i 125 g/km (Picanto 2) lub 50,4 mpg i 130 g/km (Picanto 3). Czas przyspieszenia 0-60 mph to 11,0 sekundy dla wersji manualnych i 12,9 sekundy dla automatycznych, podczas gdy maksymalne prędkości wynoszą odpowiednio 106 i 101 mph.

Zawieszenie wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu oraz sprzężoną belkę skrętną z tyłu, co zapewnia najlepszą kombinację komfortu jazdy i prowadzenia, minimalizując jednocześnie intruzje w przestrzeni pasażerskiej i bagażowej. Żadne zmiany nie były potrzebne, ponieważ już wcześniej Picanto charakteryzowało się doskonałą stabilnością w prostych odcinkach oraz elastyczną jazdą po typowych brytyjskich nierównościach. Sztywna tylna oś wspomaga zwinność, a jednocześnie przyczynia się do imponującej stabilności i komfortu pojazdu.

Układ kierowniczy to uznawane za najlepsze przez Kia elektryczne wspomaganie kierownicy (MDPS). Dzięki temu zyskuje się korzyści w postaci zmniejszenia zużycia paliwa przez korzystanie z mocy silnika tylko w razie potrzeby oraz zmniejszenie wysiłku kierowcy podczas parkowania i manewrowania.

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Demokratyczne podejście Kii do bezpieczeństwa pasażerów – przekonanie, że wszyscy klienci zasługują na równą ochronę – obejmuje pełny zestaw standardowych elektronicznych funkcji, które zapobiegają wielu potencjalnym wypadkom. Sztywna konstrukcja nadwozia – z optymalnymi strefami zgniotu, które absorbują siłę uderzenia, jednocześnie blokując dostęp do kabiny pasażerskiej – stanowi pierwszą linię obrony, a także pełny zestaw pasywnego wyposażenia bezpieczeństwa. Nie zapomniano także o pieszych, wprowadzając środki chroniące ich w razie wypadku.

Podejście Kii polega na tym, że najbezpieczniejszy wypadek to ten, który się nie zdarzy, dlatego elektroniczne wyposażenie bezpieczeństwa trzydrzwiowego Picanto obejmuje potencjalnie ratujące życie funkcje, takie jak kontrola stabilności elektronicznej (ESC) oraz zarządzanie stabilnością pojazdu (VSM), które utrzymują samochód na kursie w trudnych warunkach lub podczas zbyt dynamicznego pokonywania zakrętów. Wszystkie wersje są wyposażone w system ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), która rozdziela wysiłek hamowania do kół z najlepszą przyczepnością, oraz pomoc w awaryjnym hamowaniu (BAS), zapewniającą maksymalną moc hamowania w sytuacji zagrożenia, niezależnie od nacisku wywieranego przez kierowcę na pedał.

W razie najgorszego każdy Picanto wyposażony jest w poduszki powietrzne z przodu, po bokach oraz kurtyny, które chronią głowy i torsy przed uderzeniami z każdej strony. Napinacze pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki obciążenia stabilizują pasażerów w razie zderzenia, zmniejszając ryzyko urazów klatki piersiowej.

Najlepsza gwarancja w branży

1.0L 5MT FWD (69 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc50.7 Kw @ 6200 Rpm
69 Hp @ 6200 Rpm
68 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy69 Lb-Ft @ 3500 Rpm
94 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna98 Mph (158 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony165/60R14
Długość141.5 In (3594 Mm)
Szerokość62.8 In (1595 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/56.1 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna1885 Lbs (855 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3086 Lbs (1400 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

1.2L 4AT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc62.5 Kw @ 6000 Rpm
85 Hp @ 6000 Rpm
84 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 4000 Rpm
120 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony165/60R14
Długość141.5 In (3594 Mm)
Szerokość62.8 In (1595 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/56.1 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna1951 Lbs (885 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3153 Lbs (1430 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2130 G/Km

1.2L 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc62.5 Kw @ 6000 Rpm
85 Hp @ 6000 Rpm
84 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 4000 Rpm
120 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony165/60R14
Długość141.5 In (3594 Mm)
Szerokość62.8 In (1595 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)55.9/56.1 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna1907 Lbs (865 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3153 Lbs (1430 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.