Kia zaprezentowała trzecią generację swojego najmniejszego pojazdu, Picanto, na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku.
Projektując go na dwóch kontynentach i rozwijając na tej samej platformie co Hyundai i10, Picanto zaczęło przypominać raczej pomniejszoną wersję MPV niż mały hatchback. Może nie było to najlepsze rozwiązanie dla rodziny czy pizzerii dostarczającej jedzenie, ale w obu przypadkach sprawdzałoby się bardzo dobrze.
Picanto zaprojektował Peter Schreyer, który wykorzystał charakterystyczną dla marki osłonę chłodnicy znaną jako „Tiger nose”, z wklęsłością pośrodku na górze i dole. Małe, wyprofilowane reflektory miały kanciasty kształt i były długie, niemal sięgając słupków A. Duży zderzak z trapezoidalnym dolnym grillem zapewniał odpowiednie chłodzenie silnika. Picanto zachowało tę samą długość co jego poprzednik, ale rozstaw osi zwiększył się o 15 mm (0,6″). Wznosząca się linia okien i pochylony słupek C nadawały mu dynamiczny wygląd.
Wewnątrz, dłuższy rozstaw osi przełożył się na większą przestrzeń, szczególnie dla pasażerów tylnych siedzeń. Deska rozdzielcza miała unikalną, unoszącą się jednostkę infotainment umieszczoną nad centralnym panelem, z dwoma okrągłymi pokrętłami i kilkoma dodatkowymi przyciskami. Kia nie oszczędzała i oferowała lepsze wyposażenie dla Picanto niż większość aut segmentu małych, w tym przyciski na kierownicy, automatyczną klimatyzację oraz wyświetlacz LCD w zestawie wskaźników, pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem.
Pod maską, producent zainstalował trzy silniki benzynowe o mocy od 67 do 100 koni mechanicznych.
- Kia ujawnia młodzieńczy i dynamiczny design całkowicie nowego Picanto
- Bardziej zdecydowana postawa w kompaktowej wersji segmentu A
- Światowa premiera na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2017
Kia Motors zaprezentowała dzisiaj zdjęcia całkowicie nowego Picanto, trzeciej generacji jednego z najlepiej sprzedających się samochodów Kia na świecie.
Nowe Picanto, stworzone przez centra designu Kia w Namyang w Korei i Frankfurcie w Niemczech, wnosi młodzieńczą i energetyczną osobowość do segmentu A. Całkowicie nowy model – zaprezentowany w sportowej wersji ‘GT-Line’ – emanuje bardziej zdecydowaną postawą dzięki odważniejszym liniom nadwozia i subtelnie ukształtowanym powierzchniom. O 15 mm dłuższy rozstaw osi (z 2,385 mm do 2,400 mm) sprawia, że koła są umieszczone bliżej rogów, co nadaje pojazdowi bardziej pewny wygląd. Paleta kolorów Picanto jest bardziej żywa niż kiedykolwiek, z gamą odważnych odcieni zaprojektowanych, by wyróżnić samochód.
Wnętrze Picanto wyposażone jest w nowoczesne i zaawansowane technologicznie funkcje komfortu, wygody i bezpieczeństwa, co podkreśla nowoczesny i wyrafinowany design kabiny. W sercu kabiny znajduje się nowy, „pływający” system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, który udostępnia najnowszą technologię samochodową pasażerom.
Nabywcy całkowicie nowego Picanto będą cieszyć się efektywnym wykorzystaniem przestrzeni lepszym niż kiedykolwiek, z większą przestrzenią w kabinie i ładowni niż u rywali w tym segmencie. Pomimo wydłużonego rozstawu osi, Picanto zachowuje charakterystyczne kompaktowe wymiary. Z krótszym przodem i dłuższym tyłem, całkowicie nowy model ma tę samą długość (3,595 mm) co samochód, który zastępuje.