KIA pro_cee’d GT 2013-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA pro_cee’d GT 2013-Present

Przejdź do galerii zdjęćKIA pro_cee’d GT 2013-Present

Podczas gdy niektórzy producenci samochodów zdecydowali się na usunięcie tylnych drzwi i przemianowanie swoich nowych modeli na „coupe”, Kia obrała inną drogę. Wybrała platformę cee’d i zainstalowała na niej nową karoserię, mimo że było to droższe. Ale efekt był bardzo dobry.

Pro_cee’d był sportową wersją cee’d. Był niższy i miał inny design zderzaka. Z przodu, w wersji GT, znajdowały się cztery diody LED w każdym z reflektorów przeciwmgielnych oraz szeroki grill pośrodku. Górny grill miał wzór w kształcie plastra miodu. Skoszone słupki A i opadający dach nadawały mu dynamiczny wygląd. Z boku, rzeźbione drzwi wyglądały lepiej niż zwykłe, zaokrąglone, które znajdowały się w pięciodrzwiowej wersji. Z tyłu, w sportowych wersjach zainstalowano podwójny system wydechowy.

We wnętrzu niewiele elementów pochodziło z normalnego cee’d. Używano tej samej deski rozdzielczej co w standardowym cee’d. W centralnej części kokpitu projektanci wnętrz zdecydowali się zainstalować jednostkę infotainment z 7-calowym ekranem dotykowym. Dla przednich siedzeń pro_cee’d oferował parę sportowych foteli kubełkowych Recaro. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych pasażerów, z przyzwoitą ilością miejsca na nogi i głowę, mimo opadającego dachu.

Pod maską pro_cee’d oferował silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z turbosprężarką, który miał bezpośredni wtrysk paliwa. Był połączony z standardową 6-biegową manualną skrzynią biegów. Niezależne zawieszenie w każdym z kół zapewniało dobrą prędkość w zakrętach.

Najbardziej oczekiwany nowy model w historii Kia, wysokowydajny trzydrzwiowy Kia pro_cee’d GT, jest już dostępny w sprzedaży. Od pięciu lat Kia dąży do rewolucji w designie, która całkowicie odmieniła jej wizerunek, postrzeganie przez publiczność oraz wyniki sprzedaży. Wraz z pojawieniem się modelu pro_cee’d GT, Kia dodaje do mieszanki wydajność.

Od czasu publicznego debiutu Kia pro_cee’d GT na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2013 roku, kierowcy stawiający na wydajność z niecierpliwością czekali na możliwość zakupu pierwszego sportowego modelu Kia. Teraz mogą to zrobić – już od 19 995 funtów. Wczesną wiosną 2014 roku do pro_cee’d GT dołączy wersja GT pięciodrzwiowego modelu cee’d.

Zasilany turbodoładowaną wersją silnika benzynowego 'Gamma’ o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem, pro_cee’d GT zapewnia oszałamiającą wydajność dla sportowego hatchbacka, zaprojektowanego nie tylko z myślą o byciu najsilniejszym w swojej klasie, ale także o codziennej użyteczności i komfortowym użytkowaniu. Przyspiesza od 0 do 60 mph w 7,4 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 143 mph.

Przeprojektowane zawieszenie zapewnia, że pro_cee’d GT jest w pełni zdolny do radzenia sobie z imponującą mocą i momentem obrotowym – zwiększone tempo reakcji tłumika i twardość sprężyn oraz większa tylna belka stabilizująca są uzupełnione stylowymi 18-calowymi felgami aluminiowymi z oponami Michelin Pilot Sport 3.

Układ kierowniczy został dostosowany do bardziej bezpośredniego i sportowego odczucia, a funkcja Flex Steer – która pozwala kierowcom wybierać spośród trzech poziomów wspomagania – została usunięta w wersji GT. Hamulce są największe spośród wszystkich zamontowanych w gamie cee’d.

Sportowe linie pro_cee’d zostały wzbogacone o elementy typowe dla samochodów sportowych, co nadaje GT unikalny wygląd, co samo dotyczy wnętrza o wysokiej jakości.

Oferowane są dwie wersje wyposażeniowe – 'GT’ i 'GT Tech’ – obie dobrze wyposażone w typowym dla Kia stylu. Aby uczcić wejście Kia na rynek sportowych hatchbacków, dostępny jest również limitowany model wprowadzający, 'GT 1st Edition’. Wyprodukowano jedynie 500 egzemplarzy tego specjalnego samochodu, z czego tylko 50 trafi do Wielkiej Brytanii.

T-GDi – turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk

Kia pro_cee’d GT zasilany jest nową turbodoładowaną wersją silnika 'Gamma’ o pojemności 1,6 litra, rozwijającą 201 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Jest to pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy oferowany przez Kia w Wielkiej Brytanii. Wersja wolnossąca silnika 'Gamma’ z bezpośrednim wtryskiem jest już dostępna w modelu pro_cee’d, ale dodanie turbodoładowania zwiększa moc o 51% i moment obrotowy o 61%, co zapewnia prawdziwie oszałamiającą wydajność.

Silnik T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) rozwija moc 201 KM przy 6000 obr./min, ale to 265 Nm momentu obrotowego dostępnego nieprzerwanie od 1750 obr./min do 4500 obr./min zapewnia GT błyskawiczną reakcję i szybkie przyspieszenie. Pro_cee’d GT przyspiesza od 37 do 60 mph na czwórce w zaledwie 5,4 sekundy, a z 50 do 75 mph na piątce w 7,3 sekundy – wskaźniki najwyższej elastyczności i natychmiastowości silnika T-GDi. Ponad 80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest przy mniej niż 1500 obr./min. Czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynosi 7,4 sekundy.

Wydajność korzysta z integracji turbosprężarki twin-scroll w kolektorze wydechowym, co poprawia responsywność – eliminując 'turbo lag’ między naciśnięciem pedału gazu a wzrostem ciśnienia doładowania – jednocześnie poprawiając przepływ gazów i redukując straty ciepła dla maksymalnej efektywności. GT może być przede wszystkim samochodem sportowym, ale również przyczynia się do celu Kia, jakim jest poprawa średnich ekologicznych osiągów floty dzięki połączeniu małej pojemności silnika, bezpośredniemu wtryskowi paliwa i turbodoładowaniu. Średnie zużycie paliwa GT wynosi 38,2 mpg, a emisja CO2 to 171 g/km.

Silnik współpracuje z gładko działającą sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w zmienione przełożenia i niższy końcowy napęd, co pozwala GT na pełne wykorzystanie momentu obrotowego przy minimalnym zużyciu paliwa.

Stylizacja, która zachwyca: GT ma unikalny wygląd wewnątrz i na zewnątrz

W wersji GT sportowe i atletyczne linie pro_cee’d zostały wzbogacone o wizualnie ciekawe dodatki z przodu, z tyłu i po bokach.

Unikalne wykończenie przednie wprowadza niższy, szerszy zderzak i wlot powietrza, oraz szeroki centralny dolny wlot powietrza, który dostarcza dodatkowe powietrze chłodzące do wysokowydajnego silnika turbodoładowanego, podkreślony czerwoną linią wykończenia, która akcentuje szeroki i sportowy tor jazdy. Po obu stronach znajdują się błyszczące czarne wstawki mieszczące unikalne lampy dzienne LED 'ice-cube’ i światła przeciwmgielne GT. Motyw błyszczącego czarnego koloru kontynuowany jest w głównym grillu chłodnicy wykończonym grafitowym chromem – z rodzinnym konturem 'tiger-nose’ Kia. Grill zawiera elegancki emblemat 'GT’ po lewej stronie czarnej, błyszczącej siatki.

Z tyłu szeroka postura pro_cee’d jest widoczna w jej wyrazistych ramionach i stromo nachylonej szybie bagażnika, ale w wersji GT podkreślona jest przez dyfuzor w dolnej krawędzi zderzaka tylnego, oddzielającego podwójne wyloty sportowego wydechu. Tylny numer rejestracyjny jest otoczony błyszczącym czarnym wykończeniem i połączony z pionowym światłem cofania oraz reflektorami, podczas gdy lampy kombinowane to diody LED, które nadają samochodowi unikalny charakter w nocy lub podczas hamowania. Na klapie bagażnika znajduje się emblemat 'GT’.

Już sportowy profil boczny pro_cee’d zyskuje jeszcze większy sens dzięki odważnym wstawkom progowym i specjalnym felgom aluminiowym w grafitowym kolorze o średnicy 18 cali, ciasno osadzonym w nadwoziu. Czerwone zaciski hamulcowe z przodu i z tyłu to wyraźny znak osiągów GT, podczas gdy wysoka jakość samochodu jest podkreślona chromowanym paskiem wokół szyb bocznych oraz składanymi lusterkami z lampkami LED.

Sportowy projekt zewnętrzny odbija się w czarnej pięcioosobowej kabinie. Kierowca i pasażer z przodu są trzymani przez sportowe fotele Recaro – po raz pierwszy w Kia – ozdobione logotypami 'GT’ i 'Recaro’. Fotele z regulowanym wsparciem lędźwiowym. Tapicerka to połączenie skóry i zamszu, a na fotelach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów i wykończenia drzwi znajduje się czerwone przeszycie. Skórzana kierownica ma również perforowane strefy chwytu i przeszyty logotyp 'GT’, a pedały ze stali nierdzewnej mają gumowe wstawki antypoślizgowe. Elementy z błyszczącego czarnego materiału na obwodach wentylacji powietrza, tacce przedniej konsoli i wykończeniach drzwi dodają stylu, który odzwierciedlają stalowe płyty progowe na progu drzwi.

Znana z Kia sportowa układ instrumentów z trzema wskaźnikami została wzbogacona o wysokiej jakości wyświetlacz TFT LCD, który pozwala kierowcy na przełączanie między analogowymi a cyfrowymi informacjami o wydajności GT. Te ostatnie pokazują prędkość samochodu, moment obrotowy silnika, ciśnienie doładowania turbiny oraz temperaturę płynu chłodzącego silnika, a także ważne informacje podróżne. Można wyświetlać prędkość w milach na godzinę lub kilometrach na godzinę. Przycisk 'GT’ na kierownicy pozwala kierowcy na zmianę wyświetlacza bez odrywania ręki od kierownicy.

Dwa poziomy wyposażenia – oraz bardzo specjalny model wprowadzający

W Wielkiej Brytanii będą dostępne dwie dobrze wyposażone wersje pro_cee’d GT – 'GT’ oraz 'GT Tech’, ale dla uświetnienia wprowadzenia pierwszego modelu sportowego Kia dostępna będzie limitowana wersja wprowadzająca, 'GT 1st Edition’. Powstanie zaledwie 500 egzemplarzy tego unikatowo skonfigurowanego samochodu, z czego 50 trafi na rynek brytyjski.

'GT’ to podstawowa wersja, ale oferuje znacznie więcej niż tylko podstawowe wyposażenie. Zewnętrzne wykończenie korzysta z licznych unikalnych elementów stylizacji, w tym nowych projektów zderzaków przednich i tylnych, wstawek progowych, podwójnych wydechów, 'ice-cube’ lamp dziennych LED oraz 18-calowych felg aluminiowych w kolorze grafitowym z czerwonymi zaciskami hamulcowymi.

Wnętrze 'GT’ otrzymuje fotele Recaro z wykończeniem skórzanym i zamszowym, z regulacją lędźwiową, a czerwone przeszycia zastosowane są również w skórzanej kierownicy i gałce zmiany biegów, czarnym podsufitce i wielu błyszczących czarnych elementach wykończenia.

Komfort i wygodę kierowcy zapewnia wiele standardowych elementów, w tym klimatyzacja, tempomat oraz ogranicznik prędkości, automatyczne światła, światła doświetlające zakręty, czujniki parkowania, łączność Bluetooth z przesyłaniem muzyki i rozpoznawaniem głosu, radio/CD odtwarzacz z sześcioma głośnikami z łącznością iPod, unikalny wyświetlacz TFT LCD 'GT’ na desce rozdzielczej, elektryczne szyby, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z podświetleniem oraz przyciemniane szyby w tylnych oknach i klapie bagażnika.

Obszerna specyfikacja bezpieczeństwa obejmuje Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC) i Zarządzanie Stabilnością Pojazdu (VSM), system wspomagania ruszania na wzniesieniach (HAC), hamulce antyblokujące (ABS) z Elektronicznym Rozkładem Siły Hamowania (EBD) i Wspomaganiem Hamowania (BAS), sześć poduszek powietrznych z przełącznikiem odcinającym dla siedzenia pasażera z przodu, przypomnienie o zapięciu pasów, odblokowywanie drzwi w przypadku kolizji oraz punkty montażowe ISOFIX dla fotelików dziecięcych.

Wersja 'GT Tech’ dodaje siedmiocalowy ekran dotykowy z nawigacją satelitarną, europejskimi mapami i pełnym rozpoznawaniem kodów pocztowych w UK, wyświetlacz kamery tylnej zintegrowanej z ekranem nawigacji, podgrzewane fotele przednie i podgrzewaną kierownicę, przycisk uruchamiania/wyłączania silnika z systemem inteligentnego dostępu, podświetlenie klamek zewnętrznych, czujniki deszczu do przednich wycieraczek, dwustrefową automatyczną klimatyzację z jonizatorem, automatyczny system odszraniania, automatyczny lusterko wsteczne oraz ksenonowe reflektory adaptacyjne z regulacją i spryskiwaczami, w miejsce świateł doświetlających w wersji GT.

'GT 1st Edition’ będzie zawierał wszystkie funkcje zamontowane w 'GT Tech’, a także szereg charakterystycznych dodatków. Wśród nich znajdują się błyszczące czarne wstawki w 18-calowych felgach aluminiowych, błyszczące czarne obudowy lusterek, elektryczny dach panoramiczny o funkcji przesuwu i uchylania z automatyczną roletą, czerwone podświetlenie w kabinie oraz dywaniki podłogowe z czerwonymi przeszyciami oraz podświetlenie progów z oznaczeniami edycji standardowo. 'GT 1st Edition’ będzie dostępny tylko w białym metalicznym kolorze Fusion White.

Gwarancja i serwisowanie

Pro_cee’d GT, jak każdy model Kia, objęty jest siedmioletnią, przenośną gwarancją na 100 000 mil. Serwisowanie wymaga przeprowadzania co 12 miesięcy lub co 10 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Kia pro_cee’d GT jest fundamentalnym modelem w polityce Kia, mającej na celu tworzenie specyficznych samochodów dla rynków, na których są sprzedawane, i jest produkowany w zakładzie firmy w Żylinie na Słowacji. Sprzedawany jest wyłącznie w Europie.

Rewolucja projektowa Kia zyskuje jeszcze bardziej sportowy charakter

Fenomenalny wzrost Kia w ostatnich latach jest zasługą rewolucji projektowej, która rozpoczęła się w firmie w połowie ubiegłej dekady. Samochody Kia są teraz znane zarówno ze swojego stylu, detali, jakości, jak i emocjonalnego przyciągania, jak i z wartości, niezawodności i wiodącej w branży gwarancji. Są również doskonale dopasowane do rynków, na których są sprzedawane, w wyniku polityki Kia tworzenia specyficznych samochodów dla konkretnych regionów świata. Pro_cee’d GT jest produkowany w zakładzie firmy w Żylinie na Słowacji i sprzedawany tylko w Europie.

Dla GT sportowe i atletyczne linie pro_cee’d zostały wzbogacone o wizualnie ekscytujące dodatki z przodu, z tyłu i po bokach. Z każdej strony GT jest wyraźnie europejskim samochodem sportowym o sylwetce i proporcjach przypominających coupé, sportowych akcentach i detalach typowych dla samochodów premium. Jego pojawienie się wprowadzi efekt halo na całą gamę cee’d.

GT wyróżnia się unikalnym przednim wykończeniem, z niższym, szerszym zderzakiem i wlotem powietrza, które natychmiast odróżniają go od modelu pro_cee’d 'S’ i 'SE’. Szeroki centralny dolny wlot powietrza dostarcza dodatkowe powietrze chłodzące do wysokowydajnego silnika turbodoładowanego, podkreślony czerwoną linią wykończenia, która akcentuje szeroki i sportowy tor jazdy. Po obu stronach znajdują się błyszczące czarne wstawki mieszczące unikalne lampy dzienne LED 'ice-cube’ i światła przeciwmgielne. Motyw błyszczącego czarnego koloru kontynuowany jest w grafitowym chromowanym głównym grillu chłodnicy – z rodzinnym konturem 'tiger-nose’ Kia. Grill zawiera elegancki emblemat 'GT’ po lewej stronie czarnej, błyszczącej siatki, gdy samochód jest widoczny z przodu.

Z tyłu szeroka postura pro_cee’d jest widoczna w jej wyrazistych ramionach i stromo nachylonej szybie bagażnika, ale w wersji GT podkreślona jest przez dyfuzor w dolnej krawędzi zderzaka tylnego, oddzielającego podwójne wyloty sportowego wydechu. Tylny numer rejestracyjny jest otoczony błyszczącym czarnym wykończeniem i połączony z pionowym światłem cofania oraz reflektorami, podczas gdy lampy kombinowane to diody LED, które nadają samochodowi unikalny charakter w nocy lub podczas hamowania. Na klapie bagażnika znajduje się emblemat 'GT’.

Już sportowy profil boczny pro_cee’d zyskuje jeszcze większy sens dzięki odważnym wstawkom progowym i specjalnym felgom aluminiowym w grafitowym kolorze o średnicy 18 cali, ciasno osadzonym w nadwoziu. Czerwone zaciski hamulcowe z przodu i z tyłu to wyraźny znak osiągów GT, podczas gdy wysoka jakość samochodu jest podkreślona chromowanym paskiem wokół szyb bocznych oraz składanymi lusterkami z lampkami LED.

GT ma tę samą długość (4310 mm) i szerokość (1780 mm) co cee’d SE i identyczny rozstaw osi wynoszący 2650 mm. Długie, przypominające coupé drzwi boczne ułatwiają dostęp do tylnych siedzeń, a jednocześnie przyczyniają się do smukłych linii. Jest to dodatkowo podkreślone przez projekt z przesunięciem kabiny, wznoszącą się linię dachu, niską linię dachu i wąski obszar szyb.

Sportowy projekt zewnętrzny odbija się w czarnej pięcioosobowej kabinie. Kierowca i pasażer z przodu są trzymani przez fotele sportowe Recaro – po raz pierwszy w jakimkolwiek modelu Kia – ozdobione logotypami 'GT’ i 'Recaro’. Fotele z regulowanym wsparciem lędźwiowym. Tapicerka to połączenie skóry i zamszu, a na fotelach, kierownicy, dźwigni zmiany biegów i wykończenia drzwi znajduje się czerwone przeszycie. Skórzana kierownica ma również perforowane strefy chwytu i przeszyty logotyp 'GT’, a pedały ze stali nierdzewnej mają gumowe wstawki antypoślizgowe. Elementy z błyszczącego czarnego materiału na obwodach wentylacji powietrza, tacce przedniej konsoli i wykończeniach drzwi dodają stylu, który odzwierciedlają stalowe płyty progowe na progu drzwi.

Wzór kokpitu skoncentrowany na kierowcy jest zgodny z pro_cee’d 'S’ i 'SE’. Haptika – jak rzeczy się czują i poruszają – oraz ergonomia, rozmieszczenie kontrolek i wzajemne powiązania, miały kluczowe znaczenie i odegrały dużą rolę w projektowaniu. Kontrolki i przełączniki są ergonomicznie rozmieszczone i intuicyjne w użyciu, z łatwym dostępem dla kierowcy lub pasażera na przednim siedzeniu do przełączników temperatury, przepływu powietrza i multimediów. Kontrolki są wyraźnie skategoryzowane i pokazują doskonałą dbałość o szczegóły.

Znana z Kia sportowa układ instrumentów z trzema wskaźnikami została wzbogacona o wysokiej jakości wyświetlacz TFT LCD, który pozwala kierowcy na przełączanie między analogowymi a cyfrowymi informacjami o wydajności GT. Te ostatnie pokazują prędkość samochodu, moment obrotowy silnika, ciśnienie doładowania turbiny oraz temperaturę płynu chłodzącego silnika, a także ważne informacje podróżne. Można wyświetlać prędkość w milach na godzinę lub kilometrach na godzinę. Przycisk 'GT’ na kierownicy pozwala kierowcy na zmianę wyświetlacza bez odrywania ręki od kierownicy.

Wersja 'GT Tech’ ma również siedmiocalowy system nawigacji satelitarnej z ekranem dotykowym połączonym z kolorowym wyświetlaczem kamery tylnej. Nawigacja obejmuje mapy 44 europejskich krajów, rozpoznawanie kodów pocztowych w Wielkiej Brytanii, kanał komunikacji o ruchu drogowym (TMC) z funkcją objazdu, widoki zjazdów autostradowych, wskazówki dotyczące pasów i ostrzeżenia o ograniczeniach prędkości. Umożliwia kierowcy wybór szybkiej, krótkiej lub oszczędnej trasy.

Miękkie w dotyku powierzchnie oraz doskonałe dopasowanie i wykończenie świadczą o nacisku, jaki Kia kładzie na jakość rzeczywistą, jak i postrzeganą. To połączenie z komfortem jazdy GT. Wytrzymałość karoserii wspiera szyba, która jest osadzona, a nie zamontowana w uszczelce, co również pomaga zatrzymać więcej hałasu z zewnątrz. Jednoczęściowe uszczelki wokół ram drzwi, obszerne wypełnienia w obszarze słupków, starannie uformowane lusterka drzwiowe i grube szyby drzwiowe przyczyniają się do wyciszenia w GT.

W przednim, tylnym i centralnym konsoli znajdują się schowki, a duży bagażnik zapewnia 380 litrów przestrzeni, lub 362 litry, gdy w miejscu tym znajduje się tymczasowe koło zapasowe. Obie części tylnego siedzenia dzielonego w proporcji 60:40 można złożyć, umożliwiając przewóz 1225 litrów bagażu (1207 litrów z zapasowym kołem na miejscu). To jest uzupełnione o miejsce do przechowywania pod podłogą.

Dwa poziomy wyposażenia i bardzo limitowana edycja wprowadzająca

Dwie dobrze wyposażone wersje Kia pro_cee’d GT – 'GT’ i 'GT Tech’ – będą dostępne w Wielkiej Brytanii, ale z okazji wprowadzenia bardzo specjalnego modelu dla Kia – pierwszego modelu sportowego firmy – dostępna będzie niezwykle limitowana wersja wprowadzająca, 'GT 1st Edition’. Powstanie zaledwie 500 egzemplarzy tego unikatowo skonfigurowanego samochodu, z czego 50 trafi na rynek brytyjski.

'GT’ zawiera wszystkie funkcje zamontowane w pro_cee’d 'S’, z wyjątkiem Flex Steer, oraz obszerną listę unikalnych elementów GT. Wśród nich znajdują się konkretne elementy stylizacji zewnętrznej GT, takie jak czarna, błyszcząca siatka z grafitowym chromem, czarny dolny grill z czerwoną linią, błyszczące czarne obudowy przednich i tylnych świateł przeciwmgielnych oraz obudowa tylnego numeru rejestracyjnego, 'ice-cube’ lampy dzienne LED, wstawki progowe, podwójne wyloty wydechu, czerwone zaciski hamulcowe i emblematy 'GT’ z przodu i z tyłu.

Wnętrze standardowego modelu 'GT’ posiada fotele Recaro wykonane z materiału skórzanego i zamszu z logotypami 'Recaro’ i 'GT’, skórzaną kierownicę z perforowanymi strefami chwytu i przeszytym logotypem 'GT’, czerwone przeszycia na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, fotelach i wykończeniach drzwi, skórzaną dźwignię zmiany biegów, czarne wykończenia z błyszczącego materiału wokół wentylacji powietrza oraz na tacce konsoli centralnej i wykończeniach drzwi, stalowe pedały z wstawkami gumowymi antypoślizgowymi, stalowe płyty progowe i elektrycznie regulowane wsparcie lędźwiowe w przednich siedzeniach, a także wyświetlacz wielofunkcyjny TFT LCD z wyświetlaczami wydajności GT lub analogowymi.

Standardowo dostępne są również klimatyzacja, radio/CD z sześcioma głośnikami, złączami iPod i USB oraz łączność Bluetooth z przesyłaniem muzyki i rozpoznawaniem głosu.

'GT Tech’ dodaje siedmiocalowy ekran dotykowy z nawigacją satelitarną i europejskimi mapami, wyświetlacz kamery tylnej zintegrowany z ekranem nawigacji, podgrzewane fotele przednie i podgrzewaną kierownicę, przycisk uruchamiania/wyłączania silnika z systemem inteligentnego dostępu, podświetlenie klamek zewnętrznych, czujniki deszczu do przednich wycieraczek, dwustrefową automatyczną klimatyzację z jonizatorem, automatyczny system odszraniania oraz automatyczne lusterko wsteczne o zmniejszonej jasności oraz adaptacyjne reflektory ksenonowe z automatyczną regulacją w miejsce świateł doświetlających w wersji GT.

Zarówno 'GT’, jak i 'GT Tech’ będą dostępne w matowym kolorze Track Red oraz metalizowanym Phantom Black lub Fusion White. Oba modele będą wyposażone w grafitowe felgi aluminiowe o średnicy 18 cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport 3 225/40ZR18 92Y.

'GT 1st Edition’ będzie zawierał wszystkie funkcje zamontowane w 'GT Tech’, oraz szereg charakterystycznych detalów, w tym błyszczące czarne wstawki w 18-calowych felgach aluminiowych, błyszczące czarne obudowy lusterek, elektryczny dach panoramiczny o funkcji przesuwu i uchylania z automatyczną roletą, czerwone podświetlenie w kabinie oraz dywaniki podłogowe z czerwonymi przeszyciami oraz podświetlenie progów z oznaczeniami edycji standardowo. 'GT 1st Edition’ będzie dostępny tylko w metalicznym kolorze Fusion White jako standard.

201 KM, zmieniona sześciobiegowa manualna skrzynia biegów i przeprojektowane zawieszenie

Specjalny samochód zasługuje na specjalny silnik, a pierwszy model wysokowydajny Kia jest także pierwszym w Wielkiej Brytanii, w którym zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy. Jest to wersja wymuszonego doładowania silnika 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem 'Gamma’ dostosowana do osiągnięcia 201 KM i 265 Nm momentu obrotowego. Wersja wolnossąca silnika 'Gamma’ z bezpośrednim wtryskiem jest już dostępna w modelu pro_cee’d, ale dodanie turbodoładowania zwiększa jego moc o 51% i moment obrotowy o 61% dla prawdziwie oszałamiającej wydajności.

T-GDi – turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk

Silnik T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) rozwija moc 201 KM przy 6000 obr./min, ale to właśnie 265 Nm momentu obrotowego, dostępnego bez przerwy od 1750 obr./min do 4500 obr./min, zapewnia GT błyskawiczną reakcję i szybkie przyspieszenie. Pro_cee’d GT przyspiesza od 37 do 60 mph na czwórce w zaledwie 5,4 sekundy, a z 50 do 75 mph na piątce w 7,3 sekundy – wskaźniki doskonałej elastyczności i natychmiastowości silnika T-GDi. Ponad 80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest przy mniej niż 1500 obr./min. Czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynosi 7,4 sekundy, a pro_cee’d GT osiąga maksymalną prędkość 143 mph.

GT może być przede wszystkim samochodem sportowym, ale również przyczynia się do celu Kia, jakim jest 25-procentowa redukcja średniego zużycia paliwa w flocie dzięki połączeniu małej pojemności silnika, bezpośredniemu wtryskowi paliwa i turbodoładowaniu. Średnie zużycie paliwa GT wynosi 38,2 mpg, a emisja CO2 to 171 g/km.

Na doskonałą prowadzenie i wydajność lekkiego aluminiowego silnika T-GDi o pojemności 1,6 litra wpływa szereg czynników. Silnik wyposażony jest w ciągłą zmienność czasowania zaworów zarówno po stronie dolotowej, jak i wydechowej w silniku 16-zaworowym, Elektronika sterująca gazem oraz lekkie, niskotarciowe części ruchome. Wał korbowy jest przesunięty od osi centralnej, co poprawia płynność pracy.

Turbosprężarka twin-scroll jest zintegrowana w kolektorze wydechowym, a ściana dzieląca cylindry jeden/cztery i dwa/trzy zmniejsza zakłócenia między cylindrami, przyspiesza reakcję i zwiększa poziomy momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Poprawiona responsywność eliminuje 'turbo lag’ między naciśnięciem pedału gazu a wzrostem ciśnienia doładowania. Jednocześnie poprawia przepływ gazów i redukuje straty ciepła dla maksymalnej efektywności.

Zintegrowany kolektor wydechowy i turbosprężarka w jednej odlewie poprawiają uszczelnienie, jednocześnie redukując wagę o 1,5 kg, a także poprawiają przepływ gazów i redukują straty ciepła dla maksymalnej efektywności.

Aby zwiększyć trwałość, blok cylindrów został poddany obróbce cieplnej, a wał korbowy, tłoki i korbowody są mocniejsze, a dodatkowe dysze olejowe. Silnik był testowany na drogach przez prawie 100 000 mil przy średniej prędkości wynoszącej prawie 95 mph przez ponad sześć miesięcy, aby zapewnić, że przeszedł surowy test trwałości Kia.

Silnik napędza gładko działająca sześciobiegowa manualna skrzynia biegów z zmienionymi przełożeniami oraz niższym końcowym przełożeniem, co pozwala GT na maksymalne wykorzystanie momentu obrotowego przy minimalnym zużyciu paliwa.

Aby dostarczyć charakterystyczny dźwięk GT, zastosowano specjalnie dostrojone systemy dolotowe i wydechowe. Skrócona ścieżka dolotowa wzmacnia głośność niskich i średnich częstotliwości i zapewnia liniowe dźwięki basowe. Podwójny układ wydechowy dodaje sportowej tonacji pochodzącej z rur wydechowych, wspomagając uproszczony główny tłumik wydechowy. W zakresie od 1000 do 4000 obr./min dźwięk wydechu został podniesiony o 10 dB w porównaniu do pro_cee’d 'S’ i 'SE’.

Dostosowane dla satysfakcji kierowcy bez utraty komfortu

Nowy pro_cee’d GT to samochód o wysokich osiągach zaprojektowany do codziennego użytku i komfortu. Nie jest to model przeznaczony na tor. Dlatego wysoko oceniane zawieszenie standardowego pro_cee’d wymagało jedynie stosunkowo drobnych zmian w dostrojeniu, aby osiągnąć równowagę, jakiej Kia pragnęła dla swojego pierwszego samochodu sportowego.

Główne zmiany to dostrojone sprężyny i tłumiki oraz grubsza tylna belka stabilizująca. Tłumienie z przodu jest o 10 procent wyższe w kompresji i o 30 procent wyższe w odbiciu, podczas gdy odpowiednie wartości dla tylnych tłumików wynoszą 200 procent i 50 procent. Sprężyny są nieco twardsze, a grubość tylnej belki stabilizującej zwiększono o 1 mm do 19 mm. Zastosowano również sztywniejsze poduszki zawieszenia przedniego, aby zaostrzyć reakcję kierownicy oraz dłuższe ograniczniki uderzeniowe, aby zredukować przechyły karoserii. Efektem tego szczegółowego inżynieryjnego przemyślenia jest najbardziej zwrotny samochód, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Kia.

GT jeździ również na większych kołach i oponach niż jakiekolwiek inne pro_cee’d – 18 x 7,5J felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport 3 225/40ZR18 92Y. Opony Michelin Pilot Sport 3 wybrano ze względu na ich doskonałe osiągi na drodze, łączące wysoką przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni oraz precyzyjne prowadzenie, a także doskonałą efektywność paliwową i trwałość.

Jak reszta gamy cee’d, pro_cee’d GT jest jednym z nielicznych samochodów w swojej klasie z niezależnym tylnym zawieszeniem zamiast bardziej powszechnego, i tańszego, prostego belkowego zawieszenia. Przynosi to inherentne zalety dla komfortu jazdy i prowadzenia i jest istotnym czynnikiem przyjemności prowadzenia GT, która stała się jeszcze bardziej wyrazista bez uszczerbku dla finezji jazdy standardowego modelu.

Zmienny system kierowniczy Flex Steer – który w innych wersjach pro_cee’d pozwala kierowcom wybierać spośród trzech różnych poziomów wspomagania – został usunięty w GT, aby napędzana elektrycznie wspomaganie kierownicy zawsze dostarczało maksymalnego feedbacku, wzmacniając przyjemność z jazdy.

Kia pro_cee’d GT ma także największe hamulce zamontowane w dowolnym modelu cee’d – tarcze 300 mm x 28 mm z przodu i 262 x 10 mm z tyłu. Pro_cee’d GT ma najlepsze osiągi hamulcowe ze wszystkich modeli Kia, z możliwością zatrzymania się z prędkości 62 mph w mniej niż 35 metrów – o co najmniej metr krócej niż najlepszy cee’d do tej pory. Wyposażone są w czerwone zaciski hamulcowe, aby podkreślić sportowy charakter GT. System hamulcowy zawiera systemy antyblokadowe (ABS) z Elektronicznym Rozkładem Siły Hamowania (EBD), Wspomaganiem Hamowania (BAS) oraz Wspomaganiem Ruszania na Wzniesieniach (HAC). Systemy ABS i Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) zostały subtelnie dostosowane, aby współgrały z wyborem opon i rewizjami zawieszenia.

Możliwości prowadzenia pro_cee’d GT były szlifowane na drogach i torach z ponad 480 okrążeniami – ponad 5000 mil – na torze Nürburgring Nordschleife w Niemczech.

Obszerna aktywna i pasywna ochrona

Kia przyjmuje jednolitą postawę w kwestii bezpieczeństwa i ochrony swoich klientów. Bez względu na rozmiar samochodu czy cenę, Kia nie różnicuje wysiłków, by unikać wypadków, ani by chronić pasażerów przed obrażeniami, gdzie tylko to możliwe, gdy wypadku nie da się uniknąć. Dlatego flagowy model gamy pro_cee’d nie został potraktowany w sposób wyjątkowy, jeśli chodzi o zamontowane funkcje bezpieczeństwa.

Już od początku pro_cee’d wyznaczał standardy w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Posiadał Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC) jako standard dużo wcześniej niż wielu rywali, a także był wyposażony w Zarządzanie Stabilnością Pojazdu (VSM), aby utrzymać stabilność pojazdu podczas przyspieszania lub hamowania na drogach o różnym poziomie przyczepności z lewej i prawej strony, a także Wspomaganie Ruszania na Wzniesieniach (HAC), aby zapobiec staczaniu się do tyłu przy ruszaniu na stromych wzniesieniach.

Ambitnym celem nowego modelu było osiągnięcie jeszcze większych postępów i zapewnienie wiodącej w swojej klasie ochrony – nie tylko pięciogwiazdkowej oceny Euro-NCAP, ale także wyższej oceny niż jakikolwiek konkurent w swojej klasie. Aby to osiągnąć, doszło do znaczących postępów w inżynierii nadwozia i ochrony pieszych, a także funkcje, które wcześniej były dostępne tylko w drogich samochodach premium, są dostępne.

Niezwykle sztywna karoseria jest wynikiem kompleksowego pakietu wzmocnień w krytycznych obszarach. Nawet przednia szyba jest teraz osadzana, a nie montowana w uszczelce, co wspomaga zarówno sztywność, jak i komfort jazdy. W sumie 57% karoserii wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości, a w strukturach słupków B zastosowano stal o ultrawysokiej wytrzymałości.

Istnieje podwozie w kształcie litery i o bardziej sztywnych członach bocznych, przednim stelażu i desce rozdzielczej. W poziomie i w tunelu centralnym zainstalowane są wsporniki. Słupki A, wewnętrzna krawędź drzwi i górne oraz dolne struktury nadwozia zostały wzmocnione. Nowe poprzeczne belki łączą mocowania zawieszenia przedniego i tylnego, nowe formy łączą podłogę bagażnika z otworem klapy bagażnika, a także powstała nowa poprzeczna belka podłogowa. Wszystko to tworzy bezpieczny pierścień wokół obszaru klapy bagażnika. Istnieje dodatkowy pierścień ochronny wokół słupków B.

Z przodu boczne człony kolizji mają płytkie nachylenia, co pozwala skuteczniej rozpraszać energię zderzenia, a ochrona przed uderzeniem z boku została wzmocniona przez wzmocnione wewnętrzne szyny krawędzi frontowych drzwi, gorącokołowe słupki B i boki dachu, ultra wytrzymałe struktury dolnych progów oraz wzmocnioną konstrukcję dachu, łączącą wewnętrzne panele boczne i listwy dachowe. Istnieją również grube belki drzwiowe.

GT jest wyposażony jako standard w sześć poduszek powietrznych – podwójne przednie, boczne i zasłonowe – aby zapewnić wszechstronną ochronę klatki piersiowej, twarzy i głowy. System monitorujący pasy bezpieczeństwa wykrywa, czy pas na zajętym siedzeniu nie jest zapięty lub jest odpinany w trakcie jazdy.

Aby zmniejszyć koszty napraw po kolizjach przy niskich prędkościach (9 mph lub mniej), w przednich belkach zderzaka zainstalowano blok zderzeniowy, aby zminimalizować deformacje przedniej belki bocznej, podczas gdy z tyłu wzmocniono belki boczne, aby mogły lepiej opierać się deformacjom przy podobnych prędkościach.

Poprawiona bezpieczeństwo pieszych wynika z zastosowania składanych reflektorów, sztywniejszej dolnej krawędzi zderzaka oraz struktur absorbujących wstrząsy w masce silnika i zawiasach maski.

Obszerne standardowe i pasywne wyposażenie bezpieczeństwa – w tym ESC, VSM i HAC – zostało uzupełnione o sygnalizowanie awaryjne zatrzymania (ESS), które powoduje miganie tylnych świateł hamulcowych podczas awaryjnego zatrzymania, aby ostrzec kierowców jadących za nimi. Wspomaganie Hamowania (BAS), które zapewnia maksymalną siłę hamowania w sytuacji awaryjnej, niezależnie od siły nacisku na pedał przez kierowcę, jest również standardowo dostępne.

1.6 GDI 6MT (205 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc150 Kw @ 6000 Rpm
204 Hp @ 6000 Rpm
201 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy195 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
264 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/40 R18 92Y
Długość169.7 In (4310 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61.1 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2996 Lbs (1359 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.