KIA Rio 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Rio 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćKIA Rio 2020-Present

Pod koniec 2020 roku Kia zaprezentowała odświeżoną wersję subkompaktowego modelu Rio. Wniosła ona powiew świeżości do samochodu wprowadzonego na rynek w 2017 roku.

Czwarta generacja Rio została zaprojektowana w centrach projektowych Kia w Russelsheim (Niemcy) i Kalifornii. Nie był to już samochód stworzony z myślą o niskim budżecie, lecz raczej model, który miał oferować jak najwięcej w swojej klasie cenowej. Wersja z 2021 roku poprawiła elementy wizualne i wprowadziła więcej technologii pod skórą.

Dla modelu z 2021 roku projektanci Kia wprowadzili masywną kratkę w dolnej części zderzaka, mimo zastosowania małych silników. Osiągi samochodu nie do końca odpowiadały jego agresywnemu wyglądowi, ale przynajmniej był to atrakcyjniejszy widok w porównaniu do wersji przed liftingiem. Kanciate reflektory miały LED-owe światła dzienne wokół wewnętrznych lamp. Światła przeciwmgielne znalazły swoje miejsce w bocznych wlotach, używanych jako fałszywe wloty powietrza do chłodzenia hamulców tarczowych.

Wnętrze pokazało większy szacunek dla klientów, a kierowcy przydała się nowa jednostka infotainment oferowana jako opcja, z 8-calowym ekranem dotykowym umieszczonym na szczycie centralnej konsoli. Zestaw wskaźników charakteryzował się tradycyjnymi, analogowymi wskazówkami swojego poprzednika.

Układ napędowy został wzbogacony o rozrusznik-generator, co pomogło samochodowi spełnić i przekroczyć normy Euro 6d. Silniki mild-hybrid o pojemności 1,2 litra i 1,0 litra były standardowo zestawione z manualną skrzynią biegów, podczas gdy ten ostatni jednostka była dostępna z 7-biegową automatyczną skrzynią DCT (z podwójnym sprzęgłem).

 Kia Motors ogłosiło znaczącą modernizację czwartej generacji modelu Kia Rio. Ulepszony model oferuje szereg udoskonaleń, które mają na celu wzmocnienie pozycji samochodu w konkurencyjnym segmencie B.

Ulepszona Kia Rio łączy zaktualizowany design zewnętrzny i wewnętrzny z zaawansowanymi technologiami bezpieczeństwa i infotainment rodem z większych samochodów. Nowy model oferuje również kierowcom nowe efektywne jednostki napędowe, w tym pierwszy w ofercie Kia benzynowy system mild-hybrid 48V, wyposażony w jedno z pierwszych zastosowań nowej inteligentnej skrzyni biegów 'clutch-by-wire’.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, skomentował: „Rio to ważny model dla Kia w Europie i na całym świecie, stanowi także punkt wejścia do marki Kia dla wielu kierowców. Ulepszony model bazuje na kluczowych atutach samochodu – praktyczności, jakości i technologii – oferując nowo wprowadzone napędy elektryczne, odświeżony design oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i telematyki, które często występują w autach z wyższych segmentów. Jesteśmy przekonani, że te ulepszenia uczynią Rio bardziej udanym niż kiedykolwiek.”

Europejska sprzedaż ulepszonej Kia Rio rozpocznie się w trzecim kwartale 2020 roku. Samochód sprzedawany jest z oferowaną standardowo 7-letnią gwarancją na 100 000 mil.

Nowy mild-hybrid EcoDynamics+ z inteligentną skrzynią biegów

Rio jest pierwszym modelem Kia z napędem benzynowym mild-hybrid (MHEV). Nowa jednostka napędowa 'EcoDynamics+’ łączy nowy silnik Kia 'Smartstream’ o pojemności 1.0 litra T-GDi (Turbo bezpośredni wtrysk benzyny) z systemem 48V MHEV, maksymalizując efektywność paliwową za pomocą asysty momentu obrotowego elektrycznego oraz rekuperacji energii.

EcoDynamics+ zostało zaprojektowane w celu dostarczenia większej efektywności z silników spalinowych na drodze, płynnie włączając i odzyskując moc elektryczną. System wspomaga moment obrotowy silnika z pomocą kompaktowej litowo-jonowej baterii 48V oraz wydłuża czas 'wyłączenia’ silnika dzięki nowej jednostce Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG).

MHSG jest połączony za pomocą paska z wałem korbowym silnika i płynnie przełącza się między trybami 'silnika’ i 'generatora’. W trybie 'silnika’, podczas przyspieszania, MHSG zapewnia elektryczną pomoc, aby zmniejszyć obciążenie silnika i emisje. Gdy samochód zwalnia, MHSG ma możliwość przełączenia się na tryb 'generatora’, odzyskując energię z wału korbowego, aby naładować akumulator.

Nowy silnik Smartstream zastępuje wcześniejszy silnik 'Kappa’ o pojemności 1.0 litra T-GDi i jest wyposażony w zaawansowaną technologię Kontrolowanej Zmiany Czasu Zaworów (CVVD) oraz szereg innych innowacji. CVVD umożliwia silnikowi płynne przełączanie się między różnymi cyklami spalania w zależności od obciążenia, maksymalizując efektywność w różnych sytuacjach jazdy. Silnik Smartstream generuje tę samą moc co wcześniejsze silniki Kappa – 100 ps lub 120 ps – ale umożliwia generowanie o 16 procent wyższego maksymalnego momentu obrotowego dla wersji 120 ps (200 Nm).

Ogólnie rzecz biorąc, nowa jednostka napędowa EcoDynamics+ redukuje emisję CO2 w Rio o od 8,1 do 10,7 procent (NEDC, cykl mieszany) i jest oferowana zarówno w wersjach 100 ps, jak i 120 ps nowego silnika. Obie jednostki napędowe 48V będą wyposażone w system wyboru trybu jazdy, dając kierowcom możliwość dostosowania jazdy do trybów 'Eco’, 'Sport’ i 'Normal’.

Rio EcoDynamics+ jest również jednym z pierwszych modeli Kia wyposażonych w nową inteligentną skrzynię biegów Manual Transmission (iMT). System 'clutch-by-wire’ przyczynia się do większej efektywności paliwowej MHEV oraz niższych emisji CO2, zachowując jednocześnie zaangażowanie kierowcy charakterystyczne dla tradycyjnej skrzyni biegów.

Zamiast mechanicznego połączenia, sprzęgło iMT jest sterowane wyłącznie elektronicznie. Zintegrowane jest płynnie z MHSG, aby wyłączyć silnik wcześniej niż w systemie Start-Stop Idle Stop & Go Kia, gdy samochód zatrzymuje się, co poprawia ogólną efektywność paliwową.

Nowe jednostki napędowe Smartstream

Ulepszona Kia Rio oferuje również znaczące zmiany w istniejącej gamie silników benzynowych, maksymalizując efektywność, obniżając emisję CO2 oraz poprawiając komfort jazdy. Oprócz modeli EcoDynamics+, oferta Rio w Europie obejmuje teraz wybór silników benzynowych Smartstream – nowy 100 ps silnik 1.0-litra T-GDi oraz nową wersję naturalnie zassanym silnika o pojemności 1.2 litra, z innowacyjną technologią podwójnego wtrysku paliwa i mocą 84 ps.

Silnik 100 ps 1.0-litra T-GDi jest również dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną, zastępując wcześniejszą pięciobiegową oraz automatyczną siedmiobiegową skrzynią dual-clutch (7DCT).

Inżynierowie Kia również zaktualizowali system Idle Stop & Go (ISG) w Rio, w związku z użytkowaniem samochodu w obszarach miejskich na różnych rynkach. Nowy system ISG powiązany z hamulcem oferuje dodatkowe oszczędności paliwa, wyłączając silnik, gdy zarówno pedał hamulca, jak i sprzęgła są wciśnięte, gdy samochód się zatrzymuje. Silnik włącza się ponownie, gdy oba pedały są zwolnione, a samochód przełącza się na wybrany bieg kierowcy. Wcześniej system był powiązany wyłącznie z sprzęgłem. Ta mała zmiana wpływa na poprawę efektywności paliwowej oraz niższe emisje w Rio.

Oficjalne dane dotyczące osiągów i efektywności ulepszonych silników spalinowych Rio zostaną ogłoszone bliżej daty rozpoczęcia sprzedaży.

Ulepszony infotainment z innowacyjnym systemem telematycznym UVO Connect 'Phase II’

Rio wyposażone jest w ulepszony system nawigacji satelitarnej z ekranem dotykowym, a także jest jednym z pierwszych modeli Kia w Europie oferujących innowacyjny system telematyczny 'Phase II’ UVO Connect, który poprawia łączność i kontrolę nad pojazdem, eliminując stres związany z podróżami.

Ulepszona Kia Rio została wyposażona w większy 8-calowy wyświetlacz dotykowy, oferujący Display Audio lub nawigację satelitarną, w zależności od specyfikacji pojazdu. Nowy system obsługuje również Bluetooth® z wieloma połączeniami, co umożliwia jednoczesne połączenie dwóch urządzeń mobilnych – jedno do użytku z zestawem głośnomówiącym, a drugie tylko do użycia multimedialnego. Jego zaawansowana funkcjonalność podziału ekranu pozwala użytkownikom kontrolować lub monitorować różne funkcje pojazdu jednocześnie, personalizując ekran za pomocą różnych widżetów. System oferuje bezprzewodowy Apple CarPlay™ oraz Android Auto™ w modelach wyposażonych w nowy system Display Audio 8.0 cale, eliminując potrzebę podłączania smartfona za pomocą kabla.

Oferując system UVO, Rio jest jednym z pierwszych pojazdów Kia, które oferują nowe funkcje telematyczne 'Phase II’ w systemie UVO Connect. Rio umożliwia kierowcom dostęp do szeregu 'Phase II’ usług pokładowych, w tym informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, prognoz pogody, punktów zainteresowania (POI), cen paliw oraz szczegółów dotyczących potencjalnych miejsc parkingowych na ulicy oraz poza nią – w tym ceny, lokalizacji i dostępności. System zawiera również Rozpoznawanie Mowy w Internecie, wspieranym przez technologie serwerowe, co pozwala użytkownikom na wydawanie poleceń głosowych, bez użycia rąk, aby wyszukiwać pobliskie punkty zainteresowania, adresy, aktualizacje pogody lub wysyłać wiadomości tekstowe.

Aplikacja UVO, kompatybilna ze smartfonami Android i Apple, oferuje również szereg nowych funkcji 'Phase II’, umożliwiając właścicielom aktywację różnych funkcji zdalnie. W zależności od kraju, użytkownicy mogą zdalnie wysyłać wskazówki dotyczące trasy do swojego samochodu przed podróżą, sprawdzać lokalizację swojego pojazdu oraz uzyskiwać raporty dotyczące pojazdu i powiadomienia diagnostyczne.

Kia ujawni więcej szczegółów na temat technologii UVO Connect 'Phase II’ przed rozpoczęciem sprzedaży nowego modelu w III kwartale 2020 roku.

Subtelnie odświeżony – czysty i elegancki design zewnętrzny

Nowe Rio ma odświeżony przód, który emanuje stylem i sportowym charakterem. Inne zmiany upraszczają design samochodu, tworząc estetyczny i nieprzeładowany wygląd.

Odświeżony design zachowuje ikoniczną kratkę 'tiger-nose’, która została zwężona dla bardziej wyrazistego wyglądu, co jest zestawione z dolnym, szerszym zderzakiem oraz nową obudową lamp przeciwmgłowych. Te zmiany nadają przodowi samochodu gładki, a zarazem bardziej zdeterminowany wygląd, nadając mu pewniejszą postawę na drodze. Wszystkie modele teraz wyposażone są w nowe pełne reflektory LED z integralnymi światłami dziennymi.

Zaktualizowany model wprowadza dwa nowe kolory nadwozia: Perennial Grey i Sporty Blue, co zwiększa liczbę opcji kolorystycznych do dziewięciu, w zależności od specyfikacji i rynku. Ulepszony model jest również wyposażony w nowy projekt felg aluminiowych ośmio-szprychowych o średnicy 16 cali.

Luksusowa atmosfera wnętrza i nowe opcje personalizacji kolorów

Wewnątrz, Rio oferuje szereg wizualnych, materiałowych i technologicznych ulepszeń, aby stworzyć bardziej luksusową atmosferę i podnieść jakość. Głównym ulepszeniem jest nowy, większy 8-calowy ekran panoramiczny oraz wyższej rozdzielczości 4.2-calowy wyświetlacz cyfrowy w zestawie wskaźników kierowcy.

Rio jest również dostępne z nową opcją personalizacji wnętrza w postaci niebieskiego pakietu kolorystycznego, w zależności od specyfikacji pojazdu i rynku. Dodaje to odrobinę koloru i stylu do wnętrza, z kolorowymi boczkami siedzeń, dywanikiem i podłokietnikami w drzwiach, dopasowanymi do kontrastowego szwu. Modele GT-Line są oferowane z czarnym wnętrzem jednokolorowym z białymi kontrastowymi przeszyciami na siedzeniach oraz deską rozdzielczą wyglądającą jak włókno węglowe dla dodatkowego efektu wizualnego.

Zarówno modele standardowe, jak i GT Line są teraz wyposażone w regulację wysokości siedzenia kierowcy oraz opcjonalnego pasażera z przodu, co pomaga pasażerom na przednich siedzeniach znaleźć idealną pozycję.

Nowe technologie bezpieczeństwa ADAS dostępne

Ulepszona Kia Rio oferuje szereg najnowszych systemów zaawansowanej pomocy kierowcy (ADAS), takich jak asystent unikania kolizji (FCA) z rozpoznawaniem pieszych, pojazdów oraz nowo wprowadzonych rowerzystów, asystent utrzymania pasa (LKA), ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW) oraz ostrzeżenie o niebezpieczeństwie kolizji w martwym polu (BCW).

Ponadto, nowe Rio oferuje kilka nowych aktywnych systemów bezpieczeństwa, aby zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów.

W zależności od specyfikacji, nowa gama ADAS Rio obejmuje najnowszą wersję systemu FCA Kia, a także dostępna jest z asystentem unikania kolizji w martwym polu (BCA), inteligentnym ostrzeżeniem o ograniczeniu prędkości (ISLW), inteligentnym tempomatem (SCC) i asystentem śledzenia pasa (LFA).

LFA, we współpracy z SCC, kontroluje przyspieszanie, hamowanie i kierowanie, w zależności od pojazdów z przodu i warunków drogowych. Działa przy prędkościach poniżej 180 km/h, wykorzystując czujniki kamery i radaru, aby utrzymać bezpieczną odległość od samochodu z przodu, jednocześnie monitorując oznakowanie drogi, aby utrzymać Rio na środku pasa. Rio wyposażono również w asystenta unikania kolizji podczas cofania (RCCA) oraz alert o pasażerach z tyłu (ROA).

Na koniec, w zależności od specyfikacji, dostępny jest również alert o odjeździe pojazdu z przodu, jako pierwsza w swojej klasie innowacja. Jeśli kierowca zatrzyma Rio w korku lub na czerwonym świetle, system powiadomi go, jeśli pojazd z przodu ruszy, a kierowca Rio tego nie zauważy. To pomaga uniknąć potencjalnie krępującej sytuacji, w której inni niecierpliwi kierowcy „przypominają” kierowcy, aby ruszył.

Ulepszona Kia Rio jest wyposażona w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), elektroniczny system stabilizacji (ESC), system kontroli hamowania w zakręcie (CBC) oraz system stabilności w prostych liniach (SLS) jako standard, co pomaga kierowcom zachować kontrolę podczas hamowania i pokonywania zakrętów.

Ulepszony model posiada sześć poduszek powietrznych w całej kabinie, a także punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.

W sprzedaży: zaktualizowane Rio pojawi się w Europie w trzecim kwartale 2020 roku

1.2L 5MT (84 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc61.8 Kw @ 6000 Rpm
84 Hp @ 6000 Rpm
83 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy90 Lb-Ft @ 4000 Rpm
122 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość67.9 In (1725 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)

1.0L T-GDi 6MT (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc73.5 Kw @ - Rpm
100 Hp @ - Rpm
99 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość67.9 In (1725 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Power PackLithium-Ion

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.