KIA Rio Hatchback 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Rio Hatchback 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćKIA Rio Hatchback 2005-2008

Kia zdobyła rynek amerykański dzięki wprowadzeniu pierwszej generacji Kia Rio w 2000 roku. Choć był to samochód w przystępnej cenie, oferował dużą niezawodność w atrakcyjnej cenie.

W 2006 roku Kia podniosła poprzeczkę, wprowadzając wersję hatchback Kia Rio, która zdobyła tytuł “Najbardziej Ulepszony Nowy Pojazd 2006” przyznany przez Autobytel.

Dlaczego? Ponieważ nowa Kia Rio oferowała moc i przestronność wnętrza na czołowej pozycji w swojej klasie, a także zwiększone bezpieczeństwo dzięki sześciu standardowym poduszkom powietrznym, w tym poduszkom bocznym o pełnej długości.

Większa przestronność wnętrza została osiągnięta dzięki wydłużonemu rozstawowi osi oraz zwiększonej szerokości i wysokości.

Aestetycznie mała Rio miała europejski design zewnętrzny, który emanował sportowością i odważnym wyglądem.

Wewnątrz nowa Rio została wyposażona w materiały o lepszej jakości. Oprócz tapicerki z tkaniny, która zawierała sportową, siatkową tkaninę, kabina miała 8-stopniowo regulowane siedzenie kierowcy oraz centralną podłokietnik, co zwiększało komfort.

Liczne schowki dostępne w kabinie zwiększały praktyczność Rio, podobnie jak podwójne gniazda zasilania 12V oraz hak na torby zakupowe umieszczony z tyłu siedzenia pasażera z przodu.

Nowa Kia Rio hatchback oferowała więcej standardowej mocy niż jakiekolwiek inne pojazdy w swojej klasie, dzięki nowemu silnikowi 1.6 DOHC, który generował 110 KM i 107 lb.-ft momentu obrotowego. Zużycie paliwa poprawiło się także o 20%.

W 2006 roku hatchback w wersji SX oferował klimatyzację, 15-calowe felgi aluminiowe, wspomaganie kierownicy z regulacją, światła przeciwmgielne, tylny spojler, skórzaną kierownicę, metalowe wykończenie wnętrza i metalowe pedały.

 Kiedy Kia Rio zadebiutowała na rynku w sierpniu 2000 roku, przyświecała jej zasada, że tanie samochody nie muszą być nudne. Niezawodny i przystępny cenowo, subkompaktowy sedan przez większość swoich pierwszych czterech lat był najtańszym nowym pojazdem w USA i był najlepiej sprzedającym się modelem firmy w 2001 roku, co pomogło Kia rozwinąć się na rynku amerykańskim.

Teraz nowa Kia Rio z 2006 roku oraz pięciodrzwiowa wersja Rio5 podnoszą poprzeczkę w segmencie aut wprowadzających na rynek, oferując wiodącą w klasie moc silnika, przestronność wnętrza oraz sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym pełnowymiarowe poduszki boczne. Całkowicie nowa, Rio i Rio5 mają dłuższy rozstaw osi, większą szerokość i wysokość, co przyczynia się do najlepszej w klasie przestrzeni pasażerskiej wynoszącej 92,2 stopy sześciennej. Oba nadwozia wyposażone są w długą listę standardowego wyposażenia, co na pewno zwiększy ich atrakcyjność na rynku amerykańskim.

W rzeczywistości nowa Rio została uznana za „najbardziej ulepszony nowy pojazd w 2006 roku” przez redaktorów szanowanej strony motoryzacyjnej www.Autobytel.com.

Na sukcesie modelu Spectra compact sedan oraz Spectra5 pięciodrzwiowej, nowe Rio i Rio5 z 2006 roku są najnowszymi pojazdami firmy zaprojektowanymi z myślą o przyciągnięciu szerszego spektrum amerykańskich konsumentów do marki Kia. W ciągu ostatnich trzech lat Kia z przytupem rozszerzyła swoją ofertę produktową, wprowadzając nowe modele, takie jak drugiej generacji SUV Sportage, średniej wielkości SUV Sorento, minivan Sedona i duży sedan Amanti.

Nowa Rio dostępna jest w trzech wersjach: podstawowej i LX czterodrzwiowej oraz pięciodrzwiowej Rio5 SX.

Osobowość nowej Rio i Rio5, inspirowana europejskim stylem, emanuje sportowym i młodzieńczym charakterem dzięki odważnemu wyglądowi i dynamicznym liniom.

Zbudowana na nowej platformie z dłuższym rozstawem osi (98,4 cala) oraz zwiększoną szerokością (66,7 cala) i wysokością (57,9 cala) w porównaniu do poprzedniczki i większości konkurentów, nowa Rio oferuje przestronne wnętrze.

+ Z całkowitą objętością wnętrza wynoszącą 92,2 stopy sześcienne, nowa Rio i Rio5 mają najprzestronniejsze kabiny w swoim segmencie, oferując więcej miejsca niż większe Honda Civic czy Toyota Corolla.
+ Pojemność bagażnika Rio sedan jest znacznie większa niż kiedykolwiek wcześniej. Wynosząca 11,9 stopy sześciennej, objętość bagażnika oznacza poprawę o 29 procent.
+ Przestrzeń ładunkowa Rio5 wynosząca 15,8 stopy sześciennej jest większa niż u jej dwóch głównych konkurentów, Chevroleta Aveo pięciodrzwiowego i Sciona xA.

Wewnątrz wszystkie modele Rio oferują znaczące ulepszenia jakości materiałów wykończeniowych, z standardowym wnętrzem z pełnego materiału, które zawiera sportową siateczkę oraz ośmiostopniowo regulowane siedzenie kierowcy z opuszczanym podłokietnikiem dla maksymalnego komfortu.

Obok przyjaznej ergonomii wnętrza, w kabinie znajduje się wiele przemyślanych detali, w tym liczne miejsca do przechowywania telefonów komórkowych i PDA, slot w centralnym panelu na przepustki parkingowe lub bilety, podwójne gniazda 12V oraz praktyczny hak na torby zakupowe z tyłu siedzenia pasażera.

Podążając śladami niedawno wprowadzonych nowych pojazdów Kia, nowa Rio i Rio5 są najnowszym spełnieniem wysiłków firmy, aby oferować bezprecedensowy poziom standardowego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa we wszystkich swoich pojazdach.

+ Nowa Rio i Rio5 są wyposażone w sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym podwójne zaawansowane poduszki przednie, boczne poduszki montowane w fotelach przednich oraz pełnowymiarowe poduszki boczne. Czujniki kontrolujące dodatkowe zabezpieczenia z przodu oceniają pozycję fotela, czy pas bezpieczeństwa jest zapięty, czy fotel pasażera z przodu jest zajęty oraz powagę uderzenia frontalnego przed aktywacją poduszek.
+ Czterodrzwiowy sedan Rio zastępuje model Kia Spectra jako najtańszy samochód w USA, który oferuje pełnowymiarowe poduszki boczne jako standardowe wyposażenie.
+ Modele Rio z 2006 roku i Rio5 są wyposażone w standardowe przednie hamulce tarczowe na kołach przednich. Hamulce przeciwblokujące (ABS) z czterema hamulcami tarczowymi są dostępne jako opcjonalne wyposażenie dla modeli Rio LX i Rio5 SX.

Rio i Rio5 2006 oferują więcej mocy oraz momentu obrotowego oraz znaczny wzrost efektywności paliwowej w porównaniu do poprzedniej generacji Rio. W rzeczywistości, nowe Rio i Rio5 oferują więcej standardowej mocy niż jakikolwiek pojazd w kategorii subkompaktowej.

Nowy silnik o pojemności 1,6 litra DOHC z systemem zmiennych faz rozrządu (CVVT) generuje 110 KM i 107 lb-ft momentu obrotowego. Oprócz większej mocy, ten nowy silnik zapewnia o 20 procent lepszą ekonomię paliwową, osiągając nawet 38 mpg na autostradzie. W efekcie maksymalny zasięg dla Rio wzrasta z mniej niż 370 mil do ponad 450 mil – co oznacza wzrost o prawie 22 procent.

Oceny efektywności paliwowej wynoszą 32 mpg w mieście/35 mpg na autostradzie z manualną skrzynią biegów oraz 29 mpg w mieście/38 mpg na autostradzie z automatyczną.

Jednym z czynników, który przyczynił się do poprawy efektywności paliwowej Rio, jest mniejsza waga pojazdu. Dzięki starannemu zaprojektowaniu, nowa Rio jest większa i bardziej wydajna, ale waży mniej niż jej poprzednik. Oprócz poprawionej efektywności paliwowej, ta redukcja wagi wspomaga przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie.

Nowy silnik Rio można połączyć z pięciobiegową manualną skrzynią biegów z poprawionym sprzężeniem, co zapewnia lepsze odczucia przy zmianie biegów, lub z opcjonalną elektronicznie kontrolowaną czterobiegową automatyczną skrzynią biegów o lepszej jakości zmiany biegów (dostępna dla modeli Rio LX i Rio5 SX).

Wszystkie modele Rio i Rio5 oferują poprawioną efektywność hamowania z standardowymi wspomaganymi hydraulicznymi wentylowanymi hamulcami tarczowymi, które są większe o ponad cal od tych w poprzedniej generacji pojazdu. Hamulce tarczowe na czterech kołach są dostępne jako opcja z ABS w modelach Rio LX i Rio5 SX, po raz pierwszy oferując hamulce tarczowe z tyłu.

Rio i Rio5 z 2006 roku posiadają niezależne zawieszenie przednie oraz półniezależne zawieszenie tylne dla responsywnego, sportowego prowadzenia oraz komfortu jazdy. Używając kolumn McPhersona z amortyzatorami gazowymi oraz sprężynami spiralnymi z przodu, oraz osi z belką skrętna z sprężynami spiralnymi z tyłu, zawieszenie Rio zostało starannie zestrojone, by zapewnić przyjemność z jazdy przy maksymalnym komforcie.

Stabylizator przedni jest standardowy we wszystkich modelach Rio, a precyzyjny system kierowniczy z zębatką i przekładnią, wyposażony w wspomaganie wrażliwe na prędkość silnika*, ułatwia prowadzenie. Dzięki szerszemu rozstawowi kół oraz poprawionym systemom zawieszenia i kierowniczym, zapewniającym lepsze właściwości jezdne i poprawioną wydajność, dłuższy rozstaw osi nowego Rio pomógł projektantom wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, jednocześnie zwiększając komfort jazdy.

Podstawowy czterodrzwiowy sedan został wyposażony w stalowe koła o średnicy 14 cali oraz opony 175/70R14, podczas gdy sedan LX dysponuje 14-calowymi felgami z pełnymi kołpakami oraz większymi oponami 185/65R14. Rio5 SX jest wyposażony w 15-calowe aluminiowe felgi z oponami 195/55R15.

Czterodrzwiowy sedan Rio dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: podstawowej i LX.

Chociaż projekt wnętrza skupia się na funkcjonalności i wszechstronności, każdy model oferuje szeroki zestaw standardowych funkcji dla segmentu subkompaktowego, w tym: całkowicie materiałowe wnętrze z sportową siateczką, wysoko regulowane siedzenie kierowcy, podłokietnik siedzenia kierowcy, obrotomierz oraz ogrzewanie tylnej szyby. W modelu podstawowym nie ma dostępnego wyposażenia dodatkowego.

Sedan Rio LX oferuje dodatkowe standardowe wyposażenie, w tym: klimatyzację, radio AM/FM/CD, wspomaganie kierownicy z regulacją, dzieloną kanapę 60/40 oraz większe opony 14-calowe i pełne kołpaki.

Rio5 SX oferuje to samo standardowe wyposażenie co sedan LX, a dodatkowo: opony 15-calowe i aluminiowe felgi, światła przeciwmgielne, tylny spojler, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów oraz wykończenie wnętrza z metalicznymi akcentami i metalowe pedały.

Dodatkowe wyposażenie dla Rio LX i Rio5 SX obejmuje czterobiegową elektronicznie kontrolowaną automatyczną skrzynię biegów, Pakiet Mocy oraz hamulce przeciwblokujące (ABS) z tylnymi hamulcami tarczowymi. Spojler tylny jest również dostępny dla czterodrzwiowego sedana LX.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.