KIA Rio Hatchback 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Rio Hatchback 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćKIA Rio Hatchback 2005-2008

Kia zdobyła rynek amerykański dzięki wprowadzeniu pierwszej generacji Kia Rio w 2000 roku. Choć był to samochód w przystępnej cenie, oferował dużą niezawodność w atrakcyjnej cenie.

W 2006 roku Kia podniosła poprzeczkę, wprowadzając wersję hatchback Kia Rio, która zdobyła tytuł “Najbardziej Ulepszony Nowy Pojazd 2006” przyznany przez Autobytel.

Dlaczego? Ponieważ nowa Kia Rio oferowała moc i przestronność wnętrza na czołowej pozycji w swojej klasie, a także zwiększone bezpieczeństwo dzięki sześciu standardowym poduszkom powietrznym, w tym poduszkom bocznym o pełnej długości.

Większa przestronność wnętrza została osiągnięta dzięki wydłużonemu rozstawowi osi oraz zwiększonej szerokości i wysokości.

Aestetycznie mała Rio miała europejski design zewnętrzny, który emanował sportowością i odważnym wyglądem.

Wewnątrz nowa Rio została wyposażona w materiały o lepszej jakości. Oprócz tapicerki z tkaniny, która zawierała sportową, siatkową tkaninę, kabina miała 8-stopniowo regulowane siedzenie kierowcy oraz centralną podłokietnik, co zwiększało komfort.

Liczne schowki dostępne w kabinie zwiększały praktyczność Rio, podobnie jak podwójne gniazda zasilania 12V oraz hak na torby zakupowe umieszczony z tyłu siedzenia pasażera z przodu.

Nowa Kia Rio hatchback oferowała więcej standardowej mocy niż jakiekolwiek inne pojazdy w swojej klasie, dzięki nowemu silnikowi 1.6 DOHC, który generował 110 KM i 107 lb.-ft momentu obrotowego. Zużycie paliwa poprawiło się także o 20%.

W 2006 roku hatchback w wersji SX oferował klimatyzację, 15-calowe felgi aluminiowe, wspomaganie kierownicy z regulacją, światła przeciwmgielne, tylny spojler, skórzaną kierownicę, metalowe wykończenie wnętrza i metalowe pedały.

 Kiedy Kia Rio zadebiutowała na rynku w sierpniu 2000 roku, przyświecała jej zasada, że tanie samochody nie muszą być nudne. Niezawodny i przystępny cenowo, subkompaktowy sedan przez większość swoich pierwszych czterech lat był najtańszym nowym pojazdem w USA i był najlepiej sprzedającym się modelem firmy w 2001 roku, co pomogło Kia rozwinąć się na rynku amerykańskim.

Teraz nowa Kia Rio z 2006 roku oraz pięciodrzwiowa wersja Rio5 podnoszą poprzeczkę w segmencie aut wprowadzających na rynek, oferując wiodącą w klasie moc silnika, przestronność wnętrza oraz sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym pełnowymiarowe poduszki boczne. Całkowicie nowa, Rio i Rio5 mają dłuższy rozstaw osi, większą szerokość i wysokość, co przyczynia się do najlepszej w klasie przestrzeni pasażerskiej wynoszącej 92,2 stopy sześciennej. Oba nadwozia wyposażone są w długą listę standardowego wyposażenia, co na pewno zwiększy ich atrakcyjność na rynku amerykańskim.

W rzeczywistości nowa Rio została uznana za „najbardziej ulepszony nowy pojazd w 2006 roku” przez redaktorów szanowanej strony motoryzacyjnej www.Autobytel.com.

Na sukcesie modelu Spectra compact sedan oraz Spectra5 pięciodrzwiowej, nowe Rio i Rio5 z 2006 roku są najnowszymi pojazdami firmy zaprojektowanymi z myślą o przyciągnięciu szerszego spektrum amerykańskich konsumentów do marki Kia. W ciągu ostatnich trzech lat Kia z przytupem rozszerzyła swoją ofertę produktową, wprowadzając nowe modele, takie jak drugiej generacji SUV Sportage, średniej wielkości SUV Sorento, minivan Sedona i duży sedan Amanti.

Nowa Rio dostępna jest w trzech wersjach: podstawowej i LX czterodrzwiowej oraz pięciodrzwiowej Rio5 SX.

Osobowość nowej Rio i Rio5, inspirowana europejskim stylem, emanuje sportowym i młodzieńczym charakterem dzięki odważnemu wyglądowi i dynamicznym liniom.

Zbudowana na nowej platformie z dłuższym rozstawem osi (98,4 cala) oraz zwiększoną szerokością (66,7 cala) i wysokością (57,9 cala) w porównaniu do poprzedniczki i większości konkurentów, nowa Rio oferuje przestronne wnętrze.

+ Z całkowitą objętością wnętrza wynoszącą 92,2 stopy sześcienne, nowa Rio i Rio5 mają najprzestronniejsze kabiny w swoim segmencie, oferując więcej miejsca niż większe Honda Civic czy Toyota Corolla.
+ Pojemność bagażnika Rio sedan jest znacznie większa niż kiedykolwiek wcześniej. Wynosząca 11,9 stopy sześciennej, objętość bagażnika oznacza poprawę o 29 procent.
+ Przestrzeń ładunkowa Rio5 wynosząca 15,8 stopy sześciennej jest większa niż u jej dwóch głównych konkurentów, Chevroleta Aveo pięciodrzwiowego i Sciona xA.

Wewnątrz wszystkie modele Rio oferują znaczące ulepszenia jakości materiałów wykończeniowych, z standardowym wnętrzem z pełnego materiału, które zawiera sportową siateczkę oraz ośmiostopniowo regulowane siedzenie kierowcy z opuszczanym podłokietnikiem dla maksymalnego komfortu.

Obok przyjaznej ergonomii wnętrza, w kabinie znajduje się wiele przemyślanych detali, w tym liczne miejsca do przechowywania telefonów komórkowych i PDA, slot w centralnym panelu na przepustki parkingowe lub bilety, podwójne gniazda 12V oraz praktyczny hak na torby zakupowe z tyłu siedzenia pasażera.

Podążając śladami niedawno wprowadzonych nowych pojazdów Kia, nowa Rio i Rio5 są najnowszym spełnieniem wysiłków firmy, aby oferować bezprecedensowy poziom standardowego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa we wszystkich swoich pojazdach.

+ Nowa Rio i Rio5 są wyposażone w sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym podwójne zaawansowane poduszki przednie, boczne poduszki montowane w fotelach przednich oraz pełnowymiarowe poduszki boczne. Czujniki kontrolujące dodatkowe zabezpieczenia z przodu oceniają pozycję fotela, czy pas bezpieczeństwa jest zapięty, czy fotel pasażera z przodu jest zajęty oraz powagę uderzenia frontalnego przed aktywacją poduszek.
+ Czterodrzwiowy sedan Rio zastępuje model Kia Spectra jako najtańszy samochód w USA, który oferuje pełnowymiarowe poduszki boczne jako standardowe wyposażenie.
+ Modele Rio z 2006 roku i Rio5 są wyposażone w standardowe przednie hamulce tarczowe na kołach przednich. Hamulce przeciwblokujące (ABS) z czterema hamulcami tarczowymi są dostępne jako opcjonalne wyposażenie dla modeli Rio LX i Rio5 SX.

Rio i Rio5 2006 oferują więcej mocy oraz momentu obrotowego oraz znaczny wzrost efektywności paliwowej w porównaniu do poprzedniej generacji Rio. W rzeczywistości, nowe Rio i Rio5 oferują więcej standardowej mocy niż jakikolwiek pojazd w kategorii subkompaktowej.

Nowy silnik o pojemności 1,6 litra DOHC z systemem zmiennych faz rozrządu (CVVT) generuje 110 KM i 107 lb-ft momentu obrotowego. Oprócz większej mocy, ten nowy silnik zapewnia o 20 procent lepszą ekonomię paliwową, osiągając nawet 38 mpg na autostradzie. W efekcie maksymalny zasięg dla Rio wzrasta z mniej niż 370 mil do ponad 450 mil – co oznacza wzrost o prawie 22 procent.

Oceny efektywności paliwowej wynoszą 32 mpg w mieście/35 mpg na autostradzie z manualną skrzynią biegów oraz 29 mpg w mieście/38 mpg na autostradzie z automatyczną.

Jednym z czynników, który przyczynił się do poprawy efektywności paliwowej Rio, jest mniejsza waga pojazdu. Dzięki starannemu zaprojektowaniu, nowa Rio jest większa i bardziej wydajna, ale waży mniej niż jej poprzednik. Oprócz poprawionej efektywności paliwowej, ta redukcja wagi wspomaga przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie.

Nowy silnik Rio można połączyć z pięciobiegową manualną skrzynią biegów z poprawionym sprzężeniem, co zapewnia lepsze odczucia przy zmianie biegów, lub z opcjonalną elektronicznie kontrolowaną czterobiegową automatyczną skrzynią biegów o lepszej jakości zmiany biegów (dostępna dla modeli Rio LX i Rio5 SX).

Wszystkie modele Rio i Rio5 oferują poprawioną efektywność hamowania z standardowymi wspomaganymi hydraulicznymi wentylowanymi hamulcami tarczowymi, które są większe o ponad cal od tych w poprzedniej generacji pojazdu. Hamulce tarczowe na czterech kołach są dostępne jako opcja z ABS w modelach Rio LX i Rio5 SX, po raz pierwszy oferując hamulce tarczowe z tyłu.

Rio i Rio5 z 2006 roku posiadają niezależne zawieszenie przednie oraz półniezależne zawieszenie tylne dla responsywnego, sportowego prowadzenia oraz komfortu jazdy. Używając kolumn McPhersona z amortyzatorami gazowymi oraz sprężynami spiralnymi z przodu, oraz osi z belką skrętna z sprężynami spiralnymi z tyłu, zawieszenie Rio zostało starannie zestrojone, by zapewnić przyjemność z jazdy przy maksymalnym komforcie.

Stabylizator przedni jest standardowy we wszystkich modelach Rio, a precyzyjny system kierowniczy z zębatką i przekładnią, wyposażony w wspomaganie wrażliwe na prędkość silnika*, ułatwia prowadzenie. Dzięki szerszemu rozstawowi kół oraz poprawionym systemom zawieszenia i kierowniczym, zapewniającym lepsze właściwości jezdne i poprawioną wydajność, dłuższy rozstaw osi nowego Rio pomógł projektantom wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, jednocześnie zwiększając komfort jazdy.

Podstawowy czterodrzwiowy sedan został wyposażony w stalowe koła o średnicy 14 cali oraz opony 175/70R14, podczas gdy sedan LX dysponuje 14-calowymi felgami z pełnymi kołpakami oraz większymi oponami 185/65R14. Rio5 SX jest wyposażony w 15-calowe aluminiowe felgi z oponami 195/55R15.

Czterodrzwiowy sedan Rio dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: podstawowej i LX.

Chociaż projekt wnętrza skupia się na funkcjonalności i wszechstronności, każdy model oferuje szeroki zestaw standardowych funkcji dla segmentu subkompaktowego, w tym: całkowicie materiałowe wnętrze z sportową siateczką, wysoko regulowane siedzenie kierowcy, podłokietnik siedzenia kierowcy, obrotomierz oraz ogrzewanie tylnej szyby. W modelu podstawowym nie ma dostępnego wyposażenia dodatkowego.

Sedan Rio LX oferuje dodatkowe standardowe wyposażenie, w tym: klimatyzację, radio AM/FM/CD, wspomaganie kierownicy z regulacją, dzieloną kanapę 60/40 oraz większe opony 14-calowe i pełne kołpaki.

Rio5 SX oferuje to samo standardowe wyposażenie co sedan LX, a dodatkowo: opony 15-calowe i aluminiowe felgi, światła przeciwmgielne, tylny spojler, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów oraz wykończenie wnętrza z metalicznymi akcentami i metalowe pedały.

Dodatkowe wyposażenie dla Rio LX i Rio5 SX obejmuje czterobiegową elektronicznie kontrolowaną automatyczną skrzynię biegów, Pakiet Mocy oraz hamulce przeciwblokujące (ABS) z tylnymi hamulcami tarczowymi. Spojler tylny jest również dostępny dla czterodrzwiowego sedana LX.

1.4L 16V 5MT (97 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc71 Kw @ 6000 Rpm
97 Hp @ 6000 Rpm
95 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy93 Lb-Ft @ 4700 Rpm
126 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70R14
Długość157.1 In (3990 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/57.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika9.5 Cuft (269 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2378.78 Lbs (1079 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3483.3 Lbs (1580 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

1.6L 16V 5MT (112 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1599 Cm3
Moc82 Kw @ 6000 Rpm
112 Hp @ 6000 Rpm
110 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy108 Lb-Ft @ 4500 Rpm
146 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna116.8 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony195/55R15
Długość157.1 In (3990 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/57.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika9.5 Cuft (269 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2378.78 Lbs (1079 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3483.3 Lbs (1580 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2153 G/Km

1.5L CRDi 5MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1493 Cm3
Moc81 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
109 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy173 Lb-Ft @ 2000 Rpm
235 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14
Długość157.1 In (3990 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/57.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika9.5 Cuft (269 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2526.5 Lbs (1146 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3637.6 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2121 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.