KIA Rio Sedan 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Rio Sedan 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćKIA Rio Sedan 2005-2008

Kia zyskała na rynku amerykańskim dzięki wprowadzeniu pierwszej generacji Kia Rio w 2000 roku. Choć był to samochód budżetowy, oferował niespotykaną w tej klasie niezawodność w atrakcyjnej cenie.

W 2006 roku Kia podniosła poprzeczkę, wprowadzając sedan Kia Rio, który zdobył tytuł „Najbardziej ulepszony nowy pojazd 2006 roku” przyznany przez Autobytel.

Dlaczego? Ponieważ nowa Kia Rio oferowała moc i przestronność wnętrza na najwyższym poziomie w swojej klasie, a także zwiększone bezpieczeństwo dzięki sześciu standardowym poduszkom powietrznym, w tym poduszkom bocznym o pełnej długości.

Ulepszona przestronność wnętrza została osiągnięta dzięki wydłużeniu rozstawu osi oraz zwiększeniu szerokości i wysokości pojazdu.

Pod względem estetyki, mała Rio miała europejski design zewnętrzny, który inspirował sportowy charakter i wyróżniał się odważnym wyglądem.

Wewnątrz nowa Rio została wyposażona w materiały o podwyższonej jakości. Oprócz tapicerki z materiału w sportowym stylu, kabina miała 8-stopniowo regulowane siedzenie kierowcy oraz centralny podłokietnik dla większego komfortu.

Liczna przestrzeń do przechowywania dostępna w kabinie zwiększała praktyczność Rio, a także podwójne gniazda zasilania 12V oraz hak na torby zakupowe umieszczony z tyłu siedzenia pasażera.

Nowy sedan Kia Rio oferował więcej mocy w standardzie niż jakiekolwiek inne samochody w swojej klasie, dzięki nowemu silnikowi 1.6 DOHC, który generował 110 KM i 107 lb-ft momentu obrotowego. Zużycie paliwa również poprawiło się o 20%.

W 2006 roku sedan w podstawowej wersji wyposażenia oferował 14-calowe opony z pełnymi osłonami kół oraz wspomaganie kierownicy z regulacją, podczas gdy wersja Rio LX dodawała klimatyzację, większe 14-calowe opony oraz tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40.

Inne opcje dostępne były za dodatkową opłatą, takie jak elektryczne szyby, elektryczne zamki drzwi, BAS, 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów i inne.

 Kiedy Kia Rio zadebiutowała w sprzedaży w sierpniu 2000 roku, pojawiła się z założeniem, że tanie samochody nie muszą być nudne. Niezawodny i przystępny cenowo, subkompaktowy sedan przez pierwsze cztery lata utrzymywał się na pozycji najtańszego nowego pojazdu w Stanach Zjednoczonych i był najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia w 2001 roku, co pomogło firmie rozwijać się na amerykańskim rynku.

Obecnie, całkowicie nowa Kia Rio sedan z 2006 roku i pięciodrzwiowa wersja Rio5 stawiają poprzeczkę wyżej w segmencie pojazdów wejściowych, oferując liderującą w swojej klasie moc silnika, przestronność wnętrza oraz sześć poduszek powietrznych w standardzie, w tym pełnowymiarowe poduszki boczne. Nowe od podstaw, Rio i Rio5 mają wydłużony rozstaw osi oraz zwiększoną szerokość i wysokość, co przekłada się na najlepsze w klasie 92,2 stopy sześcienne przestrzeni dla pasażerów. Oba nadwozia oferują długą listę standardowego wyposażenia, co z pewnością zwiększy ich atrakcyjność na rynku amerykańskim.

W rzeczywistości, całkowicie nowa Rio została uznana za „Najbardziej Poprawiony Nowy Pojazd 2006 roku” przez redaktorów szanowanej strony motoryzacyjnej www.Autobytel.com.

Bazując na sukcesie kompakta Spectra oraz wersji pięciodrzwiowej Spectra5, modele Rio i Rio5 z 2006 roku są najnowszymi pojazdami firmy zaprojektowanymi specjalnie w celu przyciągnięcia szerszej grupy amerykańskich konsumentów do marki Kia. W ciągu ostatnich trzech lat Kia intensywnie poszerzała swoją ofertę o nowe modele, takie jak drugiej generacji kompaktowy SUV Sportage, średniej wielkości SUV Sorento, minivan Sedona oraz duży premium sedan Amanti.

Całkowicie nowa Rio dostępna jest w trzech wersjach: sedan w wersji Base i LX oraz pięciodrzwiowa Rio5 SX.

Uosabiając tożsamość marki Kia „ekscytujący i umożliwiający”, nowa Rio i Rio5 mają zewnętrzny design inspirowany europejskim stylem, promieniując sporty i młodzieńczą osobowością dzięki odważnemu wyglądowi i dynamicznemu profilowi.

Zbudowana na nowej platformie z wydłużonym rozstawem osi (98,4 cali) oraz zwiększoną szerokością (66,7 cali) i wysokością (57,9 cali) w porównaniu do swojego poprzednika i większości konkurentów, nowa Rio oferuje przestronne wnętrze.

+ Z całkowitą objętością wnętrza wynoszącą 92,2 stopy sześcienne, całkowicie nowa Rio i Rio5 mają najprzestronniejsze kabiny w swoim segmencie oraz więcej przestrzeni wewnętrznej niż większe Honda Civic czy Toyota Corolla.
+ Pojemność bagażnika sedana Rio jest znacznie większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przy 11,9 stopy sześciennej, objętość bagażnika wzrosła o 29 procent.
+ Pojemność przestrzeni bagażowej w Rio5 wynosi 15,8 stopy sześciennej, co jest większe niż u dwóch głównych konkurentów, Chevrolet Aveo pięciodrzwiowy i Scion xA.

Wewnątrz, wszystkie modele Rio oferują znaczne ulepszenia w jakości materiałów wykończeniowych i dopasowaniu, z pełnym materiałowym wnętrzem, które łączy sportowy wygląd z siatką materiałową oraz ośmiostopniowo regulowanym fotelem kierowcy z opuszczanym podłokietnikiem dla maksymalnego komfortu.

Oprócz przyjaznej dla użytkownika ergonomii wnętrza, znajdują się też różne przemyślane detale w kabinie, w tym liczne miejsca do przechowywania na telefony komórkowe i PDA, szczelina w centralnej konsoli na bilety parkingowe lub opłaty drogowe, podwójne gniazdka 12v oraz praktyczny hak na torby na plecach fotela pasażera z przodu.

Podążając śladami niedawno wprowadzonych nowych pojazdów od Kia, całkowicie nowa Rio i Rio5 są najnowszą realizacją starań firmy, aby zaoferować niespotykaną dotąd w branży ilość standardowego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa we wszystkich swoich pojazdach.

+ Całkowicie nowa Rio i Rio5 są wyposażone w sześć standardowych poduszek powietrznych, w tym podwójne zaawansowane poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne montowane w fotelach przednich oraz pełnowymiarowe poduszki boczne. Czujniki kontrolujące dodatkowe zabezpieczenia z przodu określają położenie fotela, czy pasy są zapięte, czy fotel pasażera z przodu jest zajęty oraz siłę uderzenia czołowego przed ich aktywacją.
+ Sedan Rio w wersji czterodrzwiowej zastępuje Kia Spectra jako najtańszy samochód w USA, który oferuje pełnowymiarowe boczne poduszki powietrzne w standardzie.
+ Rio z 2006 roku i Rio5 są wyposażone w standardowe hamulce tarczowe na przedniej osi. Hamulce tarczowe z systemem ABS są dostępne jako opcjonalne wyposażenie w modelach Rio LX i Rio5 SX.

Modele Rio i Rio5 z 2006 roku oferują większą moc i moment obrotowy oraz znaczną poprawę efektywności paliwowej w porównaniu do poprzedniej generacji Rio. Tak naprawdę, nowe Rio i Rio5 oferują więcej standardowej mocy niż jakikolwiek pojazd w kategorii subkompaktów.

Nowy silnik 1.6 litra DOHC wprowadza ciągłą zmienność czasu otwarcia zaworów (CVVT), produkując 110 koni mechanicznych i 107 lb.-ft. momentu obrotowego. Oprócz tego, że jest mocniejszy, nowy silnik oferuje o 20% lepszą efektywność paliwową, w tym do 38 mpg na autostradzie. W rezultacie maksymalny zasięg dla Rio wzrasta z mniej niż 370 mil do ponad 450 mil – wzrost o prawie 22%.

Oceny efektywności paliwowej wynoszą 32 mpg w mieście/35 mpg na autostradzie przy manualnej skrzyni biegów oraz 29 mpg w mieście/38 mpg na autostradzie przy automatycznej skrzyni biegów.

Jednym z czynników przyczyniających się do poprawy efektywności paliwowej Rio jest mniejsza waga pojazdu. Dzięki starannemu inżynierowaniu, nowa Rio jest większa i mocniejsza, ale waży mniej od swojego poprzednika. Poza poprawioną efektywnością paliwową, redukcja masy wpływa również na przyspieszenie, hamowanie i prowadzenie.

Nowy silnik Rio może być połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów z ulepszonym połączeniem zmiany biegów dla lepszego wyczucia, lub z opcjonalną elektronicznie sterowaną czterobiegową automatyczną skrzynią biegów o poprawionej jakości zmiany biegów (dostępna dla modeli Rio LX i Rio5 SX).

Wszystkie modele Rio i Rio5 oferują poprawioną wydajność hamulców z standardowymi hamulcami tarczowymi wspomaganymi siłą, które są o ponad cal większe niż te w poprzedniej generacji pojazdu. Hamulce tarczowe na tylnej osi są dostępne opcjonalnie z systemem ABS w modelach Rio LX i Rio5 SX, po raz pierwszy tylne hamulce tarczowe zostały zaoferowane dla Rio.

Modele Rio i Rio5 z 2006 roku mają niezależne zawieszenie przednie i pół-niezależne zawieszenie tylne dla responsywnego, sportowego prowadzenia oraz komfortu jazdy na długich dystansach. Zastosowane zostały amortyzatory MacPhersona z gazem i sprężynami śrubowymi z przodu oraz oś skrętna z sprężynami śrubowymi z tyłu; zawieszenie Rio zostało starannie dostrojone, aby zapewnić radość z jazdy, przy maksymalnym komforcie.

Przedni stabilizator jest standardowy we wszystkich modelach Rio, a precyzyjny układ kierowniczy z zębatką i wspomaganiem siły, wrażliwy na prędkość silnika*, pomaga w prowadzeniu. Dzięki szerszemu rozstawowi kół oraz ulepszonym systemom zawieszenia i kierowania, nowe Rio z dłuższym rozstawem osi umożliwiło projektantom wygospodarowanie większej przestrzeni dla pasażerów na tylnych siedzeniach, jednocześnie poprawiając komfort jazdy.

Sedan czterodrzwiowy w wersji Base jest wyposażony w stalowe felgi o średnicy 14 cali i opony 175/70R14, podczas gdy sedan LX ma felgi 14-calowe z pełnymi kołpakami i większe opony 185/65R14. Rio5 SX jest wyposażona w felgi aluminiowe o średnicy 15 cali i oponach 195/55R15.

Czterodrzwiowa Kia Rio dostępna jest w dwóch wersjach: Base i LX.

Mimo że projekt wnętrza koncentruje się na funkcjonalności i wszechstronności, każdy model jest wyposażony w bogaty zestaw standardowych funkcji dla segmentu subkompaktów, w tym: pełne materiałowe wnętrze z sportowym materiałem siatkowym, regulowany wysokościowo fotel kierowcy, podłokietnik fotela kierowcy, obrotomierz i tylna dmuchawa. Dla modelu Base nie są dostępne żadne opcjonalne wyposażenia.

Sedan Rio LX oferuje dodatkowe standardowe wyposażenie, w tym: klimatyzację, audio AM/FM/CD, wspomaganie kierownicy z regulacją kąta, składane tylne siedzenia w proporcji 60/40 oraz większe opony 14-calowe i pełne kołpaki.

Rio5 SX ma to samo standardowe wyposażenie co sedan LX oraz dodaje: opony 15-calowe i felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, tylni spojler, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów oraz metalowe wykończenie wnętrza i metalowe pedały.

Opcjonalne wyposażenie dla modeli Rio LX i Rio5 SX obejmuje czterobiegową, elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynię biegów, pakiet Power oraz ABS z tylnymi hamulcami tarczowymi. Tylni spojler jest również dostępny dla czterodrzwiowej wersji LX.

1.4 16V 5MT (97 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1399 Cm3
Moc71 Kw @ 6000 Rpm
97 Hp @ 6000 Rpm
95 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy93 Lb-Ft @ 4700 Rpm
126 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14
Długość166.9 In (4239 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/57.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2346.1 Lbs (1064 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3483.9 Lbs (1580 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

1.6 16V 5MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1599 Cm3
Moc81 Kw @ 6000 Rpm
110 Hp @ 6000 Rpm
109 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy108 Lb-Ft @ 4500 Rpm
146 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14
Długość166.9 In (4239 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/57.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2346.1 Lbs (1064 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3483.9 Lbs (1580 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

1.5 CRDi 5MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1493 Cm3
Moc81 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
109 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy173 Lb-Ft @ 2000 Rpm
235 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14
Długość166.9 In (4239 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.9/57.5 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2493.9 Lbs (1131 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3638.2 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2121 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.