Najmniejszy model Kia był jednocześnie ich najtańszym samochodem, który zadebiutował w 2009 roku.
Choć Rio nie było zaprojektowane z myślą o przyciąganiu uwagi, nie można też nazwać go brzydkim samochodem. Był to dobry wybór dla osób z ograniczonym budżetem, które potrzebowały małego auta miejskiego do codziennego użytku. Rio charakteryzowało się doskonałym zużyciem paliwa i oferowało świetną gwarancję.
Rio było dostępne w wersji sedan oraz 4-drzwiowym hatchbacku. Sedan oferował 3 poziomy wyposażenia: podstawowy, LX i SX.
Podstawowa wersja sedana oferowała jedynie 14-calowe stalowe felgi oraz radio z 4 głośnikami, odtwarzaczem CD i MP3.
Wyposażenie LX dodawało klimatyzację, wspomaganie kierownicy, składane tylne siedzenia i złącze AUX.
Najwyższa wersja, SX, oferowała 15-calowe felgi aluminiowe, skórzaną kierownicę oraz nową tapicerkę.
Choć faktem jest, że w 2009 roku posiadanie modelu podstawowego bez klimatyzacji było dość nietypowe, musimy pamiętać, że był to jeden z najtańszych samochodów dostępnych na rynku.
Do niezależnych funkcji należały bezkluczykowy dostęp, głośniki wysokotonowe oraz 16-calowe felgi aluminiowe dostępne wyłącznie w poziomie wyposażenia SX.
Rio było wyposażone w jedyny dostępny silnik, 1.6-litrowy rozwijający moc 110 KM. Można go było sparować z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub 4-biegową automatyczną – z wyjątkiem wersji podstawowej, która była dostępna tylko z manualną skrzynią.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, standardowo wyposażono je w poduszki powietrzne z przodu i po bokach oraz poduszki kurtynowe. Hamulce tarczowe z systemem ABS były dostępne w wyższych wersjach.
Chociaż Rio zdobyło 4 gwiazdki z 5 za ochronę kierowcy i pasażera, test zderzenia bocznego nie wypadł pozytywnie dla tego małego sedana.
- Subkompaktowy model oferuje przestronność i wszechstronność
- Najmniejszy model Kia udowadnia, że bezpieczeństwo nie musi iść w parze z rozmiarami
IRVINE, Kalifornia, 17 listopada 2008 – Sedan Kia Rio i pięciodrzwiowy Rio5 zdobyły wiele nagród i wyróżnień. Uznawane za „Najlepszy wybór w kategorii subkompaktów” według The Car Book 2007, „10 najbardziej oszczędnych samochodów” oraz „Najbardziej pożądany sedan/wagon poniżej 15 000 dolarów” wg Edmunds.com, a także jako „Najlepszy wybór” według Consumer Guide, redaktorzy podkreślają zwinne prowadzenie, oszczędność paliwa oraz solidne wykonanie tych pojazdów.
Nowością w 2009 roku jest system audio AM/FM/CD/MP3 z funkcją SIRIUS Satellite Radio, który oferuje wiele godzin przyjemności słuchania oraz trzy miesiące bezpłatnej usługi, standardowo we wszystkich modelach. Modele LX i SX otrzymają również port USB obok gniazda audio w przednim konsoli (wprowadzono w 2008 roku).
Szybki i Zwinny
Dostępny w wersjach podstawowej, LX i SX, każdy pojazd z linii Rio wyposażony jest w silnik 1.6-litra DOHC czterocylindrowy CVVT, który generuje zwinne 110 koni mechanicznych i 107 funtów stopy momentu obrotowego. Wyposażony w standardową pięciobiegową manualną skrzynię biegów lub opcjonalną elektronicznie kontrolowaną czterobiegową automatyczną skrzynię biegów – dostępną w wersjach LX i SX – Rio i Rio5 przewyższają konkurencję, taką jak Chevrolet Aveo i Toyota Yaris.
Niepodporządkowane przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona, sprężynami śrubowymi i stabilizatorem w połączeniu z półniezależnym tylnym zawieszeniem zapewniają responsywne prowadzenie w każdych warunkach. System kierowniczy z czujnikiem prędkości silnika dodaje zrównoważonego prowadzenia, co przekłada się na gładką i komfortową jazdę, zarówno na krótkich trasach, jak i podczas dłuższych wyjazdów (modele LX i SX).
Wyrazista Osobowość
Z pięcioma wersjami do wyboru, model 2009 Rio oferuje elastyczność stylu dla tych, którzy szukają zarówno zabawy, jak i oszczędności. Z 14-calowymi felgami i oponami 185/65R14 w modelach LX, 15-calowymi felgami z oponami 195/55R w modelach SX lub opcjonalnymi 16-calowymi felgami połączonymi z 205/45R16 (tylko SX), przykuwający wzrok Rio i Rio5 można dostosować do stonowanego lub sportowego wyglądu. Reflektory z przezroczystą soczewką, a także zderzaki w kolorze nadwozia, lusterka, klamki i listwy boczne nadają elegancki, schludny wygląd, podczas gdy ulepszenia w modelu SX, takie jak światła przeciwmgielne i tylni spojler w kolorze nadwozia, dodają sportowego charakteru.
Wewnętrzna Wszechstronność
Sportowy i atrakcyjny wygląd zewnętrzny otwiera drzwi do wnętrza wysokiej jakości i funkcjonalności. Wyposażony w pełne obicie materiałowe, ośmiostopniowo regulowane siedzenie kierowcy z składanym podłokietnikiem, system audio AM/FM/CD/MP3, tylne ogrzewanie oraz gniazdko 12-woltowe są standardowymi funkcjami każdego modelu Rio. Inteligentne wykorzystanie przestrzeni przejawia się również w postaci licznych schowków, tacy w centralnej konsoli i siatkowej kieszeni na tylnej oparciu.
Przechodząc z modelu podstawowego do wersji LX, zyskujemy dodatkowe udogodnienia, takie jak klimatyzacja, gniazda USB i audio, regulowane zagłówki tylnej kanapy oraz składane tylne siedzenia w proporcji 60/40. Stylowe modele SX mają dodatkowe elementy, takie jak szare sportowe siedzenia i obicia drzwi z czerwonymi przeszyciami; metalowe wykończenie deski rozdzielczej i drzwi; skórzana kierownica; gałka zmiany biegów oraz metalowe pedały z gumowymi wkładkami.
Dostępny we wszystkich modelach LX i SX jest także Pakiet Mocy, który dodaje kolejne udogodnienia, takie jak elektryczne szyby, zamek drzwi z systemem bezkluczykowym, lusterka ogrzewane elektrycznie, przyciski sterowania audio na kierownicy oraz głośniki wysokotonowe.
Mały, ale Przestronny
Rio i Rio5 mogą być uznawane za modele podstawowe, ale przestrzeń dla pasażerów i bagażu jest na wysokim poziomie. Ich rozstaw osi wynoszący 98.4 cala i wysokość 57.9 cala są podobne do konkurencji, jednak dzięki przemyślanej konstrukcji, linia Rio oferuje 92.2 stóp sześciennych objętości pasażerskiej, co daje więcej miejsca niż w większych sedanach, takich jak Honda Civic i Toyota Corolla.
Przestrzeń bagażowa również jest imponująca, oferując głęboką i przestronną objętość 11.9 stóp sześciennych w sedanie Rio, podczas gdy Rio5 oferuje 15.8 stóp sześciennych miejsca z tyłu. Po złożeniu standardowych tylnej kanapy w proporcji 60/40, objętość bagażowa w pięciodrzwiowym modelu wzrasta do 49.6 stóp sześciennych.
Bezpieczeństwo na Pierwszym Miejscu
Podążając za podstawową filozofią Kii, która zakłada zapewnienie najlepszych w swojej klasie rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa, modele 2009 Rio i Rio5 dowodzą, że bezpieczeństwo nie musi być kwestią wielkości. Linia Rio oferuje obszerne wyposażenie standardowe w zakresie technologii bezpieczeństwa, w tym: podwójne zaawansowane poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne w fotelach przednich, pełnozakresowe poduszki powietrzne kurtynowe, wzmocnienia drzwi przy uderzeniu bocznym, kolumna kierownicza pochłaniająca siłę uderzenia, strefy zgniotu z przodu i z tyłu, trzypunkowe pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu, napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu oraz ograniczniki siły, mocowania do fotelików dziecięcych (LATCH) oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Czteroczujnikowy system ABS jest dostępny jako opcja w modelach LX i SX.
Gwarancja na Najwyższym Poziomie
Jak wszystkie modele Kii, Rio i Rio5 objęte są kompleksowym programem gwarancyjnym, który oferuje bezprecedensową ochronę konsumentów. W skład tego programu wchodzi 10-letnia/100,000-milowa ograniczona gwarancja na układ napędowy, pięcioletnia/60,000-milowa ograniczona gwarancja podstawowa i pięcioletnia/100,000-milowa gwarancja antyprzebiciowa. Plan assistance drogowej przez pięć lat lub do 60,000 mil również jest częścią kompleksowego programu ochrony.
O Kia Motors America