KIA Rondo 2008-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Kia Rondo została zaprezentowana na Los Angeles Auto Show w 2007 roku. Ten kompaktowy crossover w stylu wagonu zaprojektowano, aby łączył funkcjonalność minivana z doskonałą efektywnością paliwową oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa w swojej klasie.

Rondo było dostępne w dwóch wersjach wyposażeniowych: LX i EX. Wersja LX miała 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, podczas gdy EX oferował 17-calowe felgi alloy oraz chromowane akcenty na grillu i klamkach drzwi. W wersji EX znalazły się również relingi dachowe oraz opcjonalny elektrycznie otwierany panoramiczny dach.

Wnętrze Rondo mogło pomieścić od 5 do 7 osób, jednocześnie zapewniając wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę dla wszystkich pasażerów. Materiały wykorzystane w kabinie były wysokiej jakości, a wyższa wersja EX oferowała opcjonalne podgrzewane fotele przednie z skórzaną tapicerką.

Przestrzeń ładunkowa była odpowiednich rozmiarów, a użytkownicy mogli ją powiększyć, składając tylne siedzenia w konfiguracji 60-40.

Już uznawane za bezpieczne, Rondo było wyposażone w 6 poduszek powietrznych („zaawansowane podwójne przednie, podwójne boczne montowane w fotelach z przodu oraz pełnowymiarowe zasłony boczne”, jak mówi Kia). Ponadto, Rondo uzyskało 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa.

Rondo oferowało dwie opcje silnikowe: 2.4-litrowy silnik o mocy 162 KM w połączeniu z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz 2.7-litrowy silnik V6 o mocy 182 KM, dostępny z 5-biegową automatyczną skrzynią.

Kia Motors America (KMA) zaprezentowało nowy model w swoim portfolio, pokazując całkowicie nową Kia Rondo z 2007 roku, zaprojektowaną w celu zmiany postrzegania segmentu crossover przez konsumentów, podczas Targów Motoryzacyjnych w Los Angeles. To zupełnie nowy model dla Ameryki Północnej, który odzwierciedla hasło Kia „Siła zaskoczenia” i idealnie wpisuje się w rozwijający się wizerunek firmy jako lidera w zakresie bezpieczeństwa i wartości.

„Całkowicie nowa Rondo to doskonały dodatek, który pomoże w dalszym rozwoju Kia na rynku amerykańskim i uczyni nas jeszcze bardziej konkurencyjnymi, zwłaszcza w ciągle rosnącym segmencie crossoverów,” powiedział Len Hunt, wiceprezydent wykonawczy i COO KMA. „Poszerzając naszą ofertę produktów oraz dzięki informacji o wysokim poziomie komfortu, jakości i osiągów naszych pojazdów, przyciągniemy więcej konsumentów do marki Kia podczas rozważania przyszłych zakupów samochodów.”

Nowoczesne, Czyste Linie Zewnętrzne (Styl i Design)

Rondo natychmiast przyciąga uwagę swoim świeżym, czystym wyglądem, dzięki nowoczesnej dynamicznej sylwetce. Dostępne w wersjach LX i EX, standardowe funkcje LX obejmują uchwyty drzwi w kolorze nadwozia, boczne listwy w tym samym kolorze oraz czarne poprzeczki w przedniej kratce, skomponowane z nowo zaprojektowanymi, 16-calowymi, sześciopłatkowymi felgami ze oponami 205/60HR16. Przechodząc do wersji EX, można dodać reflektory przeciwmgielne, 17-calowe pięcioramienne felgi aluminiowe oraz opony Michelin 225/50R17. Akcenty w kolorze chromu, które są standardowe w wersji EX, obejmują uchwyty drzwi, boczne listwy oraz poprzeczki w przedniej kratce. Zintegrowane bagażniki dachowe – bez poprzecznych belek – są również standardowe w modelach EX i dostępne w większości wersji LX. Atrakcyjna zewnętrzna forma Rondo może być dodatkowo podkreślona akcesoryjnym zestawem nadwozia, który obejmuje błotniki, przednie/tylne/boczne przedłużenia oraz dolny spoiler tylny. Dodatkowe opcje obejmują górny spoiler tylny oraz poprzeczki bagażnika dachowego. Wybór kolorów nadwozia obejmuje dwa całkowicie nowe kolory Kia: Urban Gray oraz Fine Silver.

Przestrzenne Wnętrze Zapewniające Wszechstronność (Ogromna Przestronność, Elastyczność Siedzeń)

Refinement zewnętrzny kontynuuje wewnątrz kabiny. Standardowe wyposażenie obejmuje tkaninę siedzeniową o splocie płaskim, tuner AM/FM/CD z czterema głośnikami oraz klimatyzację (w większości modeli), a także elektryczne szyby, zamki oraz lusterka. Wersja EX wyposażona jest w tkaninę Double Raschel; stereofoniczny odtwarzacz AM/FM/CD/Kasetowy z przednimi głośnikami wysokotonowymi i przyciskami audio na kierownicy; skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów; podświetlane lusterka oraz metalowe uchwyty drzwi wewnętrznych.

Dodatkowe opcje pakietów podnoszą standard wnętrza do niemal luksusowego poziomu. Pakiet Wygodny (LX) dodaje tempomat i zdalne otwieranie; Pakiet Skórzany (EX) dodaje podgrzewane skórzane fotele; a Pakiet Premium (EX) dodaje elektryczny szyberdach oraz ulepszony 10-głośnikowy system audio Infinity AM/FM/MP3 o mocy 315 watów z 6-cyfrowym zmieniakiem CD i subwooferem 7,5 cala.

Wewnątrz Rondo od razu widać poczucie przestronności w przestrzeni na nogi i głowę. Standardowe konfiguracje siedzeń dla pięciu lub opcjonalnie siedmiu pasażerów z pewnością przypadną do gustu konsumentom szukającym funkcjonalności minivana, ale nie w dużych rozmiarach. Rondo jest nieco wyższe i szersze od swojego najbliższego konkurenta, Mazda5, oferując wygodne miejsca w pierwszym rzędzie z 41,6 calami przestrzeni nad głową i 41,3 calami na nogi. Przestrzeń w drugim rzędzie wynosi stałe 40,2 cala na nad głowę i 38,2 cala na nogi, niezależnie od układu pięciu lub siedmiu pasażerów. Opcjonalne siedzenie w trzecim rzędzie oferuje rozsądne 35,1 cala przestrzeni nad głową i 31,3 cala na nogi, co jest wystarczającą przestrzenią dla przeciętnie zbudowanego dorosłego. A przy opcji z trzecim rzędem, drugi rząd Rondo jest regulowany z przesuwanym zakresem do przodu i do tyłu o prawie stopę.

Wszechstronne fotele w drugim rzędzie oferują także elastyczność rozkładania w proporcji 60/40, podczas gdy trzeci rząd składa się w proporcji 50/50. Dodatkowo oba rzędy składają się całkowicie płasko, maksymalizując przestrzeń ładunkową. Praktyczność nie odbywa się kosztem komfortu, ponieważ fotel kierowcy oferuje sześciokierunkową regulację, w tym regulację wysokości, a fotel pasażera z przodu oferuje czterokierunkową regulację. Oprócz tego każdy pasażer ma do dyspozycji liczne schowki oraz wiele uchwytów na napoje w każdym rzędzie.

Oparta na Optima, Samochodowa Postawa i Wydajność (Szczęśliwe Doświadczenie)

Pod maską Rondo zbudowane jest na solidnej podstawie wywodzącej się z nowej generacji Kia Optima i dzieli komponenty silnika, skrzyni biegów oraz podwozia. Dostępna z silnikiem czterocylindrowym 2.4 litra lub sześciocylindrowym V6 o pojemności 2.7 litra, Rondo zachowuje wyjątkową sprawność, mimo nieco większych wymiarów. Silnik czterocylindrowy generuje 162 KM i 164 lb-ft momentu obrotowego, podczas gdy sześciocylindrowy osiąga 182 KM i 182 lb-ft momentu obrotowego. LX wyposażona jest w czterobiegową automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy EX w pięciobiegową automatyczną, obie z systemem Sportmatic™ jako standard.

Rondo z napędem na przednie koła korzysta z niezależnych zawieszeń przedniego i tylnego. Z przodu znajdują się kolumny MacPhersona ze sprężynami, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe z sprężynami dopełnia układ, zapewniając komfortową i zrównoważoną jazdę. Standardowe przednie i tylne stabilizatory są skalibrowane dla precyzyjnego i responsywnego prowadzenia, podczas gdy układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem jest dostosowany odpowiednio do siły i odczucia.

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Marki Kia ma ustaloną historię w zakresie bezpieczeństwa pojazdów, a całkowicie nowa Rondo nie jest wyjątkiem, z bezprecedensową ilością standardowego wyposażenia. W skład zaawansowanego systemu poduszek powietrznych (SRS) wchodzi sześć standardowych poduszek: zaawansowane przednie poduszki, boczne poduszki osadzone w oparciach przednich siedzeń oraz pełnowymiarowe kurtyny boczne.

2.7L V6 DOHC 5AT (194 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2656 Cm3
Moc142.7 Kw @ 6000 Rpm
194 Hp @ 6000 Rpm
191 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 4500 Rpm
250 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/60 R16
Długość179 In (4547 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość65 In (1651 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika31.7 Cuft (898 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3519 Lbs (1596 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4731 Lbs (2146 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

2.4L DOHC 4AT (165 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2359 Cm3
Moc121.4 Kw @ 5800 Rpm
165 Hp @ 5800 Rpm
163 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy164 Lb-Ft @ 4250 Rpm
222 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/60 R16
Długość179 In (4547 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość65 In (1651 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika31.7 Cuft (898 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3333 Lbs (1512 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4546 Lbs (2062 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

2.4L DOHC 4AT (177 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2359 Cm3
Moc130.2 Kw @ 6000 Rpm
177 Hp @ 6000 Rpm
175 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy169 Lb-Ft @ 4000 Rpm
229 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/60 R16
Długość179 In (4547 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość65 In (1651 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika31.7 Cuft (898 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3406 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4619 Lbs (2095 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

2.7L V6 DOHC 5AT (185 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2656 Cm3
Moc136.1 Kw @ 6000 Rpm
185 Hp @ 6000 Rpm
183 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy182 Lb-Ft @ 4000 Rpm
247 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/60 R16
Długość179 In (4547 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość65 In (1651 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika31.7 Cuft (898 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3444 Lbs (1562 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4656 Lbs (2112 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.