Kia Rondo została zaprezentowana na Los Angeles Auto Show w 2007 roku. Ten kompaktowy crossover w stylu wagonu zaprojektowano, aby łączył funkcjonalność minivana z doskonałą efektywnością paliwową oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa w swojej klasie.
Rondo było dostępne w dwóch wersjach wyposażeniowych: LX i EX. Wersja LX miała 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, podczas gdy EX oferował 17-calowe felgi alloy oraz chromowane akcenty na grillu i klamkach drzwi. W wersji EX znalazły się również relingi dachowe oraz opcjonalny elektrycznie otwierany panoramiczny dach.
Wnętrze Rondo mogło pomieścić od 5 do 7 osób, jednocześnie zapewniając wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę dla wszystkich pasażerów. Materiały wykorzystane w kabinie były wysokiej jakości, a wyższa wersja EX oferowała opcjonalne podgrzewane fotele przednie z skórzaną tapicerką.
Przestrzeń ładunkowa była odpowiednich rozmiarów, a użytkownicy mogli ją powiększyć, składając tylne siedzenia w konfiguracji 60-40.
Już uznawane za bezpieczne, Rondo było wyposażone w 6 poduszek powietrznych („zaawansowane podwójne przednie, podwójne boczne montowane w fotelach z przodu oraz pełnowymiarowe zasłony boczne”, jak mówi Kia). Ponadto, Rondo uzyskało 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa.
Rondo oferowało dwie opcje silnikowe: 2.4-litrowy silnik o mocy 162 KM w połączeniu z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz 2.7-litrowy silnik V6 o mocy 182 KM, dostępny z 5-biegową automatyczną skrzynią.
Kia Motors America (KMA) zaprezentowało nowy model w swoim portfolio, pokazując całkowicie nową Kia Rondo z 2007 roku, zaprojektowaną w celu zmiany postrzegania segmentu crossover przez konsumentów, podczas Targów Motoryzacyjnych w Los Angeles. To zupełnie nowy model dla Ameryki Północnej, który odzwierciedla hasło Kia „Siła zaskoczenia” i idealnie wpisuje się w rozwijający się wizerunek firmy jako lidera w zakresie bezpieczeństwa i wartości.
„Całkowicie nowa Rondo to doskonały dodatek, który pomoże w dalszym rozwoju Kia na rynku amerykańskim i uczyni nas jeszcze bardziej konkurencyjnymi, zwłaszcza w ciągle rosnącym segmencie crossoverów,” powiedział Len Hunt, wiceprezydent wykonawczy i COO KMA. „Poszerzając naszą ofertę produktów oraz dzięki informacji o wysokim poziomie komfortu, jakości i osiągów naszych pojazdów, przyciągniemy więcej konsumentów do marki Kia podczas rozważania przyszłych zakupów samochodów.”
Nowoczesne, Czyste Linie Zewnętrzne (Styl i Design)
Rondo natychmiast przyciąga uwagę swoim świeżym, czystym wyglądem, dzięki nowoczesnej dynamicznej sylwetce. Dostępne w wersjach LX i EX, standardowe funkcje LX obejmują uchwyty drzwi w kolorze nadwozia, boczne listwy w tym samym kolorze oraz czarne poprzeczki w przedniej kratce, skomponowane z nowo zaprojektowanymi, 16-calowymi, sześciopłatkowymi felgami ze oponami 205/60HR16. Przechodząc do wersji EX, można dodać reflektory przeciwmgielne, 17-calowe pięcioramienne felgi aluminiowe oraz opony Michelin 225/50R17. Akcenty w kolorze chromu, które są standardowe w wersji EX, obejmują uchwyty drzwi, boczne listwy oraz poprzeczki w przedniej kratce. Zintegrowane bagażniki dachowe – bez poprzecznych belek – są również standardowe w modelach EX i dostępne w większości wersji LX. Atrakcyjna zewnętrzna forma Rondo może być dodatkowo podkreślona akcesoryjnym zestawem nadwozia, który obejmuje błotniki, przednie/tylne/boczne przedłużenia oraz dolny spoiler tylny. Dodatkowe opcje obejmują górny spoiler tylny oraz poprzeczki bagażnika dachowego. Wybór kolorów nadwozia obejmuje dwa całkowicie nowe kolory Kia: Urban Gray oraz Fine Silver.
Przestrzenne Wnętrze Zapewniające Wszechstronność (Ogromna Przestronność, Elastyczność Siedzeń)
Refinement zewnętrzny kontynuuje wewnątrz kabiny. Standardowe wyposażenie obejmuje tkaninę siedzeniową o splocie płaskim, tuner AM/FM/CD z czterema głośnikami oraz klimatyzację (w większości modeli), a także elektryczne szyby, zamki oraz lusterka. Wersja EX wyposażona jest w tkaninę Double Raschel; stereofoniczny odtwarzacz AM/FM/CD/Kasetowy z przednimi głośnikami wysokotonowymi i przyciskami audio na kierownicy; skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów; podświetlane lusterka oraz metalowe uchwyty drzwi wewnętrznych.
Dodatkowe opcje pakietów podnoszą standard wnętrza do niemal luksusowego poziomu. Pakiet Wygodny (LX) dodaje tempomat i zdalne otwieranie; Pakiet Skórzany (EX) dodaje podgrzewane skórzane fotele; a Pakiet Premium (EX) dodaje elektryczny szyberdach oraz ulepszony 10-głośnikowy system audio Infinity AM/FM/MP3 o mocy 315 watów z 6-cyfrowym zmieniakiem CD i subwooferem 7,5 cala.
Wewnątrz Rondo od razu widać poczucie przestronności w przestrzeni na nogi i głowę. Standardowe konfiguracje siedzeń dla pięciu lub opcjonalnie siedmiu pasażerów z pewnością przypadną do gustu konsumentom szukającym funkcjonalności minivana, ale nie w dużych rozmiarach. Rondo jest nieco wyższe i szersze od swojego najbliższego konkurenta, Mazda5, oferując wygodne miejsca w pierwszym rzędzie z 41,6 calami przestrzeni nad głową i 41,3 calami na nogi. Przestrzeń w drugim rzędzie wynosi stałe 40,2 cala na nad głowę i 38,2 cala na nogi, niezależnie od układu pięciu lub siedmiu pasażerów. Opcjonalne siedzenie w trzecim rzędzie oferuje rozsądne 35,1 cala przestrzeni nad głową i 31,3 cala na nogi, co jest wystarczającą przestrzenią dla przeciętnie zbudowanego dorosłego. A przy opcji z trzecim rzędem, drugi rząd Rondo jest regulowany z przesuwanym zakresem do przodu i do tyłu o prawie stopę.
Wszechstronne fotele w drugim rzędzie oferują także elastyczność rozkładania w proporcji 60/40, podczas gdy trzeci rząd składa się w proporcji 50/50. Dodatkowo oba rzędy składają się całkowicie płasko, maksymalizując przestrzeń ładunkową. Praktyczność nie odbywa się kosztem komfortu, ponieważ fotel kierowcy oferuje sześciokierunkową regulację, w tym regulację wysokości, a fotel pasażera z przodu oferuje czterokierunkową regulację. Oprócz tego każdy pasażer ma do dyspozycji liczne schowki oraz wiele uchwytów na napoje w każdym rzędzie.
Oparta na Optima, Samochodowa Postawa i Wydajność (Szczęśliwe Doświadczenie)
Pod maską Rondo zbudowane jest na solidnej podstawie wywodzącej się z nowej generacji Kia Optima i dzieli komponenty silnika, skrzyni biegów oraz podwozia. Dostępna z silnikiem czterocylindrowym 2.4 litra lub sześciocylindrowym V6 o pojemności 2.7 litra, Rondo zachowuje wyjątkową sprawność, mimo nieco większych wymiarów. Silnik czterocylindrowy generuje 162 KM i 164 lb-ft momentu obrotowego, podczas gdy sześciocylindrowy osiąga 182 KM i 182 lb-ft momentu obrotowego. LX wyposażona jest w czterobiegową automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy EX w pięciobiegową automatyczną, obie z systemem Sportmatic™ jako standard.
Rondo z napędem na przednie koła korzysta z niezależnych zawieszeń przedniego i tylnego. Z przodu znajdują się kolumny MacPhersona ze sprężynami, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe z sprężynami dopełnia układ, zapewniając komfortową i zrównoważoną jazdę. Standardowe przednie i tylne stabilizatory są skalibrowane dla precyzyjnego i responsywnego prowadzenia, podczas gdy układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem jest dostosowany odpowiednio do siły i odczucia.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Marki Kia ma ustaloną historię w zakresie bezpieczeństwa pojazdów, a całkowicie nowa Rondo nie jest wyjątkiem, z bezprecedensową ilością standardowego wyposażenia. W skład zaawansowanego systemu poduszek powietrznych (SRS) wchodzi sześć standardowych poduszek: zaawansowane przednie poduszki, boczne poduszki osadzone w oparciach przednich siedzeń oraz pełnowymiarowe kurtyny boczne.