KIA Rondo 2013-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Rondo 2013-Present

Przejdź do galerii zdjęćKIA Rondo 2013-Present

Kia podążyła za trendem zmniejszania rozmiarów w trzeciej generacji modelu Rondo, oferując go na wybranych rynkach z mniejszymi, ekonomicznymi silnikami.

Nowa generacja zastąpiła zarówno model Sedona, jak i Rondo, prezentując stylizację, która pasowała do charakterystycznej „tygrysiej” grille Kia. Chociaż segment MPV kurczył się, wciąż było wystarczająco dużo nabywców, by przekonać kilku producentów samochodów do budowy małego lub kompaktowego MPV w świecie zdominowanym przez crossover’y i SUV-y.

Z przodu, kanciaste reflektory, które przesunięto ku bokom, przypominały te znane z modelu Kia cee’d. Cały samochód wyglądał jak przerośnięta wersja cee’da, z wyższym nadwoziem. To prowadziło do stromej maski, która próbowała połączyć się ze nachyloną szybą czołową. Tylnie światła miały podobny kształt do tych zainstalowanych w kompaktowym hatchbacku cee’d.

Ale większość ludzi kupuje pojazdy siedmioosobowe głównie ze względu na ich wnętrza. W tej kwestii Kia znacząco poprawiła model Carens. Oferował on dużo miejsca nad głową i na nogi zarówno dla pasażerów z przodu, jak i w drugim rzędzie. Pięć osób mogło wygodnie się zmieścić, ale te dwa składane siedzenia z tyłu były zbyt ciasne, by korzystać z nich dłużej niż przez pięć minut. Jedną z dużych zalet auta były specjalne schowki z pokrywami pod nogami tylnych pasażerów oraz pod podłogą bagażnika.

Pod maską Kia oferowała model Rondo z niewielką gamą silników. Podczas gdy Kanadyjczycy mogli wybierać tylko jednostki benzynowe, na australijskim rynku Rondo było dostępne także w wersji z turbodieslem.

Niższe, smuklejsze kompaktowe MPV z wyborem pięciu lub siedmiu miejsc

Dłuższy rozstaw osi zapewnia imponującą przestrzeń wewnętrzną i wszechstronność
Znaczące postępy w zakresie aktywnego bezpieczeństwa oraz wzmocniona konstrukcja nadwozia

Nowy, trzeci model Carens od Kia zadebiutuje na wystawie samochodowej w Paryżu. Dzięki dłużemu rozstawowi osi i bardziej kompaktowym wymiarom, znacznie poprawionemu aktywnemu bezpieczeństwu, smukłej aerodynamice oraz wyborowi czterech silników obiecujących lepszą oszczędność paliwa, ma na celu zapewnienie rodzinom większego komfortu, kultury jazdy i ochrony przy niższych kosztach eksploatacji.

Nowa Carens prezentuje umiejętności projektowe i inżynieryjne zespołów Kia, tworząc więcej przestrzeni w samochodzie o mniejszym rozmiarze. Jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od poprzedniego modelu, ale dłuższy rozstaw osi wynoszący 50 mm oraz bardziej wysunięty do przodu projekt pozwalają na większą przestrzeń dla wszystkich pasażerów. Całkowita wysokość 1610 mm należy do najniższych w klasie i jest identyczna z wysokością Kia Soul.

Do siedmiu miejsc z dużą wszechstronnością

Nowa Carens będzie dostępna w wersji z pięcioma lub siedmioma miejscami, zapewniając obszerną przestrzeń dla wszystkich pasażerów.

Aby maksymalnie zwiększyć wszechstronność, oparcie fotela pasażera z przodu można złożyć do przodu, druga linia siedzeń ma trzy identycznej wielkości indywidualne fotele przesuwane i składane, a trzecie rząd (gdzie jest dostępny) są dzielone 50/50 i składają się płasko w podłogę bagażnika, gdy nie są potrzebne.

Klimatyzacja lub automatyczna kontrola klimatu będą standardem, w zależności od modelu, a w kabinie znajdują się tylne nawiewy powietrza oraz opcjonalne zasłony okienne, które pomagają utrzymać chłód i komfort. Specjalne szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej pozwala rodzicom bezpiecznie monitorować dzieci podróżujące w dwóch tylnych rzędach w trakcie jazdy.

W kabinie znajdują się również praktyczne schowki, w tym szuflady pod siedzeniami, podłogowe pudełka do przechowywania, głębokie schowki w konsoli centralnej oraz duże kieszenie w drzwiach.

Nowa Carens będzie dostępna z opcjonalnym podgrzewaniem foteli z przodu i w drugiej linii siedzeń, a modele o najwyższej specyfikacji będą oferować również wentylowane fotele przednie z elektrycznymi przedłużeniami poduszek oraz wsparciem lędźwiowym. Kupujący będą mogli również wybrać podgrzewaną kierownicę oraz zestaw wskaźników z ekranem TFT LCD o przekątnej 4,2 cala, który wyświetla grafiki w wysokiej rozdzielczości.

Postęp w zakresie aktywnego bezpieczeństwa

Imponujący dorobek Kia w zakresie technologii aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa dokonuje kolejnego dużego kroku naprzód dzięki funkcjom oferowanym w nowej Carens. Bezpieczeństwo zaczyna się od nowej, solidnej konstrukcji nadwozia, zaprojektowanej z wykorzystaniem najnowszych technik konstrukcji wspomaganej komputerowo (CAD) oraz strukturalnych wniosków wyciągniętych z rozwoju innych nowych modeli Kia. Z wysokim procentem stali o wysokiej wytrzymałości, co zapewnia sztywność przy najniższej możliwej wadze, nowa Carens ma szansę na uzyskanie pięciogwiazdkowej oceny Euro NCAP w testach zderzeniowych.

Innowacyjne funkcje aktywnego bezpieczeństwa obejmują system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system asysty parkowania równoległego (PPAS). LDWS korzysta z kamery wideo skierowanej do przodu, aby monitorować położenie samochodu w stosunku do oznaczeń linii i wywołuje ostrzeżenie w przypadku niezamierzonych zmian pasa przy prędkościach powyżej 60 km/h. PPAS automatycznie mierzy miejsca parkingowe, a następnie, jeśli są wystarczająco duże, kieruje samochód w nie, korzystając z czujników ultradźwiękowych oraz komputera pokładowego, podczas gdy kierowca pozostaje w kontroli przyspieszenia i hamulca.

Oferowana jest również opcjonalna tylna kamera bezpieczeństwa, a widoczność w nocy można poprawić za pomocą reflektorów HID Xenon.

Nowoczesny styl nowej Carens podkreślają standardowe LED-owe światła do jazdy dziennej oraz opcjonalne tylne lampy zespolone LED.

Ekonomiczna, wydajna i przyjemna w prowadzeniu

Oferta silnikowa obejmuje cztery silniki, w tym dwa turbodiesel i dwa benzynowe, oferujące szerszy zakres mocy niż w poprzednim modelu – od 113 do 174 KM, z konkurencyjną oszczędnością paliwa i emisją CO2 zaczynającą się od zaledwie 118 g/km do 167 g/km dla modeli manualnych.

Są dostępne dwie wersje cenionego silnika diesla Kia 1.7 U2 generujące 113 KM z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 260 Nm lub 134 KM oraz 330 Nm momentu obrotowego. Modyfikacje przyczyniły się do niższej emisji CO2 dla obu – do zaledwie 118 g/km, co stanowi 19-procentową poprawę w porównaniu do poprzedniej Carens, z inteligentnym systemem start/stop ISG Kia.

Oba silniki benzynowe to jednostki 1.6 o bezpośrednim wtrysku, zapewniające mocną wydajność, nawet przy pełnej obsadzie pasażerów lub bagażu, przy minimalnym zużyciu paliwa. Silnik Gamma GDI o pojemności 1.6 litra, wprowadzony w Kia Sportage, a następnie zainstalowany w nowym cee’d, generuje 133 KM, podczas gdy jednostka 2.0 Nu dostarcza 174 KM i 211 Nm momentu obrotowego.

Sześciobiegowe skrzynie biegów są standardem w całej gamie; nawet w modelach z automatyczną skrzynią biegów. Niskie przełożenia dla pierwszego i drugiego biegu zapewniają żwawe przyspieszenie w miejskim ruchu, podczas gdy wysokie przełożenie (szósty) gwarantuje swobodną, komfortową, oszczędną jazdę przy prędkościach autostradowych.

Kompaktowa sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów dostępna z mocniejszymi silnikami diesla i benzynowymi została zaprojektowana i jest produkowana wewnętrznie przez Kia. Oferuje tryb sportowy z manualną zmianą biegów oraz opcjonalne łopatki na kierownicy.

Podwozie nowej Carens zapewnia responsywne prowadzenie, doskonałą stabilność przy prostych odcinkach i wyjątkową jakość jazdy oraz kulturę.

Elektryczne wspomaganie kierownicy MDPS Kia charakteryzuje się połączonym czujnikiem momentu obrotowego/kąta, aby chronić przed podmuchami bocznymi. Kierownica jest regulowana zarówno w pionie, jak i poziomie. Nowy system FlexSteerTM Kia, oferujący trzy poziomy obciążenia i wspomagania dopasowane do preferencji klienta – Normal, Sport i Comfort – jest standardem.

Zawieszenie przednie oparte na kolumnach MacPhersona jest zamontowane na podwoziu, aby izolować drgania od drogi, natomiast z tyłu połączona oś belkowa zaprojektowana z mocnym połączeniem między ramionami a osią pomocniczą wspiera precyzyjne pokonywanie zakrętów, zapewniając jednocześnie komfortową, elastyczną jazdę.

System hamulcowy z tarczami hamulcowymi – wentylowanymi z przodu i stałymi z tyłu – jest standardem. Wydajność systemu hamulcowego wspiera ABS, elektroniczna dystrybucja siły hamowania oraz asystent hamulcowy.

W zależności od modelu, dostępne będą stalowe lub aluminiowe koła w rozmiarach 16, 17 lub 18 cali.

Wiele nowoczesnych funkcji technicznych

Nowa Carens zaoferuje kupującym szeroką gamę innowacyjnych i nowoczesnych funkcji komfortu i wygody. Tempomat z ogranicznikiem prędkości będzie standardem we wszystkich modelach. Opcjonalne funkcje będą obejmować elektryczny hamulec postojowy, inteligentny klucz z przyciskiem uruchamiania/wyłączania silnika, system audio z sześcioma głośnikami z opcjonalnym wzmacniaczem i subwooferem, oświetlenie progowe w zewnętrznych klamkach drzwi oraz duży panoramiczny dach szklany z elektrycznym otwieraniem.

Benny Oeyen, wiceprezydent ds. marketingu i planowania produktów w Kia Motors Europe, mówi: „Nowa Carens wprowadza markę Kia z powrotem do jednego z najważniejszych i najbardziej konkurencyjnych sektorów europejskiego rynku, stając się silnym konkurentem w swojej klasie. Bardzo stylowa i sportowa, nowa Carens ma przestronne i wszechstronne wnętrze z pięcioma lub siedmioma miejscami oraz dużymi schowkami w całej kabinie. Model ten wzbudzi duże zainteresowanie wśród rodzin prowadzących aktywny tryb życia, które nie chcą iść na kompromis między stylem a praktycznością. Nowa Carens to kluczowy krok w strategii Kia mającej na celu zostanie jednym z dziesięciu najlepszych producentów samochodów w Europie.

1.6L GDI 6MT FWD (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc99.3 Kw @ 6300 Rpm
135 Hp @ 6300 Rpm
133 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy121 Lb-Ft @ 4850 Rpm
164 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3049 Lbs (1383 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L GDI 6AT FWD (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6500 Rpm
166 Hp @ 6500 Rpm
164 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 4700 Rpm
213 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3183 Lbs (1444 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

2.0L GDI 6MT FWD (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6500 Rpm
166 Hp @ 6500 Rpm
164 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 4700 Rpm
213 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3128 Lbs (1419 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.7L CRDi 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1685 Cm3
Moc84.6 Kw @ 4000 Rpm
115 Hp @ 4000 Rpm
113 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1250 Rpm
260 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3265 Lbs (1481 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.