Najprawdopodobniej 10 lat temu nikt z nas nie pomyślałby, że KIA rozwinie się w taki sposób, jak to miało miejsce w ostatnich latach. A ponieważ ich samochody stawały się coraz lepsze, ich ceny również wzrosły.
Cena KIA Sorento, która zadebiutowała w 2020 roku, była najwyższa w porównaniu do poprzednich modeli i miała wiele do zaoferowania.
Najważniejszym aspektem było to, że nowe Sorento oferowało 7 miejsc, co czyniło je idealnym samochodem dla dużych rodzin.
Sorento dostępne było w jednej wersji silnikowej – 2.2-litrowym dieselu o mocy 198 KM. Oferowało napęd na cztery koła, a w standardzie znajdowała się 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Klienci mieli także możliwość wyboru 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Wnętrze oferowało komfort dzięki dostępnym regulacjom foteli (elektryczne regulacje w 8 lub 10 kierunkach, dostępne w wersjach KX-3 i GT Line S). Elementy sterujące były intuicyjnie rozmieszczone, co umożliwiało kierowcy ich bezpieczne użytkowanie. Jak na SUV-a niepremium, materiały użyte w aucie nie wyglądały tanio, a deska rozdzielcza wydawała się być pokryta skórą.
Widoczność drogi oferowana przez Sorento była bez zarzutu, dzięki dużej szybie przedniej oraz „tronowemu” położeniu siedzeń i smukłym słupkom. Ogólne odczucie było takie, że auto zapewnia poczucie bezpieczeństwa i kontroli.
System informacyjno-rozrywkowy oferował zarówno Apple Car Play, jak i Android Auto, z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cala, w zależności od wersji. Droższe wersje oferowały lepszą jakość dźwięku dzięki 10 głośnikom Harman Kardon.
Nowa Kia Sorento została zaprezentowana po raz pierwszy. Potężny, nowoczesny i wszechstronny, czwarta generacja flagowego SUV-a Kia została zaprojektowana i opracowana, aby stawić czoła wszystkim wyzwaniom, które niesie ze sobą życie.
Podnosząc standardy w klasie średniej wielkości SUV-ów pod względem przestrzeni, wydajności i jakości, zajmuje centralne miejsce w odnowionej globalnej ofercie SUV-ów Kia, która obejmuje również modele Stonic, Seltos, Sportage i Telluride.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, komentuje: „Ewolucja modelu Sorento w ciągu ostatnich 18 lat odzwierciedla rozwój marki Kia jako całości. Choć samochód został początkowo wprowadzony w 2002 roku jako utilitarny pojazd terenowy, czwarta generacja Sorento została przekształcona w coś znacznie bardziej pożądanego. To ważny model dla Kia, szczególnie teraz, gdy reprezentuje również pierwsze wykorzystanie zasilania elektrycznego w naszym flagowym SUV-ie.”
Zdefiniowany na nowo design zewnętrzny Kia Sorento – z ostrzejszymi liniami, nowoczesnymi detalami i wydłużonymi proporcjami – nadaje mu pewniejszy i bardziej dojrzały wygląd. W środku, jego atrakcyjne wnętrze wprowadza również materiały wysokiej jakości, nowoczesne technologie infotainment i imponujący nowy design.
Kia Sorento jest pierwszym pojazdem opartym na nowej platformie średniej wielkości SUV-a Kia. Połączona z większą karoserią, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową i bagażową, platforma sprawia, że Sorento jest jednym z najbardziej wszechstronnych i przestronnych SUV-ów z trzema rzędami siedzeń na drodze.
Co więcej, innowacyjne zaprojektowanie wnętrza Sorento oznacza, że może oferować to wszystko, jednocześnie mieszcząc nową elektryfikowaną jednostkę napędową 'Smartstream’ Kia – po raz pierwszy hybrydowa moc zagościła w ofercie Sorento. W rezultacie nowy model oferuje większą efektywność paliwową, niższe emisje i lepsze osiągi niż jego poprzednicy.
To będzie najbardziej zaawansowany technologicznie model Kia w historii, dzięki nowoczesnej łączności, asystentom kierowcy i technologiom infotainment. Przyjazne dla użytkownika podwójne wyświetlacze cyfrowe dostarczają zaawansowaną grafikę, nowe funkcje telematyki i łączność ze smartfonem.
Jako stały element globalnej oferty Kia, sprzedano na całym świecie ponad trzy miliony modeli Sorento od momentu ich wprowadzenia w 2002 roku. W tym czasie Europa stanowiła około 300 000 z tych egzemplarzy.
Bardziej pewny siebie, dojrzały i pożądany
Stylowy i nowoczesny, Sorento jest flagowym modelem odnowionej globalnej oferty SUV-ów Kia, obok modeli Stonic, Seltos i Sportage, a także Kia Telluride dostępnego w Ameryce Północnej i w niektórych innych rynkach. Nowy model jest wynikiem wspólnego wysiłku projektowego sieci projektowej Kia na całym świecie.
Koncept 'wyrafinowanej odwagi’ inspirował projektantów Kia, którzy dążyli do zachowania solidnej, mocnej estetyki wcześniejszych generacji Sorento, jednocześnie wprowadzając większy stopień wyrafinowania i elegancji, a nawet sportowego charakteru. Jego nadwozie zawiera ostre linie i fałdy – wyraźnie bardziej rzeźbione niż jego bardziej okrągły poprzednik. Z bardziej nowoczesnymi, geometrycznymi detalami i wydłużonymi proporcjami, efekt końcowy to bardziej pewny siebie, dojrzały i pożądany design niż kiedykolwiek wcześniej.
Przód Kia Sorento ewoluuje z nową interpretacją charakterystycznego grilla 'tiger nose’ Kia, który wyświetla szerszy kształt, organicznie oplatający zintegrowane reflektory po obu stronach. Same reflektory posiadają nową funkcję LED dziennego światła 'tiger eyeline’, dodającą dodatkowego wyrazu projektowi poprzez ukazanie intensywnego wrażenia linii wokół oczu tygrysa. Ta ostrzejsza, bardziej stanowcza aparycja została uzupełniona szerokim, prostokątnym dolnym wlotem powietrza, otoczonym przez skrzydłowe zasłony powietrzne, które kierują powietrze wokół samochodu. Ostry zderzak jest także wyposażony w osłonę przeciwwstrząsową, co zwiększa jego solidny wygląd. Nowy model ma szerokość 1 900 mm, czyli o 10 mm więcej niż trzecią generację Sorento.
W profilu, proporcje Kia Sorento są subtelnie dostosowane, aby wydawały się dłuższe. Nowy model jest o 10 mm dłuższy niż jego poprzednik (teraz 4 810 mm), ale ma krótsze zwisy z przodu i z tyłu. Dodatkowa długość znajduje się w rozstawie osi (w wyniku nowej platformy Sorento), który wydłużył się o 35 mm do 2 815 mm. To subtelnie zmienia wizualny charakter Sorento, sprawiając, że wygląda na dłuższe i 'szybsze’, mimo że jest o 10 mm wyższe. Wydłuża to także długość maski, odsuwając słupek A o 30 mm dalej od osi przedniej. Krawędź maski oplata przednie błotniki i przechodzi w jedną, mocną linię charakterystyczną, która rozciąga się wzdłuż boku Sorento i w tylnych lampach.
Jak zawsze rozpoznawalne jako Kia Sorento, zachowuje charakterystyczny szeroki słupek D, solidną karoserię i osłonięte nadkola, które definiowały wszystkie trzy dotychczasowe generacje. Przyjmuje także niektóre inne cechy projektowe z nowszych modeli Kia, w tym nowy dynamiczny kształt na słupku C oraz rzeźbione powierzchnie nadwozia z ostrymi fałdami.
Zainspirowane modelem Telluride, Sorento przyjmuje nowe pionowe tylne lampy, które oplatają boczną część nadwozia. Ostrzejsze linie nadwozia odzwierciedlają prosty, techniczny wygląd przodu samochodu, z poziomymi kształtami, które sprawiają, że pojazd wydaje się szerszy i bardziej imponujący na drodze. Wykończenie na sportowym dolnym tylnym zderzaku imituje podwójne końcówki wydechu i, podobnie jak przód, ma osłonę przeciwwstrząsową, co dodaje dur abrazo SUV-a. Czwarta generacja modelu nawiązuje do innych nowszych modeli Kia, takich jak Telluride i ProCeed, z nazwą modelu Sorento umieszczoną centralnie na tylnej klapie. Subtelny zintegrowany spojler również ukrywa tylny wycieraczkę, co prowadzi do mniej złożonego designu i poprawia widoczność kierowcy na tył.
Kia Sorento będzie dostępna w Europie w wyborze 10 kolorów nadwozia oraz z opcją 17-, 18-, 19- oraz po raz pierwszy w ofercie, 20-calowych aluminiowych felg.
Atrakcyjne, wysublimowane wnętrze z materiałami premium i nowoczesną technologią
Wnętrze czwartej generacji Kia Sorento stanowi przełom w jakości i designie wnętrz Kia. Od pierwszej generacji Kia Sorento z 2002 roku, która zapewniała pasażerom praktyczną, solidną i użytkową przestrzeń, dzisiejsze Sorento oferuje właścicielom coś znacznie bardziej rzucającego się w oczy, pożądanego i komfortowego.
To jedno z najwyższej jakości wnętrz, jakie kiedykolwiek znalazły się w Kia, intuicyjne, zorientowane na technologie wnętrze Sorento wyposażone jest w materiały premium i nowoczesne technologie infotainment. Jednocześnie zachowuje przestronność i wszechstronność, które charakteryzowały Sorento przez jego 18-letnią historię.
Atrakcyjne, wyrafinowane wnętrze wprowadza nowoczesny, wysublimowany design, oparty na podwójnych wyświetlaczach cyfrowych w desce rozdzielczej. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników dla kierowcy jest połączony z 10,25-calowym systemem infotainment i nawigacji umieszczonym w centrum deski rozdzielczej. Te wyświetlacze wyraźnie przekazują informacje w linii wzroku kierowcy i tworzą innowacyjne doświadczenie szerokiego ekranu. Wiele funkcji samochodu można również kontrolować za pomocą nowych przycisków dotykowych po obu stronach ekranu, które znajdują się również w dolnej części deski rozdzielczej w systemie klimatyzacji. Punktem centralnym deski rozdzielczej jest efektowna pionowa kratka wentylacyjna, z chromowanym wykończeniem, które przechodzi na dolną konsolę.
Wnętrze Kia Sorento subtelnie integruje szereg innych technologii, w tym dostępny system podświetlenia nastrojowego. Emituje on delikatne oświetlenie otoczenia z dolnej części deski rozdzielczej i wykończenia drzwi, tworząc atmosferę przypominającą lounge i większe poczucie przestrzeni. Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów znajduje się również u podstawy środkowej konsoli, a potężny system audio BOSE® surround-sound jest także dostępny, aby zapewnić bardziej immersyjne doznania dźwiękowe w samochodzie.
Jakość materiałów została podniesiona, z wnętrzem łączącym metalowe wykończenia, skórzaną tapicerkę oraz tłoczone powierzchnie o satynowym wykończeniu. Wprowadzane w całym wnętrzu i wzdłuż deski rozdzielczej, wnętrze zyskuje bardziej wyrafinowany wygląd i atmosferę. W Europie Sorento oferowane jest nabywcom w wyborze czarnej tkaniny, skóry (szarej lub czarnej jednobarwnej lub czarno-szarej dwubarwnej) lub czarnej pikowanej skóry Nappa.
Dążenie do praktyczności: nowa platforma maksymalizuje przestrzeń i wszechstronność
Sorento opiera się na nowej trzeciej generacji platformy średniej wielkości SUV-a Kia, zapewniając superiorne miejsce dla osób i ładunku dzięki bardziej inteligentnemu pakowaniu. Rezultatem jest jeden z najbardziej wszechstronnych i przestronnych samochodów w swojej klasie.
Nowa platforma oparta jest na kompaktowej strukturze komory silnika i krótszych zwisach z przodu i z tyłu, a wydłużony o 35 mm rozstaw osi tworzy większą przestrzeń w kabinie między osiami. To nie tylko umożliwia stylowy, bardziej opływowy design nowego modelu; struktura i układ nowej platformy oznaczają, że Sorento może pomieścić elektryfikowane jednostki napędowe po raz pierwszy.
Akumulator hybrydowy Kia Sorento znajduje się pod podłogą kabiny. W rezultacie SUV oferuje przestronne miejsce dla siedmiu pasażerów oraz jedną z największych pojemności bagażowych w swojej klasie – do 821 litrów (w modelach siedmiomiejscowych) lub 910 litrów (w modelach pięcioosobowych), w zależności od specyfikacji. Oznacza to, że samochód może komfortowo pomieścić pięć osób oraz znaczny bagaż. W modelach siedmiomiejscowych, przy wszystkich siedmiu fotelach na miejscu, przestrzeń bagażowa została zwiększona o 32 procent w porównaniu z poprzednikiem, do 187 litrów (VDA, modele diesla; 179 litrów dla modeli hybrydowych). Sterowanie w bok bagażnika umożliwia użytkownikom zdalne składanie oparć drugiego rzędu siedzeń za naciśnięciem przycisku.
Dla pasażerów nowa platforma maksymalizuje przestrzeń we wszystkich trzech rzędach, oferując więcej miejsca na głowy, nogi i ramiona niż wiele rywalizujących modeli. W szczególności nowa platforma stworzyła znaczną ilość dodatkowego miejsca na nogi dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu, a także więcej miejsca na głowę dla pasażerów trzeciego rzędu.
Kia Sorento zawsze cieszyło się popularnością wśród klientów szukających praktycznych siedzeń w trzecim rzędzie, a nowy model jeszcze bardziej ułatwia życie pasażerom tylnym. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi, siedzenia drugiego rzędu przesuwają się teraz do 45 mm dalej, tworząc szerszy punkt wejścia do trzeciego rzędu z większą przestrzenią na stopy i nogi. Jest też nowy uchwyt wbudowany w wykończenie wnętrza wewnątrz słupka C, dając pasażerom trzeciego rzędu coś, czego mogą się trzymać podczas wsiadania. Po zajęciu miejsca, podłokietnik trzeciego rzędu również został wydłużony o 100 mm dla lepszego podparcia łokcia, a przy tym wbudowano uchwyt na kubek i miejsce na smartfon.
Sorento z elektryfikacją po raz pierwszy z nowymi efektywnymi jednostkami hybrydowymi
Najnowszy SUV Kia będzie dostępny z napędem hybrydowym – to pierwszy raz w historii Sorento – a nabywcy będą mogli w końcu wybierać między wersjami hybrydowymi a plug-in hybrydowymi.
Kia Sorento Hybrid jest napędzane nową elektryfikowaną jednostką napędową 'Smartstream’, łączącą silnik 1.6 T-GDi (turbo doładowany z bezpośrednim wtryskiem) z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,49 kWh oraz silnikiem elektrycznym o mocy 44,2 kW. Inteligentne pakowanie nowej platformy Sorento oznacza, że akumulator może być umieszczony pod podłogą przy minimalnym wpływie na przestrzeń kabiny lub bagażu.
Produkując 230 KM i moment obrotowy 350 Nm, ta elektryfikowana jednostka napędowa łączy niskie emisje CO2 z wysokimi osiągami. Nowy silnik 1.6 T-GDi ma nową technologię Kia Continously Variable Valve Duration (CVVD), regulującą czas otwierania zaworów w zależności od warunków jazdy, zamiast działać na stałym czasie otwarcia. To zwiększa wydajność przy niskich i średnich obrotach silnika oraz poprawia efektywność paliwową.
Moc jest przekazywana przez sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów za pomocą elektronicznego urządzenia montowanego na skrzyni biegów, co pozwala na przekazywanie pełnej mocy silnika i napędu równolegle przy minimalnej utracie energii. W efekcie uzyskuje się natychmiastową reakcję na przyspieszenie przy każdej prędkości, z bezpośrednim dostępem do dostępnej energii akumulatora przy wyższych prędkościach.
Kia Sorento Hybrid trafi do sprzedaży w wybranych europejskich rynkach już od momentu premiery, inne pojawią się później w 2020 roku. Model Sorento będzie także dostępny jako wersja Plug-in Hybrid pod koniec 2020 roku.
Nowy czterocylindrowy silnik diesla 2.2 'Smartstream’ Kia Sorento jest również dostępny dla europejskich klientów, produkując 202 KM i moment obrotowy 440 Nm. Z nową aluminiową konstrukcją, o 19,5 kg lżejszą od żeliwnej konstrukcji swojego poprzednika, nowy silnik jest o 38,2 kg lżejszy w porównaniu do silnika zastosowanego w trzeciej generacji Sorento. Dodatkowo, jest sparowany z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z mokrymi sprzęgłami (8DCT). Zaprojektowana w celu zapewnienia płynnych zmian biegów jak w konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, 8DCT zwiększa efektywność paliwową w porównaniu do konwencjonalnej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, w zależności od zastosowania.
Dane dotyczące efektywności paliwowej i emisji dla nowych jednostek napędowych Sorento zostaną ogłoszone bliżej daty premiery samochodu w Europie pod koniec 2020 roku.
Przyjemniejsza, satysfakcjonująca jazda i ulepszona zdolność do pokonywania trudnych warunków
Pierwsza generacja Sorento (2002-2009) była oparta na ramie nośnej, a model drugiej generacji (2009-2015) – pierwszy model Kia Sorento o konstrukcji monocoque – stanowił znaczącą zmianę w zachowaniu samochodu na drodze. Teraz, nowa platforma reprezentuje podobny postęp, zaprojektowana w celu maksymalizacji stabilności jazdy w każdych warunkach.
Samochód zapewnia jeszcze bardziej pewną, komfortową jazdę oraz bardziej satysfakcjonujący, przyjemny charakter jazdy niż jego poprzednik, dzięki mocno przekształconemu całkowicie niezależnemu zawieszeniu. Inżynierowie dążyli do zminimalizowania wpływu niedoskonałości nawierzchni na nadwozie oraz do zmniejszenia hałasu i wibracji przez zawieszenie, jednocześnie poprawiając kontrolę nad nadwoziem i reakcje układu kierowniczego podczas pokonywania zakrętów. Osiągnięto to dzięki serii zmian w geometrii oraz nowych komponentów, a także poprawie konstrukcji układu zawieszenia. 35 mm dłuższy rozstaw osi przyczynia się również do ogólnej poprawy komfortu jazdy, podczas gdy nowa konstrukcja nadwozia – ze średnim wzrostem wytrzymałości na rozciąganie o 4 proc. w całej strukturze – również skutkuje niższymi wibracjami nadwozia.
Nowa Kia Sorento oferuje również lepsze możliwości jazdy po trudnym terenie niż jej poprzednicy, dzięki nowemu trybowi Terrain. Połączony z opcjonalnym napędem na cztery koła, tryb Terrain sprawia, że Sorento jest bardziej zdolne do pokonywania błota, śniegu i piasku. Każdy tryb można wybrać za pomocą pokrętła na konsoli centralnej, a tryb Terrain starannie kontroluje standardowy elektroniczny system kontroli stabilności (ESC), a także rozdział momentu obrotowego na wszystkie cztery koła. Dostosowuje również czasy zmiany biegów, aby pomóc samochodowi znaleźć i utrzymać przyczepność w różnych warunkach jazdy.
Najbardziej zaawansowana technicznie Kia w historii: nowe funkcje łączności i infotainment
Kia Sorento to najbardziej zaawansowany technologicznie model Kia, jaki kiedykolwiek powstał, dzięki zestawowi technologii, które zwiększają bezpieczeństwo, łączność i infotainment. Szereg dostępnych funkcji zaprojektowano tak, aby podróż była bezpieczniejsza i mniej stresująca, jednocześnie zapewniając całkowitą łatwość obsługi.
W zależności od specyfikacji, wnętrze zawiera najnowszy, 10,25-calowy system infotainment z ekranem dotykowym, oferujący audio-wizualną nawigację oraz nowy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości. Połączone, dwa podwójne wyświetlacze cyfrowe dostarczają informacje kierowcy w sposób absolutnie jasny. Dostępny jest także system audio 8,0-calowy jako standard, podczas gdy wszystkie systemy infotainment umożliwiają pełną, bezproblemową integrację ze smartfonem za pomocą Apple CarPlay™ i Android Auto™.
Sorento oferuje także innowacyjny system telematyczny UVO Connect, który łączy kierowców, dostarczając cennych informacji za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie i na ich smartfonach. W skład systemu wchodzą usługi Kia Live, a dostęp do nich możliwy jest przez opcjonalny 10,25-calowy szeroki ekran LCD, który wyświetla informacje o ruchu drogowym na żywo, prognozy pogody, punkty zainteresowań oraz szczegóły dotyczące potencjalnego parkowania na ulicy i poza nią (w tym cena, lokalizacja i dostępność miejsc parkingowych). UVO Connect umożliwia również kierowcom wysyłanie wskazówek dotyczących trasy do samochodu przed podróżą oraz sprawdzanie lokalizacji swojego pojazdu w dowolnym momencie.
System infotainment pozwala również na parowanie smartfonów przez Bluetooth dla dwóch telefonów jednocześnie, umożliwiając korzystanie z oddzielnych telefonów na przykład do połączeń telefonicznych i muzyki, podczas gdy pasażerowie z przodu mogą również podłączyć swoje urządzenia mobilne za pomocą dwóch ładowarek USB. Dla pasażerów drugiego rzędu wbudowano dwa gniazda ładowania USB w oparciach dwóch przednich siedzeń, a trzecie znajduje się z tyłu centralnej konsoli pierwszego rzędu. Pasażerowie trzeciego rzędu mają również swoje własne punkty ładowania, co oznacza, że wszyscy siedmiu pasażerów może ładować swoje urządzenia mobilne – idealne rozwiązanie na długie podróże.
Kia Sorento jest także wyposażona w wyświetlacz head-up, który wyświetla informacje dotyczące jazdy na dolnej części szyby w linii wzroku kierowcy. System wyświetla powiadomienia z licznych technologii asystujących kierowcy, szczegóły dotyczące prędkości pojazdu oraz instrukcje nawigacji.
Dostępny jest także potężny system audio BOSE® surround-sound z 12 głośnikami, który dostarcza bardziej immersyjnego dźwięku do wszystkich trzech rzędów. Nowa funkcja 'Sound of Nature’ zapewnia możliwość wyboru z zakresu relaksujących dźwięków natury. System Mood Lighting pozwala użytkownikom dostosować wnętrze jeszcze bardziej, oświetlając je w jednym z siedmiu ustawionych przez projektantów Kia 'podstawowych’ kolorów lub z pełnej gamy 64 kolorów.
Zaawansowane systemy asystujące kierowcy z nowym systemem zdalnego parkowania Smart Parking Assist
Kia Sorento oferuje wyższe poziomy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa niż wielu rywalizujących modeli dzięki poszerzonej gamie systemów asystujących kierowcy. Zaawansowane systemy asystujące kierowcy Kia (ADAS) pomagają zredukować wiele inherentnych zagrożeń i stresów związanych z jazdą, chroniąc pasażerów i innych użytkowników dróg w każdej podróży.
W zależności od specyfikacji, gama ADAS w Sorento obejmuje najnowszą technologię Kia Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i pojazdów. Wykrywa także nadjeżdżające pojazdy podczas skręcania na skrzyżowaniu. Sorento dostępne jest także z systemem monitorowania martwego pola (BVM), systemem monitorowania otoczenia (SVM) oraz systemem unikania kolizji w martwym polu (BCA), inteligentnym wspomaganiem ograniczenia prędkości (ISLA), systemem kontroli prędkości z funkcją Stop&Go (SCC) i nawigacyjnym SCC (NSCC), asystą utrzymania pasa ruchu (LFA), ostrzeżeniem o uwadze kierowcy (DAW) oraz asystą w prowadzeniu na autostradzie (HDA).
Technologia autonomicznego prowadzenia Kia na poziomie 'drugim’, asystent utrzymania pasa ruchu (LFA), kontroluje przyspieszenie, hamowanie i kierowanie w zależności od pojazdów przed. LFA działa w prędkościach od 0 do 180 km/h, wykorzystując czujniki kamery i radarowe do utrzymania bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu, monitorując jednocześnie oznaczenia drogi, aby utrzymać Sorento na środku pasa.
Kia Sorento wyposażona jest również w system monitorowania tylnego widoku (RVM) z systemem unikania kolizji podczas parkowania tyłem (PCA) i systemem unikania kolizji podczas cofania (RCCA). Dodatkowo jest to pierwszy model Kia dostępny w Europie z nowym systemem zdalnego parkowania Smart Parking Assist (RSPA), który umożliwia kierowcom autonomiczne wycofanie swojego samochodu z miejsca parkingowego z przodu i z tyłu zdalnie za pomocą pilota. Ma to na celu ułatwienie pasażerom wsiadania i wysiadania z samochodu w wąskich miejscach parkingowych lub w sytuacjach, gdy inny kierowca zaparkuje zbyt blisko, aby uzyskać dostęp do jakichkolwiek drzwi. RSPA automatycznie hamuje Sorento, gdy wykryje inny samochód, rowerzystę lub pieszego za pojazdem lub przechodzącego za nim. Funkcja Safe Exit Assist Sorento zapobiega także otwieraniu tylnych drzwi, jeśli pojazd wykryje zagrażający obiekt nadjeżdżający z tyłu, na przykład rowerzystę lub inny pojazd.
Kia Sorento jest wyposażona w aż siedem poduszek powietrznych (poduszki czołowe, boczne zamontowane w przednich siedzeniach, boczne kurtyny z czujnikiem zderzenia i poduszka centralna z przodu). Poduszka centralna z przodu, nowa innowacja, zapewnia dodatkową ochronę głowy dla pasażerów z przodu i zapobiega ich głowom kontaktującym się w trakcie kolizji. Wszystkie modele Sorento są standardowo wyposażone w system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM) oraz systemy kontroli stabilności elektrycznej, aby pomóc kierowcom w utrzymaniu kontroli podczas hamowania i pokonywania zakrętów.
Kia Sorento wprowadza także pierwszy w historii Kia system hamulców wielokolizyjnych, który umożliwia Sorento łagodzenie skutków wtórnych kolizji. Automatycznie stosuje hamulce w przypadku, gdy poduszki powietrzne zostały aktywowane po pierwszej kolizji, co dodatkowo chroni pasażerów przed wtórnymi uderzeniami czołowymi lub bocznymi.
Karoseria Kia Sorento składa się z połączenia stali i aluminium, maksymalizując sztywność skrętną przy jednoczesnym utrzymaniu niskiej wagi. Konstrukcja nadwozia charakteryzuje się wyższym udziałem stali o wysokiej wytrzymałości i komponentów ze stali gorącowalcowanej w porównaniu do swojego poprzednika. Połączenie stali o wysokiej wytrzymałości zwiększa bezpieczeństwo pasażerów, nadając mu sztywność skrętną o 12,5 procenta wyższą niż odczuwany 'lider bezpieczeństwa’ w segmencie Sorento – a jednak wzmocnienie konstrukcji nadwozia czyni go o 5,6 procenta (21,3 kg) lżejszym niż jego poprzednik. Ponadto, bardziej sztywna konstrukcja nadwozia zmniejsza wibracje na drodze w codziennym użytkowaniu.
Produkowane w Korei
Podobnie jak jego poprzednik, Kia Sorento będzie budowane dla Europy i wielu innych rynków w zakładzie produkcyjnym Kia w Hwasung w Korei. Samochód będzie również produkowany dla Ameryki Północnej w zakładzie produkcyjnym Kia w West Point, Georgia, USA.