Kia zaprezentowała lifting drugiej generacji swojego małego SUV-a w 2008 roku, poprawiając zarówno wygląd, jak i napęd.
W 2008 roku świat pogrążony był w kryzysie finansowym. Mimo to niektórzy producenci samochodów mieli okazję na rozwój, a Kia była jednym z nich. Po dużym sukcesie sprzedażowym swojego hatchbacka w segmencie kompaktowym, cee’d, koreański producent skierował uwagę na model Sportage, który był zbudowany na platformie Hyundai Accent i był dość atrakcyjny dla rynku.
Od stycznia 2009 roku wprowadzono standard emisji Euro 5, co wymusiło na producentach dostosowanie swoich pojazdów. Niektórzy zrobili to po cichu, bez większego szumu, podczas gdy inni skorzystali z okazji, by poprawić swój wygląd. Sportage z 2008 roku miał nowe reflektory z przezroczystymi soczewkami oraz przeprojektowane zderzaki. Zespół projektowy zamontował nowy grill, który wyglądał prosto, ale był na tyle odważny na owalnym tle.
W środku pojawił się nowy radioodbiornik satelitarny Sirius na wybranych rynkach. W wersji europejskiej dostępne były jedynie złącza iPod oraz USB. Złącze USB oraz gniazdo aux-in 3,5 mm były standardem w całej gamie. Kia zamontowała także dwupozycyjną osłonę bagażnika oraz cztery zaczepy do mocowania bagażu w bagażniku w wybranych wersjach wyposażeniowych.
Pod maską odnowiono wszystkie silniki, w tym wersję 2.0-diesel. Dużą niespodzianką w tej kategorii była jednostka benzynowa 2,7 litra, która standardowo była zestawiana z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.
IRVINE, Kalifornia, 17 listopada 2008 – W miarę jak Kia kładzie coraz większy nacisk na design, integrując jednocześnie wyjątkową wartość i jakość, nagradzany model Sportage zyskuje nowy wygląd na 2009 rok. W drugiej generacji, Sportage wyróżnia się świeżym, nowym wyglądem zewnętrznym oraz nowoczesnymi technologiami wewnętrznymi. Model 2009 nie tylko oferuje ekscytujący design i nowoczesne rozwiązania technologiczne, ale także poprawioną ekonomię paliwową. Sportage 2009 bazuje na nagradzanym modelu Sportage 2008, który został uznany przez Cars.com za „Najlepszy wybór w stosunku jakości do ceny”.
Poprawiona ekonomia paliwowa i prowadzenie
Sportage oferuje dwa silniki, pięciobiegową skrzynię manualną lub czterobiegową skrzynię Sportmatic™, a także wybór między napędem na dwie lub cztery koła. Silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra i 16 zaworach wykorzystuje Ciągłą Zmianę Zaworów (CVVT) do zwiększenia osiągów, poprawy ekonomii paliwowej oraz redukcji emisji spalin w niskim i średnim zakresie obrotów. Silnik generuje 140 KM przy 6000 rpm oraz 136 lb-ft momentu obrotowego przy 4500 rpm, co zapewnia Sportage konkurencyjną moc w swojej klasie.
Dla lepszych osiągów, dostępny jest mocniejszy silnik V6 dla modeli LX, standardowy dla modelu EX, który jest połączony z czterobiegową skrzynią Sportmatic. Lekki i kompaktowy silnik DOHC 24-zaworowy, całkowicie aluminiowy o pojemności 2,7 litra generuje 173 KM przy 6000 rpm oraz 178 lb-ft momentu obrotowego przy 4000 rpm.
W pełni niezależne systemy zawieszenia z przodu i z tyłu zostały zaprojektowane, aby zapewnić responsywne prowadzenie po drogach oraz komfortowy przejazd po różnych nawierzchniach, zachowując jednocześnie długi skok zawieszenia i prawdziwą zdolność do jazdy w terenie.
Nowoczesny i świeży wygląd zewnętrzny
Dzięki nowemu liftingowi, wygląd zewnętrzny Sportage odzwierciedla elementy nowego kierunku projektowania Kia Motors. Atrakcyjny nowy wzór grilla, wraz z nowo zaprojektowanymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi, nadaje mu nowoczesny wygląd. Przednie i tylne zderzaki w kolorze nadwozia dodają sportowego, nowego stylu. Uzupełniające nowy design cechy lekkich felg aluminiowych przyciągają wzrok. Te przeprojektowane koła mają nowoczesny i zabawny styl, a ich nowe felgi 16 calowe 215/65R16 są dostępne standardowo w modelach czterocylindrowych, podczas gdy modele V6 otrzymują nowe felgi 16 calowe 235/60R16. Po raz pierwszy w ofercie dostępne są nowe felgi aluminiowe 17 cali 235/55R17 w pakiecie Sport dla modeli LX V6.
Sportage 2009 ma gładki wygląd zewnętrzny, który obejmuje reflektory wieloreflektorowe, belki dachowe, haki holownicze z przodu i z tyłu oraz osłonę podwozia z przodu, standardową we wszystkich modelach LX. Oprócz otrzymania silnika V6 z automatyczną skrzynią, wersja EX obejmuje elektrycznie przesuwany, jednoprzyciskowy szyberdach, światła przeciwmgielne oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne.
Wybierając pakiet Sport, dostępny dla modeli LX V6, można zyskać wyjątkowe cechy, takie jak światła przeciwmgielne, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, tylny spojler, pokrywę bagażnika oraz nowe felgi aluminiowe 17 cali.
Przestronność i komfort wewnątrz
Wnętrze Sportage 2009 oferuje nowe funkcje dla technologicznych kierowców. Podobnie jak niemal wszystkie pojazdy Kia z 2009 roku, Sportage wyposażony jest w standardową funkcję radia satelitarnego SIRIUS z trzema miesiącami darmowej usługi. Aby zwiększyć jego walory audio, złącza AUX i USB są standardowe z możliwością odtwarzania MP3, a integracja z iPod™ przez jednostkę główną jest dostępna za pomocą opcjonalnego kabla iPod. Nie tylko platforma audio została rozwinięta, ale osoby szukające pomocy w dotarciu z jednego miejsca do drugiego mogą skorzystać z opcjonalnego systemu nawigacyjnego, także nowego w tym modelu. Nowo zaprojektowana centralna konsola przyczynia się do dostarczenia rozrywkowego i stylowego doświadczenia podczas jazdy.
Sportage nadal zachwyca ogromną przestronnością, komfortowo mieszcząc do pięciu dorosłych osób oraz różnorodne bagaże dzięki innowacyjnemu, łatwemu w użyciu tylnemu siedzeniu „Drop & Fold”. Wykorzystując dzielony oparcie i siedziska w proporcji 60/40, umożliwia to przesunięcie dolnej części siedziska do przodu i w dół do przestrzeni na stopy z tyłu, a także złożenie oparcia całkowicie płasko, aby utworzyć jednolitą powierzchnię z podłogą bagażnika. Ta łatwa operacja może być wykonana nawet bez demontażu tylnych zagłówków.
Tylnie siedzenie „Drop & Fold” umożliwia użytkownikom Sportage wiele kombinacji układania siedzeń i przewożenia bagażu. Zajęte wszystkie miejsca, Sportage może pomieścić trzy zestawy kijów golfowych w przestrzeni bagażowej, a maksymalna objętość bagaży wynosi 66,6 stóp sześciennych, gdy tylne siedzenia są złożone płasko.
Dostęp do kabiny Sportage jest szczególnie łatwy, z dużymi, szeroko otwierającymi się drzwiami oraz przestronnym miejscem na nogi – 42,1 cala z przodu i 37,2 cala z tyłu. Wysokość w kabinie z przodu wynosi 40,7 cala, podczas gdy z tyłu to 39,4 cala. Oprócz samej przestronności, wygodne rozwiązania w przestrzeni bagażowej obejmują: dolny schowek na bagaż (powyżej koła zapasowego), cztery mocowania do bagażu w podłodze, przegródki w bocznych ścianach z siatką oraz dwupozycyjną pokrywę bagażnika (tylko w modelach Sport i EX).
Sportage oferuje również szeroki zakres schowków, w tym dużą konsolę środkową, dużą zamykaną dłonią skrytkę, uchwyt na okulary przeciwsłoneczne, uchwyty na mapy i kubki we wszystkich czterech drzwiach oraz centralny podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na kubki.
Model LX jest bogato wyposażony w standardową gamę funkcji, w tym elektryczne szyby z funkcją jednoprzyciskowego opuszczania dla kierowcy, elektryczne lusterka, tytanową szybę z tyłu, belki dachowe oraz sześciogłośnikowy system audio AM/FM/CD/MP3. Tempomat również występuje standardowo we wszystkich modelach. Podniesienie standardu do modelu EX doda skórzaną gałkę zmiany biegów oraz kierownicę, szyberdach, dywaniki podłogowe, pokrywę bagażnika oraz ulepszony materiał siedzeń.
Model EX oferuje również pakiet luksusowy, który obejmuje skórzane fotele i wykończenie wnętrza, podgrzewane fotele z przodu, automatyczne światła przednie, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne z funkcją HomeLink® oraz ulepszony system audio z subwooferem i zewnętrznym amplifikatorem. Skórzane fotele i wykończenia są również dostępne jako opcja do wyboru w modelu EX.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Sportage przyciąga uwagę osób szukających eleganckiego, wartościowego pojazdu, który wielokrotnie przekracza oczekiwania dotyczące bezpieczeństwa. Model ten zdobył pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa podczas testów zderzeniowych czołowych i bocznych przeprowadzonych przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) w latach 2007 i 2008. Długa lista standardowych funkcji bezpieczeństwa obejmuje: sześć standardowych poduszek powietrznych (dwie zaawansowane poduszki czołowe, dwie boczne zamontowane w fotelach przednich oraz dwie pełnozakresowe kurtyny boczne); system kontroli trakcji (TCS); elektroniczny system stabilizacji (ESC); oraz czterokanałowe, czterosensorowe hamulce tarczowe (ABS).
ABS obejmuje elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), co pomaga równomiernie rozdzielić siłę hamowania na cztery koła, gdy ciężar przesuwa się podczas pokonywania zakrętów. Standardowy system kontroli trakcji to w pełni automatyczny system dwu trybowy, który albo zmniejsza moc silnika, albo stosuje hamulce pojazdu – lub oba – gdy jest to konieczne.
Bezkonkurencyjna gwarancja
Jak wszystkie modele Kia, Sportage objęty jest kompleksowym programem gwarancyjnym, który oferuje niezrównaną ochronę dla konsumentów. W skład pakietu wchodzi ograniczona gwarancja na układ napędowy na 10 lat/100 000 mil, ograniczona gwarancja podstawowa na 5 lat/60 000 mil oraz pięcioletnia gwarancja anty-perforacyjna na 100 000 mil. W ramach kompleksowej ochrony znajduje się również pięcioletni plan pomocy drogowej na 60 000 mil.
O Kia Motors America