KIA Sportage 2013-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Sportage 2013-2015

Przejdź do galerii zdjęćKIA Sportage 2013-2015

Zaprezentowany w 2013 roku na rok 2014, nowy design zewnętrzny Sportage został znacznie poprawiony, co sprawiło, że wyróżniał się w tłumie.

Grill w kształcie nosa tygrysa, ostre reflektory oraz piękne linie na boku, w połączeniu z dynamicznymi kątami i wyraźnymi nadkolami, stworzyły bardziej agresywny wygląd Sportage z 2014 roku.

Ten mały crossover oferował miejsca dla 5 osób i był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: LX, EX i SX.

Standardowe wyposażenie dla wersji LX obejmowało tempomat, łączność Bluetooth do telefonu i audio, system audio z 6 głośnikami, z gniazdem Aux i portem USB, a także 17-calowe alufelgi, tylne przyciemniane szyby oraz klimatyzację.

W wersji EX dodano większe 18-calowe alufelgi, automatyczne światła, chłodzoną rękawiczkę, ulepszoną tapicerkę, ogrzewane fotele oraz zaawansowany system audio marki Infinity.

Wersja SX była wyposażona w reflektory ksenonowe i tylne światła LED, jednak największą różnicą był turbodoładowany silnik.

Pano­ra­miczny dach był dostępny jako opcja.

Nowy silnik dostępny w 2014 roku to jednostka 2.4-litra, która rozwijała moc 182 KM i była oferowana w wersjach LX i EX.

Topowa wersja wyposażona była w silnik 2.0-litra z turbosprężarką, który osiągał moc 260 KM.

Standardowo oferowano 6-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na przednie koła. Opcjonalnie można było zamówić napęd na cztery koła.

Kia wprowadziła pakiet ulepszeń stylistycznych i wyposażeniowych do swojego sportowego crossovera, Sportage, aby utrzymać go na czołowej pozycji w szybko rozwijającym się segmencie rynku. Sportage jest najlepiej sprzedającym się modelem Kia w Wielkiej Brytanii, stanowiąc około jednej czwartej sprzedaży firmy. Ten sukces ma być kontynuowany dzięki udoskonaleniom wprowadzonym w modelu z 2014 roku.

Dwa nowe warianty są dostępne, aby jeszcze bardziej poszerzyć atrakcyjność oferty, która obejmuje modele z napędem na jedną oś i napędem na cztery koła, dostosowane do różnych potrzeb. Silnik turbodiesel o pojemności 2,0 litra i mocy 134 KM jest teraz oferowany w wersji podstawowej 'KX-1′ z napędem na cztery koła, podczas gdy silnik turbodiesel o pojemności 1,7 litra i mocy 114 KM jest teraz dostępny w wersji '4′ z napędem na jedną oś.

Oferta na 2014 rok składa się z oznaczeń wykończenia '1′, '2′, '3′, '3 Sat Nav’ i '4′, a wersje z napędem na cztery koła mają prefiks KX. Oprócz diesla o pojemności 1,7 litra i silnika 2,0 litra o mocy 134 KM, Kia oferuje również silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem oraz silnik wysokowydajny 2,0 litra dostarczający 181 KM, zarezerwowany dla flagowego wariantu KX-4.

Modele benzynowe 1,6 litra i diesla 1,7 litra mają napęd na przednie koła, natomiast wersje 2,0 litra są wyłącznie z napędem na cztery koła i są dostępne z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów jako alternatywą dla standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej. Inteligentny system Stop and Go (ISG), oszczędzający paliwo i redukujący emisję spalin, jest standardem w modelach 1,7 litra i wyposażony jest również w Sportage '2′ o pojemności 1,6 litra. Zatrzymuje silnik, gdy samochód stoi w korku, i uruchamia go natychmiast, gdy kierowca jest gotowy do ruszenia.

Jeszcze bardziej dopracowany wygląd

Od samego początku Sportage zdobywał uznanie za swoje oszałamiające proporcje, łączące elementy SUV-a z bardziej eleganckim profilem coupe. Te cechy zostały jeszcze bardziej podkreślone dzięki subtelnym zmianom w modelu 2014, który zyskał także luksusowe akcenty w przestronnych i stylowych wnętrzach.

Wszystkie wersje mają poprawioną stylistykę zewnętrzną i oświetlenie. W całej gamie pojawiły się nowe wersje „grilla w kształcie nosa tygrysa” Kia. Wersje Sportage '1′ i 'KX-1′ mają teraz czarny błyszczący grill z chromowanym otoczeniem zamiast wcześniej białego wykończenia, a dla pozostałych modeli wprowadzono nowy wzór czarnego grilla w kształcie strzały, również z chromowanym otoczeniem.

Tylne światła kombinowane to ewolucja tych z poprzedniego modelu, oferująca lepsze oświetlenie i, w efekcie, lepszą widoczność dla innych użytkowników dróg. Cała jednostka, w tym sekcja zamontowana na klapie bagażnika, jest teraz oświetlona przez funkcjonalność tylnych świateł. Wersje Sportage '4′ i 'KX-4′ mają oświetlenie LED, by jeszcze bardziej podkreślić ich obecność w nocy i luksusowy wygląd. Modele Sportage '3′ i wyższe mają antenę w kształcie płetwy rekina zamontowaną na tylnej części dachu, co stanowi kolejny mały, ale ważny dodatek podnoszący wrażenie luksusu.

Pojawiły się nowe, stylowe 16-, 17- i 18-calowe felgi aluminiowe dla wszystkich wersji, z blokadą nakrętek. Sportage standardowo wyposażony jest w pełnowymiarowe koło zapasowe. Wybór kolorów lakieru metalicznego również został zmieniony, dodano nowe kolory Space Blue (z modelu Venga) oraz Fusion White (z modeli cee’d i pro_cee’d GT).

Wewnątrz, miękka powłoka 'nano’ została dodana do deski rozdzielczej i konsoli centralnej wszystkich wersji, a teraz dostępne są także podświetlenia konsoli oraz miękkie wykończenia górnych części drzwi. Wszystko to jest dodatkowym dowodem na znaczenie, jakie Kia przywiązuje do jakości wykonania. Głośniki wysokotonowe zamontowane w drzwiach zostały przeorganizowane, aby poprawić jakość dźwięku.

Sportage zawsze był wyjątkowo praktyczny, a jednocześnie stylowy, z licznymi schowkami rozmieszczonymi w kabinie – przedni podłokietnik z schowkiem, połączony tylny podłokietnik i uchwyty na kubki, kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu, kieszenie w oparciach foteli, gniazda zasilania 12V w konsoli centralnej i bagażniku oraz haki na siatki bagażowe (z siatką w wersjach od '2′ wzwyż). Model z 2014 roku ma teraz wyjmowaną tackę w schowku konsoli centralnej oraz podświetlane uchwyty na kubki. Nowe składane klucze oraz inteligentny klucz w modelach z przyciskiem uruchamiania silnika to kolejne ulepszenia jakości w całej ofercie.

Lepsza instrumentacja i audio

Sportage '3′ i wyższe mają nową stylistykę instrumentów, co jest kolejnym dowodem na niezłomne starania Kia w podnoszeniu jakości. 4,2-calowy wyświetlacz LCD jest umieszczony między zagłębionymi wskaźnikami nowo zaprojektowanego wyświetlacza z podwójną ramką. Zespół wyświetlacza zawiera informacje o trasie, temperaturę otoczenia, informacje o wybranym trybie Flex Steer w modelach, gdzie jest on zamontowany, wskaźnik zmiany biegów w wersjach manualnych i funkcję asystenta parkowania równoległego w wersjach '4′ i 'KX-4′.

Sportage '3′ i 'KX-3′ mają nowy system audio z 4,3-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT LCD z wbudowanym wyświetlaczem kamery tylnej, który pomaga kierowcom podczas cofania lub parkowania równoległego. Modele '3 Sat Nav’ zastępują go 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym z mapowaniem dla 44 krajów europejskich, pełnym rozpoznawaniem kodów pocztowych w Wielkiej Brytanii, wiadomościami o ruchu drogowym z funkcją objazdu, widokami zjazdów autostradowych, wskazówkami drogowymi, ostrzeżeniami o ograniczeniach prędkości oraz planowaniem wielu tras.

Wersje '3′ i wyższe mają również system audio premium Infinity z siedmioma głośnikami, w tym subwooferem zamontowanym w prawym tylnym rogu kabiny. Został dostrojony, aby zapewnić doskonałą jakość dźwięku w każdych warunkach.

Ulepszona bezpieczeństwo, komfort i dynamika jazdy

Sportage '3′ i wyższe są również wyposażone w system Flex Steer firmy Kia, kolejny dodatek do modelu na 2014 rok. Umożliwia on kierowcy wybór między trzema różnymi poziomami wspomagania układu kierowniczego w zależności od preferencji i warunków jazdy. Tryb komfortowy zapewnia większą pomoc podczas parkowania lub manewrowania w wąskich przestrzeniach, natomiast tryb sportowy zmniejsza wspomaganie dla lepszego odczucia i stabilności przy wyższych prędkościach. Dostępny jest także tryb normalny. Trzy tryby wybiera się za pomocą przycisku na kierownicy.

Wszystkie wersje mają teraz system Trailer Stability Assist, który zwiększa bezpieczeństwo podczas holowania. Działa on poprzez system kontroli stabilności elektronicznej i nieustannie monitoruje stabilność pojazdu, delikatnie stosując siłę hamowania z przodu, jeśli wykryje potencjalną utratę kontroli. Jeśli to nie wystarczy, wprowadza delikatne hamowanie na cztery koła oraz zmniejsza moc silnika, aż pojazd i przyczepa zostaną ustabilizowane.

Standardem jest także system monitorowania ciśnienia w oponach, który ostrzega kierowcę o istotnym niedopompowaniu, wyświetlając ikony na desce rozdzielczej.

Jeszcze lepiej wyposażony

Te dodatki do wyposażenia standardowego wszystkich modeli podnoszą wartość samochodu, który zawsze był w pełni wyposażony, niezależnie od wersji. Standardowe elementy wyposażenia obejmują felgi aluminiowe, klimatyzację, elektryczne okna we wszystkich drzwiach, dwukierunkową regulację kolumny kierowniczej, diodowe światła do jazdy dziennej, elektryczne lusterka w kolorze nadwozia, zdalne centralne zamki, skórzaną kierownicę oraz gałkę zmiany biegów, przednie światła przeciwmgielne, światła doświetlające zakręty, wycieraczki z czujnikiem deszczu, łączność Bluetooth z rozpoznawaniem głosu, tempomat oraz przyciski na kierownicy.

Sportage '2′ i 'KX-2′ dodają skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację z dwoma strefami, relingi dachowe, przyciemniane szyby, czujniki parkowania z tyłu, panoramiczne okno dachowe, 17-calowe felgi zamiast 16-calowych, składane lusterka LED, siatkę bagażową, podświetlenie lusterka w towarzystwie i regulowane wsparcie lędźwiowe kierowcy.

Wersje Sportage '3′ i 'KX-3′ dodatkowo posiadają skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi fotelami z przodu i z tyłu, klimatyzację z dwoma strefami, kamerę tylnią, wyświetlacz TFT, flex steer, reflektory Xenon z myjkami, automatyczną kontrolę świateł, odmrażacz przednich wycieraczek, automatyczne przyciemniane lusterko wsteczne oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Wszystkie wersje '3′ i 'KX-3′ są również dostępne jako modele z nawigacją satelitarną z kamerą bezpieczeństwa tylnej, która przesyła obraz do kolorowego wyświetlacza LCD zintegrowanego w 7-calowym ekranie deski rozdzielczej.

Sportage '4′ i 'KX-4′ są dostępne tylko z mocnym silnikiem diesla o mocy 181 KM. Kluczowe dodatki na wyposażenie obejmują system asystenta parkowania równoległego (PPAS), stalowe nakładki na progi drzwi, elektrycznie regulowane fotele kierowcy, podgrzewaną kierownicę oraz przycisk uruchamiania silnika z inteligentnym dostępem.

Silniki i podwozie

Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i turbodiesel o pojemności 1,7 litra zadebiutowały w Sportage i stanowią podstawowy element oferty w Wielkiej Brytanii. Standardowo są one wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną, a w przypadku silników 2,0-litrowych oferowana jest opcja sześciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. Inteligentny system napędu na cztery koła Dymax jest standardem we wszystkich modelach 2,0-litrowych.

Z nowym silnikiem turbodiesel o pojemności 1,7 litra i oszczędzającym paliwo systemem ISG, średnie zużycie paliwa wynosi 54,3 mpg, podczas gdy emisja CO2 to zaledwie 135 g/km przy 16- lub 17-calowych felgach. Mimo to, silnik oferuje dynamiczne osiągi dzięki mocy 114 KM i momentowi obrotowemu wynoszącemu 260 Nm (192 lb/ft). Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który rozwija 133 KM i 165 Nm (122 lb/ft) momentu obrotowego, zapewnia jeszcze żywsze osiągi przy jednoczesnym zachowaniu oszczędności paliwa i niskiej emisji spalin. Dzięki systemowi ISG, średnie zużycie paliwa wynosi 44,1 mpg, a emisja CO2 to 149 g/km.

Słabsza wersja silnika diesla 2,0 litra rozwija 134 KM i 320 Nm (236 lb/ft) momentu obrotowego. Przy sześciobiegowej skrzyni manualnej oferuje znakomite osiągi przy oszczędnym zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin – 49,6 mpg przy 16- lub 17-calowych felgach i emisji CO2 wynoszącej 149 g/km. Nawet przy sześciobiegowej skrzyni automatycznej średnie zużycie paliwa wynosi 40,9 mpg, a emisja CO2 wynosi 179 g/km.

A wersja wysokoprężna 2,0 l dla 'KX-4′, rozwijająca 181 KM i 383 Nm (282 lb/ft) w wersji manualnej oraz 392 Nm (289 lb/ft) w automatycznej, zapewnia jeszcze bardziej ekscytujące osiągi w gamie Sportage bez znacznej zmiany w zużyciu paliwa czy emisji. W wersji manualnej 'KX-4′ osiąga 46,3 mpg przy emisji CO2 wynoszącej 158 g/km, natomiast w wersji automatycznej wyniki to 39,2 mpg i 189 g/km.

Inteligentny elektronicznie kontrolowany system napędu na cztery koła Dymax opracowany przez Magna Powertrain dla wariantów KX nieustannie monitoruje warunki jazdy i przewiduje, kiedy napęd na cztery koła będzie potrzebny, podczas gdy inne systemy reagują tylko na zmieniające się warunki. Dzięki Dymax nowy Sportage zawsze znajduje się w odpowiednim trybie napędu do panujących okoliczności.

Dymax normalnie dostarcza 100 procent momentu obrotowego silnika na przednie koła. Jednak moment ten może być rozdzielany do maksymalnie 60:40 przód-tył, aby poprawić stabilność podczas pokonywania zakrętów lub w przypadku pogorszenia się warunków na drodze. W przypadku jazdy w terenie właściciele mogą ręcznie wybrać tryb blokady, co zapewnia rozdział momentu obrotowego 50:50 przy prędkości do 25 mph.

Inżynierowie Kia przeprowadzili końcowe testy na drogach w Wielkiej Brytanii, aby upewnić się, że niezależne zawieszenie zapewnia zwinne i bezpieczne prowadzenie oraz komfortową jazdę, mimo unikalnych i wymagających warunków, jakie stawiają brytyjskie drogi.

Liczne funkcje elektroniczne zwiększają zarówno bezpieczeństwo podczas jazdy po drogach, jak i zdolność samochodu dla tych właścicieli, którzy chcą jeździć w terenie lub którzy żyją w obszarach, gdzie złe warunki pogodowe i trudne warunki drogowe są codziennością.

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) przeciwdziała wszelkim tendencjom pojazdu do nad- lub niedostrzegania w trudnych warunkach. System ten łączy się z trzema dodatkowymi systemami – kontrolą hamulców zjazdowych (DBC), kontrolą asystenta startu pod górę (HAC) oraz czujnikiem przewrócenia. DBC zapewnia, że samochód utrzymuje stałą prędkość 5 mph podczas zjazdu ze stromych zboczy. HAC ma odwrotny efekt, zapobiegając cofaniu się przy ruszaniu pod górę i eliminując ryzyko poślizgu kół. Czujnik przewrócenia wykrywa, kiedy samochód może być w niebezpieczeństwie i aktywuje poduszki powietrzne oraz napinacze pasów, aby zapewnić pełną ochronę pasażerów w razie wypadku.

Gwarancja i serwis

Zgodnie z polityką Kia, Sportage objęty jest unikalną w Wielkiej Brytanii siedmioletnią lub 100,000-milową gwarancją, z zastrzeżeniem określonych warunków zużycia. Gwarancja jest w pełni przenoszalna w przypadku sprzedaży samochodu przed upływem ograniczeń czasowych lub przebiegowych, a jeżeli auto zostanie sprzedane w czasie krótszym niż 18 miesięcy lub z przebiegiem poniżej 18,000 mil, gwarancja zostaje podwyższona do poziomu nowego modelu.

Sportage dostępny jest z pakietem serwisowym Kia Care-3 i Care-3 Plus, oferującym klientom detalicznym stałe koszty serwisu, odporne na inflację, przez pierwsze trzy lub pięć lat. Wszystkie prace wykonywane są przez wykwalifikowanych techników przy użyciu oryginalnych części Kia oraz określonych olejów. Wszystkie pakiety dotyczą samochodu, a nie właściciela, więc są przenoszalne w przypadku sprzedaży pojazdu. Jeśli pojazd z pakietem Care-3 zostanie sprzedany, nowy właściciel może zaktualizować do pięcioletniego pakietu serwisowego.

DESIGN

Pod przewodnictwem byłego dyrektora ds. wzornictwa, Petra Schreyer’a, obecnie prezesa działu wzornictwa Hyundai Group, Kia wykazała niesamowitą zdolność do wyprzedzania trendów w ostatnich latach, gdy chodzi o dostrzeganie zmian w gustach i potrzebach nabywców.

Zaczynając prace nad Sportage, Schreyer i jego zespoły projektowe w Europie, Korei i Stanach Zjednoczonych zauważyli, że stara szkoła kompaktowych SUV-ów będzie odgrywała coraz mniejszą rolę w nadchodzących latach, a crossover najlepiej zaspokoi potrzeby przyszłych nabywców.

Samochód, który stworzyli, łącząc wyższy niż przeciętny prześwit, podwyższone siedzenie i widok charakterystyczny dla SUV-a z wysoką linią ramion i szybkim kątem szyby czołowej coupe, stał się fenomenem na całym świecie i jest najlepiej sprzedającym się modelem Kia w Wielkiej Brytanii. Nabywcy podają oszałamiający wygląd samochodu jako jeden z głównych powodów swojego wyboru. Ten design został jeszcze bardziej dopracowany w modelu na 2014 rok.

Wszystkie wersje mają poprawioną stylistykę zewnętrzną i oświetlenie. W całej gamie pojawiły się nowe wersje „grilla w kształcie nosa tygrysa” Kia. Wersje Sportage '1′ i 'KX-1′ mają teraz chromowane otoczenie grilla zamiast wcześniejszego srebrnego wykończenia, a dla pozostałych modeli wprowadzono nowy czarny błyszczący wzór grilla w kształcie strzały, również z chromowanym otoczeniem.

Tylne światła kombinowane to ewolucja tych z poprzedniego modelu, oferująca lepsze oświetlenie i, co za tym idzie, lepszą widoczność dla innych użytkowników dróg. Cała jednostka, w tym sekcja zamontowana na klapie bagażnika, jest teraz oświetlona przez funkcjonalność tylnych świateł. Wersje Sportage '4′ i 'KX-4′ mają oświetlenie LED, aby jeszcze bardziej podkreślić ich obecność w nocy i luksusowy wygląd. Modele Sportage '3′ i wyższe mają teraz antenę w kształcie płetwy rekina zamontowaną na tylnej części dachu, co jest kolejnym małym, ale istotnym dodatkiem podnoszącym postrzeganą jakość.

Pojawiły się nowe, stylowe 16-, 17- i 18-calowe felgi aluminiowe dla wszystkich wersji, z blokadą nakrętek. Sportage standardowo wyposażony jest w pełnowymiarowe koło zapasowe. Wybór kolorów lakieru również został zmieniony, dodano nowe kolory Space Blue (z modelu Venga) oraz Fusion White (z modeli cee’d i pro_cee’d GT).

Obiekt pożądania

Sportage ma niemal sportowy stosunek między blachą a szkłem. 'Boczne okna są bardzo wąskie, co daje prawie uczucie samochodu rajdowego od wewnątrz,’ mówi Schreyer.

Jego celem było uczynienie nowego Sportage, jak wszystkich innych Kii, które zostały stworzone pod jego kierownictwem, obiektem pożądania, a nie tylko pojazdem transportowym. 'Urok Kia powinien sięgać daleko poza fakt, że przenosi ludzi z punktu A do punktu B,’ mówi. 'Powinien być uniwersalnie atrakcyjny, ponieważ design samochodu musi przetrwać globalnie, a nie tylko w jednym rynku.’

Smukły i dynamiczny, Sportage skutecznie łączy kluczowe cechy SUV-a w bardziej przyjaznym dla miasta, bardziej atletycznym i bardziej muskularnym wydaniu. Jest długi, niski i szeroki, z rygorystycznymi staraniami o zmniejszenie masy i poprawę profilu aerodynamicznego – jego Cd wynosi zaledwie 0,37.

Grille w kształcie 'nosa tygrysa’ i przeszywające przednie lampy znajdują się pod przodem klapy, która przechodzi w podwyższoną linię ramion, nadając samochodowi poczucie siły oraz solidności, a jednocześnie ułatwiając kierowcy umiejscowienie pojazdu na drodze. Stromy kąt szyby czołowej płynnie łączy się z niską linią dachu. Ząbkowana krawędź szyby czołowej przejmuje formę grilla i powtarza się na dolnej krawędzi tylnej szyby.

Wysokie ramiona i niskie linie dachu spotykają się w efektownych odwróconych słupkach C. Oświetlające dużych reflektorów z przodu, wyraźne tylne światła płyną przez tylne drzwi do szerokich ramion samochodu. Żebrowany dach, masywne klamki drzwi i duże lusterka są równie wielkimi oznakami ulicznej wytrzymałości Sportage, jak i zdolności w trudnych warunkach.

Sprawy wewnętrzne

Przestronna kabina pięcioosobowa jest tak dynamiczna, jak zewnętrzna stylistyka i zyskuje jeszcze bardziej luksusowy wygląd dzięki zmianom wprowadzonym w 2014 roku. Miękka powłoka nano została dodana do deski rozdzielczej i konsoli centralnej wszystkich wersji, a teraz są także dostępne podświetlenia konsoli oraz miękkie wykończenia górnych części drzwi. Wszystko to jest dodatkowym dowodem na znaczenie, jakie Kia przywiązuje do jakości wykonania. Głośniki wysokotonowe zamontowane w drzwiach zostały przeorganizowane, aby poprawić jakość dźwięku.

Sportage '3′ i wyższe mają nową stylistykę instrumentów, co jest kolejnym dowodem na niezłomne starania Kia w podnoszeniu jakości. 4,2-calowy wyświetlacz LCD jest umieszczony między dwoma zagłębionymi wskaźnikami nowo zaprojektowanego wyświetlacza z podwójną ramką. Zespół wyświetlacza zawiera informacje o trasie, temperaturę otoczenia, informacje o wybranym trybie Flex Steer w modelach, gdzie jest on zamontowany, wskaźnik zmiany biegów w wersjach manualnych oraz funkcję asystenta parkowania równoległego w wersjach '4′ i 'KX-4′.

Sportage '3′ i 'KX-3′ mają nowy system audio z 4,3-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT LCD z wbudowanym wyświetlaczem kamery tylnej, który pomaga kierowcom podczas cofania lub parkowania równoległego. Modele '3 Sat Nav’ zastępują go 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym z mapowaniem dla 44 krajów europejskich, pełnym rozpoznawaniem kodów pocztowych w Wielkiej Brytanii, wiadomościami o ruchu drogowym z funkcją objazdu, widokami zjazdów autostradowych, wskazówkami drogowymi, ostrzeżeniami o ograniczeniach prędkości oraz planowaniem wielu tras.

Wersje '3′ i wyższe mają również system audio premium Infinity z siedmioma głośnikami, w tym subwooferem zamontowanym w prawym tylnym rogu kabiny. Został dostrojony, aby zapewnić doskonałą jakość dźwięku w każdych warunkach.

Sportage zawsze był wyjątkowo praktyczny, a jednocześnie stylowy, z licznymi schowkami rozmieszczonymi w kabinie – przedni podłokietnik z schowkiem, połączony tylny podłokietnik i uchwyty na kubki, kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu, kieszenie w oparciach foteli, dwa gniazda zasilania 12V oraz haki na siatki bagażowe (z siatką w wersjach od '2′ wzwyż). Model z 2014 roku ma teraz wyjmowaną tackę w schowku konsoli centralnej oraz podświetlane uchwyty na kubki. Nowe składane klucze oraz inteligentny klucz w modelach z przyciskiem uruchamiania silnika to kolejne ulepszenia jakości w całej ofercie.

Deska rozdzielcza zwęża się, gdy przechodzi z boków w stronę środka, prowadząc do charakterystycznej konsoli centralnej. Projekt celowo podkreśla szerokość Sportage i daje pasażerom poczucie ochrony i bezpieczeństwa.

Poziome warstwy dzielą deskę rozdzielczą – 'Tak, aby nie patrzeć na ogromną ścianę plastiku,’ mówi główny projektant w Europie Gregory Guillaume – podczas gdy wysoki tunel centralny dzieli kabinę. 'To absolutnie nie jest typowy układ deski rozdzielczej/konsolek, który znajdziesz w większości pojazdów,’ dodaje Guillaume.

'Chociaż siedzisz wysoko w kabinie, wciąż jest coś bardzo sportowego w tym, ponieważ szyba czołowa ma bardzo ostry kąt, a linia ramion jest bardzo wysoka,’ kontynuuje. 'To daje poczucie zamknięcia i bezpieczeństwa, a jednocześnie z praktycznego punktu widzenia zapewnia sporo miejsca na głowę z tyłu.’

Samochód został zaprojektowany i skonstruowany głównie z myślą o nabywcach z rodzinami i aktywnym stylem życia. Sportage przyciąga osoby, które przechodzą z dużych, mało efektywnych samochodów oraz tych, którzy zmieniają swoje modne, ale niepraktyczne mniejsze modele.

O długości poniżej 4,5 metra, Sportage zapewnia doskonałą przestrzeń dla pięciu pasażerów, dzięki dominującej pozycji za kierownicą i podwyższonej poczuciu bezpieczeństwa SUV-a, a jednocześnie z relatywnie niskim punktem biodrowym, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie.

Minimum 564 litrów przestrzeni bagażowej można powiększyć do ponad 1,353 litrów, gdy obie części tylnych siedzeń o proporcji 60:40 są złożone. Aby udowodnić, że Kia pomyślała o wszystkim, istnieje funkcja jednego dotknięcia do składania tylnych siedzeń, w tym przydatny uchwyt do zdalnego zwolnienia, co oznacza, że siedzenia można łatwo i szybko złożyć z tyłu.

Stylowy i przestronny

Kierowca i pasażerowie nie tylko cieszą się dużą przestrzenią na nogi, głowę i ramiona oraz doskonałą przestrzenią na bagaż. Dramaturgiczne stylizacje wnętrza odpowiadają uderzającemu wyglądowi zewnętrznemu bez kompromisów w zakresie funkcjonalności; dopasowanie i wykończenie oraz wybór materiałów zapewniają Sportage’a wygląd i charakter premium; a aktywne i pasywne funkcje bezpieczeństwa mają na celu ochronę właścicieli i ich rodzin.

W pełni regulowana pozycja za kierownicą obejmuje skórzaną kierownicę, która może być przesuwana do przodu i do tyłu oraz w górę i dół, plus wielofunkcyjny fotel kierowcy. Wersje '4′ i 'KX-4′ mają elektrycznie regulowany fotel kierowcy z sześcioma ustawieniami. Chromowane i metalowe akcenty oraz miękkie materiały deski i drzwi świadczą o jakości wnętrza. W zależności od modelu, sterowanie na kierownicy, elektrycznie składane lusterka w drzwiach oraz komputer pokładowy zwiększają wygodę kierowcy.

Inne funkcje komfortu i wygody w wyższych wersjach obejmują panoramiczny elektryczny składający się dach, światła powitalne, reflektory Xenon z myjkami, skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi fotelami z przodu i z tyłu, klimatyzację z dwoma strefami oraz system asystenta parkowania równoległego (PPAS) i podgrzewaną kierownicę.

Podwyższone bezpieczeństwo w całej gamie

Monocoque nadwozia Sportage wykorzystuje prawie 72 procent stali ultra-wysokiej wytrzymałości i stali wysokotensyjnej, co sprawia, że struktura jest sztywna i bezpieczna, a drobiazgowa uwaga poświęcona każdym aspektom zawieszenia, mocowaniom podwozia oraz uszczelkom drzwi i okien sprawia, że Sportage jest cichy i wygodny w podróży. Wszystko to zostało jeszcze bardziej ulepszone w ostatnim modelu.

Wszystkie wersje mają teraz system Trailer Stability Assist, aby zwiększyć bezpieczeństwo podczas holowania. Działa on poprzez system kontroli stabilności elektronicznej i nieustannie monitoruje stabilność pojazdu, delikatnie stosując siłę hamowania z przodu, jeśli wykryje potencjalną utratę kontroli. Jeśli to nie wystarczy, wprowadza delikatne hamowanie na cztery koła oraz zmniejsza moc silnika, aż pojazd i przyczepa zostaną ustabilizowane.

System monitorowania ciśnienia w oponach jest teraz standardem w całej gamie, aby ostrzegać kierowcę o istotnym niedopompowaniu poprzez wyświetlenie ikony na desce rozdzielczej.

Nadwozie wyposażone jest w przednią strukturę rozpraszającą energię, aby zapobiec przenoszeniu obciążeń podczas zderzeń na komorę bezpieczeństwa pasażerów, wzmacnianą strefę wokół słupka B, wysoko zamontowane belki boczne w drzwiach oraz osłony ochronne w drzwiach wewnętrznych tylnej części, a także sekcje rozpraszające energię w bocznych członach podłogi, wszystko po to, aby chronić pasażerów przed skutkami kolizji.

Sześć poduszek powietrznych jest standardem, oba przednie fotele mają aktywne zagłówki, które pomagają chronić przed urazami w przypadku wstrząsu, a przednie pasy bezpieczeństwa są wyposażone w napinacze i ograniczniki obciążeń.

Zawsze lepiej jest unikać kolizji, a Sportage wyposażony jest w kompletny zestaw elektronicznych systemów hamulcowych i zakrętnych asystentów. Razem zapewniają one maksymalną wydajność hamowania w każdym momencie, umożliwiają kierowcy manewrowanie wokół potencjalnego wypadku nawet podczas hamowania oraz utrzymanie toru jazdy w śliskich warunkach.

Pracując poprzez czujniki kontrolujące system antyblokady hamulców, Sportage wykorzystuje elektroniczną dystrybucję ściskania hamulców, pomoc hamulcową, kontrolę trakcji, elektroniczną kontrolę stabilności oraz kontrolę hamulców podczas zakrętów. Razem te środki zapewniają, że siła hamowania jest rozdzielana na koła z najlepszą przyczepnością, że maksymalne wysiłki hamulcowe są dostarczane w awaryjnych sytuacjach, niezależnie od siły nacisku kierowcy na pedał, że wszelkie tendencje do podsterowności lub nadsterowności są automatycznie korygowane, zależnie od wyboru hamulca na konkretne koło lub redukcji momentu obrotowego silnika – lub obu – oraz że przyczepność jest utrzymywana przy ruszaniu lub pokonywaniu zakrętów na śliskich powierzchniach.

Szerokie przednie i tylne osie oraz obniżona wysokość prześwitu poprawiają stabilność, podczas gdy wersje z napędem na cztery koła mają inteligentny system napędu – Dymax – od Magna Powertrain.

Wszystkie wersje są wyposażone w kontrolę hamulców zjazdowych (DBC), kontrolę asystenta startu pod górę (HAC) oraz czujnik przewrócenia. DBC zapewnia, że samochód utrzymuje stałą prędkość 5 mph podczas zjazdu ze stromych zboczy. HAC ma odwrotny efekt, zapobiegając cofaniu się przy ruszaniu pod górę i eliminując ryzyko poślizgu kół. Czujnik przewrócenia wykrywa, kiedy samochód może być bliski przewrócenia się i aktywuje poduszki powietrzne oraz napinacze pasów, aby zapewnić pełną ochronę pasażerów w razie najgorszego przypadku.

TECHNIKALNA HISTORIA

Kia nieustannie dąży do rozwiązań technicznych, które zmniejszą ślad węglowy swoich produktów, pozwalając jednocześnie klientom cieszyć się osobistą mobilnością. Częścią racjonalizacji za Sportage było dramatyczne obniżenie emisji CO2 w ofercie, ale inżynierowie chcieli również dostarczyć samochód, który angażuje w prowadzeniu, a także spełnia wymagania nabywców.

Dzięki gamie mocnych i wydajnych silników – w tym silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i turbodiesla o pojemności 1,7 litra – w pełni niezależnemu zawieszeniu, poszerzonej postawie oraz elektronicznie wspomaganemu układowi kierowniczemu, Sportage dostarcza mocne osiągi, zwinne i zwrotne prowadzenie, płynną jazdę oraz niskie poziomy hałasu.

Ale jest również oszczędny dzięki zastosowaniu napędu na przednie koła dla najlepiej sprzedających się modeli, zastosowaniu inteligentnego systemu Stop and Go (ISG) w przypadku wszystkich, oprócz jednego wariantu napędu na przód, oszczędzaniu wagi i poprawie aerodynamiki.

Inteligentny napęd na cztery koła, z aktywnym systemem Dymax od Magna Powertrain, wciąż pozostaje dostępny dla tych właścicieli, którzy chcą holować, którzy żyją w obszarach narażonych na skrajne warunki pogodowe lub którzy mają pasje rekreacyjne, które prowadzą ich poza utarte szlaki. Jest on standardowo montowany we wszystkich wersjach 2,0-litrowych nowego Sportage.

Silnik benzynowy

Sportage dostępny jest tylko z jednym silnikiem benzynowym – bezpośrednim wtryskiem (GDi) o pojemności 1,6 litra Gamma. To oznaczało pierwsze zastosowanie technologii GDi w Kia. GDi umożliwia zwiększenie poziomu mocy i momentu obrotowego, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisję CO2. Typowy silnik GDi dostarcza 7 procent więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika i 12 procent więcej momentu obrotowego przy wysokich obrotach, w porównaniu do konwencjonalnego silnika o podobnej pojemności – i wszystko to przy poprawie oszczędności paliwa o około 10 procent.

Silnik Kia Gamma rozwija 133 KM przy 6,300 obr./min oraz 165 Nm momentu obrotowego (122 lb/ft) przy 4,850 obr./min. To aluminiowy silnik o pojemności 1,591 cc z 16 zaworami i zmiennym czasowaniem zaworów zarówno dla zaworów dolotowych, jak i wylotowych, z wysokim współczynnikiem sprężania 11.0:1.

Drobna mgiełka benzyny jest bezpośrednio wtryskiwana do każdego z czterech cylindrów przy ciśnieniu do 135 bar w precyzyjnych ilościach i z milisekundowym czasowaniem, co zapewnia, że Sportage zużywa tylko tyle paliwa, ile potrzebuje, dokładnie w momencie, kiedy to potrzebuje. Efektem tego jest wysoce efektywne spalanie, które zapewnia doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji – 1,6-litrowy Sportage GDi z ISG ma mieszane zużycie paliwa wynoszące 44,1 mpg i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 149 g/km. Przyspiesza od 0 do 60 mph w 10,7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 111 mph. Wersja podstawowa bez ISG nadal osiąga 41,5 mpg, przy emisji poniżej 160 g/km na poziomie 158 g/km.

Silniki turbodiesel

Sportage dostępny jest również z dwoma silnikami turbodieslowymi – wersją U2 o pojemności 1,7 litra i jednostką R o pojemności 2,0 litra, które są dostępne w dwóch mocach.

Silnik U2 o pojemności 1,7 litra został zaprojektowany i opracowany w niemieckim ośrodku badawczo-rozwojowym Kia. Rozwija 114 KM przy 4,000 obr./min oraz 260 Nm (192 lb/ft) momentu obrotowego przy 1,250 – 2,750 obr./min. Zaprojektowany został z myślą o optymalnej osiągalności, z ponad 90 procentami maksymalnego momentu obrotowego dostępnymi już przy 2,000 obr./min. Podobny w konstrukcji do opracowywanego dla Europy silnika CRDi o pojemności 1,6 litra, ale z cylindrami o średnicy 84,5 mm i skoku tłoka 90 mm, co daje pojemność 1,685 cc, został zaprojektowany z myślą o potrzebach europejskich kierowców. Osiągi są porównywalne z 1,6-litrowym Sportage, z maksymalną prędkością 107 mph i przyspieszeniem od 0-60 mph w 11,9 sekundy, ale mieszane zużycie paliwa sięga nawet 54,3 mpg, a emisje CO2 są wyjątkowo niskie i wynoszą 135 g/km, w zależności od wyboru kół i opon.

Standardowa wersja silnika diesla 2,0-litrowego (1,995 cc) rozwija 134 KM przy 4,000 obr./min oraz 320 Nm (236 lb/ft) momentu obrotowego od zaledwie 1,800 obr./min. Silnik o wyższej mocy rozwija 181 KM przy 4,000 obr./min z 383 Nm (282 lb-ft) dla wersji manualnej i 392 Nm (289 lb-ft) dla automatycznej, również od 1,800 obr./min.

2.4L GDI FWD 6MT (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2359 Cm3
Moc134 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4000 Rpm
240 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna3157 Lbs (1432 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

1.7L CRDi FWD 6MT (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1685 Cm3
Moc84.6 Kw @ 4000 Rpm
115 Hp @ 4000 Rpm
113 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1250-2750 Rpm
260 Nm @ 1250-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3285 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L CRDi AWD 6AT (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ 2000-2500 Rpm
373 Nm @ 2000-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3695 Lbs (1676 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2176 G/Km

2.0L CRDi AWD 6AT (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc135.3 Kw @ 4000 Rpm
184 Hp @ 4000 Rpm
181 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy289 Lb-Ft @ 1800-2500 Rpm
392 Nm @ 1800-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3695 Lbs (1676 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

2.0L CRDi AWD 6MT (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1800-2500 Rpm
320 Nm @ 1800-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3527 Lbs (1600 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L CRDi AWD 6MT (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc135.3 Kw @ 4000 Rpm
184 Hp @ 4000 Rpm
181 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy289 Lb-Ft @ 1800-2500 Rpm
392 Nm @ 1800-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3527 Lbs (1600 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

2.0L CRDi FWD 6MT (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1800-2500 Rpm
320 Nm @ 1800-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3380 Lbs (1533 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

1.6L GDI FWD 6MT (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc99.3 Kw @ 6300 Rpm
135 Hp @ 6300 Rpm
133 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy121 Lb-Ft @ 4850 Rpm
164 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3042 Lbs (1380 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

1.6L GDI FWD ISG 6MT (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc99.3 Kw @ 6300 Rpm
135 Hp @ 6300 Rpm
133 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy121 Lb-Ft @ 4850 Rpm
164 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3042 Lbs (1380 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L GDI AWD 6AT (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6200 Rpm
166 Hp @ 6200 Rpm
164 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 4000 Rpm
205 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/6 0R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3404 Lbs (1544 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

2.0L GDi AWD 6AT (260 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc191 Kw @ 6000 Rpm
260 Hp @ 6000 Rpm
256 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 1850-3000 Rpm
365 Nm @ 1850-3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3466 Lbs (1572 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4564 Lbs (2070 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

2.0L GDI AWD 6MT (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6200 Rpm
166 Hp @ 6200 Rpm
164 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 4000 Rpm
205 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3362 Lbs (1525 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2186 G/Km

2.0L GDI FWD 6AT (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6200 Rpm
166 Hp @ 6200 Rpm
164 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 4000 Rpm
205 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3245 Lbs (1472 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

2.0L GDi FWD 6AT (260 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc191 Kw @ 6000 Rpm
260 Hp @ 6000 Rpm
256 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 1850-3000 Rpm
365 Nm @ 1850-3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3311 Lbs (1502 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

2.0L GDI FWD 6MT (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6200 Rpm
166 Hp @ 6200 Rpm
164 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 4000 Rpm
205 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3208 Lbs (1455 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2182 G/Km

2.4L GDI AWD 6AT (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2359 Cm3
Moc134 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4000 Rpm
240 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle34.7 Ft (10.6 M)
Masa własna3355 Lbs (1522 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

2.4L GDI FWD 6AT (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2359 Cm3
Moc134 Kw @ 6000 Rpm
182 Hp @ 6000 Rpm
180 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4000 Rpm
240 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60R17
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość64.4 In (1636 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.6 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit6.8 In (173 Mm)
Pojemność bagażnika26.1 Cuft (739 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3186 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4288 Lbs (1945 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.