KIA Stonic GT-Line 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Stonic GT-Line 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćKIA Stonic GT-Line 2020-Present

Nieznaczne odświeżenie modelu Stonic pokazuje, że mały crossover Kia może wyglądać szybciej, mimo że nie został zaprojektowany jako auto sportowe.

Mania crossoverów objęła wszystkie segmenty, wypełniając luki, jakie na rynku pozostawiły kombi i minivany, które przestały być już poszukiwane przez klientów. Stonic oparty jest na platformie małej klasy, używanej w modelu Rio, i przyciąga uwagę swoim designem oraz siedmioletnią gwarancją.

Wersja GT-Line prezentuje sportowszy wygląd z charakterystycznym grillem, LED-owymi reflektorami i światłami do jazdy dziennej. Bardziej dynamiczne zderzaki przedni i tylny, wyposażone w zintegrowane osłony, poprawiły wizerunek auta. Wyłącznie w wersji GT-Line zamontowano zestaw 17-calowych felg ze stopów lekkich.

Wnętrze wzbogacono o kierownicę w kształcie litery D z płaskim dołem, co podniosło komfort jazdy. Nowy, 8-calowy system informacyjno-rozrywkowy zdominował deskę rozdzielczą. Zestaw wskaźników posiadał dodatkowy 4.2-calowy wyświetlacz kolorowy dla komputera pokładowego. Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, model Stonic GT-Line otrzymał pełen pakiet, który obejmował asystenta utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy oraz asystenta wysokich świateł.

Kia wprowadziła nowy silnik o pojemności 1.0 litra, który oferuje moc 118 KM. Oprócz doładowania turbodoładowaniem i systemu bezpośredniego wtrysku paliwa, jednostka ta posiadała system Continually Variable Valve Duration, który zapewniał lepszą mieszankę i pojemność cylindrów, co pozwalało na osiągnięcie lepszej efektywności paliwowej.

 Nowa Kia Stonic to nie SUV, który lubi być w cieniu, dlatego w modelu z 2021 roku zaktualizowano ten kompaktowy pojazd sportowo-użytkowy, wprowadzając sześć jeszcze jaśniejszych i bardziej kolorowych wersji. Po raz pierwszy klienci mają dostęp do wariantów 'GT-Line’ Stonica.

To jednak tylko część historii, ponieważ udoskonalony Stonic teraz oferuje szereg wydajnych, nowych silników benzynowych 'Smartstream’ 1.0-litra T-GDi, z nowoczesnymi rozwiązaniami zwiększającymi efektywność, w tym nową technologią mild-hybrid 'EcoDynamics+’ o napięciu 48 woltów. Można go zamówić z nowym, inteligentnym Manual Transmission (iMT) 'clutch-by-wire’ lub z płynnie działającą siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (7DCT).

Wewnątrz nowy system telematyczny UVO Connect w II fazie współpracuje z większym, 8-calowym ekranem dotykowym infotainment, a na wersjach 'GT-Line’, 'Connect’ i 'GT-Line S’ na pokładzie znajduje się również system nawigacji. System UVO Connect w II fazie oferuje klientom wiele nowych korzyści, takich jak dokładniejsze czasy przejazdów i pomoc w nawigacji 'last-mile’, a także szereg funkcji zwiększających łączność i użyteczność. Można je uzyskać za pomocą ulepszonej aplikacji UVO na smartfona lub przez ekran dotykowy w samochodzie.

Nowe silniki 'Smartstream’, mild-hybrydowy napęd 'EcoDynamics+’ i nowa inteligentna skrzynia Manual Transmission

Udoskonalenia w najnowszym Stonicu obejmują wprowadzenie nowego benzynowego Mild-Hybrid Electric Vehicle (MHEV) 'EcoDynamics+’ od Kii. Łączy 118-konny silnik 1.0-litra T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) 'Smartstream’ z systemem MHEV 48-woltów, co zapewnia lepszą efektywność poprzez bezproblemowe odzyskiwanie i późniejsze uwalnianie energii podczas spowolnienia i hamowania. Kompaktowy akumulator litowo-jonowy o napięciu 48 woltów łączy moment obrotowy silnika z energią elektryczną i może wydłużać czas 'wyłączenia’ silnika dzięki nowej jednostce Mild Hybrid Starter Generator (MHSG).

MHSG jest połączony z wałem korbowym silnika za pomocą paska i bezproblemowo przełącza się między trybami 'silnik’ i 'generator’. Podczas przyspieszania w trybie 'silnik’ MHSG zapewnia wsparcie elektryczne, co zmniejsza obciążenie silnika, co prowadzi do niższej emisji. Gdy samochód hamuje, MHSG ma możliwość przełączenia się na tryb 'generator’ w określonych warunkach, odzyskując energię z wału korbowego w celu naładowania akumulatora.

Nowy silnik 'Smartstream’ zastępuje wcześniejszy silnik T-GDi 'Kappa’ Stonica i jest wyposażony w technologię Continuously Variable Valve Duration (CVVD). CVVD umożliwia silnikowi płynne przełączanie się między różnymi cyklami spalania w zależności od obciążenia, maksymalizując efektywność we wszystkich sytuacjach jazdy. Silnik Smartstream generuje tę samą moc co poprzedni silnik Kappa – 99 KM lub 118 KM – ale zapewnia nieco wyższy moment obrotowy, w zależności od skrzyni biegów. Na przykład maksymalny moment obrotowy w wersji 118 KM z siedmiobiegową skrzynią DCT wynosi 200 Nm, co stanowi 16 procent więcej.

Nowy napęd EcoDynamics+ jest oferowany w wersji 118 KM nowego silnika, z systemem Drive Mode Select, który pozwala kierowcom dostosować doświadczenia z jazdy do trybów 'Eco’, 'Sport’ i 'Normal’. Modele EcoDynamics+ są również dostępne z nową inteligentną skrzynią Manual Transmission (iMT) od Kii. System 'clutch-by-wire’ przyczynia się do większej efektywności paliwowej systemu MHEV i niższej emisji CO2, jednocześnie zachowując zaangażowanie kierowcy, jakie oferuje tradycyjna skrzynia manualna. Zamiast mechanicznego połączenia, sprzęgło iMT jest aktywowane elektronicznie. Zintegrowane z MHSG włącza się w momencie, gdy silnik wyłącza się wcześniej niż w systemie Idle Stop & Go od Kii, gdy pojazd zwalnia do zatrzymania. Obie skrzynie biegów, iMT i 7DCT, umożliwiają okresy 'żeglowania’ z wyłączonym silnikiem, co poprawia efektywność paliwową. Działa to przy prędkościach do 124 km/h, a silnik włącza się ponownie, gdy kierowca naciska pedały gazu, hamulca lub sprzęgła.

Nowe modele 'GT-Line’ i 'GT-Line S’ uwieńczają odświeżoną gamę Stonica

Gama Stonica na rok 2020 została zmieniona, przy czym oferta rozpoczyna się od specyfikacji '2′, a następnie przechodzi do nowej, rzucającej się w oczy specyfikacji 'GT-Line’, a następnie do dwukolorowej edycji 'Connect’ oraz flagowego modelu 'GT-Line S’.

Ekscytujące nowe modele 'GT-Line’ i 'GT-Line S’ charakteryzują się mocnym i sportowym designem, z przednim grillem 'GT-Line’, LED-owymi reflektorami i światłami dziennymi, a także bardziej dynamicznymi przednimi i tylnymi zderzakami zintegrowanymi z przednim osłoną i LED-owymi światłami przeciwmgielnymi. Modele 'GT-Line’ mają czarny tylny spojler z wbudowanym wysokim światłem stop, podczas gdy wersje 'GT-Line S’ mają tylny spoiler w kolorze nadwozia. Unikatowe 17-calowe obręcze ze stopów i emblemat 'GT-Line’ na tylnej klapie dopełniają zewnętrzną stylizację. Wersje 'GT-Line’ dostępne są w sześciu odcieniach lakieru, a dwukolorowe edycje 'GT-Line S’ oferują sześć kolorów, z możliwością wyboru dachu w kolorze czarnym lub żółtym, w zależności od wybranego odcienia.

Sportowa atmosfera podkreślona jest przez skórzaną kierownicę D-cut z motywem 'GT-Line’ oraz crash pad w wyglądzie włókna węglowego. Czarne siedzenia z tkaniny i sztucznej skóry mają wytłoczony logo 'GT-Line’ oraz charakterystyczne przeszycia i lamówki. Nowy 8-calowy system multimedialny i nawigacyjny dominuje w kabinie, a 4.2-calowy kolorowy wyświetlacz superwizyjny znajduje się w obrębie zestawu wskaźników.

Bezpieczeństwo jest priorytetem, modele 'GT-Line’ i 'GT-Line S’ mają systemy ostrzegania przed kolizją (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW) oraz asystent świateł drogowych (HBA). Wersje 'GT-Line S’ dodatkowo oferują system ostrzegania o martwym polu (BCW) oraz inteligentną asystę ograniczenia prędkości (ISLA), a edycje DCT posiadają także unikanie kolizji w martwym polu z tyłu pojazdu. Inne zaawansowane funkcje technologiczne obejmują czujniki parkowania z tyłu oraz system kamery cofania, a modele 'GT-Line S’ dodatkowo mają czujniki parkowania z przodu.

Inne istotne elementy wyposażenia to przyciemnione tylne szyby, elektrycznie składane lusterka, automatyczna klimatyzacja oraz system nawigacji z 8-calowym ekranem dotykowym, z najnowszym oprogramowaniem telematycznym UVO Connect w fazie II. Zarówno Android AutoTM, jak i Apple CarPlayTM są standardowym wyposażeniem.

Edycje 'GT-Line’ i 'GT-Line S’ oferują najnowszą technologię silnikową i są dostępne wyłącznie z silnikiem 1.0-litra T-GDi z nową technologią mild-hybrid 48-woltów. Silnik o mocy 118 KM jest połączony z inteligentną sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem i generuje moment obrotowy 172 Nm.

Większy, ulepszony system infotainment z UVO Connect 'Phase II’

Funkcje fazy II UVO Connect oferują klientom wiele nowych korzyści, takich jak dokładniejsze czasy przejazdów, pomoc w nawigacji 'last-mile’ oraz szereg funkcji zwiększających łączność i użyteczność. Można je uzyskać za pomocą ulepszonej aplikacji UVO na smartfona lub przez pokładowe systemy infotainment pojazdów.

Jedną z najprzydatniejszych funkcji w fazie II, oferowanych w pojazdach wyposażonych w UVO Connect, jest 'Nawigacja Online’. Ta usługa korzysta z danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i historycznych w chmurze, aby dokładniej przewidzieć poziomy ruchu, co daje klientom bardziej realistyczny obraz czasów przejazdów i szacowanego czasu przybycia. To różni się od narzędzi do przewidywania ruchu w tradycyjnych systemach nawigacji, które opierają się tylko na planowaniu trasy w samochodzie i aktualnych informacjach o ruchu drogowym.

Nowa funkcja 'Nawigacja ostatniej mili’ od Kii pomoże klientom kontynuować nawigację do celu, nawet po zaparkowaniu i opuszczeniu samochodu. To idealne rozwiązanie dla klientów Kii do nawigacji w miastach, gdzie miejsca parkingowe często znajdują się w znacznej odległości od sklepów, kawiarni i restauracji.

Po wyłączeniu zapłonu pojazdu, nowa funkcja wysyła powiadomienie push do aplikacji UVO na smartfonie użytkownika, jeśli ich cel znajduje się w odległości od 200 metrów do dwóch kilometrów. Aplikacja umożliwia użytkownikom bezproblemowy dostęp do nawigacji Google Maps, aby dokończyć swoją podróż pieszo. Alternatywnie, użytkownicy mogą skorzystać z funkcji rozszerzonej rzeczywistości, 'AR Guidance’, która otwiera kamerę smartfona i łączy obraz z strzałkami kierunkowymi AR.

Klienci mogą także korzystać z nowej funkcji 'Transfer profilu użytkownika’ w aplikacji UVO. Umożliwia to sprawdzenie i zmianę ustawień pojazdu bezpośrednio z ich smartfona, w tym preferencji nawigacji, radia i Bluetooth, w dogodnym dla nich czasie i miejscu. Po włączeniu zapłonu klienci są automatycznie witani swoimi preferowanymi ustawieniami, co oszczędza czas i sprawia, że każda podróż staje się bardziej przyjemna. Umożliwia to także właścicielom Kii tworzenie kopii zapasowej swoich preferencji UVO w pojeździe za pośrednictwem chmury oraz przenoszenie ustawień z jednego pojazdu do drugiego. Ten system przyniesie korzyści klientom, którzy regularnie przesiadają się między różnymi pojazdami wyposażonymi w UVO Connect, na przykład użytkownikom biznesowym korzystającym z samochodów wspólnych lub rodzinom posiadającym więcej niż jeden pojazd UVO Connect.

Nowe kombinacje kolorystyczne dla modeli 'Connect’ i 'GT-Line S’

Dostępne są dwa nowe kolory lakieru zewnętrznego – Storm Grey i Azure Blue. Dodatkowo nowe kolory nadwozia i dachu stwarzają możliwość wyboru szerszej gamy kolorów kontrastowych, dostępnych w nowych wersjach 'Connect’ i 'GT-Line S’. Dach jest teraz dostępny w lakierze Zest Yellow, obok opcji dachu Midnight Black, a dwukolorowy dach cieszy się dużą popularnością wśród klientów Stonica, gdzie 33% wszystkich europejskich klientów decyduje się na tę opcję wyróżniającą się.

1.0L T-GDi 7AT (100 KM)

ParametrWartość
Moc73.5 Kw @ - Rpm
100 Hp @ - Rpm
99 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze

1.0L T-GDi 7AT (120 KM)

ParametrWartość
Moc88.3 Kw @ - Rpm
120 Hp @ - Rpm
118 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.