Stworzony jako miejski crossover, model xCeed skierowany był do klientów, którzy potrzebowali pojazdu z większym bagażnikiem i wyższym prześwitem niż tradycyjny samochód segmentu C, ale nie chcieli wydawać fortuny na paliwo.
Choć codzienne dojazdy do pracy zazwyczaj nie obejmują dróg gruntowych czy nierównych nawierzchni, niektórzy klienci starają się wykorzystać swoje tradycyjne pojazdy do aktywności na świeżym powietrzu, takich jak wędrówki czy biwakowanie. W takich sytuacjach lepszym wyborem był pojazd o wyższym prześwicie niż zwykły hatchback. Dla tych klientów Kia wprowadziła model xCeed w 2019 roku, samochód zbudowany na tej samej platformie, co reszta gamy Ceed, która zadebiutowała w 2018 roku. Jednak Kia nie wyposażyła go w napęd na cztery koła. Dla tych, którzy potrzebowali wersji 4×4, producent miał inne opcje.
Mówi się, że nie należy oceniać książki po okładce, i xCeed jest tego doskonałym przykładem. Jego agresywnie wyglądająca przednia część ozdobiona była srebrnym wykończeniem na dolnej krawędzi, które naśladowało osłonę przednią. Był to jednak element plastikowy, stworzony, aby wytrzymać krawężniki, a nie korzenie czy głazy. Powyżej znajdował się zderzak z kratką w stylu siatki, który pomagał w chłodzeniu silnika, flankowany przez parę wlotów powietrza przeznaczonych na światła przeciwmgielne. Nad zderzakiem Kia zamontowała parę reflektorów LED o opływowym kształcie oraz światła dzienne, które przypominały brwi.
Z boku crossover pokazywał dłuższe niż w standardowym Ceed zwisy przednie i tylne. Jego prześwit wynoszący 174 mm (6,8”) był podkreślony czarnymi elementami wokół nadkoli i czarnymi progami. Ci, którym wydawało się to niewystarczające, mogli zdecydować się na 18-calowe lekkie obręcze, co podniosło tę wartość do 184 mm (7,2”), co było całkiem szanowane dla hatchbacka segmentu C. Optyka z delikatnym opadającym dachem nadawała pojazdowi dynamiczny wygląd, a relingi dachowe potęgowały wrażenie, że to samochód przygody, choć nim nie był. Na koniec, z tyłu, światła LED były przedłużone z błotników na klapę bagażnika.
Wewnątrz producent zastosował inne materiały niż w zwykłym Ceed i oferował xCeed z unikalnymi wzorami dla siedzeń i paneli drzwiowych. Dodatkowo, kolor nadwozia odbijał się wewnątrz w postaci dopasowanych akcentów na desce rozdzielczej i wokół nawiewów. Wysoko profilowane kubełkowe siedzenia xCeed oferowały klientom sportowe, młodzieńcze wrażenia. Ekran dotykowy systemu multimedialnego był zamontowany na szczycie centralnego panelu i obsługiwał łączność Android Auto oraz Apple CarPlay, podczas gdy kierowca miał przed sobą standardowy cyfrowy zestaw wskaźników. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów, ale trzeci zajmujący środkowe miejsce miał pewne trudności z tunelami transmisyjnymi.
Pod maską Kia oferowała xCeed w pięciu wersjach silnikowych: trzech benzynowych oraz dwóch z turbodoładowaniem. Oprócz wersji podstawowej, wszystkie pozostałe były dostępne z automatycznymi skrzyniami biegów o sześciu lub siedmiu przełożeniach. Moc była przekazywana tylko na przednie koła.
Kia XCeed to nowy miejski crossover, który łączy w sobie praktyczność kompaktowego SUV-a z dynamicznym charakterem i angażującym prowadzeniem hatchbacka.
Nowa CUV jest sportową alternatywą dla tradycyjnych SUV-ów, oferując zarazem porównywalną przestrzeń dla pasażerów i bagażu. Kia XCeed angażuje kierowców swoimi sportowymi właściwościami jezdnymi, zapewniając komfortową i pewną jazdę, a także lepszy widok na drogę w porównaniu do konwencjonalnego hatchbacka.
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, łączności i infotainment w Kia XCeed sprawiają, że jest to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w klasie CUV. Napędzany przez szereg silników turbo o wysokiej mocy, jest również jednym z najbardziej efektywnych.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, komentuje: „Kia XCeed odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na samochody, które oferują więcej emocji i dynamiki niż SUV, zarówno pod względem wyglądu, jak i jazdy. Ci klienci nie chcą jednak rezygnować z praktyczności, jaką oferuje większy samochód. Nasza nowa CUV spełnia te oczekiwania, łącząc nowoczesny design z przestronnym, wszechstronnym nadwoziem. Łącząc mocne strony hatchbacka i SUV-a, Kia XCeed oferuje coś świeżego i różnego dla europejskich konsumentów.”
Herrera dodaje: „Ten najnowszy model w portfolio Kia kieruje rodzinę modeli Ceed w nową, odważną stronę, pokazując szerokość wyobraźni i ambicji Kia w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Segment C jest drugą co do wielkości klasą na europejskim rynku i, dzięki rozszerzającej się gamie typów nadwozia, zyskuje na znaczeniu w nadchodzących latach. Rozszerzona gama Ceed oferuje teraz klientom więcej możliwości wyboru niż jakikolwiek inny producent.”
Kia XCeed będzie produkowana w europejskim zakładzie produkcyjnym marki w Żylinie na Słowacji, obok modelu Ceed w wersji pięciodrzwiowej oraz Ceed Sportswagon i ProCeed. Model trafi do sprzedaży w całej Europie w trzecim kwartale 2019 roku i będzie sprzedawany z 7-letnią, 150 000-kilometrową gwarancją, która jest najlepsza w branży.
Sportowa, miejska alternatywa dla tradycyjnego SUV-a
Stylowy, ekspresyjny i nowoczesny w designie, nowy Kia XCeed stanowi sportową alternatywę dla tradycyjnych SUV-ów. Produkt europejskiego ośrodka projektowego marki w Frankfurcie, powstawanie Kia XCeed odbywało się pod kierownictwem Gregory’ego Guillauma, wiceprezesa ds. projektowania w Kia Motors Europe.
Nowy Kia XCeed jest bardziej emocjonalny i dynamiczny w formie i wyglądzie niż jego wyższe rywale, oferując jednocześnie coś innego w porównaniu do innych modeli w gamie Ceed. Jedynymi panelami nadwozia przeniesionymi z pięciodrzwiowego hatchbacka są drzwi przednie.
W profilu samochód ma stosunkowo długi przód, który przechodzi w słupki A umieszczone za przednimi kołami, nadając mu sportową, opływową sylwetkę. Choć rozstaw osi jest taki sam jak w innych modelach z rodziny Ceed (2650 mm), przednie i tylne zwisy Kia XCeed są wydłużone o 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm).
Strome, nachylone tylne drzwi oraz tylny 'deck’, który jest o 60 mm wyższy od pięciodrzwiowego hatchbacka, podkreślają dynamiczny, coupé-kształtny wygląd CUV. Kia XCeed jest dostępna na wyboru z obręczami kół ze stopów aluminium o średnicy 16 lub 18 cali, pokrytymi oponami o wysokiej przyczepności 205/60 R16 lub 235/45 R18.
Przód i tył pojazdu różnią się też od 'twarzy’ konwencjonalnej rodziny Ceed, co wyróżnia Kia XCeed spośród innych modeli. Z nadwoziem o szerokości 1826 mm (26 mm szerszym niż pięciodrzwiowy Ceed), CUV prezentuje bardziej zdecydowaną twarz, z bardziej wyraźną atrapą chłodnicy i większym dolnym wlotem powietrza. Lampy przednie mają nowy design, z charakterystycznym dla Ceed 'ledowym sześcianem’ umieszczonym w bardziej kanciastym kształcie, zwieńczonym cienką lampką kierunkowskazu, która płynnie przechodzi nad nadkolami.
Z tyłu, nowe światła tylne emitują smukły, wysoce techniczny sygnatur LED, który z niektórych kątów wydaje się przesuwać w stronę kształtów samochodu. Głębokie linie biegnące poziomo przez pokład i tylny zderzak nadają pojazdowi szerszą, bardziej stabilną sylwetkę.
Wyższa wysokość zawieszenia i nadwozie samochodu również prezentuje ten sam solidny wizerunek, który przyciąga nabywców do innych SUV-ów w ofercie Kia. Prześwit Kia XCeed wynosi 174 mm na 16-calowych kołach i 184 mm na 18-calowych, co stanowi wzrost o 42 mm w porównaniu do pięciodrzwiowego Ceed. Osłony nadkoli i dolne listwy oraz srebrne belki dachowe nadają pojazdowi bardziej wytrzymałą, SUV-ową obecność, a metalowy zderzak z tyłu potęguje ten efekt.
Nowy model będzie dostępny w wyborze do 12 kolorów nadwozia, w tym energetycznym nowym odcieniu Quantum Yellow, który jest unikalny dla CUV w rodzinie Ceed.
Wewnątrz Kia XCeed zachowuje nowoczesną architekturę kabiny swoich rodzeńców z Ceed, z rzeźbionym konsolą centralną lekko skierowaną w stronę kierowcy. Z niższym punktem biodrowym niż w wyższym SUV-ie i podwyższonym prześwitem w porównaniu do konwencjonalnego hatchbacka, Kia XCeed zapewnia kierowcom sportową pozycję siedzącą, pozwalającą lepiej widzieć drogę przed sobą (więcej szczegółów w sekcji 'Pakowanie’).
'Latający’ system infotainment z ekranem dotykowym wystaje ponad deskę rozdzielczą, a dolna część panelu wskaźników zawiera zestaw przycisków dotykowych, pokręteł i przełączników do regulacji głośności audio, ogrzewania i wentylacji. Wysoko ergonomiczne rozmieszczenie i funkcjonalność tych elementów pozwalają kierowcom na szybkie dostosowywanie środowiska kabiny bez odrywania wzroku od drogi na dłużej niż to konieczne.
Wnętrze wykończone jest eleganckimi materiałami o miękkim dotyku, z satynowymi chromowanymi akcentami, tworzącymi wyrafinowaną, elegancką atmosferę. Klienci mogą wybierać spośród różnych tapicerek z tkaniny, sztucznej skóry lub prawdziwej skóry.
Unikalnie dla Kia XCeed dostępny jest nowy pakiet kolorów wnętrza w odcieniu żółtym, z czarną tapicerką kontrastującą z żywymi żółtymi szwami na siedzeniach i drzwiach, żółtymi lamówkami siedzeń oraz połączeniem połyskliwego czarnego i metalizowanego żółtego akcentu w całej kabinie.
Kabina i przestrzeń bagażowa SUV-a w sportowym, bardziej kompaktowym nadwoziu
Kia XCeed jest zaprojektowana tak, aby osiągnąć przestronność kabiny i przestrzeń bagażową SUV-a w sportowym nadwoziu o bardziej kompaktowych wymiarach. Zajmując miejsce pomiędzy pięciodrzwiowym Ceedem a Kia Sportage, Kia XCeed nadal udało się zaoferować porównywalną przestrzeń wewnętrzną i pojemność bagażową z najpopularniejszymi SUV-ami w Europie.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, mówi: „Sportowy design i charakter nowego Kia XCeed CUV sprawiają, że jest on bardziej pożądany niż wiele SUV-ów. Oferuje to bez kompromisu w zakresie wszechstronności, dzięki inteligentnemu pakowaniu, które zapewnia imponującą przestrzeń wewnętrzną i bagażową.”
Z całkowitą długością 4395 mm, Kia XCeed jest o 85 mm dłuższy niż pięciodrzwiowy Ceed i o 90 mm bardziej kompaktowy niż Sportage. Jego maksymalna wysokość dachu wynosząca 1490 mm oznacza również, że stoi 43 mm wyżej niż Ceed i 155 mm niżej niż Sportage, zapewniając kierowcom niższy środek ciężkości niż jego wyższy odpowiednik oraz podwyższoną pozycję siedzącą w porównaniu do konwencjonalnego Ceed.
Opierając się na Ceed, jednym z najbardziej przestronnych pojazdów w klasie kompaktowej, Kia XCeed oferuje obszerną przestrzeń wewnętrzną dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dzięki podniesionemu punktowi biodrowemu dla każdego siedzenia o 42 mm w porównaniu do Ceed, łatwiej jest pasażerom wsiadać i wysiadać. Ponadto, półksiężycowaty kształt szklanej powierzchni i opływowy dach zapewniają pasażerom z tyłu jaśniejsze, bardziej przestronne wnętrze oraz więcej miejsca na głowę niż u konkurencyjnych modeli w klasie crossoverów kompaktowych.
Dzięki dłuższemu tylnemu zwisowi, który tworzy większy bagażnik, pojemność bagażowa Kia XCeed oceniana jest na 426 litrów (VDA), co stanowi o 31 litrów więcej niż w Ceed i tylko nieznacznie mniej niż u najpopularniejszego kompaktowego SUV-a w Europie. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażowa wzrasta do 1378 litrów. Wszechstronność zapewniają również dostępne tylne fotele dzielone w proporcjach 40:20:40, inteligentna klapa bagażnika oraz dwupoziomowa podłoga bagażnika, którą można przesuwać w górę lub w dół, aby zapewnić więcej miejsca lub ukrytą przestrzeń do przechowywania.
Bezpieczeństwo, łączność i infotainment – XCeed to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w swojej klasie
Zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, łączności i infotainment w Kia XCeed sprawia, że jest to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie i kompleksowo wyposażonych samochodów w swojej klasie. Zakres funkcji zaprojektowanych w celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenia stresu, a także zapewnienia całkowitej łatwości obsługi.
Kia XCeed jest jednym z pierwszych pojazdów w Europie oferujących innowacyjny system telematyczny UVO Connect, zaprojektowany w celu wprowadzenia jazdy w erę cyfrową. UVO Connect łączy kierowców ze światem, dostarczając bezcenne informacje za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie oraz na ich smartfonach. System z usługami Kia Live, opcjonalnie wyposażony w 10.25-calowy ekran TFT LCD, korzysta z własnej karty eSIM, aby pobierać i aktualizować dane na żywo w trakcie jazdy. Obejmuje to informacje o ruchu drogowym, prognozy pogody, miejsca użyteczności publicznej oraz szczegóły dotyczące potencjalnego parkingu na i poza ulicą (w tym cenę, lokalizację i dostępność parkingu). Drugi element UVO Connect to dane diagnostyczne dotyczące samochodów właścicieli i podróży, które podejmują, umożliwiając kierowcom wysyłanie wskazówek dotyczących trasy do samochodu przed podróżą oraz sprawdzanie lokalizacji pojazdu w dowolnym momencie.
Opcjonalny system nawigacji z 10,25-calowym ekranem dotykowym posiada standardową funkcję Bluetooth multi-connection, umożliwiającą jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń mobilnych oraz Apple CarPlay i Android Auto. Jego zaawansowana funkcjonalność podziału ekranu pozwala użytkownikom na jednoczesne kontrolowanie lub monitorowanie różnych funkcji pojazdu, dostosowując ekran do wyświetlania do trzech aplikacji jednocześnie, wśród dostępnych widżetów. Umożliwia to kierowcy śledzenie wskazówek nawigacyjnych, podczas gdy pasażerowie wybierają ulubione utwory lub sprawdzają prognozę pogody. Dostępny jest również system wyświetlania audio z 8-calowym ekranem dotykowym w zależności od specyfikacji pojazdu, oferujący Android Auto, Apple CarPlay i funkcje infotainment.
Inne opcjonalne technologie zaprojektowane w celu zwiększenia komfortu i przyjemności z każdej podróży to system audio JBL Premium z technologią Clari-Fi, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane elektrycznie składane lusterka, podgrzewana kierownica, podgrzewana szyba, podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia oraz podgrzewane tylne siedzenia.
Kia XCeed będzie również dostępna z pierwszym w branży w pełni cyfrowym 12,3-calowym zestawem wskaźników Supervision, zaprojektowanym w celu dostarczania informacji w jak najczytelniejszy sposób. Z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości 1920×720 pikseli, cyfrowy zestaw wskaźników zastępuje konwencjonalne wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, które znajdują się obecnie w innych samochodach pasażerskich marki. Jego jeden, spójny wyświetlacz łączy wyraźne cyfrowe wskaźniki prędkości pojazdu i silnika. Wyświetlacz wielofunkcyjny między wskaźnikami pokazuje wskazówki nawigacyjne, informacje audio, połączenia telefoniczne i kontakty, a także szczegółowe informacje dotyczące podróży oraz alerty diagnostyczne połączone z różnymi aktywnymi technologiami bezpieczeństwa i asystenta kierowcy. Nowy zestaw wskaźników Supervision o przekątnej 12,3 cala dostępny jest opcjonalnie w nowym Kia XCeed, w zależności od rynku i specyfikacji pojazdu. Zastępuje on fizyczne wskaźniki oraz 3,8-calowe wyświetlacze mono-LCD lub 4,2-calowe wyświetlacze TFT LCD w różnych specyfikacjach.
Kia XCeed zapewnia dostęp do szerokiego zakresu technologii aktywnej pomocy kierowcy i bezpieczeństwa. Do nich należy inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go, monitorowanie martwego pola, ostrzeżenie przed kolizją z przodu z wykrywaniem pojazdów i pieszych, inteligentne ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości, inteligentna pomoc w parkowaniu, asystent utrzymania pasa ruchu oraz asystent świateł drogowych. Ostrzeżenie o uwadze kierowcy w Kia XCeed informuje kierowców o potrzebie przerwy, jeśli system wykryje oznaki zmęczenia. Wreszcie, dostępny jest również asystent podążania za pasem (LFA) – technologia autonomicznej jazdy 'poziomu drugiego’ Kia, która kontroluje przyspieszanie, hamowanie i kierowanie. LFA może śledzić pojazdy i oznaczenia drogowe z przodu, aby utrzymać pojazd na pasie i w bezpiecznej odległości od innych samochodów.
Tak jak każdy samochód Kia sprzedawany w Europie, CUV jest standardowo wyposażony w System Zarządzania Stabilnością Pojazdu. Pomaga to stabilności podczas hamowania i pokonywania zakrętów, kontrolując Elektroniczny System Stabilizacji, jeśli wykryje utratę przyczepności.
Angażujący kierowców sportowym prowadzeniem i komfortową, pewną jazdą
Europejskie zespoły inżynieryjne marki miały za zadanie dopracowanie zawieszenia i układu kierowniczego nowego Kia XCeed, aby zapewnić dojrzałą jazdę i angażujący charakter prowadzenia w każdych warunkach. Poddany szczegółowym testom, nowy samochód był testowany na szerszej gamie nawierzchni drogowych niż jakikolwiek poprzedni model Kia opracowany w Europie.
Prototypy były walidowane w różnych warunkach atmosferycznych, na alpejskich przełęczach, autostradach o dużych prędkościach, w tętniących życiem centrach miast oraz na wąskich wiejskich drogach. Testy miały miejsce w Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i wielu innych krajach, dzięki czemu charakter jazdy nowego crossovera Ceed jest rzeczywiście europejski.
Nowy Kia XCeed zaoferuje kierowcom unikalny charakter jazdy i prowadzenia, z własnym strojeniem zawieszenia i podzespołów, których nie znajdą w innych modelach Ceed. Pomimo podwyższonej wysokości jazdy, XCeed będzie bardziej angażujący w prowadzeniu niż typowy SUV rodzinny dzięki specjalnemu strojeniu zawieszenia, bardziej kompaktowym wymiarom zewnętrznym, niższemu środkowi ciężkości oraz zmniejszonej masie całkowitej.
Unikalnie w gamie modeli Ceed, Kia XCeed ma standardowo hydrauliczne tłumiki odbicia, które są umieszczone na przedniej osi wszystkich modeli. Gumowy tłumik unosi się w hydraulicznym płynie wewnątrz amortyzatorów, zapewniając bardzo komfortową jazdę po złych nawierzchniach. Samochód został zaprojektowany tak, aby wchłaniać nawet duże wstrząsy zawieszenia z gładką i progresywną reakcją, zapobiegając skokom nadwozia, gdy zawieszenie stabilizuje się po szybkim kompresji. Przyczynia się to również do bardziej responsywnego układu kierowniczego oraz poprawia ogólne kontrolowanie nadwozia, jednocześnie redukując hałas z zawieszenia podczas nierówności.
Z wyjątkiem nowego hydraulicznego tłumika odbicia, elementy zawieszenia nowego modelu pozostają identyczne z tymi z Ceed hatchback, ProCeed shooting brake i Ceed Sportswagon. Jednak z prześwitem podniesionym o 42 mm w porównaniu do standardowego Ceeda (w zależności od rozmiaru kół), inżynierowie Kia złagodzili napięcia sprężyn z przodu i z tyłu o odpowiednio 7% i 4%, aby zapewnić większy komfort i stabilność w każdych warunkach. Komfort przy dłuższych jazdach również poprawiono dzięki zastosowaniu nowego dynamicznego tłumika dla tylnego członu skrętnego, co dodatkowo tłumi hałas drogowy i wibracje strukturalne.
Sprzęt kierowniczy pozostaje niezmienny w porównaniu do Ceeda, chociaż elektroniczna jednostka sterująca (ECU) zarządzająca silnikiem wspomagania kierownicy została przestrojona, aby zapewnić szybszą początkową reakcję na wprowadzenia kierowcy. W rezultacie kierowcy mogą cieszyć się podobnie szybkim reakcjami kierownicy i porównywalnym poziomem przechyłów nadwozia do standardowego pięciodrzwiowego Ceeda. Poziom pomocy zapewnianej przez silnik wspomagania kierownicy został również zwiększony, co skutkuje delikatniejszym prowadzeniem, aby zmniejszyć zmęczenie kierowcy podczas długich podróży i przy niskich prędkościach.
Dopasowany do wyboru kół ze stopów aluminium o średnicy 16 lub 18 cali oraz opon Michelin (16-calowych) lub Continental SportContact 5 (18-calowych), Kia XCeed oferuje kierowcom wysoki poziom przyczepności oraz angażujący i progresywny charakter prowadzenia.
System Kia Drive Mode Select umożliwia kierowcom dostosowanie ciężaru kierownicy, reakcji pedału przyspieszenia oraz, w przypadku modeli wyposażonych w przekładnie dwusprzęgłowe, reakcji na zmianę biegów. Wybierając tryby 'Normal’ i 'Sport’, kierowcy mogą wybrać tryb Sport, aby delikatnie zwiększyć czas reakcji na przyspieszenie i dostosować kierownicę do większej wagi oraz bardziej zdecydowanych reakcji na wprowadzenia kierowcy. Tryb Normal umożliwia kierowcy maksymalne wykorzystanie potencjału oszczędności paliwa oraz zrealizowanie swobodnego stylu jazdy Kia XCeed.
Napędzany przez szereg silników turbo – wariant hybrydowy wkrótce
Kia XCeed jest napędzana przez szereg silników turbo o wysokiej mocy, oferując nabywcom kilka opcji, aby zaspokoić wszystkie potrzeby w zakresie jazdy.
W ofercie znajdują się trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDi). Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDi generuje moc 120 KM i moment obrotowy 172 Nm, natomiast czterocylindrowy silnik 1.4 T-GDi produkuje moc 140 KM i moment obrotowy 242 Nm. Najpotężniejszy silnik 1.6 T-GDi, znany z Ceed GT i ProCeed GT, jest również dostępny jako najsilniejszy w ofercie XCeed. Generując 204 KM mocy i moment obrotowy 265 Nm w szerszym zakresie obrotów silnika, muskularny silnik 1.6 T-GDi doskonale współpracuje z pojazdem w różnych sytuacjach jazdy.
Kia XCeed jest również dostępna z wyborem dwóch jednostek napędowych Smartstream – najczystszych silników diesla kiedykolwiek produkowanych przez markę i najbardziej efektywnych w ofercie. Silnik 1.6 Smartstream jest oferowany z mocą 115 KM lub 136 KM.
Z wyjątkiem silnika 1.0 T-GDi, wszystkie silniki mogą być połączone z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Silnik 1.0 T-GDi jest połączony z sześciobiegową skrzynią manualną. System Idle Stop & Go jest standardowo montowany we wszystkich modelach.