KOENIGSEGG Agera 2010-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KOENIGSEGG Agera 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćKOENIGSEGG Agera 2010-2014

Koenigsegg obchodził swoje 15-lecie wprowadzając na rynek nowy model o nazwie Agera. Szwedzki producent stworzył Agerę jako odpowiedź na włoską dominację w świecie supersamochodów, takich jak Lamborghini i Ferrari. Koenigsegg pozostał wierny swojej pierwotnej filozofii, zachowując część kształtu i rozmiaru oryginalnego modelu CC, który powstał 19 lat temu.

Co zaskakujące, Agera była lżejsza, bardziej aerodynamiczna i mocniejsza niż McLaren F1. Imponujące silniki V8 generowały 910 KM i ponad 1000 Nm momentu obrotowego, a samochód osiągał prędkość 60 mph w 3 sekundy i 100 km/h w maksymalnie 3,1 sekundy. Silnik współpracował ze specjalnie zaprojektowaną 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem oraz nowym systemem kontroli trakcji.

Przednie i tylne hamulce wyposażone są w wentylowane ceramiczne tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami. Przednie i tylne zawieszenia są wyposażone w regulowane amortyzatory.

Podwozie Agerę wykonano z włókna węglowego oraz aluminiowej struktury w kształcie plastra miodu. Twardy dach samochodu można schować pod przednią pokrywą.

Wnętrze zawiera ciekawą funkcję zaprojektowaną przez Koenigsegg; ghost lightning, która wykorzystuje niewidoczne nanotuby do podświetlania aluminiowych przycisków i innych powierzchni, co zapewnia doskonałą widoczność symboli i atrakcyjny wygląd. Sportowy styl Agerę podkreślają również elementy wykonane z włókna węglowego w całym wnętrzu oraz nowa deska rozdzielcza, która potrafi wyświetlać G-meter, wskaźnik mocy, czasy okrążeń oraz inne pomocnicze informacje drogowe/torowe.

Koenigsegg obchodzi 15-lecie produkcji samochodów marzeń, wprowadzając na rynek swój najnowszy klejnot – Koenigsegg Agera. To nowy supersamochód, którego celem jest przeniesienie doświadczeń z Koenigsegg na wyższy poziom, zarówno na drodze, jak i torze.

Agera, szwedzki czasownik oznaczający „działać”, został wybrany na nazwę najnowszego supersamochodu Koenigsegg, ponieważ dobrze symbolizuje filozofię tej marki. Koenigsegg zawsze dąży do przodu, podejmując wyzwania wykraczające poza ograniczenia. Nowy supersamochód Koenigsegg Agera jest efektem tego twórczego procesu, a jego funkcje doskonale odpowiadają nadanej mu nazwie.

Kiedy w coś wierzymy, działamy. Samochód również musi działać, gdy zostanie wezwany do uwolnienia swojej mocy, z siłą i precyzją. Rozwój Koenigsegg Agera był ewolucyjny, w duchu tradycji Koenigsegg, polegającej na ciągłym doskonaleniu, udoskonalaniu i optymalizowaniu wyniku końcowego, opierając się na wcześniejszych doświadczeniach i innowacyjnych pomysłach. Głównym celem podczas rozwoju Koenigsegg Agera było maksymalne zwiększenie przyjemności z jazdy, szybkości zakrętów, hamowania i adaptacyjności, mówi Christian von Koenigsegg.

Świadectwo czasu

Koenigsegg Agera jest świadectwem czasu. Oryginalny kształt i koncepcja Koenigsegg CC, stworzona 15 lat temu, nadal jest aktualna, świeża i wysoko konkurencyjna dzisiaj. Koenigsegg Agera wciąż pozostaje wierna oryginalnej filozofii, kształtowi i rozmiarom pierwotnego CC. Jednocześnie wygląda, czuje się i działa jak coś, co należy do przyszłości, z całkowicie nową zawartością.

Supersamochód nie jest lepszy niż opony, które wykorzystuje, ponieważ są one jedynym połączeniem między drogą a pojazdem. Dlatego Koenigsegg ma głęboką i długoterminową współpracę z Michelin w zakresie rozwoju opon. Program Koenigsegg Agera wyniesie tę współpracę na nowy poziom i ma na celu ustanowienie nowych standardów w zakresie ogólnej wydajności – zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Koenigsegg Agera jest tak samo szeroka z przodu, jak i z tyłu samochodu. To zapewnia bardzo dobry balans w zakrętach i minimalizuje przechyły nadwozia.

Koenigsegg Agera ma również najnowszą technologię hamowania, zawierającą regulowany system ABS, wentylowane i perforowane ceramiczne tarcze 392×36 i 380×34, zapewniające niezrównaną wydajność hamowania i zerowe blaknięcie niezależnie od warunków toru czy drogi. Dzięki zoptymalizowanemu oddychaniu i podwójnemu turbosprężarkowi moc wynosi teraz 910 KM, przy pracy na zwykłym paliwie. Moment obrotowy wynosi maksymalnie 1100 Nm i jest osiągany przy 5100 obr./min. Ponadto dostępny jest moment obrotowy przekraczający 1000 Nm w zakresie od 2680 do 6100 obr./min.

Nowy system kontroli trakcji jest najszybciej reagującym w branży, z automatyczną funkcjonalnością przystosowującą się do różnych warunków drogowych i stylów jazdy oraz z kilkoma ustawieniami manualnymi.

Koenigsegg opracował również nowy typ podświetlenia wnętrza, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży motoryzacyjnej – Ghost light. Oświetlenie świeci przez przyciski i powierzchnie wykonane z aluminiowych billetów dzięki niewidocznym nanotubom, co zapewnia doskonałą widoczność symboli oraz bardzo czysty i stylowy wygląd, otoczony całkowicie nową konsolą środkową i zespołem tunelu z włókna węglowego.

Ponadto kierowca może łatwo wybrać informacje, które chce wyświetlić przed sobą, na nowym, wieloinformacyjnym wyświetlaczu połączonym z ulepszonym wyświetlaczem multimedialnym, obejmującym podstawowe funkcje, miernik siły G, mierniki mocy, nawigację satelitarną, muzykę, stoper lub kompas – aby najlepiej dopasować się do aktualnych warunków jazdy, niezależnie czy to szybką jazdą po autostradzie, przejażdżką po wiejskich drogach, nawigacją po mieście czy poważnym wyścigiem na torze. Dodatkowo wnętrze charakteryzuje nowa haftowana tapicerka Koenigsegg Agera, która nadaje piękną płynność wnętrzu.

Podsumowując, Koenigsegg Agera została stworzona, aby utrzymać pozycję Koenigsegg jako jednego z najbardziej angażujących i najlepiej osiągających samochodów na drodze, na torze – na całym świecie. Jednocześnie zapewnia największą przestrzeń bagażową w branży oraz nowatorskie drzwi Koenigsegg i odczepiany/składany twardy dach, które naprawdę wyróżniają wszystkie samochody Koenigsegg.

5.0 V8 7AT (910 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5065 Cm3
Moc706 Kw @ 7100 Rpm
960 Hp @ 7100 Rpm
947 Bhp @ 7100 Rpm
Moment obrotowy811 Lb-Ft @ 4000 Rpm
1100 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna261 Mph (420 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 X 19 Y || 345/30 X 20 Y
Długość169 In (4293 Mm)
Szerokość78.6 In (1996 Mm)
Wysokość44.1 In (1120 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9/65 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika4.2 Cuft (119 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3164 Lbs (1435 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3638 Lbs (1650 Kg)
Spalanie trasa18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.