Koenigsegg zaprezentował model Agera S w 2013 roku, przeznaczając go na konkretne rynki, gdzie nie było dostępnego paliwa E85.
Podczas gdy zwykłe pojazdy mogą nie odczuwać różnicy między paliwem E85 a zwykłą benzyną bezołowiową, samochody sportowe o wysokich osiągach były na to wrażliwe. Koenigsegg zdawał sobie sprawę, że nawet w krajach niekoniecznie bogatych mogą być potencjalni klienci. Dla nich szwedzki producent stworzył model Agera S. Wyprodukowano zaledwie pięć egzemplarzy tego samochodu.
Jego design zewnętrzny wyglądał prawie identycznie jak Agera R. Aktywne systemy aerodynamiczne pozwalały na uzyskanie 300 kg (661 lbs) docisku przy prędkości 300 kph (186 mph). To hypercar zaprojektowany do ścigania się z większością innych supersamochodów na świecie. W odróżnieniu od modelu Agera R, wersja S miała nowe koła Hollow Space Carbon Fiber Aircore, co umożliwiło jeszcze większe zredukowanie masy zawieszenia niż w jej bardziej wyścigowym odpowiedniku Agera R.
Podobnie jak model R, Agera S miała zdejmowany dach, który kierowca mógł przechować pod pokrywą silnika. Wnętrze kabiny wykończono w połączeniu włókna węglowego oraz Alcantary, co stworzyło luksusowy, lecz sportowy charakter.
Pod maską, Koenigsegg zamontował ten sam silnik V8 o pojemności 5.0 litra wspomagany dwoma turbosprężarkami. Oferował ponad 1030 KM i pracował na zwykłej benzynie 98 RON. Jego brat, model R, oraz pozostałe wersje mogły ujawnić swój prawdziwy potencjał tylko z użyciem paliwa E85. Ale nie Agera S. Model S zapewniał pełne osiągi przy użyciu zwykłego paliwa.
Agera S została wprowadzona na rynek w 2012 roku i zbudowano jej 5 egzemplarzy do 2014 roku.
Agera S została stworzona specjalnie dla rynków, gdzie paliwo E85 było niedostępne, co sprawiło, że funkcja flexfuel w Agera R była zbędna. Oprócz braku funkcji flexfuel, Agera S miała wszystkie cechy i funkcje Agera R.
Mimo iż nie działała na wysokooktanowym biopaliwie, Koenigsegg udało się osiągnąć niesamowite 1100 Nm momentu obrotowego i pełne 1030 hp z 5-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem przy użyciu paliwa 98 oktan RON lub 93 oktan DIN.
Agera S była również pierwszym modelem Koenigsegg, który miał rewolucyjne, opracowane i produkowane przez Koenigsegg koła Hollow Space Carbon Fiber Aircore. Agera S osiągała oszałamiającą prędkość maksymalną ponad 400 km/h. Działała na zwykłym benzynie i była wyposażona w zoptymalizowany pod kątem paliwa silnik twin-turbo o mocy 1040 hp.
######################
Koenigsegg od 0 do 100 w 10 lat
2002 – Po ośmiu latach intensywnych prac rozwojowych, mały, ambitny zespół Koenigsegg dostarczył pierwsze samochody produkcyjne do niecierpliwych klientów.
10 lat później, we wrześniu 2012 roku, pierwsze kawałki karbonu prepreg zostały przetworzone na maszynie frezarskiej dla setnego samochodu produkcyjnego Koenigsegg. Samochód otrzymał nazwę „Hundra” (szwedzki odpowiednik 100) – unikalny, jedyny w swoim rodzaju Agera S stworzony dla podekscytowanego kolekcjonera samochodów.
Przemijając do marca 2013 roku – Hundra została ukończona na czas na Salon Samochodowy w Genewie 2013. Piękny, przejrzysty karbonowy Agera S z prawostronnym napędem, z misternie ręcznie ułożonymi i wirującymi wkładkami z 24-karatowego złota, tworząc intrygujący mix tradycyjnego i nowoczesnego rzemiosła.
W ciągu ostatnich 10 lat wiele się wydarzyło. Koenigsegg przekształcił się z małego, nieznanego producenta samochodów w rozpoznawalną markę, szanowaną za doskonałość i osiągi – rywalizując z największymi markami w branży.
Jakie niesamowite były te 10 lat:
– Cztery rekordy Guinnessa
– Nagroda Forbes za jeden z dziesięciu najpiękniejszych samochodów w historii
– Prestigowa nagroda Red Dot
– Nagroda Top Gear dla Hypercaru Roku
– Najdłużej trwający rekord Top Gear Power Lap
– Przedsiębiorca Roku – Ernst & Young
– Nagroda dla 100 najlepszych luksusowych marek świata
– I lista się wydłuża
Najważniejsze jest to, że rodzina Koenigsegg rozrosła się z garstki oddanych rzemieślników i inżynierów do ponad 50 pracowników na pełen etat i ponad stu dumnych opiekunów cennych samochodów Koenigsegg.
Wszyscy ci ludzie dzielą tę samą pasję i cel – kontynuować markę Koenigsegg, doświadczenia i filozofię w przyszłość.
– Biorąc pod uwagę sukces, czy Koenigsegg stał się zbyt zrelaksowany i spoczął na laurach?
Wręcz przeciwnie. Oferta Koenigsegg nadal jest dumnie prezentowana – stając w obliczu największej ofensywy nowych samochodów w historii hypercarów.
W rzeczywistości zespół Koenigsegg nie może się doczekać, aby zmierzyć swoje dzieło pasji w porównaniu z najnowszymi i najlepszymi hypercarami, które są obecnie wprowadzane na rynek.
Przygotuj się na niespodziankę – znowu!
Nowa książka i grafiki Koenigsegg
Aby uczcić tę historyczną okazję, stworzono książkę – „0 do 100 w 10 lat”.
Dzięki wspomnieniom i głosom kierowców, właścicieli i kluczowych osób, które pomogły Christianowi tworzyć samochody, które kochają, opowiadana jest historia Koenigsegg, w słowach i obrazach. Limitowana edycja książki na stolik kawowy zawiera 300 stron ekscytujących i pięknych materiałów, nigdy wcześniej niepokazywanych.