KOENIGSEGG CCR 2004-2006

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 2004 roku, kiedy zaprezentowano go na Targach Motoryzacyjnych w Genewie, CCR zszokował świat. Podczas prezentacji samochodu Christian von Koenigsegg ogłosił, że CCR jest najszybszym samochodem na świecie. Udowodnił to 28 lutego 2005 roku, kiedy Koenigsegg CCR pobił rekord prędkości produkcyjnych samochodów drogowych, osiągając oficjalną maksymalną prędkość 387,87 km/h (241 mph) na torze Nardo Prototipo we Włoszech. Rekord ten utrzymał się do maja 2005 roku, gdy Bugatti Veyron podniosło poprzeczkę do 407,5 km/h (254,2 mph).

Na zewnątrz, CCR wyglądał podobnie do CC8S, na którym był oparty. Charakteryzował się nowym projektem wlotu powietrza, nowym rozmieszczeniem świateł i zmienionym tyłem. Stworzono nowy przedni splitter, aby poprawić siłę docisku. Zachował również duże drzwi w stylu nożyc, które otwierają się przez obrót w górę i do przodu.

Wnętrze wykończone było skórą, aluminium i Alcantarą, miało minimalistyczny design. Na konsoli centralnej, na dużej okrągłej tarczy, umieszczono większość przycisków komfortu. Wyglądało jak stara tarcza telefonu. Dziwnym zjawiskiem było to, że nie było systemu infotainment, a jedynie odtwarzacz CD, który przypominał jednostkę pochodzącą z rynku wtórnego. Cena wyjściowa wynosiła 650 000 USD, a wyprodukowano tylko 14 egzemplarzy.

Za kokpitem znajdował się przedział silnikowy. Oferował jednostkę Ford V8 o pojemności 4.7 litra z podwójnymi sprężarkami, która zwiększała moc do 806 KM i ogromne 920 Nm (678 lb-ft) momentu obrotowego. Moc była przekazywana na tylne koła za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.

Koenigsegg CCR to samochód sportowy i supercar produkowany przez firmę Koenigsegg. Zaprojektowany i wyprodukowany w Ängelholm w Szwecji, zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2004 roku. Przez krótki czas był rekordzistą świata pod względem prędkości dla samochodów produkcyjnych.

Przegląd

CCR oparty jest na modelu Koenigsegg CC8S, oferując większą moc i lepsze osiągi. Silnik o podwyższonej mocy został osiągnięty dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania Lysholm oraz nowego systemu wydechowego z tytanu. Umożliwia to osiągnięcie maksymalnej mocy 806 KM (601 kW) przy 6,900 obr./min. Moment obrotowy jest równomiernie rozłożony i osiąga maksimum 920 N·m (678 ft·lbf) przy 5,700 obr./min. Nowsze wersje (Koenigsegg CCX) wykorzystują zamiast tego podwójne sprężarki odśrodkowe Rotrex, co pozwala na uzyskanie tej samej mocy, ale obniża punkt szczytowy momentu obrotowego z 5,700 do 5,400 obr./min. (Uwaga: Informacje na temat osiągów są częściowo zaktualizowane na ich oficjalnej stronie.)

Z zewnątrz CCR wygląda podobnie do CC8S, ale ma nowy projekt wlotu powietrza z boku, zmodyfikowane rozmieszczenie świateł, poprawioną tylną część, większe hamulce, większą moc i nowe przednie spoilery dla optymalizacji docisku. Podobnie jak CC8S, CCR jest dwuosobowym coupe z silnikiem umieszczonym pośrodku, wyposażonym w duże drzwi w stylu nożycowym, które otwierają się do góry i do przodu.

Aby uczcić Szwedzki Szwadron Myśliwski nr 1 (Johan röd), który zajmował obecny obiekt Koenigsegg, CCR zdobiony jest symbolem ducha, znakiem tego szwadronu.

W specjalnym odcinku na kanałach History Channel poświęconym CCR (sierpień 2006), Koenigsegg podaje, że cena wyjściowa CCR wynosi około 590,000 USD.

Historia testów

Producenci twierdzą, że CCR to najszybszy samochód drogowy na świecie, z teoretyczną prędkością maksymalną przekraczającą 385 km/h (240 mph).

28 lutego 2005 roku o godzinie 12:08 czasu lokalnego, Koenigsegg CCR pobił rekord prędkości dla samochodów produkcyjnych, osiągając nową oficjalną prędkość maksymalną 387,87 km/h (241 mph) na torze testowym Nardo Prototipo we Włoszech. Zespół pięciu inżynierów i mechaników Koenigsegg wraz z założycielem Christianem von Koenigseggiem prowadził technicznie standardowy model CCR, prowadzony przez znanego kierowcę testowego superkar i weterana rekordów, Loris Bicocchiego. Samochód był mierzony za pomocą chronometru Tag Heuer Splitmaster 650 z fotokomórkami stacjonarnymi na torze, które rejestrowały średnią prędkość na przestrzeni 1 km.

CCR przejął rekord od McLarena F1, który miał rekord przez ponad 10 lat wynoszący 386,7 km/h, ustanowiony na 9-kilometrowej prostej torze w ośrodku VW Ehra w Wolfsburgu w Niemczech. CCR jechał na torze Nardo/Prototipo, okrężnym torze o obwodzie 12,5 km. Oznacza to, że samochód poruszał się w ciągłym skręcie, co czyni to osiągnięciem jeszcze bardziej imponującym. Kierownica przy tej prędkości utrzymywana jest pod kątem około 30 stopni, co jest dość ostrym kątem jak na tę prędkość. Na tym samym torze F1 uzyskał nieoficjalny rekord wynoszący 372 km/h.

W maju 2005 roku, niedługo po tym jak CCR ustanowił rekord, prototyp długo oczekiwanego Bugatti Veyron zdobył tytuł najszybszego samochodu z prędkością powyżej 400 km/h (249 mph). Ostateczny model produkcyjny Veyrona osiągnął prędkość 407,5 km/h (253,2 mph) w rękach redakcji Car and Driver w ich wydaniu z listopada 2005 roku.

Osiągi

Przyspieszenie: 0-100 km/h (0–62 mph) 3.2 sekundy
Prędkość maksymalna: 395+ km/h (242+ mph) przy 6790 obr./min (Maks. obr = 7600)
Czas na ćwierć mili: 9 sekund, prędkość końcowa 235 km/h (146 mph)
Droga hamowania: 31 m (100–0 km/h)
Lateralne przeciążenie: 1.3 g (13 m/s²)

Nadwozie

Dwu-drzwiowe, dwuosobowe, z zdejmowanym twardym dachem, który można schować pod maską. Nadwozie wykonane jest z włókna węglowego/kevlaru oraz lekkich wzmocnień z pianki do gazów.

Wymiary

Prześwit: 100 mm (3.9 in)
Komora bagażowa: 120 litrów (4.24 stopy sześcienne)

Aerodynamika

Cd 0.297. Powierzchnia frontalna 1.825 m². Wentylacje podwozia i dyfuzory

Zawieszenie

Podwójne wahacze, z przodu i z tyłu.
Amortyzatory regulowane.
Elektronicznie regulowana wysokość zawieszenia.

Hamulce

Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu, 362 mm x 32 mm (14.25″ x 0.8″).
6-tłoczkowe zaciski.

Koła

Koła aluminiowe Koenigsegg z magnezu z centralnym blokowaniem.
Przód: 19” x 9.5”
Tył: 20” x 12.5”

Opony

Opony Michelin Pilot Sport 2. Jednokierunkowe z asymetrycznym bieżnikiem.
Przód: 255/35–19”
Tył: 335/30–20”

Kierownica

Zasilana elektromechanicznie kierownica ze zwrotem 2.7 obrotu z blokady do blokady. Promień skrętu: 11 metrów.

Specyfikacje silnika

Typ: Silnik Ford Modular V8 z odlewu aluminiowego, 4 zawory na cylinder, podwójne wałki rozrządu. Pokrywa zaworów z włókna węglowego.
Pojemność silnika: 4.7 litra.
Stosunek sprężania: 8.6:1
Waga: 215 kg
System lubrykacji: Sucha misa z podtłokowymi natryskami oleju; chłodnica oleju.
Olej silnikowy: SAE 10W60 syntetyczny.
Pojemność zbiornika oleju: 12 litrów (10.56 quartów)
System indukcji: Sekwencyjny, wielopunktowy wtrysk paliwa. Podwójne sprężarki Rotrex z chłodnicą o maksymalnym ciśnieniu doładowania 1.4 bar.
Paliwo: 98 RON bezołowiowe.
System zapłonowy: Elektroniczny zapłon z cewką na wtyku (Direct Ignition – DI).
Maksymalne obroty silnika: 7,600 obr./min.

Napęd

4.7 V8 6MT (806 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4700 Cm3
Moc601 Kw @ 6900 Rpm
806 Hp @ 6900 Rpm
806 Bhp @ 6900 Rpm
Moment obrotowy679 Lb-Ft @ 5700 Rpm
921 Nm @ 5700 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna245 Mph (394 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R 19 || 335/30 X 20
Długość165 In (4191 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość42.1 In (1069 Mm)
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika4.2 Cuft (119 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2601 Lbs (1180 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3153 Lbs (1430 Kg)
Spalanie miasto10.7 Mpg Us (22 L/100Km)
Spalanie trasa18.1 Mpg Us (13 L/100Km)
Średnie spalanie13.8 Mpg Us (17 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.