KOENIGSEGG CCXR 2007-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KOENIGSEGG CCXR 2007-2010

Przejdź do galerii zdjęćKOENIGSEGG CCXR 2007-2010

W 2007 roku Koenigsegg dostosował model CCX, czyniąc go jeszcze szybszym i gotowym na tor, wprowadzając wersję CCXR.

Pomimo że klienci musieli czekać w kolejce, aby zdobyć nowy CCX, szwedzki producent postanowił ich zaskoczyć i zaprezentował wersję R, która, w odróżnieniu od wersji bez R, przekroczyła barierę 1000 KM.

CCXR, dzięki swojemu smukłemu, aerodynamicznemu profilowi, prezentował się identycznie jak jego nie-R brat. Wnętrze bardziej przypominało kokpit myśliwca niż kokpit samochodu wyścigowego, co producent wyraźnie podkreślał. Z tyłu Koenigsegg zamontował większe skrzydło typu twin-blade oraz inny dyfuzor. Wszystkie ulepszenia aerodynamiczne zwiększyły docisk do 350 kg przy prędkości 250 kph.

Wnętrze pojazdu było luksusowe, z wykończeniem skórzanym oraz anodowanymi aluminium detalami. Konsola środkowa miała design telefonu z tarczą dla różnych funkcji. Szwedzki producent zamontował jednostkę nawigacyjną JVC one-DIN w systemie audio, co wydawało się zbyt masowe jak na cenę tego samochodu.

Pod maską producent zaktualizował silnik Ford V-8 o pojemności 4,7 litra. Jego pojemność nieco zwiększono, a po zasileniu biopaliwem E85 był w stanie osiągnąć moc 1032 KM. Był połączony wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną, wyposażoną w łopatki zmiany biegów za kierownicą, patent opracowany przez Koenigsegg.

Wersja Koenigsegg została stworzona, aby bić rekordy w tradycyjny sposób charakterystyczny dla Koenigsegg. Celem modelu Koenigsegg CCXR Edition jest dostarczenie wyjątkowych osiągów – na torze, w lini prostej oraz na wiejskich drogach – przy jednoczesnym zachowaniu stylu i komfortu.

Z naszych badań porównawczych wynika, że żaden inny supersamochód nie dorównuje modelowi Koenigsegg CCXR Edition pod względem stosunku mocy do wagi, aerodynamiki, docisku oraz sztywności podwozia. Jednocześnie edycja ta zachowuje fantastyczną prowadzenie Koenigsegg CCX oraz jego zdolność do absorbowania nierówności na drodze jak żaden inny supersamochód.

Oba modele są wyposażone w przerobiony silnik Koenigsegg o pojemności 4.8 litra z podwójnym doładowaniem, a także są dostosowane na tor za pomocą zmodyfikowanych amortyzatorów, twardszych sprężyn, stabilizatorów, wyregulowanych tłumików oraz obniżonego podwozia.

Docisk aerodynamiczny został wzmocniony poprzez dodanie zoptymalizowanego tylnego skrzydła, przednich skrzydełek, większego przedniego dyfuzora oraz noldera, które zaprojektowano tak, aby generować jak największy docisk. Całkowity docisk modelu Koenigsegg CCXR Edition wynosi ponad 350 kg przy prędkości 250 km/h. Aerodynamika została zweryfikowana i zoptymalizowana zarówno w symulacjach CFD, jak i podczas testów na torze Koenigsegg w Szwecji oraz w różnych ośrodkach testowych w Europie.

Czysty, skandynawski design podkreślony jest przez przezroczystą lakierowaną powłokę, która odsłania odważne, liniowe piękno konstrukcji z włókna węglowego. Każda sekcja karoserii z włókna węglowego została starannie dopasowana i połączona wewnętrznie, jak w dobrze skrojonym garniturze, co tworzy oszałamiający efekt prążkowania. Proces ten jest tak czasochłonny, że stworzenie karoserii z widocznym włóknem węglowym z przezroczystym lakierem zajmuje niemal dwa razy więcej czasu niż wykonanie normalnej malowanej karoserii CCX.

Wyjątkowe wnętrze z ekskluzywnej skóry, specjalnie anodowane aluminiowe wykończenie, przeprojektowany Koenigsegg Chronocluster oraz konsola centralna w połączeniu z naszym unikalnym wzornictwem kół z kutego aluminium potwierdzają ekskluzywny status edycji. Stojąc obok samochodu, można by pomyśleć, że już jest w ruchu – tak dynamiczna jest prezencja tego niezwykle pięknego pojazdu. Wygląd można dodatkowo podkreślić, dodając opcjonalne kolory dla przedniego dyfuzora, bocznych splitterów i dyfuzora, w odcieniach ciemnej czerwieni, ciemnego srebra oraz białej perły.

Koenigsegg CCXR Edition dostarczany jest z darmową opcją opon Michelin Cup oraz unikalnym zestawem kół zaprojektowanych w celu optymalizacji ich rozmiaru i właściwości. Te nowoczesne opony skracają drogę hamowania, zapewniają szybsze przyspieszenie z miejsca oraz wyższe siły G podczas pokonywania zakrętów w suchych warunkach.

Koenigsegg CCX Edition korzysta z benzyny normalnej i generuje 888 bhp, natomiast Koenigsegg CCXR Edition został przerobiony jako samochód na biopaliwo i może jeździć na E85, E100, zwykłej benzynie 98 oktanowej (Europa) lub ich mieszance. Używając tylko benzyny, silnik produkuje 888 bhp, ale wysokooktanowe paliwo E85 umożliwia wyższy stopień sprężania, ciśnienie doładowania oraz zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu, co pozwala silnikowi na osiągnięcie oszałamiającej mocy 1018 bhp.

Po raz pierwszy możemy zaoferować opcję zmiany biegów za pomocą łopatek w modelach edycji. W rzeczywistości wszystkie ręczne samochody Koenigsegg mogą być później zmienione na wersję z łopatkami, jeśli klient sobie tego zażyczy. Produkcja samochodów będzie ściśle ograniczona: powstanie tylko 14 modeli Koenigsegg CCX Edition oraz 6 modeli Koenigsegg CCXR Edition.

Specyfikacje techniczne (CCXR Edition | CCX Edition)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.