Najbardziej zaawansowany czteromiejscowy hipersamochód od jednego z najbardziej egzotycznych europejskich producentów samochodów został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2020 roku. Mimo że sam event został odwołany, Christian von Koenigsegg pokazał Gemerę online z terenu imprezy. To najbardziej radykalny pojazd stworzony dotąd przez małą szwedzką firmę.
Nikt nie mógł się spodziewać, że silnik o pojemności 2,0 litrów i z trzema cylindrami będzie produkował 600 KM. A jednak, Gemera ma taki silnik. To rewolucyjna jednostka, bez zaworów, która nie działa na benzynę, lecz na metan. Wspierana jest przez trzy silniki elektryczne, co daje łączną moc 1700 KM.
Technologia na tym się jednak nie kończy. Hipersamochód z napędem na wszystkie koła, skrętem wszystkich kół i wektoryzacją mocy może osiągnąć 300 kph wyłącznie w trybie elektrycznym. Zasięg jazdy na samym prądzie wynosi 50 km.
Wnętrze jest równie zaskakujące jak nadwozie. Znajduje się w nim osiem uchwytów na kubki (po jednym na napój zimny i gorący). To coś, czego nie oferuje nawet twój minivan, a Gemera to ma. Dodatkowo, samochód ma dwie ogromne drzwi otwierające się ku górze, co umożliwia pasażerom z tyłu łatwe wsiadanie bez przesuwania przednich siedzeń.
A najciekawszym faktem jest to, że Gemera jest pierwszym hipersamochodem na świecie z czterema prawdziwymi fotelami. A może kolejny też będzie od Koenigsegga. To jedyna marka, która nie prosi o czyjąkolwiek zgodę na budowę nowego, szalonego, ekskluzywnego pojazdu. Zbudowanych zostanie tylko 300 egzemplarzy.
Koenigsegg Gemera zadebiutował na świecie. To pierwszy na świecie Mega-GT oraz pierwszy czteromiejscowy model Koenigsegga. Gemera będzie dostępna w ograniczonej edycji 300 samochodów. To ekstremalny megasamochód, który łączy przestronność wnętrza z najwyższą świadomością ekologiczną.
„Ostateczne osiągi należały do świata dwuosobowych pojazdów z bardzo ograniczoną przestrzenią bagażową – aż do teraz,” mówi CEO i założyciel Christian von Koenigsegg. „Gemera to zupełnie nowa kategoria samochodu, w której ekstremalny megasamochód spotyka przestronne wnętrze i najwyższą świadomość ekologiczną. Nazywamy to Mega-GT.”
Ostateczne osiągi
Od powstania firmy ponad 25 lat temu, Koenigsegg dążył do stworzenia samochodu o ostatecznych osiągach.
Ten nowy Mega-GT pomieści cztery dorosłe osoby w komfortowych warunkach, oferując jednocześnie miejsce na ich bagaż podręczny, co oznacza, że doświadczenie jazdy megasamochodem Koenigsegg można dzielić z rodziną i przyjaciółmi. Mimo że jest to czteromiejscowy pojazd, Gemera bez trudu przewyższa większość dwuosobowych megasamochodów, zarówno benzynowych, jak i elektrycznych. Wciąż jednak głównym celem Gemery jest pokonywanie długodystansowych tras publicznych – rodzinne podróże w komforcie, stylu i bezpieczeństwie z wydajnością, jakiej jeszcze nie doświadczono.
Dzięki mocy 1,27 megawata i 3500 Nm momentu obrotowego, Gemera przyspiesza od 0 do 100 km/h w 1,9 sekundy i do 400 km/h w rekordowym tempie.
Koenigsegg Gemera oferuje urzekający, głęboki dźwięk wydobywający się z dużego silnika rzędowego Freevalve o pojemności 3 litrów.
Komfort użytkowania
Jako pierwszy model w nowym segmencie, Gemera Mega-GT ma imponować codzienną użytecznością i komfortem. Co powiesz na 4 chłodne i 4 ciepłe uchwyty na kubki, centralne wyświetlacze infotainment z przodu i z tyłu, bezprzewodowe ładowarki telefonów z przodu i z tyłu, Apple CarPlay, Internet na pokładzie i Wi-Fi, zaawansowany system audio z 11 głośnikami, zewnętrzne i wewnętrzne kamery, 4 lampki do czytania, podgrzewane fotele z pianki memory, elektryczne fotele przednie, 3 strefy klimatyzacji, Autoskin i wiele więcej.
Mały Przyjazny Gigant
Koenigsegg Gemera osiąga łączną moc 1700 KM lub 1,27 MW. Trzy silniki elektryczne – jeden dla każdego tylnego koła i jeden na wale korbowym silnika – mają łączną moc 800 kW lub 1100 KM jednocześnie, lub 1400 KM jeśli liczone indywidualnie. Na wierzchu znajduje się 600 KM i 600 Nm z silnika o pojemności 2 litrów, 3 cylindrach, suchym sumpie, podwójnym turbosprężarkowym Freevalve, nazwanego Małym Przyjaznym Gigantem (TFG w skrócie).
TFG to nowatorskie podejście do napędów przyszłości. Oferuje lżejsze i bardziej efektywne w pełni zrównoważone rozwiązanie w porównaniu do jakiegokolwiek silnika spalinowego wcześniej.
Jeśli będzie podłączona i zasilana etanolem drugiej generacji (Gen 2.0) lub neutralnym pod względem CO2 metanolem jak Vulcanol lub ich mieszanką, Gemera staje się przynajmniej tak samo neutralna pod względem CO2 jak czysty samochód elektryczny korzystający z „dobrej” elektryczności. Zanim te odnawialne źródła paliwa drugiej generacji będą bardziej dostępne, Gemera może również jeździć na E85, a w najgorszym wypadku na zwykłej benzynie.
Wyposażona w trzy silniki elektryczne, Gemera może poruszać się zupełnie cicho do 300 km/h, a mocna bateria 800V zapewnia zasięg do 50 km w trybie elektrycznym.
Napęd na wszystkie koła i wektorowanie momentu obrotowego
Rozstaw osi wynoszący 3000 mm zapewnia niespotykaną wygodę i stabilność w linii prostej. Napęd na tylne koła sprawia, że Gemera skręca z zwinnością i może osiągnąć promień skrętu, jakiego nie widuje się w mniejszych samochodach. Przy dużych prędkościach, napęd na tylne koła poprawia również kontrolę kierunkową.
Połączenie napędu na wszystkie koła i wektorowania momentu obrotowego na wszystkich kołach daje nieograniczone możliwości dostosowywania i adaptacji wrażeń z prowadzenia, co sprawia, że Gemera może być jednym z najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych samochodów na świecie.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Koenigsegg Gemera to jeden z najbezpieczniejszych megasamochodów na rynku, zaprojektowany z myślą o światowej homologacji. Gemera ma bardzo mocne monocoque z włókna węglowego, sześć inteligentnych poduszek powietrznych, kontrolę stabilności, TC, ABS i system asystenta ADAS 2.5. Nie brakuje jej niczego pod względem bezpieczeństwa.
Napęd na wszystkie koła oraz wektorowanie momentu obrotowego na wszystkich kołach zapewniają Gemera maksymalne możliwości oferowania bezpiecznej, stabilnej i ekscytującej jazdy. ISOFIX jest dostępny dla obu tylnych siedzeń.
100% czteromiejscowy, 100% Koenigsegg
Gemera to pierwszy w swoim rodzaju model w zupełnie nowej kategorii pojazdów. Wciąż jednak ma wyraźne powiązania z wszystkimi poprzednimi samochodami Koenigsegg i ich szwedzkimi korzeniami w minimalistycznym designie.
Koenigsegg Gemera zachowuje charakterystyczne cechy Koenigsegg, takie jak opływowa szyba przypominająca kokpit myśliwca, ukryte słupki A, proste kształty, krótkie zwisy i duże boczne wloty powietrza.
Projekt przodu inspirowany jest pierwszym prototypem Koenigsegg – Koenigsegg CC z 1996 roku.
Gemera ma ogromne, pełnowymiarowe drzwi Koenigsegg Automated Twisted Synchrohelix Actuation Doors (KATSAD), które otwierają się szeroko. Drzwi nie są ograniczone przez brak słupków B, dzięki mocnej konstrukcji monocoque z włókna węglowego. Otwierają się, odsłaniając imponującą przestrzeń dla czterech osób, która zapewnia równy dostęp, komfort i poszanowanie zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.
Limitowana edycja