Koenigsegg One:1 był pierwszym „megasamochodem” na rynku i jako pierwszy pojazd zapewniał moc jednego megawata oraz stosunek masy do mocy 1:1.
Koenigsegg zyskał sławę po premierze modelu Agera w 2011 roku, który wyróżniał się na tle innych supersamochodów, ale w pozytywny sposób. Został zaprojektowany z maksymalną precyzją i wyposażony w przerobiony silnik V8 o pojemności 5,0 litra. W pierwszej wersji oferował 960 koni mechanicznych, co było dalekie od bycia wolnym autem. A One:1 miał na celu pobicie rekordów innych producentów. Potrafił przyspieszyć z miejsca do 400 km/h (249 mph) w 26,9 sekundy i zatrzymać się w odległości 483 metrów (1584,6 stopy).
Model One:1 zachował aerodynamiczny kształt Agera, ale wzbogacony o inny spojler oraz wloty powietrza z przodu. Jego kokpit w stylu samolotowym był dostępny przez dwa otwierane pionowo drzwi o unikalnym designie. Zainstalowano w nim konfigurację aktywnego skrzydła inspirowaną wyścigami Le Mans.
Wnętrze One:1 wyróżniało się deską rozdzielczą pokrytą Alcantarą, z elementami z włókna węglowego i aluminium na centralnej konsoli. Fotele wyścigowe zbudowane były na bazie z magnezu i włókna węglowego, tapicerowane Alcantarą lub skórą.
Ten megasamochód z silnikiem umieszczonym pośrodku miał nieco większą pojemność niż oryginalny Agera, z jednostką 5,1 litra. Połączono go z specjalnie zaprojektowaną 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem i manetkami zmiany biegów za kierownicą. Warto wspomnieć, że pojazd był wyposażony w opony Michelin Cup, które mogły wytrzymać siłę do 2 g podczas pokonywania zakrętów. Auto mogło jeździć na biopaliwie E85, paliwie wyścigowym lub standardowej benzynie.
Koenigsegg tworzy sześć unikalnie opracowanych i zaprojektowanych samochodów produkcyjnych – program One:1. To jeden z najbardziej ekskluzywnych programów produkcji samochodów, jakie kiedykolwiek powstały.
Współczynnik mocy do masy pojazdu wynosi zdumiewające 1:1. To „marzenie”, które wcześniej uważano za niemożliwe. Co więcej, One:1 to pierwszy homologowany samochód produkcyjny na świecie, który generuje moc jednego Megawatta, czyniąc go pierwszym seryjnie produkowanym Megacar’em na świecie. Te powody składają się na nazwę samochodu One:1.
Model One:1 z 2014 roku rzeczywiście podnosi poprzeczkę wydajności. Oferuje nowe i unikatowe rozwiązania zwiększające osiągi na torze, bez kompromisów w zakresie prędkości maksymalnej czy codziennej użyteczności, a wszystko to w zdumiewającej wizualnej oprawie.
Przykłady cech obejmują: unikalne aerodynamiczne skrzydełka zoptymalizowane do użytku torowego, wydłużone tunele wenturi oraz splitter boczny, skonfigurowane aktywne skrzydło inspirowane Le-Mans oraz zoptymalizowane zarządzanie powietrzem podwozia. Duże wloty powietrza dla lepszego chłodzenia, wlot powietrza na dachu wspierający moc 1 Megawatta. Ograniczenie obrotów do 8250 RPM, uzupełnione o specjalnie wykonane opony Michelin Cup, poprawioną tylną zawieszenie triplex z węglowymi sprężynami stożkowymi oraz aktywne amortyzatory i wysokość zawieszenia, połączone z rewolucyjnymi kołami Koenigsegg Aircore z włókna węglowego.
Koenigsegg był pierwszym producentem ekstremalnych samochodów, który podjął kroki w stronę technologii ekologicznych, wprowadzając na rynek bio-paliwowy model CCXR w 2007 roku. One:1, będący krewniakiem bardzo konkurencyjnego modelu Agera R, podąża śladami CCXR, ponieważ również działa na bio-paliwie E85, paliwie wyścigowym lub zwykłej benzynie.