Wyprodukowany przez producenta motocykli KTM, X-Bow to dwuosobowy roadster stworzony z myślą o zabawie, z turbodoładowanym silnikiem zamontowanym na niesamowicie lekkim podwoziu. To był rok 2008.
Po nieustannej walce o moc, niektórzy niszowi producenci przekonali swoich klientów, że ważniejszy od koni mechanicznych jest stosunek mocy do wagi. W 2000 roku amerykańska firma Ariel rozpoczęła rewolucyjny projekt roadstera Atom, w którym silnik był umieszczony za kierowcą, a napęd był na tylne koła. W 2008 roku KTM zaprezentował swój lekki pojazd, X-Bow.
X-Bow spóźnił się na imprezę ze swoją konstrukcją. Światowy kryzys gospodarczy zaczynał dotykać przemysł motoryzacyjny, a głębokie kieszenie zaczęły się kurczyć. Jednak agresywny wygląd pojazdu, z odsłoniętymi elementami podwozia i dwoma obok siebie siedzeniami w otwartym kokpicie, był dziwny. Duży występ za kierowcą chronił silnik. Początkowy model mógł być zarejestrowany na drogach, ale później X-Bow był budowany wyłącznie na tor wyścigowy.
Projekt powstał w wyniku współpracy KTM, Audi i Dallara. Ostateczny produkt zaprezentowano na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku, a wygląd pojazdu zszokował media. To był prawdziwie wyścigowo rozwinięty samochód dostosowany do użytku ulicznego. Nie miał dachu, szyby, radia ani niczego, co nie było potrzebne w wyścigówce. Oferował zawieszenie push-rod w każdym rogu dla większej prędkości w zakrętach.