KTM X-Bow RR 2012-Present

KTM X-Bow RR 2012-Present

Przejdź do galerii zdjęćKTM X-Bow RR 2012-Present

KTM próbował zaistnieć w motorsporcie czterokołowym, budując wersję RR swojego roadstera X-Bow, zyskując więcej mocy z silnika Audi.

Kiedy producent motocykli postanowił stworzyć samochód, skorzystał z podręcznika dla motocyklistów, a efektem była odsłonięta, lekka wersja roadstera. X-Bow (Cross-bow) to austriacki roadster, stworzony, aby zaimponować i zachwycić tłumy, podczas gdy wersja RR była dostosowana do weekendowych wyścigów. Austriacka marka zbudowała go i wynajmowała dla tych, którzy brali udział w serii wyścigów KTM. Nie było to tanie, ale wynajem pojazdów pozwalał na używanie ich w stylu „jeźdź, jakbyś to ukradł”.

X-Bow był gokartem z nadwoziem z włókna węglowego, tylko znacznie większym. Jego design był bardzo podobny do standardowego pojazdu, ale niepomalowane elementy z włókna węglowego wyglądały znacznie bardziej spektakularnie. Z przodu, pomarańczowy hak holowniczy wystawał zza przedniego spoilera, a po bokach białe naklejki informujące o wersji pojazdu próbowały powiedzieć wszystkim, że to nie jest zwykła wersja o mocy 240 KM.

Ponieważ był to pojazd wyścigowy stworzony dla poszukiwaczy adrenaliny, otwarta kabina miała wyścigowe siedzenie z numerem homologacji FIA. KTM zastosował sześciopunktowy pas bezpieczeństwa. Nie oczekuj niczego więcej poza wyświetlaczem LCD na desce rozdzielczej, a dokładnie to KTM umieścił przed kierowcą.

Pod maską KTM zainstalował ten sam silnik czterocylindrowy w układzie rzędowym z turbosprężarką, który dzielił z modelem S3, ale był dostosowany do oferowania mocy do 365 KM. Ta moc różniła się w zależności od wyścigu i inżynierów wyścigowych. Jego sześciobiegowa manualna skrzynia biegów przenosiła moc na tylne koła.

Konie z Maranello? Rumaki z Zuffenhausen? Gwiazdy ze Stuttgartu? Byki z Sant’Agata? A może raczej trzy litery z Mattighofen? Jeśli chcesz zmierzyć się z najlepszymi, musisz być dobrze przygotowany. Tak jak nasz fabryczny kierowca Reinhard Koffler, który podczas sezonu wyścigowego 2012 poznał KTM X-BOW RR i odniósł niesamowite sukcesy w starciach z rzekomo lepszymi rywalami.

KTM X-BOW RR to kwintesencja całego doświadczenia, które KTM zdobył od 2008 roku w najróżniejszych wydarzeniach motorsportowych na całym świecie. Niezłomnie stuningowany do zwycięstwa, prawie bezgranicznie konfigurowalny, alarmująco szybki dla swoich rywali – a jednocześnie zaskakująco przystępny cenowo. W zależności od poziomu konfiguracyjnego, „RR” może być idealnym pojazdem na własny puchar marki KTM („KTM X-BOW BATTLE”) lub niezwykle trudnym rywalem dla wspomnianych międzynarodowych konkurentów. Porozmawiaj ze specjalistami z naszego działu Motorsport, którzy starają się spełnić każde żądanie klienta – w końcu oni również są zawsze „Gotowi do wyścigu”.

Docisk

KTM X-BOW RR dostarcza techniczne rozwiązania z wyścigowego świata. Projekt genialnej aerodynamiki – opracowany przez KTM Technologies we współpracy z Dallarą – robi szczególne wrażenie. Niemniej jednak na „RR” użyto wielu dodatkowych elementów aerodynamicznych. Dzięki podwójnemu przedniemu splitterowi, licznych „flicom” i przegrodom powietrznym oraz większemu tylnemu spojlerowi, przy prędkości 200 km/h generowane jest około 400 kg docisku – prawie dwa razy więcej niż już imponujące wartości KTM X-BOW R. W zależności od opon, możliwe są siły boczne przekraczające 2.0 G – więcej niż w jakimkolwiek innym dopuszczonym do ruchu pojeździe produkcyjnym i praktycznie na tym samym poziomie co pojazdy wyścigowe Formuły.

Podwozie

Już jedno spojrzenie na KTM X-BOW RR ujawnia trzyczęściowe, całkowicie płaskie, wyścigowe podwozie, zaczerpnięte z pojazdów wyścigowych Formuły.

Dyfuzor

Powietrze optymalnie wpływa do tylnego dyfuzora, który zapewnia równomierne rozkładanie ciśnienia w podwoziu dzięki swojej asymetrycznej konstrukcji. Generuje on dużą część docisku.

Felgi kute

Wyścigowe koła z centralną nakrętką wykonane są z wysokowytrzymałego, kutego aluminium i standardowo montowane są wyłącznie w KTM X-BOW RR. Oprócz skomplikowanej konstrukcji, która także poprawia wentylację hamulców, nieugięta lekka budowa oszczędza 3 kilogramy na każde kole, zmniejszając tym samym nieresorowane masy „RR” o całe 12 kilogramów!

Hamulce Brembo

Ekstremalna moc wymaga odpowiedniego poziomu wydajności hamulców. KTM X-BOW RR wykorzystuje system hamulcowy Brembo, z czterotłoczkowym hamulcem stałym na przedniej osi, z wewnętrznie wentylowanym, naciętym tarcze o średnicy 305 mm – ten duży system hamulcowy jest również stosowany na tylnej osi „RR”. Kierowca może bezpośrednio regulować rozkład mocy hamowania między przednią a tylną osią za pomocą belki balansowej, która jest standardowo zamontowana na „RR”.

Regulowane stabilizatory i popychacze

Regulowane stabilizatory na przedniej i tylnej osi są równie oczywiste na torze wyścigowym, jak regulowane, szczególnie krótkie popychacze, które pozwalają na znaczące obniżenie pojazdu.

Sprężyny i amory WP

Wraz z guru zawieszeń i testów Lorisem Bicocchim, WP Suspension brał udział w opracowaniu sprężyn i amortyzatorów dla KTM X-BOW od samego początku. Ta ekspertyza i zdobyte doświadczenie, które zespół rozwoju KTM X-BOW zdobył przez cztery lata wyścigów, między innymi w Mistrzostwach Europy GT4, DMV-TCC oraz KTM X-BOW BATTLE, są odczuwalne w „RR” od samego początku. Na przykład sztywność sprężyn można oczywiście wybrać dowolnie, aby dostosować je do warunków na każdym torze wyścigowym.

Michelin Pilot Sport lub Slick

Opony wysokowydajne, które zostały opracowane specjalnie dla supersamochodów oraz do użycia na torze wyścigowym, między innymi dla KTM X-BOW RR: Dla kierowców na dni torowe Michelin Pilot Sport Cup zapewnia najlepszy kompromis pomiędzy codzienną przydatnością a wydajnością na torze. Do użycia w profesjonalnym motorsporcie dostępne są różne mieszanki opon slick oraz na mokro, dostosowane do „RR”.

Wsparcie momentu obrotowego

Ekstremalne siły silnika są tłumione w KTM X-BOW RR przez wsparcie momentu obrotowego, które jest zamontowane bezpośrednio na węglowym monokoku.

Wydajne chłodnice

Obszerne, wysokowydajne chłodnice w KTM X-BOW są w stanie sprostać każdemu zadaniu. W rezultacie ani system chłodzenia silnika, ani system chłodzenia powietrza doładowanego nie muszą być powiększane do użycia wyścigowego. Tylko przepływ powietrza doładowanego został zwiększony poprzez zastosowanie wyścigowej pompy wodnej, aby utrzymać temperaturę powietrza doładowanego na jak najniższym poziomie, nawet podczas intensywnego użytkowania na torze.

Technologia silnika ze świata wyścigów

W tylnej części KTM X-BOW RR znajduje się silnik TFSI o pojemności 2.0 litra, z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem z bardzo skutecznym chłodzeniem powietrza doładowanego. W zależności od przeznaczenia i używanego oprogramowania zarządzającego silnikiem, jednostka napędowa może być przygotowana do użycia w KTM X-BOW BATTLE lub wyścigach długodystansowych. W każdym przypadku, zmodyfikowane dysze wtryskowe, większa pompa paliwowa, większa turbosprężarka oraz całkowicie nowo zaprojektowane układy dolotowe i wydechowe zapewniają znaczny wzrost wydajności w porównaniu do modelu produkcyjnego. Silnik zachwyca wyjątkowymi charakterystykami mocy i momentu obrotowego, stosunkowo niskim zużyciem paliwa oraz doskonałą niezawodnością.

Przekładnia

Ręczna skrzynia biegów o 6 biegach w KTM X-BOW RR może być skonfigurowana do użytku na torze wyścigowym. Oprócz istniejącego krótkiego skoku zmiany biegów, możliwe jest również zainstalowanie dźwigni zmiany biegów obrabianej CNC, która imponuje niezwykle krótkimi i precyzyjnymi drogami zmiany biegów. A naturalnie standardowy dyferencjał stosowany w Drexlerze zapewnia optymalne przyspieszenie w każdym zakręcie na torze wyścigowym. Cała jednostka skrzyni biegów jest smarowana płynem w optymalnej temperaturze dzięki dodatkowej chłodnicy oleju.

Pakiet wydajności

Rurek szkieletowy wykonany z stali chromowo-molibdenowej dodatkowo usztywnia subframe KTM X-BOW RR. To znacznie zwiększa sztywność skrętą pojazdu, poprawiając jeszcze bardziej prowadzenie, szczególnie przy wyjściu z zakrętów pod pełnym obciążeniem.

Ramka

Aluminiowa rama przestrzenna jest centralnym elementem podporowym dla zespołu silnika/skrzyni biegów. Cała jednostka jest również umieszczona 19 milimetrów niżej w KTM X-BOW RR, co dodatkowo obniża już imponująco niskie położenie środka ciężkości o kolejne 15 milimetrów. W wyniku tego możliwe są jeszcze większe siły przyspieszenia bocznego i jeszcze wyższe prędkości w zakrętach.

Wyścigi dla każdego właściciela X-Bow

Chcesz zmierzyć się z innymi właścicielami X-BOW na torze wyścigowym? W takim razie KTM X-BOW BATTLE to idealne miejsce dla ciebie. Ale nie martw się: „Battle” to nie tylko kolejny puchar marki; to bardziej jak jedna wielka rodzina, której członkowie czerpią dziecięcą radość z wyścigów i swoich pojazdów. Dobroduszna atmosfera wspólnoty w paddocku jest przynajmniej tak samo ważna, jak wydajność na torze. Opozycja – z niezbędnym szacunkiem – to jedynie rzecz na torze wyścigowym. Wszędzie indziej wszyscy chętnie się socjalizują i rozmawiają. Nie przegap tej okazji.

Pasy

Kierowca i pasażer są chronieni przez sześciopunktowy pas bezpieczeństwa od Schroth, który jest również stosowany w wyścigach.

Ekstremalnie lekki, ekstremalnie stabilny

Cztery warstwy włókna węglowego, żywicy epoksydowej, złożona praca ręczna, technologia autoklawowa: wszystko to łączy się, aby stworzyć podwójny, dwuczęściowy, niezwykle lekki monokok węglowy, produkowany przez specjalistę od kompozytów Wethje w Niemczech. Efektem tego jest konstrukcja z włókna węglowego, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, ale waży tylko 80 kilogramów – z niewiarygodnie wysoką sztywnością skrętną wynoszącą 35 000 Nm/o. Oprócz czynnika bezpieczeństwa, monokok może zapewnić dodatkową, decydującą przewagę w użytkowaniu wyścigowym: Uszkodzenia mogą być naprawione w mgnieniu oka i bardzo tanio.

Technologiczne Przywództwo

KTM X-BOW jest pierwszym pojazdem produkcyjnym, który może pochwalić się monokokiem wykonanym w całości z materiału węglowego z kompozytów – nowatorską i pionierską technologią, dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla pojazdów wyścigowych.

Belki bezpieczeństwa

W przypadku przewrócenia, optymalna ochrona jest zapewniona przez stalowe belki bezpieczeństwa zintegrowane w monokok: Wytrzymują obciążenia do 7 razy masy pojazdu.

Ochrona przed kolizjami bocznymi i tylnymi

Boczna „ochrona” oraz karbonowa osłona tylna zostały opracowane specjalnie do użycia w Mistrzostwach Europy GT oraz do homologacji FIA wymaganej w tym celu. Zapobiegają one splątaniu kół KTM X-BOW RR z kołami innych pojazdów w trudnej walce jeden na jeden.

Strefa zgniotu

Strefa zgniotu na nosie pojazdu zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo. Dzięki swojej konstrukcji z węgla i aluminium, spełnia nawet surowe przepisy bezpieczeństwa FIA-GT i Formuły 3.

Wyścigowa szyba wiatrochronna i pokrywa podłogi wyścigowej

Nigdzie aerodynamika nie jest ważniejsza niż w wyścigach. Dlatego węglowa szyba wyścigowa nie tylko oszczędza wagę, ale również kieruje przepływem powietrza nad kokpitem w znacznie bardziej opływowy sposób. Również wykonana z węgla, osłona podłogi minimalizuje turbulencje powietrza w kokpicie.

Podparcie głowy

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.