Porsche pomógł rosyjskiemu producentowi samochodów Avtovaz stworzyć nowy produkt, który różnił się od wszelkich innych pojazdów produkowanych przez obie firmy. Efektem tej współpracy był model Lada 110.
Był to duży krok naprzód dla rosyjskiego producenta Avtovaz. Z silnika gaźnikowego o pojemności 1,2 litra i napędem na tylną oś, zaprojektowanego w latach 60., przeskoczył do silnika o pojemności 1,6 litra z wtryskiem paliwa i napędem na przednią oś. Samochód był gotowy do produkcji w 1990 roku, ale kryzys gospodarczy oraz upadek ZSRR opóźniły rozpoczęcie produkcji.
Design był nowoczesny, z wąskimi, prostokątnymi reflektorami. Kratka chłodnicy była niemal całkowicie zakryta, z jedynie małym wycięciem po dolnej stronie. Dodatkowy obszar chłodzenia został umieszczony na dolnej części zderzaka. Z boku pojazdu linia boczna wizualnie łączyła reflektory z lampami tylnymi. Avtovaz oferował pojazd w trzech wersjach nadwozia: sedan, hatchback i kombi. Sedan miał być główną atrakcją.
Wewnątrz samochód miał design bliższy pojazdom z lat 80. niż tym z 1995 roku. Nie było poduszki powietrznej dla kierowcy ani elektrycznych szyb w standardowej wersji wyposażenia. Projektanci umieścili białe litery na czarnych tarczach oraz czerwone wskaźniki w zestawie wskaźników. Na dużym panelu na konsoli środkowej, obok elementów sterujących wentylacją, wyświetlało się, które drzwi są otwarte. Z przodu znajdowały się dwa fotele, a z tyłu ławka wystarczająco szeroka, by pomieścić trzy osoby, jeśli byłyby bliskimi przyjaciółmi.