Po wielu latach produkcji modelu Lada 110, rosyjska firma motoryzacyjna AvtoVaz w 2007 roku wprowadziła nową, odświeżoną wersję o nazwie Priora. Była oparta na tej samej platformie co Lada 110, ale z istotnymi ulepszeniami w zakresie silnika, nadwozia i komfortu.
Był to bardzo ważny krok naprzód dla producenta samochodów z Togliatti. Priora wyposażona była w ABS, ESP oraz automatyczną klimatyzację, a także centralny zamek, szyby elektryczne i podgrzewane siedzenia z przodu oraz tempomat. Dla obszarów o bardzo niskich temperaturach oferowana była jako opcja dodatkowa jednostka ogrzewania. Komfort wewnątrz kabiny został poprawiony dzięki dodaniu jednostki klimatyzacyjnej. Kierowca miał do dyspozycji komputer pokładowy z wyświetlaczem zainstalowanym pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem na desce rozdzielczej. W wyższych wersjach wyposażenia dostępny był system multimedialny z łącznością BT i ekranem dotykowym.
W jednostce napędowej Lada zainstalowała trzy warianty silnika tego samego 1.6-litrowego silnika benzynowego o mocach 87 hp, 97 hp lub 106 hp. Standardową skrzynią biegów była 5-biegowa manualna, ale jako opcja dostępna była automatyczna skrzynia biegów z sekwencyjną zmianą biegów, jednak tylko dla silnika o mocy 106 hp.