Model 350 GT to auto, które wpisało markę Automobili Lamborghini na mapę i pokazało, że ambitny producent traktorów potrafi stworzyć jeden z najlepszych supersamochodów swojej epoki.
Ferruccio Lamborghini był zamożnym producentem traktorów. Jego firma mieściła się zaledwie 20 km od siedziby Ferrari w Maranello. Posiadał również Ferrari 250 GT, z którego był niezadowolony i narzekał na to właścicielowi Ferrari, panu Enzo Ferrari, który poradził mu, aby skupił się na swoich traktorach. To rozwścieczyło dumnego Włocha, który obiecał zemstę. Najpierw zatrudnił Giotto Bizzariniego – głównego inżyniera Ferrari, oraz dwóch innych techników. Teraz miał zespół do opracowania supersamochodu, a pierwszym wynikiem był prototyp 350 GTV zaprezentowany w 1963 roku na Targach Motoryzacyjnych w Turynie.
Bizzarini przeprojektował prototyp razem z Gian Paolo Dallarą, który stworzył najlepszą konstrukcję ramy przestrzennej tamtych czasów, wyposażoną w niezależne zawieszenia sprężynowe w każdym rogu, w przeciwieństwie do Ferrari, który wciąż polegał na sztywnym osi z tyłu.
Lamborghini współpracował z Carozzeria Touring nad nadwoziem, które było ciągle odrzucane przez Ferrari, który wolał współpracować z Pininfariną. Jego ostatni kontrakt z marką z Prancing Horse dotyczył czterech pojazdów w 1956 roku.