Po kłótni z Enzo Ferrarim, Ferruccio Lamborghini założył swoją firmę motoryzacyjną z jednym celem: pokonać Ferrari w jego własnej grze.
Pierwszym samochodem, który zbudował, był model 350 GT, pojazd z dużym silnikiem z przodu, luksusowym wnętrzem zaprojektowanym dla czterech dorosłych oraz bagażnikiem na wystarczającą ilość bagażu na przyjemną podróż po Europie. Jednak wynik okazał się kontrowersyjny, a niektórzy klienci skarżyli się na wygląd samochodu. Lamborghini przyjrzał się pojazdowi i uznał, że 350 GT mógłby być bardziej atrakcyjny w formie roadstera. I tak narodził się model GTS. Problemem okazał się nie dach, ale reflektory. W rezultacie włoski producent stworzył jedynie dwa kabriolety 350 GTS.
Jego młoda firma nie do końca wiedziała, jak zbudować kabriolet, więc Lamborghini zaufał bardziej doświadczonej firmie Carozzeria Touring, aby zaprojektowała i zbudowała samochody. Producent pokazał pojazdy na Targach Samochodowych w Turynie w 1965 roku. Miały te same panele nadwozia co wersja GT, ale miały tylko dwa miejsca. Zamiast tylnej kanapy, producent zaaranżował miejsce na składany dach i przykrył je metalową płytą.