Po udanym wprowadzeniu na rynek modelu Aventador w 2011 roku, Lamborghini pracowało przez kolejny rok nad opracowaniem i wprowadzeniem wersji roadster, która była nieco cięższa, ale równie szybka jak coupe.
W przypadku tradycyjnych samochodów kabriolet, gdy projektant zdejmie dach, musi dodać do ramy dodatkowy ciężar, aby poprawić sztywność pojazdu. W przypadku roadstera Aventador, Lamborghini musiało dodać 50 kg, co nie ma znaczenia przy silniku o mocy 700 KM. Aby to udowodnić, inżynierowie Lamborghini zabrali samochód na tor wyścigowy Nardo w południowych Włoszech, gdzie osiągnęli prędkość maksymalną 220 mph (354 km/h) przy otwartym dachu.
Wygląd roadstera Aventador pozostaje taki sam z przodu i z tyłu. Tylko środkowa część zmieniła się nieco po usunięciu dachu. Dach składa się z dwóch części, wykonanych z włókna węglowego, które można wyjąć i schować w przednim bagażniku. Silnik umieszczono w centralnej tylnej części pojazdu, a jego widok zasłonięto czterema szkłami o nietypowych kształtach, co poprawia chłodzenie i umożliwia podziwianie 12-cylindrowego arcydzieła.
Wnętrze samochodu inspirowane było konstrukcją myśliwca stealth, co widać od szerokich foteli po układ kokpitu. Trudno to nazwać deską rozdzielczą z uwagi na wydłużony i podniesiony środkowy panel. Niektóre przyciski i przełączniki pochodzą bezpośrednio z Audi, co może wydawać się dziwne w super samochodzie takim jak Aventador.
Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z pojedynczym sprzęgłem była szybka i lżejsza od skrzyni z podwójnym sprzęgłem. Tryb trakcji można było dostosować za pomocą dwóch przycisków na środkowym panelu, przełączając z trybu ulicznego na torowy. Pozwalało to zmienić rozkład momentu obrotowego z 30:60 na 10:90.
Automobili Lamborghini zaprezentowało nowego Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster: najbardziej ekscytującego seryjnego Lamborghini, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, oraz nowego wzorca w świecie luksusowych super samochodów z otwartym nadwoziem.
Po sukcesie coupé, które wprowadzono latem 2011 roku i które dostarczono już do ponad 1,300 klientów, Dom Rozwścieczonego Byka oferuje teraz wersję kabriolet Aventadora, pojazd, który idealnie łączy najwyższe doznania z jazdy z najdoskonalszą elegancją samochodu sportowego.
Nowy Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster można od razu rozpoznać po unikalnym profilu górnej części, która rozciąga się wzdłuż nowo zaprojektowanych linii geometrycznych od zdejmowanego dachu do maski silnika.
Projekt Roadstera jest wynikiem starannego badania najlepszego sposobu połączenia wydajności, eleganckiego stylu, łatwości obsługi oraz doświadczenia z jazdy, które pobudza wszystkie pięć zmysłów.
Dwuczęściowy dach wykonany jest w całości z włókna węglowego, wykorzystując różne technologie, takie jak RTM i Forged Composite®. Technologie te gwarantują maksymalną wydajność estetyczną i sztywność, mimo że każdy element jest niezwykle lekki, ważący mniej niż 6 kg. Obie części są zdejmowane, łatwe w obsłudze, a ich lekkość i prostota przy mocowaniu pozwala na przechowywanie ich w przedniej komorze bagażowej. W zaledwie kilka sekund Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster można podziwiać w całej jego luksusowej urodzie.
Tylna kolumna została zaprojektowana na nowo, aby zapewnić pełne wsparcie dla zdejmowanego dachu, pomieścić automatyczny system ochrony pasażerów oraz zapewnić silnikowi odpowiednią wentylację.
Już przy pierwszym spojrzeniu zauważalne jest, że maska silnika Roadstera różni się od tej w coupé, ze względu na centralną „kolumnę kręgosłupa” z dwoma parami sześciokątnych okienek połączonych po bokach, jakby były hiper-tech osłonami. Ich celem jest chłodzenie silnika, odpowiednie odprowadzanie wody deszczowej oraz, oczywiście, umożliwienie podziwiania piękna jednostki napędowej V12.
Kierowca Aventadora Roadstera i jego pasażer mogą sami zdecydować, jak intensywnie chcą cieszyć się jazdą. Elektrycznie sterowana tylna szyba wpływa nie tylko na przepływ powietrza w pojeździe, ale także kontroluje wrażenie dźwięku z dwunastocylindrowego silnika. Z kolei deflektor wiatru zapewnia prawie całkowity spokój wewnątrz samochodu, nawet przy dużych prędkościach. Opiera się na ramie przedniej szyby i również można go przechowywać w bagażniku, gdy nie jest używany.
Lamborghini Aventador Roadster jest również wyposażony w okna drzwiowe z fazowanymi krawędziami, które zawsze zapewniają doskonałe dopasowanie do uszczelki twardego dachu, podkreślając jednocześnie ostry profil boczny samochodu.
Karoseria nowego Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster ma dwutonowe wykończenie, ponieważ słupki przedniej szyby, dwie sekcje dachu oraz obszar tylnej szyby aż do „fin” pomalowane są na połysk czarny. Efekt wizualny sprawia wrażenie całkowicie otwartego pojazdu z opływowymi liniami, które idealnie łączą sportowość z elegancją.
Paleta kolorów dostępnych dla Roadstera została wzbogacona o bardzo jasny, metaliczny niebieski kolor, Azzuro Thetis, którego odcień zmienia się w zależności od kąta światła. Ten kolor przypomina odcień niezwykle pięknego Miura Roadstera z 1968 roku, i zarówno podkreśla, jak i wzmacnia linie pojazdu, dodając mu siły i dynamiki.
Nawet wnętrze ma nowy wygląd. Użycie skóry o nazwie Sabbia Nefertem podkreśla doskonałe rzemiosło tapicerskie z Sant’ Agata Bolognese i idealnie komponuje się z zewnętrznym kolorem Azzuro Thetis. Wreszcie, nowy Aventador LP 700-4 Roadster ma również nowe obręcze Dione 20″/21″ o odważnym, agresywnym wyglądzie. Wykonane z lekkiego aluminium prasowanego, obniżają wagę pojazdu o 10 kg w porównaniu do standardowego zestawu obręczy.
Nowe Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster może pochwalić się rekordowymi osiągami. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość około 350 km/h.
Te liczby, w połączeniu z napędem z centralnie umieszczonym, 6.5-litrowym silnikiem V12 generującym 700 KM, skrzynią biegów ISR o 7 przełożeniach oraz zawieszeniem typu push-rod, czynią nowego Aventadora Roadstera unikalnym super samochodem sportowym bez bezpośredniej konkurencji.
Oczywiście V12 Roadstera zawiera także system dezaktywacji cylindrów, gdy silnik pracuje z częściową mocą, podczas gdy innowacyjny, natychmiastowy system Stop & Start obejmuje wysokowydajne kondensatory znane jako superkondensatory, które budzą silnik. To absolutna nowość w segmencie super samochodów sportowych.