LAMBORGHINI Aventador LP750-4 SV Roadster 2015-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAMBORGHINI Aventador LP750-4 SV Roadster 2015-2017

Przejdź do galerii zdjęćLAMBORGHINI Aventador LP750-4 SV Roadster 2015-2017

Lamborghini zaprezentowało limitowaną serię 500 sztuk modelu Aventador 570-4 Superveloce Roadster podczas tygodnia motoryzacyjnego w Monterey w Kalifornii w 2015 roku.

Jeśli jego coupe było ulubieńcem tych, którzy testowali je na torze, wersja Roadster została stworzona dla tych, którzy chcieli cieszyć się życiem na każdej zakręcie. Dla tych, którzy nie przejmowali się zbytnio czasami okrążeń, ale liczyła się dla nich frajda z każdego przejazdu. Ale nie myśl, że 570-4 SV Roadster był wolny. Po prostu był wolniejszy od swojego coupe z powodu większej wagi i mniejszej sztywności podwozia.

Nazwa mówiła sama za siebie: 750 KM i napęd na wszystkie koła. SV oznaczało Superveloce, co można przetłumaczyć jako Super szybki. Aby sprostać tej nazwie, inżynierowie Lamborghini dodali 50 KM do modelu Aventador LP 700-4 Roadster i zredukowali jego masę o 50 kg. To nie była tylko dieta, ale program treningowy. Choć usunięcie ALA (Lamborghini Active Aerodynamics) pozwoliło na zaoszczędzenie kilku kilogramów, to jednak wprowadzenie adaptacyjnego układu kierowniczego i amortyzatorów magnetoreologicznych dodało nieco masy.

Lamborghini skupiło się również na wnętrzu samochodu, oferując nie tylko sportowy wygląd, ale również zachowując luksusowy charakter. Żółty wyświetlacz w zestawie wskaźników z czarnymi tarczami ułatwiał kierowcy odczytywanie informacji o prędkości i obrotach. Fotele sportowe posiadały kontrastowe przeszycia i wysokiej jakości materiały, które nadawały pasażerom wrażenie luksusowego roadstera. Dla lepszych doświadczeń z jazdy bez dachu, producent zamontował tylną szybę, co zmniejszało turbulencje w kokpicie.

Chociaż był o 50 kg cięższy od swojego coupe, Superveloce Roadster był tylko o 0,1 sekundy wolniejszy w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h. Mimo to, prędkość maksymalna była taka sama.

Automobili Lamborghini zaprezentowało nowego Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster podczas 2015 Monterey Car Week w Kalifornii. Roadster, przedstawiony na słynnym wydarzeniu 'The Quail, A Motorsports Gathering’, dostępny jest w limitowanej serii 500 egzemplarzy na całym świecie i jest pierwszym seryjnie produkowanym, otwartym Lamborghini noszącym nazwę Superveloce.

„Superveloce to najczystsze, najbardziej sportowe i najszybsze seryjnie produkowane Lamborghini w historii. Wersja Roadster stanowi nasze zobowiązanie do zaspokojenia oczekiwań naszych pasjonatów, oferując niezwykle emocjonujące wrażenia z jazdy połączone z wyjątkowym doświadczeniem na świeżym powietrzu,” powiedział Stephan Winkelmann, prezydent i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, podczas konferencji prasowej na The Quail.

Jako członek zasłużonej rodziny Superveloce, samochód oferuje lepszą wydajność dzięki zwiększeniu mocy o 50 KM do 750 KM oraz masie własnej wynoszącej 1575 kg (3472 lb), co czyni go o 50 kg (110 lb) lżejszym w porównaniu do Aventadora LP 700-4 Roadster. To prowadzi do wyjątkowego stosunku mocy do masy wynoszącego zaledwie 2,1 kg/KM (4,6 lb/KM).

Roadster zachowuje oszałamiające przyspieszenie, czystą moc i zdolności prowadzenia znane z wersji coupe. W ramach ulepszeń w stosunku do doświadczania Superveloce coupé, Roadster Superveloce posiada tylną szybę, która pozwala na swobodny przepływ dźwięku silnika, wypełniającego kabinę pobudzającymi tonami podczas dynamicznej jazdy.

Naturalnie ssany silnik V12 o pojemności 6,5 litra generuje 552 kW (750 KM) przy 8400 obr./min oraz 690 Nm (509 lb-ft) momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) zajmuje 2,9 sekundy, a maksymalna prędkość przekracza 350 km/h (> 217 mph).

Wyjątkowo innowacyjna 7-biegowa skrzynia ISR Lamborghini zapewnia niezrównane emocjonalne zmiany biegów i przenosi moc silnika na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu 4WD Haldex Generation IV. Oczywiście, podobnie jak w SV coupé, samochód korzysta z adaptacyjnego zawieszenia Magneto Rheological Suspension, systemu amortyzacji pushrod oraz Lamborghini Dynamic Steering (LDS) w celu poprawy dynamiki jazdy.

Jak w przypadku Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, SV Roadster wyposażony jest w dwuczęściowy twardy dach wykonany z włókna węglowego, z technologiami takimi jak RTM i Forged Composite®, które zapewniają doskonałe wykończenie powierzchni, umożliwiają skomplikowane kształty konstrukcyjne i najwyższą możliwą sztywność komponentów przy jednocześnie niezwykle niskiej wadze. W ten sposób, każda z dwóch części dachu waży mniej niż sześć kilogramów (13,2 lb) i można je łatwo schować w bagażniku. Stanowią idealne uzupełnienie monokoku, który w całości wykonany jest z włókna węglowego.

6.5L V12 7AT AWD (750 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6498 Cm3
Moc551.6 Kw @ 8400 Rpm
750 Hp @ 8400 Rpm
740 Bhp @ 8400 Rpm
Moment obrotowy509 Lb-Ft @ 5500 Rpm
690 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna217 Mph (349 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Ldf)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość190.4 In (4836 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość44.7 In (1135 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.7/66.1 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Pojemność bagażnika5.3 Cuft (150 L)
Masa własna3472 Lbs (1575 Kg)
Spalanie miasto9.5 Mpg Us (24.8 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie12.8 Mpg Us (18.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.