LAMBORGHINI Aventador S 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAMBORGHINI Aventador S 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAMBORGHINI Aventador S 2017-Present

Lamborghini jest znane z produkcji specjalnych wersji swojego bazowego modelu, a tak było w przypadku Aventadora, który w 2017 roku zadebiutował w wersji S o mocy 740 KM.

Po przejęciu przez grupę Volkswagen, producent Lamborghini zaczął poszerzać swoją ofertę modelową i różnicować każdy z posiadanych modeli. Po sześciu latach od wprowadzenia na rynek, Aventador otrzymał istotną aktualizację w wersji S.

Zmodyfikowano design zewnętrzny, aby poprawić aerodynamikę oraz agresywny wygląd. Z przodu pojawił się nowy spojler w kolorze nadwozia z elementami z włókna węglowego. Z boku, przeprojektowany tylny błotnik przypominał ten z modelu Countach. Z tyłu umieszczono centralnie zamontowany wydech z trzema kanciastymi rurami w dużym, sześciokątnym kształcie. Pod zderzakiem zamontowano dyfuzor, aby zredukować efekt podciśnienia.

Wnętrze nie uległo wielkim zmianom. Nadal przypominało kokpit myśliwca, z przełącznikami oraz klapką nad przyciskiem uruchamiania silnika. Fotele kubełkowe były pokryte skórą i miały dodatkowe wsparcie boczne. Jednostka infotainment została nieznacznie zaktualizowana w stosunku do oryginalnego modelu Aventador z 2011 roku.

Najważniejszym elementem był silnik V12 o pojemności 6,5 litra umieszczony przed osią tylną. Był on połączony z 7-biegowym systemem zmiany biegów Independent Shifting Rod (ISR), charakterystycznym dla Lamborghini. Superauto z napędem na wszystkie koła i wszystkimi kołami skrętnymi mogło osiągnąć prędkość 60 mph (96 km/h) w mniej niż trzy sekundy.

Nowy Lamborghini Aventador S wyróżnia się nowym aerodynamicznym designem, opracowanym na nowo zawieszeniem, zwiększoną mocą oraz nowymi dynamiką jazdy. Litera 'S’ to przyrostek stosowany w poprzednich ulepszonych modelach Lamborghini, który wyznacza nowe standardy dla V12 Lamborghini.

„To jest nowa generacja Aventadora, a także wyraz nowych kamieni milowych technologicznych i osiągów w rozwoju supersamochodów,” mówi Stefano Domenicali, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. „Aventador S to wizjonerski design, nowoczesna technologia i dynamika jazdy w czystej harmonii, który podnosi koncepcję supersamochodów na nowy poziom.”

Design i aerodynamika

Design nowego Lamborghini Aventador S wyraźnie wskazuje na nową generację Aventadora. Aventador S cechuje się licznymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym, szczególnie z przodu i z tyłu, podczas gdy jego sylwetka wciąż pozostaje wyraźnie związana z Aventadorem. Każdy zmodyfikowany element został przeprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności aerodynamicznej, jednocześnie podkreślając złożoną, muskularną dynamikę Aventadora. Dodatkowo, Lamborghini Centro Stile inteligentnie zintegrowało niektóre elementy dawnych ikon, takie jak linie tylnych nadkoli przypominające oryginalnego Countacha.

Bardziej agresywna przód i dłuższy przedni splitter kierują strumień powietrza w celu poprawy efektywności aerodynamicznej, lepszego chłodzenia silnika oraz zwiększonego chłodzenia chłodnic. Dwa kanały powietrzne w bocznych częściach przedniego zderzaka zmniejszają zakłócenia aerodynamiczne od przednich opon i optymalizują przepływ powietrza do tylnej chłodnicy.

Tył Lamborghini Aventador S dominuje czarny dyfuzor, dostępny na zamówienie z włókna węglowego, charakteryzujący się licznymi pionowymi żeberkami, które wzmacniają efekty przepływu powietrza, zmniejszają opór przez odzysk ciśnienia i generują downforce. Trzy pojedyncze wyloty wydechowe wychodzą przez tylny zderzak.

Aktywne tylne skrzydło jest ruchome w trzech pozycjach w zależności od prędkości i wybranego trybu jazdy, optymalizując poprawioną równowagę pojazdu, współpracując z generatorami wirów umieszczonymi w przodzie i z tyłu podwozia, które maksymalizują przepływ powietrza i wspomagają chłodzenie hamulców.

Design Lamborghini Aventador S skutkuje znacznym zwiększeniem wydajności aerodynamicznej. Downforce z przodu poprawił się o ponad 130% w porównaniu do poprzedniego modelu Aventador coupé. Gdy skrzydło jest w optymalnej pozycji, całkowita efektywność przy wysokim downforce poprawia się o ponad 50%, a przy niskim oporze o ponad 400% w porównaniu do wcześniejszego modelu.

Cztery arcydzieła rozwijają emocje w jeździe: Napęd na cztery koła, nowe aktywne zawieszenie, nowy system skrętu na cztery koła oraz nowy tryb jazdy EGO

Podwozie Lamborghini Aventador S zachowuje unikalny i niezwykle sztywny monokok z włókna węglowego Aventadora z przymocowanymi aluminiowymi ramami, co skutkuje suchą wagą wynoszącą tylko 1575 kg.

Lamborghini Aventador S zostało opracowane wokół koncepcji 'pełnej kontroli’, aby zapewnić doskonałą jazdę, komfort i osiągi; każdy aspekt zawieszenia pojazdu i systemów elektronicznych został zaawansowany, z celem szczególnego zwiększenia kontroli i emocji w jeździe.

Zwiększona kontrola boczna pochodzi z nowego systemu skrętu na cztery koła, przyjętego po raz pierwszy w seryjnie produkowanym Lamborghini. System zapewnia lepszą zwinność przy niskich i średnich prędkościach oraz większą stabilność przy wysokich prędkościach. Na osi przedniej został połączony z Lamborghini Dynamic Steering (LDS), dostosowanym do bardziej naturalnego i responsywnego odczucia z ostrzejszym wejściem w zakręt. Jest specjalnie dostosowany do współpracy z aktywnym Lamborghini Rear-wheel Steering (LRS) na tylnej osi: dwa oddzielne napędy reagują w pięć milisekund na ruchy kierownicy kierowcy, umożliwiając realną regulację kąta i sztywności zakręcania.

Przy niskich prędkościach przednie koła obracają się w przeciwnym kierunku do kąta skrętu, co w praktyce zmniejsza rozstaw osi. Z mniejszym kątem skrętu, Lamborghini Aventador S jest bardziej zwrotne z mniejszym promieniem skrętu, co zapewnia lepsze osiągi w zakrętach i ułatwia manewrowanie w mieście oraz przy niskich prędkościach.

Przeciwnie, przy wyższych prędkościach zarówno przednie, jak i tylne koła dzielą ten sam kąt skrętu, co w praktyce wydłuża rozstaw osi, zapewniając większą stabilność i optymalizując reakcje pojazdu.

Kontrola pionowa pochodzi z zaktualizowanego zawieszenia typu pushrod oraz zawieszenia magneto-reologicznego Lamborghini (LMS), z poprawioną kinematyką dostosowaną do nowego skrętu na cztery koła. Nowa geometria zawieszenia, zoptymalizowana pod kątem Lamborghini Rear-wheel Steering, obejmuje górne i dolne ramiona oraz uchwyt koła, aby zmniejszyć kąt pochylenia i obciążenie systemu. Nowy system zmiennego tłumienia w czasie rzeczywistym optymalizuje kontrolę kół i nadwozia, a równowaga oraz sztywność podłoża są maksymalizowane. Nowe tylne sprężyny również poprawiają balans pojazdu.

Kontrola wzdłużna jest osiągana poprzez ulepszoną strategię ESC z szybszą i bardziej precyzyjną kontrolą trakcji i dynamiki pojazdu, w zależności od wybranego trybu jazdy. Dokładnie testowany na powierzchniach takich jak śnieg i lód, Lamborghini Aventador S ma poprawioną detekcję przyczepności, aby zmaksymalizować przyczepność w każdych warunkach i zwiększyć możliwości prowadzenia. Stały napęd na cztery koła Aventador S został skalibrowany dla stabilizującego efektu nowego Lamborghini Rear-wheel Steering, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego na tylną oś: podczas redukcji gazu, mniej momentu przenosi się na przednią oś, by umożliwić zachowania nadsterowne i sportową, ale bezpieczną jazdę.

Inżynierowie Lamborghini zintegrowali inteligentny moduł sterujący Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva (LDVA), aby zarządzać tymi systemami w pojeździe. LDVA to nowy mózg samochodu, który otrzymuje w czasie rzeczywistym i precyzyjnie informacje dotyczące ruchu nadwozia z wszystkich czujników pojazdu. Natychmiastowo definiuje najlepsze ustawienia wszystkich aktywnych systemów, aby zapewnić najlepszą dynamikę pojazdu w każdych warunkach.

Koncepcja EGO – personalizowane tryby jazdy

Aventador S umożliwia kierowcy wybór spośród czterech różnych trybów jazdy: STRADA, SPORT, CORSA i nowy tryb EGO, które wpływają na zachowanie trakcji (silnik, skrzynia biegów, AWD), skrętu (LRS, LDS, Servotronic) oraz zawieszenia (LMS).

STRADA oznacza maksymalny komfort i codzienne użytkowanie. SPORT zapewnia sportowe, tylnonapędowe odczucie, a CORSA jest odpowiedni do maksymalnej wydajności na torze.

EGO to nowa opcja trybu jazdy. Oferuje szereg dodatkowych i indywidualnych profili ustawień, które mogą być dostosowane przez kierowcę, wybierającego preferowane kryteria dotyczące trakcji, skrętu i zawieszenia w ramach ustawień STRADA, SPORT i CORSA.

Wszystkie tryby jazdy zostały przestrojone w Lamborghini Aventador S, poprawiając integrację ESC z napędem na cztery koła oraz interfejs pomiędzy systemem zarządzania momentem obrotowym silnika a reakcją kontroli trakcji. Ciągłe dzielenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią w każdym trybie jazdy zostało przestrojone pod kątem Lamborghini Rear-wheel Steering, a różnice pomiędzy trybami jazdy zostały wzmocnione.

W trybie STRADA, tłumienie progresywne jest wygładzone dla lepszego komfortu i stabilności na wyboistych drogach. Moment obrotowy dzieli się w standardzie w proporcji 60/40 na tylną i przednią oś: bezpieczne i stabilne z maksymalną przyczepnością, samochód jest łatwy do prowadzenia i kontroli.

W trybie SPORT stabilizujący efekt Lamborghini Rear-wheel Steering pozwala na przeniesienie do 90% momentu obrotowego na tylne koła, zapewniając maksymalną sportowość i radość z jazdy po krętych drogach. Precyzja jazdy i feedback od kierowcy są poprawione, przy zachowaniu bezpieczeństwa i bez kompromisów w zakresie komfortu. Przy redukcji gazu, mniej momentu przenosi się na przednią oś, co zwiększa zwinność pojazdu, a nadsterowność oraz drift są łatwe przy lekkim gazie i kontrolowaniu kierownicy.

W trybie CORSA kierowcy doświadczają mniej inwazyjnej interwencji dynamicznej i kontrolnej trakcji, jednocześnie utrzymując precyzję jazdy i przyczepność. Wysokie poziomy siły tłumienia maksymalizują odczucie kierowcy i feedback z wejść kierowcy, w tym skrętu, hamowania i gazu. Kierowanie w fazie przeciwnej jest wzmocnione w sytuacjach wysokiej wydajności, a moment jest zrównoważony na obu osiach, z maksymalnym podziałem 80/20 na tył i przód, co zapewnia bardziej neutralne zachowanie i maksymalizuje osiągi na torze.

Silnik i wydech

Silnik Lamborghini Aventador to wolnossący dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,5 litra, który osiąga dodatkowe 40 KM w stosunku do swojego poprzednika, co daje maksymalnie 740 KM, z momentem obrotowym wynoszącym 690 Nm przy 5500 obr./min. Aby osiągnąć zwiększenie mocy, zarówno VVT (Variable Valve Timing), jak i VIS (Variable Intake System) zostały zoptymalizowane, aby uzyskać wzbogaconą charakterystykę momentu. Dodatkowo, maksymalne obroty silnika zwiększono z 8350 do 8500 obr./min.

Sucha waga wynosząca zaledwie 1575 kg zapewnia współczynnik mocy do wagi wynoszący jedynie 2,13 kg/KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,9 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 350 km/h. Przekładnia jest realizowana przez lekką, 7-biegową skrzynię biegów Independent Shifting Rod (ISR) Lamborghini, zapewniającą zrobotyzowane zmiany biegów w czasie do 50 milisekund.

Aventador S przyjmuje nowy system wydechowy, który powstał w wyniku istotnego projektu badawczo-rozwojowego. Jest o ponad 20% lżejszy od swojego poprzednika i jest wynikiem testów wielu konfiguracji, a rezultaty to wzmocniony dźwięk Lamborghini oraz rezonans z już niepowtarzalnego silnika V12, z trzema pojedynczymi wylotami wydechowymi z tyłu Aventadora S, które są wizualnym przypomnieniem nowego systemu wydechowego.

Tak jak w swoim poprzedniku, Lamborghini Aventador S jest wyposażone w system start-stop oraz dezaktywację cylindrów w celu optymalizacji wydajności silnika. Gdy pełna moc silnika nie jest wymagana, sześć z dwunastu cylindrów jest tymczasowo dezaktywowana poprzez wyłączenie jednego rzędu cylindrów. Gdy kierowca przyspiesza, system natychmiast przełącza się z powrotem na tryb dwunastocylindrowy, a zmiana jest praktycznie niemożliwa do wykrycia przez kierowcę.

Opony i system hamulcowy

Aventador S spoczywa na nowym, specjalnie opracowanym zestawie opon Pirelli P Zero. Zaprojektowane w celu optymalizacji skrętu, trakcji, zmian pasa i efektywności hamowania, opony są specjalnie dostosowane do dynamicznego zachowania wywoływanego przez Lamborghini Rear-wheel Steering, zapewniając spójność w prowadzeniu i feedback od kierowcy. Dzięki poprawionej generacji siły zarówno z przednich, jak i tylnych opon, opony Pirelli P Zero zapewniają wyższe przyspieszenie boczne i redukują cechy podsterowności.

Hamulce ceramiczne węglowe są standardowym wyposażeniem Aventador S. Wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe z węgla ceramicznego (Ø 400 x 38 mm – Ø 380 x 38 mm) poprawiają wydajność hamowania z prędkości 100 km/h do zatrzymania w 31 m.

Lamborghini Aventador S – środowisko kierowcy

Kokpit Aventador S wprowadza nowe funkcjonalności i wyrafinowanie. Nowy cyfrowy zestaw wskaźników TFT można dostosować zgodnie z preferencjami kierowcy, z różnymi ekranami kombi dla STRADA, SPORT i CORSA w połączeniu z trybem EGO. Wybrany z opcji trybów jazdy na panelu sterującym, przycisk EGO ujawnia dodatkowe opcje na wyskakujących ekranach cyfrowych, umożliwiając kierowcy wybór preferowanych ustawień.

Apple CarPlay jest standardowym wyposażeniem, co pozwala pasażerom kokpitu na zarządzanie komunikacją i rozrywką aktywowaną głosem z osobistych urządzeń Apple.

System telemetryczny Lamborghini jest opcjonalnym wyposażeniem: rejestrując czasy okrążeń i osiągi na torze, jak również dane podróży, system telemetryczny jest szczególnie atrakcyjny dla właściciela, który chce wykorzystać swój samochód na torze.

Specyfikacja wnętrza Aventador S jest praktycznie nieograniczona dzięki programowi personalizacji Lamborghini Ad Personam.

Cena Lamborghini Aventador S i dostawa na rynek

Pierwsi klienci otrzymają nowego Lamborghini Aventador S wiosną 2017 roku w sugerowanych cenach detalicznych następujących:

6.5L V12 7AT AWD (740 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6498 Cm3
Moc544.3 Kw @ 8400 Rpm
740 Hp @ 8400 Rpm
730 Bhp @ 8400 Rpm
Moment obrotowy509 Lb-Ft @ 5000 Rpm
690 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna217 Mph (349 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/30 Zr20 || 355/25 Zr21
Długość188.9 In (4798 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość44.7 In (1135 Mm)
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Masa własna3472 Lbs (1575 Kg)
Spalanie miasto9 Mpg Us (26.1 L/100Km)
Spalanie trasa20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Średnie spalanie13.9 Mpg Us (16.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.