LAMBORGHINI Aventador S Roadster 2017-Present

LAMBORGHINI Aventador S Roadster 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAMBORGHINI Aventador S Roadster 2017-Present

Aventador S Roadster przyjął rolę swojego „brata”, ale z chowaną osłoną nad głową. Ma też nieco inny wygląd.

Po przejęciu przez Grupę Volkswagen, producent Lamborghini rozpoczął rozszerzanie oferty modeli i dywersyfikację każdego z posiadanych pojazdów. Po sześciu latach od wprowadzenia na rynek, Aventador przeszedł istotną modernizację w wersji S.

Roadster zachowuje niepowtarzalny design Aventadora S (coupe) oraz unikalne cechy, które odzwierciedlają jego osobowość roadstera: połączenie charakterystycznej estetyki Lamborghini z wynikami szeroko zakrojonych testów aerodynamicznych. Z tyłu, roadster wyróżniał się innymi liniami niż coupe, co podkreślało jego aerodynamiczny charakter. Mostek silnika przebiega od tylnej szyby do tyłu, w mieszance koloru nadwozia i czarnych, malowanych włóknem węglowym łopatek osłony silnika: dostępna była także przezroczysta opcja, aby pokazać silnik V12 w środku.

Wnętrze nie uległo znacznym zmianom. Nadal wyglądało jak kokpit myśliwca, z przełącznikami i klapką nad przyciskiem uruchamiania silnika. Fotele kubełkowe były pokryte skórą i miały wzmocnienia dla wsparcia bocznego. Jednostka infotainment została nieco zaktualizowana w porównaniu do oryginalnego Aventadora z 2011 roku.

Najważniejszym elementem był silnik V12 o pojemności 6,5 litra, umieszczony z przodu tylnej osi. Był połączony z standardowym, lekkim systemem zmiany biegów Lamborghini Independent Shifting Rod (ISR) o siedmiu przełożeniach. Superauto z napędem na wszystkie koła i skrętem wszystkich kół potrafiło przyspieszyć do 60 mph (96 km/h) w mniej niż trzy sekundy.

Lamborghini Aventador S Roadster został zaprezentowany przez Automobili Lamborghini na Targach IAA 2017 we Frankfurcie, łącząc technologie i dynamikę jazdy Aventadora S z emocjonującym doświadczeniem jazdy na świeżym powietrzu.

„Nowy Aventador S Roadster ustanawia nowe standardy w technologii i wydajności zarówno na drodze, jak i na torze, a wersja roadster dodaje nowy wymiar radości z jazdy,” mówi przewodniczący i dyrektor generalny, Stefano Domenicali. „Aventador S Roadster oferuje ekscytację jazdy przy otwartym dachu bez kompromisów w zakresie dynamiki jazdy czy komfortu pasażerów, a także dodaje luksusowy wymiar dzięki dostępnych opcjom personalizacji.”

Lamborghini Aventador S Roadster jest jedynym roadsterem super sportowym z silnikiem V12 umieszczonym w układzie środkowym z tyłu. Oprócz uzyskiwania najlepszych wyników w klasie, unikalny status roadstera wzmacniają liczne opcje kolorystyczne i wykończeniowe, w tym nowe materiały i szerokie zastosowanie włókna węglowego, a także praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji dzięki programowi Ad Personam Lamborghini.

Powietrze i przestrzeń – aerodynamiczny design roadstera

Roadster zachowuje charakterystyczny design Aventadora S, wzbogacony o unikalne cechy odzwierciedlające jego roadsterowy charakter: połączenie rozpoznawalnego DNA designu Lamborghini oraz efekty szerokiego testowania aerodynamicznego.

Tył samochodu posiada wyraźnie odmienną linię od coupe, nadając roadsterowi jego własny aerodynamiczny charakter. Most silnika biegnie od tylnej szyby do tyłu w mieszance kolorze nadwozia oraz matowo czarnych, malowanych łopat komory silnika z włókna węglowego: dostępna jest również przezroczysta opcja, aby wyeksponować silnik V12.

Gładkie, demontowalne panele dachowe, ważące mniej niż sześć kg, są wypukłe, aby zapewnić maksymalną przestrzeń w kabinie dla pasażerów. Wykończone w matowym czarnym włóknie węglowym, opcjonalne specyfikacje obejmują wysoki połysk czarnego lakieru, błyszczące widoczne włókno węglowe oraz dodatkowe możliwości z programu Ad Personam. Łatwy system mocowania pozwala na szybkie demontowanie paneli dachowych i ich przechowywanie w przednim bagażniku.

Tylna szyba działa elektrycznie za naciśnięciem przycisku, co pozwala kierowcom usłyszeć dźwięk silnika V12: gdy jest zamknięta podczas jazdy bez dachu, szyba minimalizuje hałas w kabinie i przepływ powietrza.

Kolory i wykończenia, wewnątrz i na zewnątrz

Oprócz kolorów zewnętrznych, oferowane są pięć konfiguracji wnętrza, z wykorzystaniem skóry i Alcantary w kombinacjach jednokolorowych i dwukolorowych oraz różnych opcji przeszyć i wykończenia. Oferowane są również dodatkowe pakiety zewnętrzne i wewnętrzne, takie jak 'branding’ i 'włókno węglowe’, wraz z programem Ad Personam dla klientów pragnących jeszcze bardziej spersonalizować swój Lamborghini Aventador S Roadster.

Klienci mogą również wybrać specyfikacje wewnętrzne paneli dachowych: pokryte czarną Alcantarą w ramce z matowego czarnego włókna węglowego jako standard, opcjonalny pakiet Carbon Skin (wysoce techniczny materiał Lamborghini, który jest jeszcze lżejszy od Alcantary) może pokrywać wewnętrzne panele dachowe, jak również wnętrze kokpitu i części kabiny.

Lamborghini Aventador S Roadster zadebiutował w kolorze Ad Personam Blu Aegir, inspirowanym spokojnym turkusowym oceanem, kryjącym pod powierzchnią niezłomną siłę: wyrafinowany, ale potężny, z szerokim zastosowaniem włókna węglowego.

Lusterka i rama szyby czołowej wykończone są w wysokim połysku z włókna węglowego, podczas gdy dolna część samochodu, w tym przedni i tylny zderzak, progi, wloty i wyloty powietrza, wykonana jest z widocznego włókna węglowego.

Konfiguracja wnętrza pokazuje potencjał programu Ad Personam, wykorzystując skórę Blu Delphinus w kontraście z Bianco Polar, z paskami wykończeniowymi Blu Delphinus S na siedzeniach, drzwiach, desce rozdzielczej, a nawet dywanikach w kolorze niebieskim i białym.

Lamborghini Aventador S Roadster – design i technologie

Sufiks 'S’ w nazwie Aventadora Roadstera oznacza postęp w dziedzinie designu i technologii nowego modelu. Roadster przyjmuje napęd na cztery koła, nową aktywną zawieszenie, nowy system sterowania czterema kołami oraz nowy tryb jazdy EGO wprowadzony w modelu Aventador S coupé, a dzięki przekształceniu każdego aspektu zawieszenia i systemów sterowania elektronicznego, jego 'koncept całkowitej kontroli’ zapewnia doskonałą jazdę, komfort i wydajność.

Udoskonalone kontrolowanie boczne dzięki nowemu systemowi czterech kół zapewnia lepszą zwrotność przy niskiej prędkości oraz większą stabilność przy wysokich prędkościach, w połączeniu z Lamborghini Dynamic Steering (LDS) dla responsywnego feedbacku i ostrzejszego wchodzenia w zakręty. Ulepszona kontrola pionowa pochodzi z zaktualizowanego zawieszenia typu pushrod, nowych sprężyn tylnych oraz Lamborghini Magneto-rheological Suspension (LMS) z dostosowaną kinematyką ze względu na nowy system czterech kół. Nowy system zmiennego tłumienia w czasie rzeczywistym optymalizuje kontrolę kół i nadwozia, a sztywność podłoża jest maksymalizowana.

Udoskonalony system ESC poprawia kontrolę wzdłużną, co pozwala na szybsze i dokładniejsze zarządzanie kontrolą trakcji i dynamiką pojazdu w zależności od wybranego trybu jazdy, maksymalizując przyczepność w każdych warunkach i poprawiając prowadzenie. Kalibracja napędu na stałe na cztery koła pozwala na stabilizujący efekt nowego układu kierowniczego tylnej osi, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego na tylną oś: podczas przyspieszania, mniej momentu jest przekazywane na przednią oś, co umożliwia sportową, ale bezpieczną jazdę.

Aktywny tylny spojler optymalizuje aerodynamiczną równowagę samochodu w zależności od prędkości i wybranego trybu jazdy, a jego znacznie ulepszony ogólny design aerodynamiczny poprawia docisk przedni o ponad 130% w porównaniu do poprzedniego modelu Aventador. Przy optymalnej pozycji skrzydło roadstera osiąga ponad 50% ogólnej wydajności przy wysokim docisku, a przy niskim oporze powietrza ponad 400%.

Lamborghini Aventador S Roadster oferuje cztery tryby jazdy, umożliwiające wybór STRADA, SPORT, CORSA oraz nowego trybu EGO, z których każdy wpływa na każdy aspekt zachowania samochodu poprzez zarządzanie trakcji, kierowaniem i zawieszeniem. EGO pozwala kierowcy na dostosowanie własnych kryteriów w każdym trybie do jego stylu jazdy.

Przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,0 sekundy, z maksymalną prędkością równą Aventadorowi S coupé, wynoszącą 350 km/h, Aventador S Roadster waży zaledwie 50 kg więcej niż coupé. Jego silnik V12 o pojemności 6,5 litra generuje tę samą moc 740 hp co coupé, z momentem obrotowym wynoszącym 690 Nm przy 5,500 rpm. Siedmiobiegowa skrzynia biegów ISR (Independent Shifting Rod) zapewnia robotyzowane zmiany biegów w czasie do 50 milisekund, a hamulce ceramiczne carbonowe są standardem. Felgi Dione 20″/21″ są wyposażone w opony Pirelli P Zero, które zostały specjalnie opracowane dla Aventadora S. Wewnątrz, cyfrowy zestaw wskaźników TFT można dostosować do preferencji kierowcy, a Apple CarPlay™ jest standardem.

Cena Lamborghini Aventador S Roadster i dostępność na rynku

Pierwsi klienci odbiorą nowego Lamborghini Aventador S Roadster w lutym 2018 roku, a sugerowane ceny detaliczne są następujące:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.