LAMBORGHINI Aventador SVJ Roadster 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LAMBORGHINI Aventador SVJ Roadster 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćLAMBORGHINI Aventador SVJ Roadster 2019-Present

Aventador SVJ Roadster został po raz pierwszy zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2019 roku. To pojazd, który można cieszyć się tylko w towarzystwie jednej osoby, tak jak standardowa wersja SVJ, ale teraz z otwartym dachem dla jeszcze bardziej ekscytujących przeżyć.

W wersji z otwartym dachem SVJ zachowuje te same szczegóły techniczne, co jego hardtopowy, rekordowy brat, który pokonał tor Nurburgring-Norschleife w czasie 6 minut 44 sekundy i 97 setnych sekundy. Silnik V12, który ryczy za pasażerami, to jednostka o pojemności 6,5 litra (396,6 cu-in), z naturalnym dolotem powietrza. Maksymalna moc SVJ wynosi 770 KM, a moment obrotowy 720 Nm (568 lb-ft). Napęd jest na wszystkie koła, a skrzynia biegów to jednostka 7-biegowa z pojedynczym sprzęgłem.

W konstrukcji nadwozia SVJ Roadster utrzymuje ten sam system ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva – Aktywna Aerodynamika Lamborghini) co wersja coupe. Przedstawiciele Lamborghini twierdzą, że pojazd oferuje tę samą aerodynamiczną siłę docisku, niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy zamknięty. System ALA ma szereg aktywnych, sterowanych komputerowo klapek, które otwierają się i zamykają w zależności od prędkości i kąta skrętu, zwiększając przyczepność ogromnych kół. SVJ Roadster jest oferowany z specjalnie zaprojektowanymi oponami Pirelli P-Zero Corsa oraz opcjonalnymi półslickami (wciąż dopuszczonymi do ruchu) Pirelli P-Zero Trofeo R.

Liczby osiągów pasują do nazwy producenta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) zajmuje 2,9 sekundy, a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 351 km/h (218 mph).

 Lamborghini Aventador SVJ Roadster zadebiutował na całym świecie na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2019 roku, prezentowany przez Automobili Lamborghini obok nowego Huracán EVO Spyder. Otwarta wersja coupé, Aventador SVJ Roadster, utrzymuje wyjątkowe osiągi, precyzję prowadzenia oraz przewagę aerodynamiczną SVJ, a jego unikalny projekt roadstera zapewnia ekskluzywne wrażenia z jazdy na świeżym powietrzu zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

„Aventador SVJ Roadster dziedziczy całą moc, osiągi oraz przełomowe technologie aerodynamiczne coupé, ale z własną ikoniczną obecnością i umiejętnościami,” mówi przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, Stefano Domenicali. „Jest tak samo ekscytujący w prowadzeniu jak Aventador SVJ, ale z dodatkową ekskluzywnością: możliwością jazdy na świeżym powietrzu. Z takimi samymi niezwykłymi osiągami, zarówno z dachem, jak i bez, Aventador SVJ Roadster łączy dynamikę coupé z unikalnym duchem roadstera Lamborghini.”

SVJ Roadster nosi przydomek „Super Veloce” dla superszybkiego i „Jota”, co symbolizuje jego osiągi i umiejętności torowe: jego kuzyn coupé ustanowił rekord okrążenia na Nürburgring-Nordschleife dla samochodów produkcyjnych, a roadster nie jest mniej futurystycznym samochodem dla kierowcy. Wzorcowe osiągi pochodzą z najpotężniejszego seryjnie produkowanego samochodu silnikowego V12, który kiedykolwiek wyprodukowano przez Lamborghini, osiągającego moc 770 KM (566 kW) przy maksymalnych 8,500 obr/min. SVJ Roadster dostarcza 720 Nm momentu obrotowego przy 6,750 obr/min, a jego stosunek masy do mocy wynosi 2,05 kg/KM. SVJ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2.9 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 8.8 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 350 km/h, a droga hamowania z 100 km/h do 0 wynosi 31 metrów.

Dach roadstera, wykonany z włókna węglowego RTM pod wysokim ciśnieniem, jest demontowalny za pomocą szybkozłączek w kabinie i bezpiecznie przechowywany pod przednią maską. Każda część waży mniej niż 6 kg, a roadster zwiększa masę coupé SVJ z 1,525 kg o zaledwie 50 kg.

Wyprodukowano jedynie 800 sztuk Aventador SVJ Roadster. Samochód pokazany w Genewie w nowym matowym kolorze bronzo zenas (brązowym) ma specjalną livery Ad Personam w bianco phanes (białym). Livery podkreśla ostre linie przedniego i tylnego zderzaka oraz dodatkowo wzbogaca specjalnie zaprojektowaną pokrywę silnika.

Roadster w ubraniu coupé

SVJ Roadster charakteryzuje się czystością designu Aventador SVJ, inspirowanego superszybkimi i superatletycznymi odniesieniami aeronautycznymi, takimi jak statki kosmiczne i myśliwce, a także wyścigowymi motocyklami. Linia roadstera, z dachem lub bez, wyraźnie identyfikuje jego aerodynamiczny projekt i przewagę, zapewnioną przez najnowszą wersję 2.0 ALA: Aerodinamica Lamborghini Attiva, opatentowany system aktywnej aerodynamiki Lamborghini.

System ALA aktywnie zmienia obciążenie aerodynamiczne, aby osiągnąć wysoką siłę docisku lub niski opór, w zależności od warunków dynamicznych, wykorzystując silniki elektryczne umieszczone w przednim splitterze oraz tylnej wardze. Dzięki Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva 2.0 (LDVA 2.0), dedykowane algorytmy wspierane przez ulepszoną platformę czujnika inercyjnego sterują wszystkimi systemami elektronicznymi samochodu w czasie rzeczywistym, aktywując klapy systemu ALA w mniej niż 500 milisekund, aby zapewnić najlepsze ustawienia aerodynamiczne samochodu w każdych warunkach jazdy. Gdy ALA jest wyłączone, aktywne klapy są zamknięte, a tylna warga, wykonana w całości z włókna węglowego, działa jak tradycyjna warga stała, generując maksymalną siłę docisku w warunkach szybkiego pokonywania zakrętów i pełnego hamowania. Gdy ALA przechodzi w tryb 'on’, klapy są otwierane, zmniejszając ciśnienie powietrza na przednim spoilerze i kierując przepływ powietrza przez wewnętrzny kanał oraz przez specjalnie ukształtowane generatory wirów na spodzie samochodu. Klapy w centralnym pylonie również otwierają się, aby opóźnić tylną wargę, co drastycznie zmniejsza opór i optymalizuje warunki dla maksymalnego przyspieszenia i prędkości maksymalnej.

System aero vectoring na SVJ Roadster ułatwia pokonywanie zakrętów przy dużych prędkościach. LDVA 2.0 zleca włączenie ALA na prawej lub lewej stronie skrzydła w zależności od kierunku zakrętu. Zwiększona siła docisku i przyczepność na wewnętrznym kole przeciwdziałają przeniesieniu obciążenia w warunkach przechylających, optymalizując pęd podwozia i wymagając mniejszego kąta skrętu, co poprawia ogólną stabilność dynamiczną pojazdu.

Duże boczne wloty powietrza i przednie skrzydła zwiększają przepływ powietrza, wspomagają chłodzenie i zmniejszają opór. Przepływ powietrza nad dachem jest nieprzerwany, niezależnie od tego, czy dach jest włączony, czy nie, a ogólny efekt to poprawa o 40% całkowitej siły docisku w porównaniu z wersją Aventador SV Roadster.

Silnik V12 z wzmocnieniem SVJ, z tytanowym zaworem dolotowym, nowym kształtem kolektora dolotowego oraz zmodyfikowanym kanałem głowicy cylindra dla wyższego współczynnika przepływu, jest widoczny przez lekką pokrywę silnika z włókna węglowego, demontowalną za pomocą szybkich klipsów. Wysoko zamontowany lekki układ wydechowy generuje najbardziej emocjonalny dźwięk z silnika SVJ Roadster, wzbogacając doświadczenia pasażerów roadstera.

Tylne koła Lamborghini Aventador SVJ Roadster zapewniają wyjątkową stabilność przy dużych prędkościach i zwinność w zakrętach, jednocześnie skracając dystans hamowania i zapewniając odpowiednią informację zwrotną wymaganą w środowiskach wysokowydajnych zarówno na drodze, jak i torze. Lamborghini Dynamic Steering (LDS) jest skalibrowane, aby zapewnić zarówno precyzję kierowania, jak i naturalną informację zwrotną, a siedmiobiegowa skrzynia biegów Independent Shifting Road (ISR) jest zoptymalizowana pod kątem mocy i momentu obrotowego SVJ Roadster.

System napędu na cztery koła Aventador SVJ Roadster oraz ESC, specjalnie skalibrowane, zapewniają najlepsze prowadzenie i doświadczenie kierowcy w każdych warunkach przyczepności, także ekstremalnych, a ABS został specjalnie dostosowany do poprawionej przyczepności zapewnianej przez dedykowane opony i system ALA.

Zawieszenie Magneto Rheological (LMS) jest skalibrowane w celu maksymalnej kontroli nad karoserią i kołami, z naciskiem na osiągi na drodze i torze, z poprawioną sztywnością stabilizatora przeciwprzechyłowego o 50% w porównaniu z Aventador SV Roadster. Oba systemy współpracują, kompensując ruchy wzdłużne i przechyły, maksymalizując siłę docisku generowaną przez podwozie. Nawet przy zdjętym dachu roadstera, sztywność nie jest kompromitowana.

Lamborghini Aventador SVJ Roadster wyposażony jest w superlekkie felgi aluminiowe 'Nireo’, które są osadzone w specjalnie zaprojektowanych oponach Pirelli P Zero Corsa lub opcjonalnych oponach Pirelli P Zero Trofeo R, dozwolonych do użytku na drogach publicznych.

Ekskluzywne wrażenia z jazdy na świeżym powietrzu

Lamborghini Aventador SVJ Roadster oferuje ekskluzywne i przyjemne doświadczenie z jazdy, szczególnie przy zdjętym dachu, zarówno na drodze, jak i torze. Trzy tryby jazdy STRADA, SPORT i CORSA są uzupełnione o opcję EGO, pozwalającą kierowcy na pełne dostosowanie swoich preferencji dotyczących ustawienia samochodu, które zostały zoptymalizowane do współpracy z aktywną aerodynamiką ALA 2.0.

Pasażerowie SVJ Roadster mają zapewnione komfortowe doświadczenie z jazdy przy zdjętym dachu, kierowca może elektronicznie otworzyć tylną szybę, która działa jako przednia szyba, gdy jest zamknięta, a gdy jest otwarta, wzmacnia unikalny dźwięk naturalnie ssanego silnika V12.

Kokpit wyposażony jest w grafikę Kombi na cyfrowym wyświetlaczu TFT, a także pokazuje bieżący stan funkcji ALA. System nawigacyjny i system infotainment, w tym Apple CarPlay jako opcja bezpłatna, pozwalają pasażerom zarządzać komunikacją i rozrywką aktywowaną głosowo z osobistych urządzeń Apple.

Specyfikacja Aventador SVJ jest praktycznie nieograniczona dzięki programowi personalizacji Ad Personam Lamborghini, a samochód zaprezentowany w Genewie to tylko jeden z prawie 350 dostępnych kolorów. Wnętrze każdego elementu skórzanego i Alcantary może być określone na żądanie klienta. Program jest oferowany przez każdego autoryzowanego dealera Lamborghini, a klienci mogą również uzyskać dostęp do bardzo ekskluzywnego obszaru w fabryce Lamborghini, aby stworzyć unikalny samochód.

Cena Lamborghini Aventador SVJ Roadster i dostawy na rynku

Pierwsi klienci otrzymają nowego Lamborghini Aventador SVJ Roadster latem 2019 roku, z sugerowanymi cenami detalicznymi przedstawionymi poniżej:

6.5L V12 9AT AWD (770 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6499 Cm3
Moc566.3 Kw @ 8500 Rpm
770 Hp @ 8500 Rpm
759 Bhp @ 8500 Rpm
Moment obrotowy531 Lb-Ft @ 6750 Rpm
720 Nm @ 6750 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna217 Mph (349 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Masa własna3362 Lbs (1525 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.