Lamborghini zaprezentowało wersję roadster dla modelu Diablo jako samochód koncepcyjny na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1992 roku, a klienci poprosili producenta o wprowadzenie jej do seryjnej produkcji.
Włosi byli zaskoczeni reakcją klientów, a dodatkowo niemiecki tuner Koenig Specials poprosił Lamborghini o zgodę na obcięcie dachu w istniejących modelach Diablo. Lamborghini wyraziło zgodę, ale jednocześnie intensywnie pracowało nad stworzeniem oryginalnej wersji. Włoskim inżynierom udało się wprowadzić napęd na wszystkie koła do modelu Diablo w kolejnym roku, dzięki czemu Lamborghini mogło zaoferować roadstera z tym systemem napędowym. W ten sposób powstał Diablo VT Roadster, który zadebiutował jako model produkcyjny pod koniec 1995 roku, w wersji na 1996 rok, a Koenig Specials zaprzestał obcinania dachu modelu Diablo.
Dzięki swojemu radykalnemu designowi, Diablo zapewniało niezapomniany widok na drodze. Oprócz tego, że było bardzo szybkim supersamochodem, oferowało lekką, demontowaną dachówkę, którą można było schować za siedzeniami. Jednak producent nie chciał kompromitować właściwości jezdnych samochodu i pozostawił poprzeczną belkę za kokpitem, a także zastosował małą opuszczaną szybę. W ten sposób udało mu się zaoferować doznania roadstera w niemal targa.