Lamborghini Engineering SpA stworzyło specjalny zestaw dla modelu Diablo SE30 i nazwano go Jota, na cześć pierwotnej Miury, która została wyprodukowana zgodnie z regulacjami wyścigowymi FIA w załączniku J.
W latach 90. Lamborghini próbowało swoich sił w Formule 1, starając się pokonać Scuderię Ferrari w ich własnej grze, co jednak zakończyło się całkowitą porażką. Bez zwycięstw i gotówki musieli zrezygnować. W tym samym czasie ich inżynierowie wyścigowi pracowali nad specjalnym zestawem, nazwanym Jota, na cześć Miury Jota. Zainstalowano go w modelu SE30, który był już odchudzoną wersją Diablo, co zaowocowało powstaniem najszybszego Lamborghini, jakie dotychczas zbudowano. Producent wyprodukował tylko 28 zestawów, z czego 12 zainstalowano w fabryce.
Ze względu na to, że wersja Jota opierała się na modelu Special Edition 30, zachowała większość cech tej wersji. Z przodu znajdował się zderzak z czterema światłami przeciwmgielnymi, a po bokach samochód miał małe okna, które można było opuszczać oraz wlew paliwa po stronie pasażera. Zestaw Jota zawierał istotną modyfikację pokrywy silnika. Zespół inżynierów wprowadził specjalne wloty powietrza nad dachem samochodu. Z tyłu Lamborghini zamontowało regulowany spoiler.
Wewnątrz SE30 Jota zastosowano dwa główne materiały: włókno węglowe i Alcantarę. Ponieważ był to odchudzony supersamochód, nie miał elektrycznych szyb. Tylko dwa małe okna mogły być ręcznie opuszczane za pomocą pokrętła w drzwiach. Na desce rozdzielczej Lamborghini zamontowało białe wskaźniki zamiast czarnych, które znalazły się w pozostałych modelach Diablo.