Diablo była ostatnią supersamochodem zaprojektowanym i stworzonym przez Lamborghini, mimo że firma nie była już niezależnym producentem samochodów.
Lamborghini Automobile S.p.A. znajdowało się wówczas pod kontrolą firmy Chrysler i próbowało wprowadzić nowy model, aby wzmocnić markę. Prace nad Diablo rozpoczęły się w 1985 roku, a premierę samochodu zaplanowano na 1990 rok. Był to oszałamiający supersamochód, który zmusił konkurencję (szczególnie Ferrari) do ponownego przemyślenia swoich strategii. Zaledwie trzy lata później, kiedy producent świętował trzy dekady działalności, zaprezentował Diablo z napędem na wszystkie koła, nazwaną VT.
Wszystko w Diablo było przesadzone. Był szerszy, niż się spodziewano, głośny i miał bardzo agresywną sylwetkę. Fixed stationary lamps and turn-signals complemented its pop-up headlights in the bumper. Pod spodem znajdowały się pary świateł przeciwmgielnych, które uzupełniały pakiet oświetlenia z przodu. Szeroki tył był podzielony na dwie wyraźne części: strona z silnikiem i zderzak. Między okrągłymi światłami tylnymi Lamborghini zainstalowało siatkowy grill, który pomagał w chłodzeniu silnika.
Wnętrze Diablo było ciasne, a właściciele o większych gabarytach często krytykowali sportowe fotele z wysokim podparciem. Środkowy panel był prawie poziomy, a szeroka konsola centralna pełniła rolę podłokietnika dla dwóch osób.