Nowa wersja Gallardo weszła na rynek w niewłaściwym czasie. Mimo to udało mu się przetrwać i przez kolejne pięć lat produkować „baby-Lambo” w wystarczającej liczbie, by utrzymać go na taśmach produkcyjnych.
Aby odróżnić Gallardo Spyder z 2006 roku od modelu z 2008, potrzeba wprawnego oka. Oba miały kształt trójkątny z kanciastymi reflektorami. Główna różnica polegała na tym, że w modelu z 2008 roku lampy były krótsze. Ponadto z przodu nowy model miał powiększone wloty powietrza w zderzaku. Z tyłu Gallardo Spyder z 2008 roku szczycił się nowymi lampami tylnymi. Wciąż miały kwadratowy kształt, ale były dłuższe, rozciągając się na górnej części tylnego panelu. Elektrycznie sterowany, składany dach można było całkowicie schować w dedykowanej komorze między silnikiem a kokpitem.
Wnętrze Lamborghini starało się mocno ukryć swoje powiązania z Audi, instalując nowy design dla większości przycisków. Mimo to kilka z nich przypominało nam, że gdzieś za wściekłym bykiem krył się skromny model A3 TDI z takimi samymi włącznikami. Fotele były jednak wspaniałe, z wysokimi bocznymi podparciami, które utrzymywały pasażerów w miejscu podczas ostrego pokonywania zakrętów. W wersji manualnej Audi zastosowało prostą, polerowaną wajchę zmiany biegów, która wystawała z konsoli środkowej, podczas gdy w wersji automatycznej umieszczono trzy przyciski na okrągłym aluminiowym dysku oraz dwa łopatki zmiany biegów za kierownicą.
Pod maską włoski producent samochodów zastosował dostosowaną wersję silnika V-10 o pojemności 5,2 litra od Audi. Jego moc wzrosła do 560 KM i była rozprowadzana na wszystkie koła.
Nowy Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder to doświadczenie za kierownicą, jakiego jeszcze nie było – fascynujący design, oszałamiająca wydajność i ekstremalne właściwości jezdne łączą się z całą sensualną intensywnością i przyjemnością jazdy na świeżym powietrzu, jaką może zaoferować tylko sportowy kabriolet.
Jeszcze mocniejszy silnik, stały napęd na wszystkie koła i całkowicie nowa konstrukcja sprawiają, że Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder oferuje znaczący wzrost wydajności w porównaniu do swojego poprzednika. Dzięki innowacyjnemu designowi, nowy Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder przenosi unikalny styl Lamborghini na wyższy poziom; Spyder ukazuje ten potężny i elegancki język designu z jeszcze większą wyrazistością, co czyni go jeszcze bardziej rozpoznawalnym.
Lamborghini Gallardo LP560-4 jest obecny na rynku od początku 2008 roku jako następca najpopularniejszego Lamborghini wszech czasów – od 2003 roku z linii produkcyjnej w Sant’Agata Bolognese zjechało ponad 8500 egzemplarzy noszących nazwę Gallardo.
„LP560-4 to kolejny krok w dużej historii sukcesu,” mówi Stephan Winkelmann, prezydent i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. „Przedstawiamy teraz samochód, który po prostu stanowi nowy wymiar w najnowszej ofercie Gallardo. To całkowicie nowy model, który opiera się na istotnych technicznych i projektowych cechach strategii produkcji LP560-4. Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder to po prostu oszałamiający samochód – i całkowicie niezrównany w swoim zaangażowaniu w ekstremalne doznania motoryzacyjne.”
W nowej generacji Gallardo Spyder przedstawia pasję do motoryzacji w najczystszej formie. Jak w Coupé, ogromna moc pochodzi z nowego silnika V10 o pojemności 5.2 litra, generującego 560 koni mechanicznych (412 kW) przy 8000 obrotów na minutę. Wzrost o 40 koni mechanicznych (29 kW) w porównaniu do swojego poprzednika, jak również redukcja masy pojazdu o 44 funty (20 kilogramów) poprawia stosunek mocy do wagi do 6.10 funta (2.77 kg) na konia mechanicznego, co jeszcze bardziej polepsza wydajność.
Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder przyspiesza od 0 do 62 mph (0 do 100 km/h) zaledwie w 4.0 sekundy, osiągając 124 mph (0 do 200 km/h) w jedynie 13.1 sekundy i osiągając maksymalną prędkość 201 mph (324 km/h). Nowy układ napędowy, wyposażony w system bezpośredniego wtrysku paliwa „Iniezione Diretta Stratificata” również wpływa na imponującą efektywność. Pomimo znacznego wzrostu wydajności, zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zredukowane o zdumiewające 18 procent.
Inżynierowie z Ufficio Tecnico Lamborghini, Technicznego Departamentu w Sant’Agata, poprawili także przyczepność, prowadzenie i stabilność przy dużych prędkościach. Przeprojektowana skrzynia biegów na napęd na cztery koła, nowe zawieszenie, poprawiona sztywność nadwozia Spydera i zoptymalizowana aerodynamika przyczyniają się do poprawy osiągów pojazdu, podobnie jak zmniejszona masa i obniżony opór we wszystkich komponentach.
Tak więc Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder ukazuje się jako niezwykle precyzyjny super samochód sportowy z reakcjiami wyczynowego sportowca. Auto jest także zaskakująco przystosowane do jazdy na długich dystansach i, pomimo ekstremalnych osiągów, łatwo się prowadzi przy zachowaniu maksymalnej stabilności. Przede wszystkim imponująca technologia Lamborghini zyskuje intensywne ostrze w Spyderze, przy jednoczesnym uczuciu wiatru we włosach.
Potężna elegancja
Każde Lamborghini to sportowiec wyczynowy. Jego sensualność opiera się na precyzji, wydajności i spontanicznym działaniu. Elegancja Lamborghini to czysta moc. DNA marki Lamborghini jest podnoszone do wyższej rangi z każdym nowym modelem przez Centro Stile. Tak więc Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder ukazuje precyzyjne linie i czyste powierzchnie minimalistycznej filozofii designu, która opiera się na dekoracjach i ozdobach wszelkiego rodzaju. Jeszcze bardziej niż w Coupé, Spyder kładzie nacisk na potężny, podstawowy kształt klina, uzupełniony ściśle dopasowanym dachem.
Każda ewolucja formy Lamborghini jest ściśle dyktowana wymaganiami funkcji. Przeprojektowany przód nadaje LP560-4 stabilną, niską postawę, która również przyczynia się do jego efektywności aerodynamicznej. W związku ze zwiększonym wyjściem silnika, powiększone i wyraźnie akcentowane wloty powietrza zwiększają przepływ powietrza, co jest kluczowe dla tak wysokowydajnego pojazdu. Spoiler, umieszczony nisko pomiędzy wlotami powietrza, poprawia aerodynamiczną stabilność przy dużych prędkościach.
Cechujące LED-owe światła do jazdy dziennej
Nowe reflektory mają charakterystyczne światła do jazdy dziennej zintegrowane pod lampami bi-xenon. 15 diod LED ułożono w formie Y, a ten sam wzór powtarza się w tylnych światłach. Tylne światła i światła hamowania zostały zainspirowane koncepcją Miura, Murciélago LP640 i Reventón. Elementy w kształcie Y stały się znakami rozpoznawczymi współczesnych modeli Lamborghini, pojawiając się ostatnio w koncepcyjnym modelu Estoque, innowacyjnym super sedanem z Sant’Agata.
Całkowicie przeprojektowany tył nadaje nowe znaczenie terminowi „potężna elegancja”. Tylne światła, wloty powietrza, zderzak i dyfuzor są precyzyjnie rozmieszczone, co dodaje ogromnej wizualnej szerokości Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder, jednocześnie utrzymując jego silny kontakt z nawierzchnią drogi. Dodatkowo, opływowe osłony po lewej i prawej stronie maski podkreślają potężne ramiona i napięte linie nowego Gallardo.
Znacząco poprawiona aerodynamika
Nowy system wydechowy został pięknie wykończony przez cztery chromowane rury wydechowe. Tylny dyfuzor został przeprojektowany, aby dostarczać więcej siły dociskowej i, razem z gładkim podwoziem, przyczynia się do doskonałej stabilności kierunkowej pojazdu, nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Ogólnie, efektywność aerodynamiczna pod względem siły dociskowej została znacznie poprawiona w porównaniu do swojego poprzednika – Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder radzi sobie z szybkimi zakrętami z jeszcze większą precyzją.
Purystyczne podejście do designu jest doskonale uzupełniane przez nieskazitelną dbałość o szczegóły, jaką prezentują projektanci z Sant’Agata Bolognese. Kapsuły do tankowania paliwa i oleju silnikowego, starannie wykonane z aluminium, są tego dowodem, podobnie jak kamera cofania, która została zintegrowana w małej płetwie w automatycznie wysuwanym tylnym spojlerze, oraz starannie wykonane kratki w rurach wydechowych.
Miękki dach doskonale dostosowany do codziennego użytku
Przepływ linii, niezależnie od tego, czy dach jest w górze, czy w dół, wyraźnie pokazuje, że Spyder jest w pełni samodzielnym modelem w ofercie Gallardo. W porównaniu do Coupé, wersja z otwartym dachem wydaje się nieco bardziej radykalna; jej ramiona zostały nieco podniesione, aby zrobić miejsce dla miękkiego dachu.
W pełni wyłożony materiałowy dach – dostępny w kolorach czarnym, niebieskim, szarym i beżowym – obsługiwany jest za pomocą dwóch przycisków umieszczonych na konsoli środkowej. Uruchamiają one choreografię, która kończy się w zaledwie 20 sekund. Jeden hydrauliczny pompa, sześć cylindrów hydraulicznych, jeden silnik elektryczny i dwa elektryczne siłowniki współpracują, aby wykonać ten techniczny balet.
Tylna szyba pełni funkcję deflektora wiatru
Gdy miękki dach się otwiera, tylna szyba odłącza się jako pierwsza, przesuwając się w dół, aby uniknąć zakłócania reszty procesu. Cztery cylindry nieznacznie podnoszą tylną pokrywę silnika, zanim dach elegancko składa się do komory stowarzyszeniowej znajdującej się przed przedziałem silnika. Na końcu duża pokrywa silnika wykonana z lekkiego kompozytu węglowego zamyka się ponownie, a tylna szyba wraca na swoje miejsce, aby pełnić funkcję deflektora wiatru. Przycisk zamontowany na desce rozdzielczej pozwala schować tylną szybę, jeśli zajdzie taka potrzeba – nawet gdy dach jest zamknięty.
Czy otwarty, czy zamknięty, miękki dach Gallardo Spydera został zaprojektowany do nieograniczonych prędkości. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, inżynierowie Lamborghini zintegrowali dwa sprężynowe słupki przeciwkapotażowe za siedzeniami. Sterowane przez czujnik, wysuwają się w zaledwie 250 milisekund, gdy tylko pojawi się potencjalna sytuacja przewrócenia. Napinacze pasów bezpieczeństwa działają w tym samym czasie.
Inteligentny design lekkiej konstrukcji
Waga jest niepożądana w samochodzie sportowym, a lekka konstrukcja sprzyja dynamice. Aluminium jest znacznie lżejsze niż stal – dlatego nadwozie Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder ma aluminiową strukturę, która jest bardziej lekka, a jednocześnie sztywniejsza. Z lżejszym silnikiem, dwuosobowy model ma suchą masę wynoszącą tylko 3417,2 funta (1550 kg) – 44 funty (20 kg) mniej niż jego poprzednik.
Konstrukcja Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder wykorzystuje metodę ”budowy ramowej”. Odrzutowe aluminiowe węzły i wyciągane profile tworzą jego ramę, z zintegrowanymi panelami aluminiowymi tworzącymi nadwozie. Nadwozie nie tylko jest niezwykle lekkie, ale również wykazuje wyjątkową sztywność skrętną i cechy bezpieczeństwa, co stanowi podstawę dla niezwykłych właściwości jezdnych LP560-4. Aerodynamiczny panel podwozia jest również zintegrowany w całości projektowej w celu zapewnienia sztywności strukturalnej. Spyder wprowadza specjalnie opracowane dodatkowe elementy sztywności w ramach konstrukcji, aby zrekompensować brak stałego dachu.
Zintegrowany system ochrony pieszych
Nadwozie spełnia również najwyższe standardy pasywnego bezpieczeństwa. Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder spełnia nawet europejskie dyrektywy dotyczące ochrony pieszych, które jeszcze nie są obowiązkowe. Ponadto geometria całego przodu samochodu została zoptymalizowana, z wyjątkowym połączeniem materiałów za przednim zderzakiem, które mają na celu pochłanianie sił uderzenia.
Luksusowa indywidualność
Mimo niskiej wysokości zewnętrznej, Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder wita swoich pasażerów przestronnym wnętrzem – nawet gdy dach jest zamknięty. Fotele sportowe są tapicerowane w skórze lub Alcantarze® i zapewniają mocne oparcie. Fotele są zamontowane nisko, co jest typowe dla samochodów sportowych, a za nimi znajduje się dodatkowa przestrzeń bagażowa, która uzupełnia bagażnik o pojemności 110 litrów z przodu pojazdu.
Szeroka konsola środkowa jest jednym z elementów, które charakteryzują wrażenie sportowej dynamiki w wnętrzu. Zawiera standardowy system audio i multimedialny Lamborghini oraz dwustrefową klimatyzację. Między tymi dwoma jednostkami znajduje się nowo zaprojektowany moduł zawierający klasycznie eleganckie przełączniki. Siedem wskaźników z nową grafiką dostarcza kierowcy niezbędne dane silnika, a wielofunkcyjny wyświetlacz pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem dostarcza mu ważne informacje z komputera pokładowego.
Najwyższa jakość wykonania
Miura i inne modele z lat 60-tych charakteryzowały się doskonałą jakością wykonania, która znacznie przewyższała ogólne normy tamtych czasów. Lamborghini znacznie rozwinęło tę tradycję i do dziś dostarcza samochody o najwyższych standardach.
Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder zachwyca materiałami najwyższej jakości, zarówno pod względem wyglądu, jak i odczucia. Opcje wnętrza skórzanego obejmują szereg kolorów i szwów w odpowiadających lub kontrastujących odcieniach. Jako opcjonalny dodatek, Lamborghini może dostarczyć Gallardo z rozszerzoną gamą wyposażenia skórzanego lub Alcantary®, a także pakietami węglowymi, gdzie elementy takie jak obudowa panelu sterowania klimatyzacją, hamulec ręczny i konsola dźwigni biegów są wykończone kompozytem węglowym. Program personalizacji Ad Personam spełnia osobiste preferencje – w końcu nowy Lamborghini musi idealnie pasować do stylu życia jego właściciela.
Ekstremalna moc w każdej sytuacji
Silnik Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder jest całkowicie nowym opracowaniem. Pozostał tylko jeden liczba cylindrów – ten magiczny dziesięć – który zapewnia doskonałą syntezę wysokich obrotów, mocy, atletycznej zwinności, kompaktowych wymiarów i niskiej wagi, co jest unikalne w tej klasie wydajności.
Silnik ma pojemność 5.2 litra (5204 cm3), generując ekstremalne 560 koni mechanicznych (412 kW) przy 8000 obrotów na minutę – co daje najlepszą w klasie wydajność na litr równą 107.6 koni mechanicznych. Silnik dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 398 lb-ft (540 Nm) przy 6500 obrotów na minutę. Obfita krzywa momentu gwarantuje wyjątkowy napęd w każdym zakresie prędkości obrotowej silnika. Przyspieszenie w 4.0 sekundy od 0-62 mph (0-100 km/h) i maksymalna prędkość 201 mph (324 km/h) sprawiają, że Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder wkracza w orbitę najbardziej ekstremalnych samochodów sportowych o wysokich osiągach i jest tylko o 1 km/h wolniejszy od Coupé LP560-4.
Jeszcze bardziej zdumiewające jest to, że inżynierom w Sant’Agata udało się obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 super samochodu o 18 procent, pomimo znacznego wzrostu wydajności. W odniesieniu do mocy silnika i wydajności, średnie zużycie paliwa Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder e.gear jest zaskakująco niskie, wynoszące zaledwie 16 mpg w cyklu mieszanym (20 na autostradzie/13 w mieście) (14 litrów na 100 kilometrów).
Idealny rozkład masy, optymalna dynamika
Silnik w tym nowym modelu jest również umieszczony wzdłużnie za kierowcą – stąd nazwa modelu „Longitudinale Posteriore”. Koncepcja mid-engine jest niezrównana w projektowaniu samochodów sportowych, tworząc podstawy dla idealnego rozkładu masy Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder wynoszącego 43 procent na przedniej osi i 57 procent na tylnej. W połączeniu z stałym napędem na wszystkie koła, gwarantuje to doskonałą stabilność prowadzenia Gallardo w każdej sytuacji.
Mała masa dla imponujących wysokich obrotów
Powierzchnie cylindrów nowego Lamborghini z dziesięcioma cylindrami wykonane są z hipereutektycznej stopu aluminium. Twarde kryształy krzemu powierzchni cylindrów są chemicznie uwalniane po procesie honowania. Korbowody są wykonane ze stali kutej, a tłoki z stopu aluminium. Systematyczne zmniejszenie masy i wewnętrznego tarcia przyczynia się do imponujących cech wysokich obrotów silnika.
Silnik jest niezwykle szeroki jak na V10, z kątem cylindrów wynoszącym 90 stopni. Zaletą tego układu jest niższy środek ciężkości. Smarowanie suchą miską służy temu samemu celowi, zapewniając niezawodne dostarczanie oleju nawet podczas ekstremalnych bocznych przeciążeń na torze wyścigowym.
Bezpośredni wtrysk paliwa dla efektywnego spalania
Nowe V10 wykorzystuje system bezpośredniego wtrysku paliwa „Iniezione Diretta Stratificata” jako innowacyjny sposób optymalizacji wydajności w każdych warunkach, przy osiąganiu umiarkowanego zużycia paliwa. Paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania z systemu o wspólnym szynie pod dużym ciśnieniem, osiągającym do 100 barów poprzez bocznie umieszczone wtryskiwacze. To zapewnia idealny „wirowanie” jednorodnej mieszanki paliwo-powietrze i stanowi podstawę wysoko efektywnego spalania.
Bezpośredni wtrysk zwiększa niezwykle efektywną wydajność pełnego obciążenia V10, redukuje wrażliwość na spalanie stukowe, zapewnia efekt chłodzenia wewnętrznego i umożliwia tym samym bardzo wysoki stopień sprężania wynoszący 12.5:1. Głowice cylindrów zostały zoptymalizowane, aby zapewnić szybki cykl ładowania, a zmienna regulacja zaworów na wszystkich czterech wałkach rozrządu poprawia efektywność ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych silnika.
Udoskonalenia w napędzie na wszystkie koła
Taka ekstremalna moc musi być dostarczana na drogę w sposób bezpieczny. Kierowca Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder może zatem polegać na stałym napędzie na wszystkie koła z centralnym sprzęgłem o działaniu lepkościowym – liczba 4 w nazwie modelu przypomina o tym. Lamborghini wprowadziło ten system już w 1993 roku w modelu Diablo VT – i to nie bez powodu. Cztery napędzane koła zapewniają większą przyczepność niż dwa i pozwalają na wcześniejsze przyspieszanie podczas wyjazdu z zakrętu.
W układzie napędowym znajduje się centralne sprzęgło o działaniu lepkościowym, które nie wymaga elektronicznej kontroli. W tej specyfikacji typowej dla Lamborghini, moc napędowa rozdzielana jest pomiędzy przód a tył w standardowym stosunku 30:70, dostosowując się do zmieniających się warunków drogowych w ciągu kilku milisekund. Mechaniczny dyferencjał na osi tylnej zapewnia do 45% ograniczonego poślizgu, a elektroniczna blokada dyferencjału z przodu dopełnia system napędu na wszystkie koła.
Nieporównywalna przyczepność i prowadzenie
Nie tylko maksymalna przyczepność korzysta z permanentnego napędu na wszystkie koła, ale także zdecydowanie lepsze prowadzenie pojazdu. Ostatecznie, każde koło może przenieść tylko określoną ilość mocy na drogę. Ponieważ moc napędowa jest rozdzielana do wszystkich czterech kół za pomocą systemu lepkościowego, istnieje większy potencjał kontroli kierunkowej. Te rezerwy w każdej sytuacji to to, co odróżnia doskonale wykonany samochód sportowy.
Z taką mocą silnika, zmiana biegów w Lamborghini Gallardo LP560-4 jest również jednym z najbardziej ekscytujących aspektów tego pojazdu. To pozostaje kwestią osobistych preferencji, czy kierowca korzysta z krótkiego drążka biegów, aby manualnie przechodzić przez precyzyjne ruchy sześciobiegowej skrzyni biegów, czy też decyduje się na kontrolę systemu zmiany biegów e.gear za pomocą łopatek znajdujących się za kierownicą – opcja preferowana przez większość klientów Lamborghini.
Czas zmiany biegów skrócony o 40 procent
Automatyczna skrzynia biegów e.gear została całkowicie przeprojektowana i poprawiona we wszystkich aspektach. Cały system jest nie tylko znacznie lżejszy, ale czas potrzebny na zmianę biegów w trybie corsa został również skrócony o 40 procent. Kierowca może zmieniać biegi ręcznie, korzystając z łopatek umieszczonych na kierownicy – lub może całkowicie zaufać trybowi automatycznemu, który zapewnia niezwykle finezyjną dynamikę.
Jeśli kierowca zmienia biegi ręcznie za pomocą łopatek na kierownicy, może wybierać spośród trzech różnych programów jazdy. Oprócz standardowego programu, Gallardo oferuje także tryb sportowy z jeszcze krótszymi czasami zmiany biegów, podczas gdy program corsa zapewnia optymalne przyspieszenie silnika.
ESP działa we wszystkich programach jazdy, włączając się później w trybie sportowym i corsa, minimalizując wpływ kontroli trakcji. Tryb corsa pozwala również na większe poślizgi i umożliwia pełne wykorzystanie dynamicznego potencjału Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder na torze – pozostawiając jednocześnie wiele miejsca na bezpieczeństwo. Tryb przyspieszenia Lamborghini ułatwia maksymalne przyspieszenie z miejsca. Kąt otwarcia przepustnicy i skok sprzęgła zostały zoptymalizowane specjalnie do tego celu.
Wysokiej technologii komponenty z wiedzą specjalistyczną Lamborghini
Poprzednik Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder był już jednym z najlepszych super samochodów sportowych na świecie pod względem prowadzenia, precyzji i stabilności jazdy. Jednak najnowszy model dostarcza jeszcze bardziej intensywne doznania podczas jazdy we wszystkich aspektach. Nowa konstrukcja poprawia prowadzenie samochodu, komfort jazdy i stabilność kierunkową przy dużych prędkościach.
Podwozie Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder jest bezkompromisowo nowoczesne. Jego techniczny design pochodzi bezpośrednio z motorsportu. Aluminiowe podwójne wahacze z przeprojektowaną kinematyką otaczają koła, podczas gdy sprężyny i amortyzatory zostały przestrojone pod kątem sztywności i optymalnej przyczepności. Oś tylna ma teraz dodatkowy element regulacyjny, co wprowadza dodatkowy element kontroli do tego super samochodu sportowego.
Nowym rozwiązaniem są łożyska gumowo-metalowe. Te komponenty naprawdę nowoczesne przyczyniają się do unikalnej dynamiki Lamborghini dzięki inteligentnemu projektowi i specyficznym kombinacjom materiałów. Precyzyjne ustawienie sprężyn i tłumików zostało dostosowane do nieco większej masy Spydera, aby nadać mu dokładnie te same cechy co Coupé Gallardo.
Intensywne trzymanie drogi
Układ kierowniczy zębatkowy pracuje z relatywnie małą pomocą siłową – dając kierowcy bezpośrednie i bliskie połączenie z drogą, zapewniając intensywne doświadczenie mocy i sił działających na samochód. Układ kierowniczy ma własny system chłodzenia dla płynu wspomagania.
Precyzyjny, oszałamiająco szybki, a jednocześnie stabilny i wolny od niespodzianek – dynamika Gallardo dostarcza zmysłowych doznań. Na granicy możliwości opony (235/35 ZR 19 z przodu i 295/30 ZR 19 z tyłu) wydają się przylegać do nawierzchni drogi. Koła są pokryte specjalnie opracowanymi dla Lamborghini oponami Pirelli P-Zero, które charakteryzują się wyjątkowo niskim oporem toczenia i tym samym przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa bez jakichkolwiek kompromisów w wydajności. Przy prędkościach powyżej 75 mph (ponad 120 km/h) automatycznie wysuwający się tylny spojler zwiększa siłę dociskową na tylnej osi. Działa on w połączeniu z opływowym podwoziem, które kieruje przepływ powietrza pod pojazdem.
Opcjonalny ceramiczny system hamulcowy z włókna węglowego
Nowy system hamulcowy zapewnia brutalną moc hamowania. Z przodu, ośmio-tłokowe zaciski Brembo chwytają 14.37 calowe (365 mm) tarcze, podczas gdy tylne zaciski cztero-tłokowe i 14 calowe (356 mm) tarcze przejmują siłę hamowania z tyłu. Nowa wentylacja tarczy również poprawia blaknięcie hamulców w ekstremalnych warunkach obciążenia.
Wysoce stabilne tarcze ceramiczne z włókna węglowego są dostępne jako opcja. Z przodu tarcze CCB (Carbon Ceramic Brake) mają średnicę 15 cali (380 mm), a z tyłu 14 cali (356 mm). Zapewniają one poprawioną wydajność przy mniejszej wadze. System CCB znacznie obniża wagę, co poprawia dynamikę i komfort.
Klasa indywidualności
Lamborghini wyposażyło Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder w wyjątkowo sportowy standardowy pakiet wyposażenia, który obejmuje automatyczny dach, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera i boczne, dwustrefową klimatyzację z regulacją słoneczną, system stereo z interfejsem USB, fotele sportowe z elektrycznie regulowanymi oparciami, skórzaną tapicerkę oraz reflektory bi-xenon z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Nowe felgi produkcyjne „Apollo” charakteryzują się podwójnym wzornictwem szprych.
Szereg opcji dodatkowych przynosi dodatkowy komfort i wygodę – w tym system nawigacji, bezprzewodowe połączenie Bluetooth® do telefonu komórkowego, urządzenie antykradzieżowe i kamerę tylną. Inną opcją jest system podnoszenia dla osi przedniej – który podnosi nadwozie na dotyk przycisku, aby ułatwić pokonywanie przeszkód. Nowe opcje obejmują czarne pomalowane felgi „Cordelia”.
Możliwości dostępne w programie personalizacji „Ad Personam” są praktycznie nieograniczone. Za tym programem stoi filozofia, że super samochód, jako istotne wyrażenie osobowości właściciela, powinien idealnie odpowiadać jego pragnieniom i oczekiwaniom. Dotyczy to szczególnie tak emocjonalnego samochodu jak Spyder. W konsekwencji najwyższa ekskluzywność jest znakiem rozpoznawczym programu personalizacji Lamborghini. „Myśl niemożliwe” to jego motto.