Pierwsza Lamborghini stworzona całkowicie pod zarządem Audi to model 560-4, który zadebiutował w 2012 roku. Był to rozwój ukryty pod podobnym wyglądem do swojego poprzednika.
Przez długi czas Lamborghini produkowało tylko ekstremalne supersamochody, które nie nadawały się do codziennej jazdy. Żaden z nich nie był jak Porsche Turbo czy niektóre Ferrari. Po „relaksującej” przejażdżce Countachem lub Diablą, często potrzebne były tabletki przeciwbólowe. Ale Gallardo było inne. Było to pojazd łatwy w prowadzeniu, który potrafił bardzo szybko poruszać się po drogach i torach. To jedna z przyczyn, dla których stało się to najbardziej udanym modelem w historii Lamborghini, z największą liczbą sprzedanych egzemplarzy. Wiele klientów zamawiało je z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.
Model z 2012 roku miał nowocześniejsze, ładniejsze wnętrze. A ponieważ Audi przeszło na wirtualny kokpit w większości swoich modeli, okrągłe wskaźniki w Gallardo były czymś innym. Detale, opcjonalny kokpit wykończony Alcantarą oraz nowy system infotainment ułatwiały życie na pokładzie Gallardo z 2012 roku.