Gallardo był najlepiej sprzedającym się Lamborghini w historii, a w latach 2003–2012 sprzedano go w ponad 13.000 egzemplarzach. W 2012 roku, pod koniec swojej kariery, włoski producent samochodów zaprezentował “Edizione Technica”.
Lamborghini udało się zdobyć więcej pieniędzy od swoich klientów dzięki specjalnym edycjom w trakcie produkcji Gallardo. Czy to Superleggera, Valentino Balboni, Bicolore, czy Gold Edition, zawsze znajdowało sposób na stworzenie nowych, specjalnych modeli zasadniczo tego samego samochodu, zarówno z napędem na tylną oś, jak i na wszystkie koła. Niektóre specjalne modele nie miały nic istotnego do zaoferowania, poza dwoma kolorami lakieru lub specjalnym malowaniem oraz kilkoma naklejkami na zewnątrz. Superleggera była lżejsza i oferowała lepsze osiągi kosztem komfortu pasażerów. A potem pojawiła się “Edizione Technica” (Edycja Techniczna) 570-4.
Każda specjalna edycja Lamborghini musiała to pokazać na zewnątrz, a Edizione Technica nie była wyjątkiem. Posiadała stałe skrzydło z tyłu oraz specjalne kolory na nadwoziu. Oferowano trzy ekskluzywne kombinacje kolorystyczne, z dachem i przednimi wlotami powietrza pomalowanymi w kontrastowym kolorze do reszty samochodu.