Na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku Lamborghini zaprezentowało drugą generację Lamborghini Gallardo Superleggera 570-4. Jak sugeruje nazwa, jest to odchudzona wersja superauta Lamborghini Gallardo. Jednak samochód oferuje znacznie więcej niż tylko utratę 70 kg. Superleggera zdobyła serca (i portfele) tych, którzy szukali maszyny torowej, zdolnej do jazdy po drogach.
Inżynierowie Lamborghini wprowadzili w samochodzie wiele zmian. Zmienili panele drzwi, okna boczne i tylne, pozbawili go większości wygłuszenia, a nawet przekształcili wnętrze. Fotele są lżejsze i smuklejsze niż te w standardowym Gallardo. Centralny tunel i deska rozdzielcza zostały pokryte cienkim, lekkim materiałem. Zmienili także spojler na lżejszy. Ale to nie wszystko, co zrobili dla Superleggera.
Kiedy znajdzie się na torze, właściciel podziękuje inżynierom za zamontowanie sześciopunktowego pasa, który utrzyma go na siedzeniu. Następnie zmieniono zawieszenie. Felgi są inne, a opony półslicki. Oczywiście, jeśli przepisy torowe na to pozwalają, można je zastąpić oponami torowymi.