Lamborghini wprowadziło model Gallardo w 2003 roku, jednak producent nie był przekonany, że wersja z otwartym dachem będzie dobrym pomysłem dla entuzjastów sportowych samochodów. A jednak się mylił.
Gallardo okazał się najbardziej udanym modelem Lamborghini w historii i drugim supersamochodem, który został zaprezentowany przez włoską markę pod skrzydłami Audi. Producent ostrożnie rozwijał nową gamę pojazdów i nie stworzył wersji z otwartym dachem Gallardo aż do 2006 roku, gdy to zaprezentowano ją w styczniu na Los Angeles Auto Show. Wersja Spyder stanowiła około jednej trzeciej sprzedaży całej gamy Gallardo.
Jego design kontynuował kanciaste kształty, które po raz pierwszy wprowadzono w 2001 roku w modelu Murcielago. Kanciaste reflektory oraz krótki przód ustępowały miejsca mocno pochylonej szybie czołowej i krótkiej kabinie, która była poprzedzona pokrywą komory silnikowej. Szerokie tylne błotniki mieściły ogromne wloty powietrza. Z tyłu zespół projektowy powrócił do kanciastych kształtów, montując pionowe, kwadratowe światła tylne. Podwójne wydechy wychodziły przez tylny zderzak, umieszczone tuż nad dyfuzorem.
Kabina była ciasna i przystosowana dla dwóch osób, oddzielonych masywną konsolą centralną. Wykończenie wnętrza ze skórzanymi elementami było lepsze niż w niektórych innych modelach Lamborghini sprzed ery Audi, jednak niektóre przyciski i przełączniki z Audi A3 psuły ekskluzywny wygląd tego auta. W zależności od wersji, samochód był wyposażony w przyciski do wyboru automatycznej skrzyni biegów lub krótką dźwignię zmiany biegów.