Lamborghini Gallardo przeszedł odchudzanie, stracił na wadze i stał się znacznie bardziej nastawioną na kierowcę maszyną w wersji Superleggera z 2007 roku.
W 2007 roku, tuż przed tym jak światowy kryzys finansowy zaczynał dawać się we znaki producentom samochodów, Lamborghini wprowadziło droższą wersję Gallardo. Stworzono ją z myślą o tych, którzy bardziej cieszyli się czasem spędzonym na torze niż na ulicach w swoich supersamochodach z logo Raging Bull. Wersja Superleggera (superlekka) nie była typowym samochodem na co dzień, choć dobrze radziła sobie w codziennych sytuacjach drogowych.
Na zewnątrz właściwie nie było różnic między standardowym Gallardo a jego lżejszym kuzynem. Na drzwiach pojawił się matowy czarny design, który przechodził w boczne wloty powietrza, a w zależności od opcji, w tylnej części znajdował się skrzydło z włókna węglowego. Dodatkowo, samochód wyposażono w inne felgi z lekkiego stopu, które pozwalały przechodniom zobaczyć karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które były w nim zamontowane.
Wnętrze pozbawione było wszystkich luksusowych udogodnień, które miało standardowe Gallardo. Nie było miękkich, mocno wyprofilowanych foteli ani eleganckiej skórzanej tapicerki. Zamiast tego, wersja Superleggera oferowała fotele sportowe z pasami wyścigowymi. Zamiast skóry, Lamborghini użyło Alcantary na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych i siedziskach. Dodatkowo, centralna konsola, środkowy panel i części deski rozdzielczej miały wykończenia z włókna węglowego.